Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,065   -0,050   (-0,98%) Dagrange 5,050 - 5,185 12.556   Gem. (3M) 287,4K

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tom3 16 september 2016 20:45
    quote:

    seren schreef op 16 september 2016 19:33:

    @tom3 goed stukje research, ik was er ook van overtuigd in maart dit jaar.
    Haitong stond zwaar onder druk en maakt rare sprongen
    news.efinancialcareers.com/uk-en/2439...
    maar wie er uiteindelijk van profiteert zal niet te achterhalen zijn.

    hopelijk is het endgame er nu binnenkort

    Nou het is eerder een knap staaltje van onderzoek door V. Calcar. Vooralsnog geloven die Chinezen/Marshall Wace in hun eigen voorspellingen. Dat is toch wel prijzenswaard. In Q2 vonden ze het niet meer de moeite waard bij de CC vragen te stellen, kennelijk willen ze ook niet weten dat het anders zit. Blij dat Kumar er anders over denkt. Wellicht dromen Kumar en John de Mol ervan het bedrijf voor een prikkie in handen te krijgen. Op zich zijn ze daar al mee bezig natuurlijk. Ik zal mijn positie echter niet opgeven met een break even punt van Euro 6,10. Hoop dat ze dus binnenkort echt vreselijk op hun donder krijgen. Zelfs onze Jos heeft een betere adviesprijs dan de Euro 5 van Haitong.
  2. Spoetnik 16 september 2016 21:12
    quote:

    Tom3 schreef op 16 september 2016 20:45:

    [...]

    Nou het is eerder een knap staaltje van onderzoek door V. Calcar. Vooralsnog geloven die Chinezen/Marshall Wace in hun eigen voorspellingen. Dat is toch wel prijzenswaard. In Q2 vonden ze het niet meer de moeite waard bij de CC vragen te stellen, kennelijk willen ze ook niet weten dat het anders zit. Blij dat Kumar er anders over denkt. Wellicht dromen Kumar en John de Mol ervan het bedrijf voor een prikkie in handen te krijgen. Op zich zijn ze daar al mee bezig natuurlijk. Ik zal mijn positie echter niet opgeven met een break even punt van Euro 6,10. Hoop dat ze dus binnenkort echt vreselijk op hun donder krijgen. Zelfs onze Jos heeft een betere adviesprijs dan de Euro 5 van Haitong.
    Haitong zet vraagtekens bij het intellectueel eigendom van de kaarten van TomTom.
    Alsof het alleen om geld gaat, in plaats van tijd.
  3. mjmj 16 september 2016 21:34
    quote:

    Spoetnik schreef op 16 september 2016 21:12:

    [...]

    Haitong zet vraagtekens bij het intellectueel eigendom van de kaarten van TomTom.
    Alsof het alleen om geld gaat, in plaats van tijd.
    Ach ze moeten iets bedenken om hun doelkoers te beargumenteren. Het stinkt daar bij Haitong dat is wel duidelijk. Gelukkig voor hen dat de AFM in coma ligt want anders was het snel met hen gedaan.
  4. Spoetnik 16 september 2016 21:49
    quote:

    mjmj schreef op 16 september 2016 21:34:

    [...]

    Ach ze moeten iets bedenken om hun doelkoers te beargumenteren. Het stinkt daar bij Haitong dat is wel duidelijk. Gelukkig voor hen dat de AFM in coma ligt want anders was het snel met hen gedaan.
    De AFM heeft geen enkele rol in het bepalen van individuele koersdoelen.
    Koersdoelen zijn sowieso een lege huls, vraag me ook wel eens af wie daar serieus naar kijkt.
    Koersdoelen binnen 1 company kunnen ook wisselen: waar extern een verkoopadvies kan worden gegeven, kunnen hun eigen traders per saldo prima met longposities werken.
    De analisten hebben anderen agenda's dan de traders.
  5. forum rang 6 Tom3 16 september 2016 22:35
    quote:

    Spoetnik schreef op 16 september 2016 21:12:

    [...]

    Haitong zet vraagtekens bij het intellectueel eigendom van de kaarten van TomTom.
    Alsof het alleen om geld gaat, in plaats van tijd.
    Chinezen hebben toch niks met intellectuele eigendom. Wordt tijd dat die communisten een keer hun plaats wordt gewezen. Zo lang iedereen denkt beter te worden van het zakendoen met Chinezen, terwijl dat vaak een illusie blijkt te zijn, wordt dit circus helaas in stand gehouden. Marshall Wace zal er ook nog wel achter komen. Die joint venture van Tom2 in China met Auto Navi (sedert 2010!) heeft toch ook niets opgeleverd?
  6. forum rang 4 holenbeer 16 september 2016 23:12
    quote:

    potpourri schreef op 16 september 2016 13:24:

    [...]

    denk dat het forum vooral last heeft van een koers die gehalveerd is in 2016

    het aandeel TT, het stort omlaag en het kruipt omhoog

    maar het bedrijf zelf is op dit forum al door de geluidsbarrière heen

    zit met smart te wachten op het nieuws dat ze PNG (Papoea Nieuw Guinea) in hun kaartenbak hebben, er is daar mega vraag voor accurate kaarten voor self-riding donkeys die niet op een boom knallen, of het ravijn instorten.

    Wies, watskeburt, is je account gehackt? Je was altijd zo evenwichtig ...
  7. Nait Soesen 16 september 2016 23:26
    quote:

    groeibriljant schreef op 16 september 2016 14:49:

    [...]

    Precies wat we hier al langere tijd weten. Uber maakt dus een eigen streetview layer.

    ...... to be able to identify the best pick-up and drop-off points from its own images.

    Uber Maps = TomTom + eigen layer
    Apple Maps = TomTom + eigen layers

    Is trouwens heel goed nieuws voor TomTom. Deze ontwikkeling betekent veeeeeeeeeel en veeeeeeeeeeel meer TomTom-inside.

    Uber gebruikt TomTom nu al voor alle driver-applicaties (was Google), maar dat worden straks ook de honderden miljoenen app-gebruikers!!

    TT is op weg om een wereld bedrijf te worden, waar straks heel veel bedrijven afhankelijk van worden, al die layers zullen niet zomaar overgezet kunnen op een andere mapmaker, ik zie het soms ook mijn werk, sommige applicaties zijn zo verweven, dat alleen opnieuw beginnen de enige optie is, en wat we weten, wat TT heeft neergezet, niet zomaar even op namiddag inelkaar flanst en alleen nu maar hopen, dat TT niet voor een appel en ei van de beurs wordt gehaald.
    P.S.
    Waar ik me ook aan erger, zijn de commentaren van RTLZ over TT, niet ingelezen, ze roepen maar wat, terwijl ze eigenlijk met trots moeten presenteren waar TT mee bezig als Nederlands bedrijf, nee liever branden ze TT af.
  8. forum rang 6 NewKidInTown 17 september 2016 07:11
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 16 september 2016 22:34:

    Het is niks en het wordt niks in 2016
    wat een triest jaar voor TomTom

    Niet omkijken maar vooruit kijken. Hoe ligt het aandeel er technisch bij en wat kunnen we verwachten ?

    Wat me wel opvalt is dat T2 vaak veel meer daalt dan de AMX, gisteren AMX -0,2% en T2 -1,35%. Heeft iemand daar een verklaring voor ? Ik ga er in mijn onnozelheid maar vanuit dat de markt altijd gelijk heeft, in ieder geval heb je daar als aandeelhouder mee te maken, in goede tijden en in slechte tijden.

    In het kort: weerstand rond 8,45 niet doorbroken, steun ligt er rond 7,10.

    "Wat ik u in ieder geval kan vertellen is dat de grens € 7,10 dan een potentieel steunniveau is. Het toekomstig koersverloop hangt vervolgens af van de plaats waar de volgende bodem tot stand komt, daar is nu nog niets over te zeggen."

    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/2016/...

    Zoals ik het lees, zegt Ad Nooten dat er ook geen zekerheid is, dat de 7,10 de nieuwe bodem wordt, ofwel, het kan er boven of beneden liggen. Klopt mijn interpretatie ?
    Zou even langs de zijlijn met cash een goed alternatief zijn, totdat duidelijk is waar de bodem precies ligt ? Of moeten we dan bang zijn de grote stijging, waar al een poosje over gesproken wordt, mis te lopen ?

    HELP !
  9. [verwijderd] 17 september 2016 07:19
    quote:

    holenbeer schreef op 16 september 2016 23:12:

    [...]
    Wies, watskeburt, is je account gehackt? Je was altijd zo evenwichtig ...
    was een grapje - zie het maar als frustratie
    kan er met mijn pet niet bij dat ze bij TT een hele show maken rond het lanceren van nieuwe gadgets op een speelgoedbeurs en als je uitgenodigd bent in London op een presentatie , precies daar waar de focus ligt op waar jij als bedrijf naar toe wil groeien en we horen niks meer en nogmaals ik sta er echt van te kijken dat ook een Barclays en Haitong die echt wel op de hoogte zijn van wat er speelt bij Telematics en weten van de gewonnen accounts, gewoon geen krimp ( tot nu toe ) geven op hun koersdoelen van 6 en 5 , da's toch best eigenaardig.

    verder heeft TT echt veel te danken aan de PSA Groep voor steun en samenwerking, die hebben dadelijk in Paris een thuiswedstrijd, je mag ervan uitgaan dat die groots gaan uitpakken en TT surft daar toch op mee en dan geef je nu al wat indicatief nieuws vrij dat echt mega zou kunnen zijn voor de koers en daar reageert MdD dan op, die altijd goed is om al hetgeen rond TT groots toe te lichten, met een paar zinnen dat het goed nieuws is

    en verder klaar ?, daar waar normaal bij zulke info gelijk de flash-reports je om de oren vliegen v/d analisten, dit bedoel ik met verspilling van ammunitie daar waar je de aandeelhouder voor koers wat steun had kunnen geven.
    ze kunnen echt een voorbeeld nemen wat dat betreft aan MBLY , die share holder return hoog in het vaandel heeft staan en zeker in de 1e plaats voor henzelf, maar ook een Musk moet je eens kijken hoe die de koers na een 15% afstraffing weer omhoog lult, ik denk dat het niet gaat lukken, maar hij doet het wel.

    allemaal beursgenoteerde bedrijven, ik zeg niet dat HG de koers moet bespelen, maar elke CEO doseert uitermate verstandig het brengen van nieuws en dat is toch omdat je iets voor je aandeelhouders wilt doen.

    je moet je als CEO toch schamen dat jij met jouw bedrijf zo slecht gewaardeerd staat aan de beurs tegenover sectorgenoten, de miljarden vliegen je om de oren bij branchegenoten, waar is potverdomme je trots ?

    neem nu eens de helicopter-view en verwijder je gewoon van het dagelijkse aan de Beurs en kijk dan eens naar de lange termijn historie en de ontwikkeling binnen TT als bedrijf en TT binnen de sector, vergelijk dan gewoon waarderingen van de concurrentie die ook beursgenoteerd zijn of die verkocht zijn geworden

    dan denk je toch gatverdamme ik zit in de juiste sector, maar in de verkeerde toko met mijn centen, maar dat is niet zo je zit en in de juiste sector en in de juiste toko, enkel diegene aan het roer doen geen moer voor de reguliere aandeelhouder, want die werken aan een andere agenda , de endgame en die is slechts gekend door de happy few.
  10. Eva1960 17 september 2016 07:28
    AB @vCalker,

    AANDACHT VOOR TT IN CHINA: WIE ONDERZOEKT MEE met wat de exacte situatie van TomTom positie/samenwerkingen/joint ventures is in China?

    TT had een joint venture samen met autonavi (49TT/51Autonavi)
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
    www.pocketgpsworld.com/TomTom-crack-C...
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    En audi zou het doen met TT in China voor wat betreft traffic met autonavi
    www.gpsbusinessnews.com/Audi-Selects-...

    En dan zou autonavi door Alibaba zijn ingelijfd.
    www.iex.nl/Nieuws/ANP-100214-296/Bod-...

    Wat is er met die Joint Venture van TT/Autonavi gebeurd? Is dat ook verder gegaan onder Alibaba? Er is m.i. NIETS in het jaarverslag van TT hierover meer te vinden. Wat speelt hier toch in g...naam?

    Richting FD wilde TT niets zeggen daarover (rondom Volvo deal/open dag meen ik).

    Wie helpt mee dit uit te zoeken tot de bodem?

    Mijn dank is groot.

    EVA1960

    quote:

    vCalker schreef op 14 september 2016 12:10:

    Forumgenoten, ik ben met een onderzoekje bezig naar de dubieuze sfeer omtrent TomTom. De aanleiding van het onderzoek was afgelopen maandag 12-9, toen de koers naar -8,1% ging (he Ozzyman?). In mijn ogen een absurde en onterechte daling. Nu ben ik niet zo van het complotdenken en ga ik straks verbanden leggen die er misschien helemaal niet zijn, maar dat er iets speelt geloof ik heilig in. Ik wil ook benadrukken dat het evident is dat er in de wereld van het grote geld veel lijntjes zijn en dat het niets hoeft te betekenen.

    In het kader van: "Vele handen maken licht werk", graag jullie mening over het volgende en wellicht kunnen vanaf deze punten verder onderzoek doen.

    Ik ben begonnen met het uiterst merkwaardig koersadvies van Haitong.
    • Een analist van Haitong Securities, Saul Rubin, heeft deelgenomen aan de earnings call van 19 april (naar aanleiding van Q1'16). Hij heeft hierbij drie vragen gesteld over: "Gross Margin", "Inventory" en "PND markt in US(eventueel afstoten)".
    • Vervolgens komt het bedrijf met een verkoopadvies op 12 juli met een koersdoel van €5,10. Dit advies vindt een week voor de Q2 cijfers plaats en Haitong is vervolgens niet aanwezig op de Q2 earnings call.
    • Het kan natuurlijk gebeuren dat een analist dingen over het hoofd ziet en bijvoorbeeld nog niet af weet van de gigantische potentie in Automotive en Telematics. Dan is een volgend citaat nog niet helemaal raar: "De analisten van Haitong vroegen zich dinsdag in een rapport hardop af of de maker van onder andere navigatiesystemen balanceert op de rand van de afgrond of juist zal opstijgen".
    • Echter, Afgelopen 7 September host Haitong een Mobility 2.0 conferentie in London. Onder andere aanwezig: Bosch, Tesla, VW. Ze kennen de markt dus wel. Waarom dan de essentie in een adviesrapport op de PND markt leggen?
    • Haitong gaat samenwerken met EURONEXT, het doel is om Chinese investeerders makkelijker toegang te laten krijgen tot de kapitaalmarkt van Europa.

    Transcript Earnings Call Q1:
    files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

    Koersadvies Haitong:
    www.beurs.nl/nieuws/binnenland/406259...

    Transcript Q2 EC:
    files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

    Haitong Conference:
    www.haitongconferences.com/?page_id=3...

    Samenwerking Haitong en Euronext:
    www.debeurs.nl/Beursnieuws/ANP-051015...

    Marshall Wace is met een netto shortpositie van rond de 1% één van de grotere short spelers in TomTom.
    • Marshall Wace heeft een belang in Haitong:
    Haitong Haitong Securities Co., China’s second-biggest brokerage by market value, said it plans to raise HK$29.9 billion ($3.9 billion) selling shares in a private placement in Hong Kong. --> The brokerage is selling shares to seven investors --> A New China Life Insurance Co. unit and hedge fund Marshall Wace LLP are among the other buyers.
    Marshall Wace is grootaandeelhouder van Delta Lloyd, net zoals John de Mol. Je zou zeggen dat die elkaar moeten kennen.
    • John de Mol heeft ook connecties met Tencent
    • Tencent en Alibaba verbonden via twee start-ups, maar ook concurrent
    KKR belang in Marshall Wace, maar investeert ook samen met Alibaba

    Belang Marshall Wace in Haitong:
    www.bloomberg.com/news/articles/2014-...

    Marshall Wace aandeelhouder Delta Lloyd:
    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/delta_...

    Talpa en Tencent sluiten deal:
    www.z24.nl/ondernemen/john-de-mol-slu...

    Tencent en Alibaba:
    www.bloomberg.com/news/articles/2015-...

    KKR en Marshall Wace:
    www.wsj.com/articles/kkr-to-buy-stake...

    KKR en Alibaba trekken samen vaker op:
    empea.org/newsroom/industry-news/kkr-...

    Concluderend: Het dubieuze komt uit China, daar waar alle partijen connecties hebben: Marshall Wace, Haitong, John de Mol. Mogelijke geïnteresseerden: Alibaba/Tencent/Baidu



  11. [verwijderd] 17 september 2016 07:58
    Goedemorgen Wies,

    fijn dat je toch weer aanwezig bent, ik voel de teleurstelling ook. Volgens kenners van het bedrijf moeten ze heel ver zijn in hun ontwikkeling daar zou een zekere trots en enthousiasme bij horen, maar die is zeker bij Harold niet te bespeuren als hij zijn aandeelhouders op de AVA toespreekt.

    De angst voor een dubbele agenda neemt alleen maar toe, ook ik denk, kom maar op met die 12 euro en we laten het geloof in een Nederlands bedrijf achter ons.

    Lekker weekend,

    Tini
  12. KeesTom 17 september 2016 08:42
    quote:

    potpourri schreef op 17 september 2016 07:19:

    [...]

    was een grapje - zie het maar als frustratie
    kan er met mijn pet niet bij dat ze bij TT een hele show maken rond het lanceren van nieuwe gadgets op een speelgoedbeurs en als je uitgenodigd bent in London op een presentatie , precies daar waar de focus ligt op waar jij als bedrijf naar toe wil groeien en we horen niks meer en nogmaals ik sta er echt van te kijken dat ook een Barclays en Haitong die echt wel op de hoogte zijn van wat er speelt bij Telematics en weten van de gewonnen accounts, gewoon geen krimp ( tot nu toe ) geven op hun koersdoelen van 6 en 5 , da's toch best eigenaardig.

    verder heeft TT echt veel te danken aan de PSA Groep voor steun en samenwerking, die hebben dadelijk in Paris een thuiswedstrijd, je mag ervan uitgaan dat die groots gaan uitpakken en TT surft daar toch op mee en dan geef je nu al wat indicatief nieuws vrij dat echt mega zou kunnen zijn voor de koers en daar reageert MdD dan op, die altijd goed is om al hetgeen rond TT groots toe te lichten, met een paar zinnen dat het goed nieuws is

    en verder klaar ?, daar waar normaal bij zulke info gelijk de flash-reports je om de oren vliegen v/d analisten, dit bedoel ik met verspilling van ammunitie daar waar je de aandeelhouder voor koers wat steun had kunnen geven.
    ze kunnen echt een voorbeeld nemen wat dat betreft aan MBLY , die share holder return hoog in het vaandel heeft staan en zeker in de 1e plaats voor henzelf, maar ook een Musk moet je eens kijken hoe die de koers na een 15% afstraffing weer omhoog lult, ik denk dat het niet gaat lukken, maar hij doet het wel.

    allemaal beursgenoteerde bedrijven, ik zeg niet dat HG de koers moet bespelen, maar elke CEO doseert uitermate verstandig het brengen van nieuws en dat is toch omdat je iets voor je aandeelhouders wilt doen.

    je moet je als CEO toch schamen dat jij met jouw bedrijf zo slecht gewaardeerd staat aan de beurs tegenover sectorgenoten, de miljarden vliegen je om de oren bij branchegenoten, waar is potverdomme je trots ?

    neem nu eens de helicopter-view en verwijder je gewoon van het dagelijkse aan de Beurs en kijk dan eens naar de lange termijn historie en de ontwikkeling binnen TT als bedrijf en TT binnen de sector, vergelijk dan gewoon waarderingen van de concurrentie die ook beursgenoteerd zijn of die verkocht zijn geworden

    dan denk je toch gatverdamme ik zit in de juiste sector, maar in de verkeerde toko met mijn centen, maar dat is niet zo je zit en in de juiste sector en in de juiste toko, enkel diegene aan het roer doen geen moer voor de reguliere aandeelhouder, want die werken aan een andere agenda , de endgame en die is slechts gekend door de happy few.

    AB wies.
    Ik begrijp ook niet, dat HG tomtom niet meer "promoot". Je moet toch trots zijn, als zo'n klein Nederlands bedrijf, die in deze sector super hot zijn. Waarom doet HG dit dan niet?? Onbegrijpelijk, echt. Ben benieuwd, wat we de komende anderhalve week gaan doen met de koers, op weg naar Parijs.
    Hoop niet dat we eerst onder de 7 gaan duiken.....kan het me niet voorstellen, met Parijs op komst....maar ja....zekerheid tot aan de deur...succes!!

    P.s. als we door Parijs, uiteindelijk 10% omhoog gaan, zijn we nog steeds niet opgeschoten helaas.
  13. mjmj 17 september 2016 10:09

    AANDACHT VOOR TT IN CHINA: WIE ONDERZOEKT MEE met wat de exacte situatie van TomTom positie/samenwerkingen/joint ventures is in China?

    TT had een joint venture samen met autonavi (49TT/51Autonavi)
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
    www.pocketgpsworld.com/TomTom-crack-C...
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    En audi zou het doen met TT in China voor wat betreft traffic met autonavi
    www.gpsbusinessnews.com/Audi-Selects-...

    En dan zou autonavi door Alibaba zijn ingelijfd.
    www.iex.nl/Nieuws/ANP-100214-296/Bod-...

    Wat is er met die Joint Venture van TT/Autonavi gebeurd? Is dat ook verder gegaan onder Alibaba? Er is m.i. NIETS in het jaarverslag van TT hierover meer te vinden. Wat speelt hier toch in g...naam?

    Richting FD wilde TT niets zeggen daarover (rondom Volvo deal/open dag meen ik).

    Wie helpt mee dit uit te zoeken tot de bodem?

    Mijn dank is groot.

    EVA1960

    Dit is een link uit 2016. Autonavii heeft volgens dit artikel 500 miljoen map users.

    www.chinatechnews.com/2016/03/02/2317...

    Dit gaat over rivaliteit tussen Baidu en autonasi:
    www.globaltimes.cn/content/980455.shtml

    apple gebruikt autonavi:

    www.zdnet.com/article/apple-maps-serv...
  14. forum rang 6 Tom3 17 september 2016 10:30
    quote:

    Gira schreef op 17 september 2016 08:42:

    [...]

    AB wies.
    Ik begrijp ook niet, dat HG tomtom niet meer "promoot". Je moet toch trots zijn, als zo'n klein Nederlands bedrijf, die in deze sector super hot zijn. Waarom doet HG dit dan niet?? Onbegrijpelijk, echt. Ben benieuwd, wat we de komende anderhalve week gaan doen met de koers, op weg naar Parijs.
    Hoop niet dat we eerst onder de 7 gaan duiken.....kan het me niet voorstellen, met Parijs op komst....maar ja....zekerheid tot aan de deur...succes!!

    P.s. als we door Parijs, uiteindelijk 10% omhoog gaan, zijn we nog steeds niet opgeschoten helaas.
    Ik denk, de man en zijn echtgenote een paar keer gezien te hebben, dat HG wel de intentie heeft het bedrijf te promoten maar dat het gewoon niet zijn sterkste kant is. Er is echter ook geen dwingende reden voor HG om zo te acteren. De CEO van Mobileye doet niets anders dan cashen. Hij heeft een luchtballon geschapen die hij wel moet mee helpen opblazen. Het is toch onvoorstelbaar dat een club met een omzet van een paar honderd miljoen 9 miljard waard is op de beurs. Dat is zelfs voor een biotech start-up een prestatie. Musk heeft net als bij een biotech stock te maken met een hoge burn rate. Als hij geen nieuwe aandelen kan uitgeven stopt de muziek. HG kiest er daarentegen voor als binnenvetter verder te gaan nadat hij in 2007-9 een draai om zijn oren heeft gehad. Dat is zijn goed recht omdat hij niet nog een keer geld wil ophalen (waarmee hij dus de controle over zijn bedrijf zou verliezen). Het is ook niet goed voor zijn personeel om snel rijk te worden met de toegekende opties: wat in het vat zit verzuurt niet.
  15. forum rang 6 tatje 17 september 2016 10:57
    Hier op dit forum zitten nog steeds veel mensen, die menen, dat JDM voor de 5,1% in Tom Tom rond de 10 euro per aandeel heeft betaald, omdat de koers van Tom Tom in aug 2015, toen JDM de aandelen op naam kreeg, rond de 10 euro stond.

    Mijn mening: dus niet !

    2 juli 2009 enkele dagen voor de emissie.
    Flevo ( Janice Pon en Cyrte vooral John de mol denk ik ) neemt voor 70 miljoen een belang in Tom Tom.
    Tom Tom had rond 125 miljoen aandelen
    Flevo kreeg een belang van 8,38% 11.431.598, delen en je weet hoeveel aandelen na het BELANG er waren.
    11.431.598 delen door 8,38% is 136.415.250.
    136.414.250 min 11.431.598 is rond de 125 miljoen, iets meer of minder.
    70 miljoen voor 11.431.598 aandelen is 6,12 euro per aandeel.

    4 Juli 2009 is de emissie, waar Flevo ook voor 30 miljoen euro aandelen krijgt.
    Stel 4,25 per aandeel is 7.125.891 aandelen voor Flevo, echter ze blijven onder de 10% anders hadden ze moeten melden.

    Dus Flevo had na de emissie .11.431.598 plus 7.125.891 aandelen 18.557.489 aandelen dus nog altijd onder de 10%.

    29 feb 2012 meldt Flevo een belang van boven de 10% namelijk 10,2% 22.633.290 aandelen.
    Dus 22.633.290 min 18.557.489 is bijgekocht 4.085.801 a rond 4 euro, de koers in 2012.

    5 juni 2015 heeft Flevo die 22.633.290 nog steeds maar optiebelangen en dus meer aandelen TT is dit nog maar een belang van 9,91%

    Maar tussen 29 feb 2012 en 5 juni 2015 kan Flevo wel een belang hebben gehad, dat hoger was dan 10,2%. Hoeven dit niet te melden tot < 15%.
    En kunnen eventueel al 0,3% op JDM zetten, die hoeft dan niets te melden.

    In aug 2015 krijgt JDM zijn belang in Flevo weer op zijn naam volgens Botman directeur Cyrthe.

    John de Mol had al 0,3% of van de beurs en met 4,8% uit flevo is dat 5,1%
    Flevo 9,9% min 4,8% is ook 5,1%

    Met de overname van Here voor 2,8 miljard zien JDM en Flevo ( alleen Pon ) de grote mogelijkheden in Tom Tom nog duidelijker.

    JDM en Pon kunnen een rol spelen bij de koers daling van 12 naar 8 en naar 6 om bij te kopen naar net onder de 10% is samen 20%.
    Veel kleintjes zijn tenslotte in de 12 8 6 periode uitgestapt.
    Maar ik zeg KUNNEN !

    Wat heeft JDM dan voor die 5,1% betaald.

    2 juli 2009 helft 70 miljoen belang Flevo 5.715.799 a 6,12 is 35 miljoen.
    4 juli 2009 helft emissie 30 Miljoen. 3.562.945 a 4,21 is 15 miljoen.
    29 feb 2012 2.396.126 voor 4 euro per stuk koers 2012 is 9,6 miljoen.

    Dus JDM heeft 11.674.870 aandelen voor 59,6 miljoen.

    John de Mol heeft per aandeel betaald gemiddeld 5,10 per aandeel.

    Het nemen van het belang van 70 miljoen door Flevo is te lezen.
    30 miljoen in de emissie is te lezen.
    Bijkopen in 2012 lijkt me logisch.

    Pon en JDM voor gelijke delen, weet ik niet maar lijkt me logisch.

    JDM in Tom Tom voor 10 euro amehoela zal inderdaad rond de 5,10 zijn.

    Bijkopen na aug 2015 op de daling van 12 naar 8 en naar 6 KAN.

    Als ik JDM zou zijn, had ik het zo gedaan en zou ik nu tegen de 10% zitten.

    Niet vergeten, JDM en Pon hebben Tom Tom in 2009 geholpen, de ene hand wast de andere, JDM weet naar mijn mening bijna alles van Tom Tom.
    The inner circle :-)

    Ik heb wel respect voor de man, ondanks dat ik het niet leuk vind.

    JDM zit gewoon in het wereldje van het grote geld, vermogen tussen de 2 en 3 miljard !

    Sinds begin 2007 had Telefonica haar aandeel van 75% in Endemol in de verkoop staan.
    Daarnaast heeft John de Mol via Cyrte Fund II (samen met andere investeerders) een derde van de aandelen Endemol in handen gekregen. Mediaset (het mediabedrijf van Silvio Berlusconi) alsmede Goldman Sachs bezitten elk ook een derde van Endemol en zijn daarmee partners van De Mol.

    Endemol
    1/3 JDM
    1/3 Berlusconi ( dikke vriend van Poetin )
    1/3 Goldman Sachs.

    En dan zitten wij op dit forum met misschien 1 2 of 3 % die mensen te vertellen wat ze moeten doen.

    Ik ben een boek aant lezen van David Rothkopf.

    DE SUPER KLASSE
    Het onzichtbare netwerk van een wereldwijde machtselite.

    Het bovenstaande is gewoon mijn mening en bestaat uit veronderstellingen.

    Ga ook met niemand in discussie die meent in 2 zinnen commentaar te moeten geven.

    Ave en tot maandag.

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.