Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,980   -0,080   (-1,58%) Dagrange 4,980 - 5,080 59.859   Gem. (3M) 283,9K

TOMTOM SEPTEMBER 2015

4.651 Posts
Pagina: «« 1 ... 208 209 210 211 212 ... 233 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 september 2015 14:50
    quote:

    JanK1 schreef op 28 september 2015 14:43:

    [...]

    Handtekeningen geven verplichtingen maar ik denk niet dar R&GT bewust angst wil zaaien. Vergeet niet dat dit hele gebeuren een domino effect kan krijgen in de hele autobranche

    Wie heeft er nog niet gelogen? Daar draait het nu vooral om
    Neemt de totale vraag naar persoonlijke mobiliteit (auto) dan ook af?
  2. Mojo 28 september 2015 14:51
    quote:

    JanK1 schreef op 28 september 2015 14:43:

    [...]

    Handtekeningen geven verplichtingen maar ik denk niet dar R&GT bewust angst wil zaaien. Vergeet niet dat dit hele gebeuren een domino effect kan krijgen in de hele autobranche

    Wie heeft er nog niet gelogen? Daar draait het nu vooral om
    Duitse auto industrie is de motor van Duitsland en daarmee ook van Europa. Deze affaire ondermijnt de stabiliteit van Europa. Dus hoe dan ook dit zal gevolgen hebben maar nooit geloof nooit dat alles ten onder zal gaan. Kijk naar Nederlanf, die kondigt geen verkoop stop aan omdat Nl een belangrijke handelspartner van Duistland is.Belgie wel maar daar oud zeer van het sluiten van Opel fabrieken.

    Ik zeg het nogmaals VW is groot Angela is nog groter!!
  3. [verwijderd] 28 september 2015 14:54
    quote:

    myself and me schreef op 28 september 2015 14:51:

    Eerst stapt R8 zelf in Vw rond de 107 nu ineens is hij verschrikkelijk negatief. TT draait gewoon door met een mega knalpotentie. 10 einde week.
    Elke keer als ik zie dat jij post denk ik: "welke onzin zal hij nu weer opschrijven".
    Kun je niet bij een of andere circus je kunsten gaan vertonen?
  4. [verwijderd] 28 september 2015 15:01
    quote:

    Natte krant schreef op 28 september 2015 14:31:

    @R8GT Wat is jouw inschatting tav van de rol van de Mol?
    Hij is aandeelhouder met een redelijk groot belang..maar ook weer niet zo groot.
    Ik vroeg mij dit weekend af of die rol niet wordt overschat hier op het forum.
    weet het niet zeker, we kunnen enkel afgaan op dat bericht in het FD , waar hij kenbaar maakte dat hij niet een belang neemt om als stille vennoot mee te rijden.

    denk dat hij gewoon ziet wat wij hier ook zien, Here heeft een benchmark gezet en dat geeft veel ruimte op de koers van TT, hij denkt dat je ook iets kunt kapitaliseren dat geeft armslag financieel en natuurlijk zet dat het aandeel hoger, dat weet hij ook wel.
    verder ziet hij partnerships wel zitten en gaf als voorbeeld high tech bedrijven en noemde bij mijn weten geen auto bedrijven, hij ziet dus ook de evolutie die Tesla toont, als je de knowhow hebt dan kan je net als Apple een lego-man zijn en een ander het in elkaar laten zetten, als je de rechten maar bezit.

    ik zie ook veel onderliggende waarde in TT, veel meer dan het verdienmodel, niet dat dat niet kan, maar dat is een risico, door te kapitaliseren haal je gelijk waarde naar boven , hoeft ook zeker niet op alles, maar gedeeltelijk maakt zeker sense.

    Nu liggen de kaarten weer anders, want de auto sector gaat op zijn kop, dat schreef ik al de 1e dag toen VW naar buiten kwam, dit is geen calamiteit vanwege een omstandigheid, dit is belazeren.
    dit is ook voor Duitsland politiek moeilijk te verwerken, je kunt achter een bedrijf staan en het alle steun geven, maar wanneer dat bedrijf bewust vals speelt ligt dat erg moeilijk.
    uiteindelijk zal er een oplossing gevonden worden, maar op welke prijs en met welke gevolgen.

    als men hier denkt dat dit angst zaaien is mijnerzijds dan zit je er naast, dit is de realiteit van het ogenblik, je moet hier nu juist proberen je voordeel uit te halen, TT moet dat ook doen, ze kunnen nu een slag slaan met high tech die in 1 x Here buitenspel zet, de nieuwe eigenaren van Here zijn besmet voor velen.

    ik weet niet of je weet wat het betekend voor een VW een non investment advies, dat is echt een ramp, dat word bijna zelden of nooit gegeven op een aandeel, dan ben je non grata, heeft niets met waarde of overleven te maken, heeft te maken met ethiek.
  5. [verwijderd] 28 september 2015 15:15
    @R8GT. Ja dank voor je betoog. Door de diesel affaire van VW is de autoindustrie totaal op z'n kop komen te staan. BMW en Daimler gaan keihard mee.
    Dat moet kansen geven.
    Ik hoop dat De Mol met mooie ideeen kan komen en dat die dan omarmd worden.
    Deze situatie moet ook kansen bieden. Het moet voor hem toch ook een verrassing zijn dat ie nu net in een automotive suplier een belang heeft genomen en dat een maandje later een zwarte zwaan is neergestreken in Wolfsburg.
  6. Eurio1 28 september 2015 15:17
    Justin, je levert uitstekende informatie maar je posts worden nu een beetje pathetisch door overal - behalve in het sentiment - een oorzaak te zoeken. De markt is geflest, vertrouwen is geschaad, overheden en concurrenten zijn involved en laten dit niet lopen. Dat is er aan de hand. Dat er parallel transities aan de gang zijn klopt, maar die zorgen er niet voor dat de markt/beurs/koers er nu bijstaat zoals ie er bijstaat.
    quote:

    *Justin* schreef op 28 september 2015 14:30:

    [...]

    Juist niet. Wat je nu ziet is het schokeffect van een transitie. Een transitie van vervuilende naar electrische motoren, van domme auto's naar connected auto's en van bestuurde naar zelfsturende auto's. In die transitie krijg je nieuwe toetreders, wordt bepaalde technologie eerder legacy (zuinige diesels). Dus Here is een logische aankoop.

    In de race om een toekomstvast (futureproof) bedrijf te zijn hebben de drie Duitsers Here gekocht. Een belangrijke toekomstige competentie is immers software en big data en niet de powertrain (motoren). Dus deze crisis bij VW bewijst volgens mij juist het belang van een vlucht naar voren om competenties die autofabrikanten van nature weinig hebben en moeilijk vinden te gaan ontwikkelen.

    Waarom vinden ze dat moeilijk? Software werkt incrementeel (steeds kleine updates) en zo werken teams ook (agile) terwijl autofabrikanten juist ver vooruitplannen en lange designcycli hebben. En hun probleem is ook de risico averse cultuur, gericht op veiligheid, waardoor dingen minder snel gaan.

    Autofabrikanten zitten dus zeker in een disruptive time, vefrgelijkbaar met tomtom een jaar of 5-7 geleden toen Google maps kwam en tomtom's technologie niet klaar was voor een mobiele en connected wereld.
  7. forum rang 6 Tom3 28 september 2015 15:18
    quote:

    R8GT schreef op 28 september 2015 15:01:

    [...]

    weet het niet zeker, we kunnen enkel afgaan op dat bericht in het FD , waar hij kenbaar maakte dat hij niet een belang neemt om als stille vennoot mee te rijden.

    denk dat hij gewoon ziet wat wij hier ook zien, Here heeft een benchmark gezet en dat geeft veel ruimte op de koers van TT, hij denkt dat je ook iets kunt kapitaliseren dat geeft armslag financieel en natuurlijk zet dat het aandeel hoger, dat weet hij ook wel.
    verder ziet hij partnerships wel zitten en gaf als voorbeeld high tech bedrijven en noemde bij mijn weten geen auto bedrijven, hij ziet dus ook de evolutie die Tesla toont, als je de knowhow hebt dan kan je net als Apple een lego-man zijn en een ander het in elkaar laten zetten, als je de rechten maar bezit.

    ik zie ook veel onderliggende waarde in TT, veel meer dan het verdienmodel, niet dat dat niet kan, maar dat is een risico, door te kapitaliseren haal je gelijk waarde naar boven , hoeft ook zeker niet op alles, maar gedeeltelijk maakt zeker sense.

    Nu liggen de kaarten weer anders, want de auto sector gaat op zijn kop, dat schreef ik al de 1e dag toen VW naar buiten kwam, dit is geen calamiteit vanwege een omstandigheid, dit is belazeren.
    dit is ook voor Duitsland politiek moeilijk te verwerken, je kunt achter een bedrijf staan en het alle steun geven, maar wanneer dat bedrijf bewust vals speelt ligt dat erg moeilijk.
    uiteindelijk zal er een oplossing gevonden worden, maar op welke prijs en met welke gevolgen.

    als men hier denkt dat dit angst zaaien is mijnerzijds dan zit je er naast, dit is de realiteit van het ogenblik, je moet hier nu juist proberen je voordeel uit te halen, TT moet dat ook doen, ze kunnen nu een slag slaan met high tech die in 1 x Here buitenspel zet, de nieuwe eigenaren van Here zijn besmet voor velen.

    ik weet niet of je weet wat het betekend voor een VW een non investment advies, dat is echt een ramp, dat word bijna zelden of nooit gegeven op een aandeel, dan ben je non grata, heeft niets met waarde of overleven te maken, heeft te maken met ethiek.
    Voorlopig zullen er auto's besteld blijven worden, nu iets meer met benzine motoren. Duitsland is trouwens al jaren een dwarsligger bij de emissiediscussies in Brussel. Zal gewoon dus met powerplay worden opgelost. Duitsland is toch der Zahlmeister. In de VS zullen de diesels gewoon geknepen worden. Die 5 liter benzine motoren daar zijn ook gecastreerd.
  8. [verwijderd] 28 september 2015 15:26
    quote:

    myself and me schreef op 28 september 2015 14:51:

    Eerst stapt R8 zelf in Vw rond de 107 nu ineens is hij verschrikkelijk negatief. TT draait gewoon door met een mega knalpotentie. 10 einde week.
    je leest te selectief

    ik heb gezegd toen VW aan 115 /118 handelde dat je eruit moest.
    op 107 naar 95 was het oversold en goed voor een bounce

    ik heb vanaf dag 1 gezegd dat dit mega gevolgen gaat hebben voor VW en de auto sector en dat zien we nu.

    natuurlijk draait het ook weer er komt een moment van overkill, zeker voor al die andere merken, maar voor nu is de sector kapot.
    alle adviezen zijn voor afbouw auto sector, de onzekerheid is enorm, daarom zijn er nu ook kansen voor High tech.

    wat TT betreft mijn positie is nog immer ongewijzigd, want ik handel niet, vele anderen doen dat wel.
    ik heb een plan en ik denk dat dit nog steeds tot uitwerking kan komen, maar daarom ben ik niet blind voor wat zich afspeelt.
    tussen mijn oren houd ik serieus rekening dat TT op een extreem terug kan vallen naar 7,50 en dat is vanaf mijn instap 25% en ben bereid dat te zweten, zolang het maar binnen mijn horizon is.
  9. Mojo 28 september 2015 15:31
    quote:

    JanK1 schreef op 28 september 2015 15:15:

    [...]

    Dat denk ik niet maar je kan toch een verschuiving krijgen naar andere merken die niet met TT kaarten uitgerust zijn.

    Of vind je die opmerking te dom?
    Zijn we de happy meals van Mc Donalds minder gaan eten omdat het bedrijf gebruik maakt van een gunstige belasting route en daarmee minder belasting betaalt. Ben je minder vlees gaan eten omdat de runderen volgespoten worden met antibiotica en daarmee goedkoop stukje vlees op je bord hebt? Of kies je bewust niet voor een Iphone omdat er heel veel menselijke leed achter schuil gaat? dit laatste kan een kwestie van smaak zijn.
  10. forum rang 4 shaai 28 september 2015 15:39
    quote:

    R8GT schreef op 28 september 2015 15:01:

    [...]

    ik weet niet of je weet wat het betekend voor een VW een non investment advies, dat is echt een ramp, dat word bijna zelden of nooit gegeven op een aandeel, dan ben je non grata, heeft niets met waarde of overleven te maken, heeft te maken met ethiek.
    @R8GT
    Wie heeft dat advies gegeven op het aandeel, ik kan het niet zo 1,2,3 vinden?
  11. [verwijderd] 28 september 2015 15:44
    De aandelen van autofabrikanten hebben inderdaad flink averij opgelopen. Je kunt nu beter in Tech (TT) zitten. Daarin heeft R8GT gelijk.
    Maar... en daar zie ik een denkfout bij velen hier, dat wil niet zeggen dat er geen auto's meer verkocht gaan worden.

    Hier een aardig beeld van de verwachte autoverkopen wereldwijd en per regio over 2015:
    www.statista.com/statistics/200007/ou...

    En de Nederlandse autoverkopen over augustus:

    Afgelopen maand leverden de Nederlandse autodealers tezamen 31.255 nieuwe auto’s af, tegenover 25.522 stuks in augustus 2014, een toename van 22,5 procent.
    Het top-5 rijtje zag er in augustus als volgt uit: Renault (4.461 stuks, marktaandeel 14,3%), gevolgd door 2. Volkswagen (3.540/11,3%), 3. Peugeot (2.725/8,7%), 4. Ford (1.859/6,0%) en 5. Opel (1.668/5,3%).

    Na acht maanden bestaat de merken top-5 van 2015 achtereenvolgens uit: 1. Volkswagen (33.776 stuks, marktaandeel 12,6%), 2. Renault (24.324/9,1%), 3. Peugeot (22.057/8,2%), 4. Opel (16.191/6,0%) en 5. Ford (16.158/6,0%).
4.651 Posts
Pagina: «« 1 ... 208 209 210 211 212 ... 233 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.