Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Antonov« Terug naar discussie overzicht

overeenkomst van doornen transmissies versus antonov

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 maart 2004 13:33
    Ben hier ook erg benieuwd naar.

    Volgens mij houden weinigen zich hier echter bezig met de concurrentie in deze industrie (laat staan de geschiedenis).

    Als je op internet gaat zoeken naar patenten in in de automatische versnellings industrie kom je er achter dat zelfs AMERICAN AXLE & MANUFACTURING, INC, ASHA CORPORATION, KANZAKI KOKYOKOKI MFG. CO. LTD. en ZEXEL TORSEN INC. meer patenten hebben op dit gebied.

    "Hoezo 'zelfs'" zul je je afvragen, "ik heb nog van die bedrijven gehoord." Inderdaad, kun je nagaan..

    vr.gr.
    A de V
  2. [verwijderd] 17 maart 2004 13:48
    Er zijn géén overeenkomsten. De uitvinding van Antonov valt onder het kopje: "disruptive technologies". Automaten van Antonov zijn het meest compact, het lichtste van gewicht, zuinig met brandstof (-15%) én het GOEDKOOPSTE te produceren op elke bestaande productielijn. Check de site van Antonov maar eens. Klik op the Benefits, daar staat een link naar een vergelijkingsdiagram met concurrenten.

    Ik geniet van de zon, en zal dus even niet reageren op verdere vragen.

    Mzzl.

    Uitdebrandtonov (ook wel Gestrantonov)

  3. [verwijderd] 17 maart 2004 14:00
    CVT
    For years Europe has been driving manuals and hardly anybody wanted to drive cars with the rubber band acceleration feeling. There was little congestion: driving on open roads at weekends was a pleasure. Governements were not on the verge of legislating CO2 emissions. Manufacturers were making profits as there was no excess supply capacity. An expanding population was buying the cars and had money due to "growth". Manuals were cheaper to make than CVTs. Oil supply exceeded demand.

    AAD
    Now, 6-speed manuals mean manual shift is more of an effort. Roads are congested even at weekends. Driving is no longer a pleasure due to frequent speed cameras (if you don't have them yet, you will). Governments need to legislate CO2 emissions to reduce their dependence on imported oil. Vehicle manufacturers are finding there is an overcapacity causing price wars and invertion of the population pyramid means many people will be retiring. They will not be needing cars and the shortage of labour compared to the work needed to look after the old will prevent "growth" in real terms, even if more money is printed to make growth on paper. (That's why we currently use 'money you can wipe your bottom with' rather than 'money you can fill your teeth with', eg gold.) With oil supply dropping below demand and with that oil starting to flow east instead of west, eg to China and India, there will be a problem. The AAD will have consumer appeal, with automatic modes for grannies and +/- paddles for boy-racers. Its price is far more comparable to a manual than a CVT.

    That is why the AADs will be a success during the lifetime of their patents and not after 20 years.
  4. nurdy 17 maart 2004 16:09
    van doorne bestaat ook nog
    en wordt ook toegepast alleen niet op grote schaal helaas, er is een test geweest in de formule 1!!!
    beter dan verwacht helaas werd besloten uiteraard dat dit tegen de regels is en dus niet geaccepteerd wordt helaas voor de cvt, maar daar gaat dus de toekomst ervan.
    Hoe het met de antonov gaat???
    geen idee

    groete Nurdy
  5. [verwijderd] 17 maart 2004 18:04
    Goede reactie gestrantonov. Toch wil ik nog even nuanceren want het is net even anders dan dat je schrijft. Antonov claimt 'misschien ooit nog eens zo'n bakkie te kunnen ontwerpen', met die eigenschappen die jij noemt, maar dat is hen nog niet gelukt. Ook op de website van Antonov wordt dit niet hardop gezegd. Daarom denk ik niet dat je het zo kan opschrijven zoals jij doet.

    Momenteel heeft men nog geen commercieel aanvaardbare 6-bak laten zien of gebouwd voor zover ik weet [bron: antonov na de testresultaen van de UTAC].

    Wat ik begreep was vooral de brandstofabsorptie onthutsend (plat gezegd: het bakkie slurpt nogal!). Het was ook eerder een bak dan een bakkie denk ik want het woog 77kg. Dat zijn dus hele andere cijfers dan de cijfers die men 'ooit nog eens hoopt te halen'.

    Maar is daar nog wel genoeg tijd voor? Ik vrees het vaak van niet eerlijk gezegd.

    Neem ook bijvoorbeeld een uitspraak over productie van de 6-bak (welke??) reeds in 2005 dat is 'de hoop en verwachting' van Antonov maar ook niet meer dan dat. Toch denkt men hier dat als Antonov het zegt.... En als de fanclubsite het zegt.....

    Tsja, en dat is dus een grote fout die je niet moet maken als belegger denk ik.

    Het aardige en leuke is bijvoorbeeld alleen al dat ik als inmiddels ingevoerde leek begrijp dat het praktisch absoluut onhaalbaar moet zijn om reeds in 2005/2006 te produceren; er is immers zelfs geen bak momenteel!! En de 4-bak is onderhand zelf al verouderde techniek mogen we aannemen. Daar heb ik enkel een onafhankelijk testrapport van gezien dat het comfort als teleurstelend betitelde [bron: de ingenieur ergens in 2000]

    Maar wie vraagt zich af waarvan Antonov gaat overleven vanaf de prille zomer, wanneer de kas leeg zal raken, tot misschien wel 2007 of later? Wie heeft daar een mening over? Of steekt men massaal het hoofd in het zand?

    mvg

11 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.