Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,600   +0,024   (+0,67%) Dagrange 3,528 - 3,624 836.184   Gem. (3M) 1,1M

BAM - Oktober 2015

4.869 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 244 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Buts 1 oktober 2015 20:14
    quote:

    Eurowin schreef op 1 oktober 2015 19:59:

    [...]

    Dat duurt ook niet lang meer manuss, dan keert de bevolking van kom maar hier....naar ROT OP.... hoe triest dat dan ook is voor vele goedwillige...
    70% is uitschot die stelen en roven en doen maar aan en de rest lijdt eronder, vrouwen en kinderen eerst en de rest wegwezen, dat is de beste oplossing want dat uitschot is niet meer in de rails te krijgen.
  2. [verwijderd] 1 oktober 2015 20:43
    quote:

    Buts schreef op 1 oktober 2015 20:14:

    [...]
    70% is uitschot die stelen en roven en doen maar aan en de rest lijdt eronder, vrouwen en kinderen eerst en de rest wegwezen, dat is de beste oplossing want dat uitschot is niet meer in de rails te krijgen.
    hoe komen ze aan deze kant van de zee.
    juist ja een vermogen betaalt om in een bootje mee te mogen.
    hoe komen ze dan aan dat geld??
  3. forum rang 4 manuss 1 oktober 2015 20:50
    Leuke klus voor BAM? :

    Lijn HSL-Zuid kampt met betonrot


    De HSL-Zuid kampt met betonrot en is
    niet voldoende bestand tegen vorst en
    groeiend mos.Staatssecretaris Mansveld
    heeft een rapport over de slechte staat
    van het beton naar de Kamer gestuurd.
    Daarin staat ook dat de garantietermijn
    van vijf jaar is verlopen.

    Onderzoekers constateren dat er schade
    is op zes plaatsen langs de HSL-lijn.
    Door een onjuiste samenstelling is het
    beton (uit 2000-2006) zwak.Het moet 100
    jaar meegaan,maar rot nu al over 20 tot
    40 jaar weg,zeggen de onderzoekers.

    De staatssecretaris laat het beton van
    de hele HSL-Zuid nu onderzoeken.Dat zal
    zeker anderhalf jaar duren.
  4. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 1 oktober 2015 21:02
    quote:

    renardeau schreef op 1 oktober 2015 20:52:

    Meerdere tunnels en andere betonnen bouwwerken van de hogesnelheidslijn (HSL) tussen Schiphol en België worden bedreigd door betonrot. Zie nu.nl

    Toch niet door BAM aangelegd die tunnels hopp ik
    die kans is heel groot net zoals de betuwelijn
  5. [verwijderd] 1 oktober 2015 21:33
    Bam dus wel betrokken bij bouw maar welk deel ?

    Infraspeed BV is een soort railinfrastructuurbeheerder van de HSL-Zuid. Met dit bedrijf heeft de Nederlandseoverheid een van de grootste Publiek-Private Samenwerking-contracten ooit ondertekend.

    Infraspeed is een consortium dat bestaat uit grote bedrijven als de Koninklijke BAM Groep en Siemens en werd in 1999 opgericht. De Rabobank en de ING Bank staan garant voor de financiering.

    Infraspeed is verantwoordelijk voor de aanleg van de bovenbouw (de onderbouw is aangelegd doorRijkswaterstaat) en zal na oplevering van de HSL-Zuid de lijn voor 25 jaar beheren. Vanaf dat moment krijgt Infraspeed jaarlijks ongeveer 105 miljoen euro (231 miljoen gulden) van de rijksoverheid. De railverkeersleiding zal in handen zijn van ProRail.
  6. [verwijderd] 1 oktober 2015 21:41
    Nog wat gevonden

    5 januari 2007 - Koninklijke BAM Groep nv

    (Persbericht Projectorganistatie HSL-Zuid:) 5 januari 2007 - De bovenbouw van de HSL-Zuid is vandaag door aannemer Infraspeed officieel opgeleverd aan de Nederlandse Staat. Hiermee is een belangrijke mijlpaal bereikt op weg naar het hogesnelheidsvervoer met de trein van Nederland naar België en Frankrijk.

    In de periode tot april 2007 zal de Staat nog een aantal werkzaamheden afronden aan de onderbouw van het spoor, waarna de spoorbaan volledig af is. Voordat passagiers over de hogesnelheidslijn kunnen rijden, worden daarna nog testen uitgevoerd, voornamelijk aan het beveiligingssysteem in de treinen.

    Met de oplevering van het noordelijk deel van de HSL-Zuid is de hele lijn opgeleverd. In juli van dit jaar werd het zuidelijk deel namelijk al opgeleverd aan de Nederlandse Staat. Deze oplevering van de spoorbaan staat overigens los van de vertraging van de start van het passagiersvervoer op de hogesnelheidslijn die deze week door Minister Peijs werd aangekondigd. Na de oplevering van het spoor wil de vervoerder de treinen uitgebreid testen, voordat het passagiersvervoer kan beginnen. Ook het beveiligingssysteem ERTMS zal nog worden opgewaardeerd naar de toekomstige Europese standaard, waarna nogmaals grondige testen volgen.

    Het spoor van de HSL-Zuid is gebouwd door het consortium Infraspeed, waarin BAM, Fluor en Siemens zitten. Infraspeed heeft onder meer de rails, bovenleiding, communicatiesystemen, geluidsschermen en hekwerken aangebracht. De komende 25 jaar is Infraspeed verantwoordelijk voor het onderhoud van de HSL-Zuid. Infraspeed heeft de bovenbouw van de spoorlijn volledig gefinancierd en ontvangt van de Staat een maandelijkse vergoeding. Voorwaarde daarvoor is dat het spoor in perfecte staat blijft en beschikbaar is. De samenwerking tussen de Staat en Infraspeed is het grootste Publiek Private Samenwerking (PPS) contract dat ooit in Nederland is afgesloten.

  7. forum rang 4 manuss 1 oktober 2015 21:42
    quote:

    renardeau schreef op 1 oktober 2015 20:52:

    Meerdere tunnels en andere betonnen bouwwerken van de hogesnelheidslijn (HSL) tussen Schiphol en België worden bedreigd door betonrot. Zie nu.nl

    Toch niet door BAM aangelegd die tunnels hopp ik
    Lees onderstaand stuk anno 2000!!! en zie de bouwers: GEEN BAM dus!
    ---------------------------------------------------------------------------
    Staat gunt HSL-bouw aan 'dure' bouwers

    De staat gunt de bouw van de HSL-fundering aan aannemers die zij eerder heeft afgewezen omdat die 'drie- à vierhonderd miljoen gulden' te duur waren....

    Van onze verslaggever Joost Ramaer 19 juli 2000, 00:00
    Afgelopen weekeinde heeft het ministerie van Verkeer en Waterstaat de definitieve contracten afgesloten voor de aanleg van de fundering van de Hogesnelheidslijn-Zuid, het spoortraject van Amsterdam tot de Belgische grens. Deze klus, die in totaal 4,15 miljard gulden gaat kosten, is in vijf stukken geknipt.Het grootste stuk, bekend als Noordelijk Holland, gaat naar de Bouwcombinatie Hollandse Meren. In dit consortium zitten Strukton, Ballast Nedam, Boskalis, Volker Wessels Stevin en Vermeer. De aanbesteding van de HSL-fundering begon in het najaar van 1998.
  8. Tiekoes1 1 oktober 2015 21:46
    quote:

    manuss schreef op 1 oktober 2015 21:42:

    [...]Lees onderstaand stuk anno 2000!!! en zie de bouwers: GEEN BAM dus!
    ---------------------------------------------------------------------------
    Staat gunt HSL-bouw aan 'dure' bouwers

    De staat gunt de bouw van de HSL-fundering aan aannemers die zij eerder heeft afgewezen omdat die 'drie- à vierhonderd miljoen gulden' te duur waren....

    Van onze verslaggever Joost Ramaer 19 juli 2000, 00:00
    Afgelopen weekeinde heeft het ministerie van Verkeer en Waterstaat de definitieve contracten afgesloten voor de aanleg van de fundering van de Hogesnelheidslijn-Zuid, het spoortraject van Amsterdam tot de Belgische grens. Deze klus, die in totaal 4,15 miljard gulden gaat kosten, is in vijf stukken geknipt.Het grootste stuk, bekend als Noordelijk Holland, gaat naar de Bouwcombinatie Hollandse Meren. In dit consortium zitten Strukton, Ballast Nedam, Boskalis, Volker Wessels Stevin en Vermeer. De aanbesteding van de HSL-fundering begon in het najaar van 1998.
    En het onderhoud is Bam?
  9. [verwijderd] 1 oktober 2015 22:07
    quote:

    manuss schreef op 1 oktober 2015 22:04:

    [...]Ik begrijp het ook niet. Waarschijnlijk hebben ze alle werkzaamheden in stukjes geknipt en is heel bouwend Nederland erbij betrokken. Of zoiets!?!?
    Ja dit is gebeurd.

    Nu.nl:

    ''Het onderzoek werd gestart omdat er opvallend veel mos groeit op delen van de tunnel bij Rotterdam. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bekijkt of de schade kan worden verhaald op de bouwbedrijven.''

    Als BAM het onderhoud doet, kan ook BAM op z'n donder krijgen.
  10. forum rang 4 manuss 1 oktober 2015 22:07
    INFRASPEED

    Infraspeed BV is een soort railinfrastructuurbeheerder van de HSL-Zuid. Met dit bedrijf heeft de Nederlandse overheid een van de grootste Publiek-Private Samenwerking-contracten ooit ondertekend.

    Infraspeed is een consortium dat bestaat uit grote bedrijven als de Koninklijke BAM Groep en Siemens en werd in 1999 opgericht. De Rabobank en de ING Bank staan garant voor de financiering.

    Infraspeed is verantwoordelijk voor de aanleg van de bovenbouw (de onderbouw is aangelegd door Rijkswaterstaat) en zal na oplevering van de HSL-Zuid de lijn voor 25 jaar beheren. Vanaf dat moment krijgt Infraspeed jaarlijks ongeveer 105 miljoen euro (231 miljoen gulden) van de rijksoverheid. De railverkeersleiding zal in handen zijn van ProRail.
  11. forum rang 4 manuss 1 oktober 2015 22:12
    quote:

    Jimmy95 schreef op 1 oktober 2015 22:07:

    [...]

    Ja dit is gebeurd.

    Nu.nl:

    ''Het onderzoek werd gestart omdat er opvallend veel mos groeit op delen van de tunnel bij Rotterdam. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bekijkt of de schade kan worden verhaald op de bouwbedrijven.''

    Als BAM het onderhoud doet, kan ook BAM op z'n donder krijgen.
    Mos groeit overal, daken,goten,vensterbanken etc. Gewoon bestrijdingsmiddel gebruiken!!!
4.869 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 244 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.