Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,942   -0,038   (-0,76%) Dagrange 4,926 - 5,040 120.441   Gem. (3M) 261,1K

TomTom augustus 2015

4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 248 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 7 augustus 2015 09:28
    quote:

    *Justin* schreef op 7 augustus 2015 09:24:

    Het is nog niet duidelijk of de mols belang een extra belang is of een ruil met dasym.
    Zou mooi zijn als het een nieuw belang is, indien niet, is het nog goed nieuws vind ik....ik denk dat er een gedeelte is overgenomen van iemand, en een gedeelte bijgekocht...
  2. mjmj 7 augustus 2015 09:44
    quote:

    groeibriljant schreef op 7 augustus 2015 09:37:

    [...]

    Belangrijker is dat hij zich er nu actief mee gaat bemoeien. De man is een zeer succesvol ondernemer en weet hoe je waarde kunt creëren.
    je moet de versatel volgers maar eens vragen hoe die dat doet. Ene Atitlan heeft een heel dossier en zou hem het liefst voor het gerecht dagen.
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 7 augustus 2015 09:50
    quote:

    *Justin* schreef op 4 augustus 2015 12:15:

    Hallo BDB,

    Bij INRIX was het inderdaad obvious. Er zijn inderdaad ook per land lokale providers van traffic. Een autofabrikant zal altijd een global provider prefereren boven het zelf per land deals moeten maken met lokale leveranciers. [1]

    Kijkend naar het Europese marktaandeel van TT, is er voor INRIX en HERE weinig over aan markt. Ik kan eigenlijk geen enkele HERE traffic klant noemen binnen automotive, alleen Garmin in de PND hoek. [2]

    Dat nieuws van Toyota vind ik niet spannend. Want ze hebben een systeem onder de naam Entune www.toyota.com/entune/ waar ook native navigatie in zit. HERE kaarten en in Europa TomTom traffic. Binnen dat systeem heb je een appstore en daar is nu een navigatie app aan toegevoegd, van Telenav. Maar Toyota zelf gebruikt dus HERE/TomTom. [3]

    Dit is een eerdere post van je, waarin je eigenlijk reageerde op een discussie in een andere draad. Sorry, daarom er overheen gelezen (ik heb naast TT soms ook wat anders te doen, waar jij de tijd vandaan haalt voor je vele posts hier is me een raadsel, maar lof daarvoor!).
    Ter zake:

    [1]: Is dat zo? Als ik nu naar sommige Duitse of US of Aziatische automerken en hun modellen kijk, is het een ratjetoe. Er zijn nog altijd Duitse modellen met Garmin-navigatie. Wat betekent: Garmin navigatiesoftware op basis van HERE maps, en soms ook HERE's traffic, maar m.b.v. zeer Duitse DAB+ contracten! Nationale broadcasting modellen dus! Vertel me niks...
    En moet ik je de vele dure Duitse (vooral Bayerische) modellen nog noemen die met hun eigen VID-achtige traffic provider nog durven te adverteren? Onder het mom van DAB+ of zelfs RDS-TMC? Of GM in de USA met HD-radio?

    [2]: Zie boven. Garmin verzorgt ook embedded navigatie voor sommige Duitse modellen, vraag me niet hoe als het om traffic gaat.
    Nou ja, als je er wel om gaat vragen... Nee, laat maar, ik hou me in.

    [3]: Ja maar... Dat is dus onze eerdere discussie. Toyota gebruikt zelf dus Here of TT maps. Maar laat even makkelijk Telenav met OSM toe. Ik blijf erbij dat de Aziatische autofabrikanten hun kaarten nog voor de borst houden. Letterlijk en figuurlijk. Hyundai lijkt een uitzondering, maar ook bij hen betreft het slechts een enkel model.

    Zie me svp. niet als te kritisch of te pessimistisch, maar ik hou van de puntjes op de ï.

  4. mjmj 7 augustus 2015 09:57
    quote:

    Girakian1 schreef op 7 augustus 2015 09:51:

    [...]

    Jij kent hem??? Versatel is geen tomtom....komt goed. ...We gaan het zien. ..
    Nee ik ken hem niet. Maar ik heb de verhalen van Attitlan wel gevolgd over alle trucs en trucs om de aandeelhouders een poot uit te draaien en zoveel mogelijk waarde van een bedrijf verborgen te houden.
  5. [verwijderd] 7 augustus 2015 10:10
    quote:

    R8GT schreef op 7 augustus 2015 09:16:

    één zwaluw maakt nog geen zomer, we moeten echt een paar dagen boven de 10,50 sluiten dan is hij los, ik denk dat dit ook staat te gebeuren en koop op iedere dip

    volgende week gaan we door de 11 en dan gaat voor technische Traders weerstand van nu op 10,50 steun worden

    allemaal onze Nederlandse John Wayne achterna , de cavalerie brengt redding.
    Same here.

    Het is bijna te gemakkelijk geworden: "buy low, sell high" en dat op dagbasis. Natte droom van iedere belegger.

    Ik ben zelf wel benieuwd of we aan het eind van de dag nog een "weekend-premie" kunnen bijschrijven. Slecht nieuws kan er niet meer komen, goed nieuws met de bakken tegelijk. Dat zou toch wel 1 a 2 duppies waard mogen zijn, wat denk jij?
  6. Juun 7 augustus 2015 10:16
    quote:

    xynix schreef op 7 augustus 2015 10:10:

    [...]
    Same here.

    Het is bijna te gemakkelijk geworden: "buy low, sell high" en dat op dagbasis. Natte droom van iedere belegger.

    Ik ben zelf wel benieuwd of we aan het eind van de dag nog een "weekend-premie" kunnen bijschrijven. Slecht nieuws kan er niet meer komen, goed nieuws met de bakken tegelijk. Dat zou toch wel 1 a 2 duppies waard mogen zijn, wat denk jij?
    Ik vind alles leuk.
    Bij even terug naar ca € 10,40 zullen mijn orders om calls oktober te kopen wel afgaan (die had ik nog niet in de verzameling). Bij een stijging richting € 11, al was het maar in het orderboek ben ik ook tevreden en dan verkoop ik mijn calls augustus.
    Een beetje correctie is niet verkeerd, laat maar komen, zowel omhoog als omlaag biedt kansen, maar die moet ik dan wel benutten.
  7. [verwijderd] 7 augustus 2015 10:17
    BDB een korte reactie.

    Die versnippering is denk ik historisch gegroeid. TomTom heeft pas sinds 2013 haar producten ontbundeld (traffic los te koop). Voor die tijd kon een autofabrikant alleen traffic krijgen als onderdeel van een hardware aanbod. Renault, Fiat en Mazda waren geinteresseerd. De anderen niet (want concurreert met eigen systemen waar ze geld aan verdienen)

    Aangezien het meeste wat nu aan nieuwe auto's op de weg komt afstamt van deels van 2013 en soms eerder zie je soms die combinaties. Want tomtom claimt 80% traffic marktaandeel in Europa, maar dat zie je op de weg nog totaal niet. Het gaat om marktaandeel op basis van reeds gesloten deals die je nog niet allemaal op de weg ziet.

    Garmin kocht een paar jaar geleden dat Duitse Navigon. Wat je nu aan Garmin in automotive ziet is vooral een afgeleide van wat Autonavi deed. Oude contracten. Waar tomtom tegenaan liep (autofabrikanten willen wel content en software maar geen hardware) daar loopt Garmin ook tegenaan. Wat voor garmin overblijft is leveren van navigatie apps indien autofabrikanten dat ok vinden, want de meesten willen nu white label (eigen merk er op plakken)

    Zo
  8. [verwijderd] 7 augustus 2015 10:26
    quote:

    mjmj schreef op 7 augustus 2015 09:44:

    [...]

    je moet de versatel volgers maar eens vragen hoe die dat doet. Ene Atitlan heeft een heel dossier en zou hem het liefst voor het gerecht dagen.
    mjmj, ken je persoonlijk ook het dossier? Jij zegt Atitlan zou hem het liefst voor het gerecht dagen, als hij gronden genoeg had dan zou hij dat ongetwijfeld gedaan hebben, hij zal daar vast niet alleen in hebben gestaan.

    Kan het niet zo zijn dat een investeringsmaatschappij waar de Mol in zat voor de aandeelhouders hierin niet zo fijne rol gespeeld heeft?

    Ik vind wel dat je twee dingen moet scheiden, Yxnix had het ook al over een Piranha, De mol als persoon en iemand die een belang voor hem behartigd.

    Als mens zie hem als een heel hardwerkende zakenman die beslissingen moet nemen in zijn bedrijf die niet altijd leuk zullen zijn voor mensen, maar goed voor zijn bedrijf uiteindelijk eten daar heel veel mensen van. Andere hebben een goede carrière aan hem te danken, het is maar net waar je mee te maken krijgt.

    Hoe hij zich als gewone jongen heeft opgewerkt, tegenslagen met gemak heeft genomen, banken die zijn ideeën niet zagen zitten en op zijn huis beslag gelegd hadden. Joost den Draaier (Veronica) zag zijn talent wel en is hem gaan steunen vanaf toen is zijn succes begonnen en ook hem is hij niet vergeten. Hij schaamt zich er niet voor om de geschiedenis te vertellen. Ik zie een man die heel hard werkt nog steeds nerveus kan zijn bij het lanceren van een nieuw idee.

    Wij waren allemaal positief dat hij er in stapte en zoals Justin zei: hoe het belang in elkaar zit weten we nog niet, maar dat zal snel blijken.

    Als gezinsman zie ik ook een echte kerel staan, de verhouding met zijn kinderen, zus en de opstelling naar de familie van de afperser toe, daarin zie ik geen man waar je heel erg voor op moet passen. Hopelijk varen wij wel bij zijn connecties en invloed in de zakelijke wereld, is dat niet zo, dan is uitstappen op een moment dat het je niet zint altijd een mogelijkheid.

    Ik beschouw hem als een welkome grootaandeelhouder.

    Ik ga voor een succes en dat wens ik iedereen hier toe,

    Tini

  9. [verwijderd] 7 augustus 2015 10:27
    quote:

    *Justin* schreef op 7 augustus 2015 10:17:

    Wat voor garmin overblijft is leveren van navigatie apps indien autofabrikanten dat ok vinden, want de meesten willen nu white label (eigen merk er op plakken)
    Op dit moment leveren ze ook nog aan de Up!, Citigo (lekker wagentje trouwens!) en de Mii. Een goed geïnformeerd stemmetje in mij zegt mij dat ook op dat punt Garmins dagen zijn geteld en dat ook daar de geneugten van kwalitatieve goede navigatie zullen doorbreken.

    Ik verwacht bij Garmin echt ieder moment een handdoek in de ring m.b.t. auto-navigatie. Of een switch naar TomTom als kaartleverancier. Voor dat laatste krijgen ze begin 2016 een mooie boetevrije kans!
4.953 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 248 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.