Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,170   -0,045   (-0,86%) Dagrange 5,100 - 5,200 56.984   Gem. (3M) 261,1K

'Five years from now we'll be active in areas we haven't yet dreamed of'

28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 april 2015 17:33
    - action camera's
    - innovatievere PND's (3D maps obv camera view)
    - meer applicaties op fleetmanagement
    - ADAS features zoals een vooruitkijk camera (waarschuwt voor een file om de hoek en voorkomt kop-staart botsingen)
    - communicatie tussen auto's onderling, bijvoorbeeld elkaar voorrang geven
    - city maps, voor wandelaars. Naadloze overgang van auto naar wandel naar OV
  2. [verwijderd] 23 april 2015 18:44
    quote:

    notebookje schreef op 23 april 2015 18:41:

    Ik denk dat TomTom knowhow kan leveren bij de ontwikkelingen van drones die bijvoorbeeld post kunnen bezorgen.

    Op die drone kan je ook een camera plaatsen die de kaarten database up-to-date houdt.
    ik denk dat ze daar allang mee bezig psst
  3. [verwijderd] 23 april 2015 19:02
    • Centrale verkeersregeling met individuele routeadviezen
    • Parkeren (optimaal plannen/toewijzen/reserveren/alloceren/afrekenen)
    • Groene golf adviezen evt. gecombineerd met HAD-actuatoren (ook om verkeerslichten/rotondes zo effectief/efficiënt mogelijk te benaderen)
    • UBER alternatief voor "individueel openbaar vervoer" (in combinatie met de Duitse automobielproducenten), waarbij de infrastructuur kosten en opbrengsten voor de gemeenschap zijn i.p.v. naar geldwolven gaan (TomTom levert de diensten, de Duitsers de HAD/self driving cars)
    • Vrachtenbroker voor het zakelijk segment (soort vrachten-UBER, wellicht samen met Mercedes/MAN/DAF/Scania, met "zelf-zoekend treintje rijden"?)
    • Gestandaardiseerde verkeersmodellen om infrastructuur alternatieven door te rekenen op basis van historische modellen van analoge situaties (dus met automatische detectie van de typologie van de variant en geparametriseerde aanpassing van de te verwachten loads)
    • De reeds genoemde "pay for use" oplossingen
    enz. enz. (heel veel IoT + Big Data + centrale planningsalgoritmen)
  4. [verwijderd] 23 april 2015 19:17
    quote:

    notebookje schreef op 23 april 2015 18:41:

    Ik denk dat TomTom knowhow kan leveren bij de ontwikkelingen van drones die bijvoorbeeld post kunnen bezorgen.

    Op die drone kan je ook een camera plaatsen die de kaarten database up-to-date houdt.
    Harold Goddijn, CEO of TomTom, said: "Mapcode is an important development in creating a new global standard that makes it easy for anyone to pinpoint any location. The technology will be supported by TomTom, and we hope to see other organisations adopting it in the near future."

    This new process could be attractive to countries like the UK where businesses have to pay to access the Royal Mail's Postcode Address File in order to see full postal addresses and postcodes. Using Mapcode, users of the software need only type in a location or scroll over the map like you do in Google Maps and drop a pin in order to see a location's Mapcode.

  5. san marco 23 april 2015 22:39
    TomTom weggebruikers waarschuwen elkaar wanneer een TomTom gebruiker op de weg voor hun een rare positie inneemt (afwijkend plaats/snelheid/ etc).

    TomTom communiceert met dynamisch straat lichtmodules van Philips

    Mobiele telefoon kan communiceren met TomTom (geen handheld devices nodig, etc)
  6. [verwijderd] 11 mei 2015 16:32
    quote:

    *Justin* schreef op 23 april 2015 17:33:

    - action camera's
    - innovatievere PND's (3D maps obv camera view)
    - meer applicaties op fleetmanagement
    - ADAS features zoals een vooruitkijk camera (waarschuwt voor een file om de hoek en voorkomt kop-staart botsingen)
    - communicatie tussen auto's onderling, bijvoorbeeld elkaar voorrang geven
    - city maps, voor wandelaars. Naadloze overgang van auto naar wandel naar OV

    Nu een hele fraaie,zeg maar dat het niet kan....

    gisteravond tegenlicht uitzending gezien....MEN....

    "De robot als mens"

    In het westen zijn we bijna bang voor slimme robots. In Japan hebben robots een ziel. Daar zullen intelligente robots sneller worden geaccepteerd.

    Vraag hoe de westerse mens over robots denkt en het antwoord is al snel dat ze er weinig mee hebben. Of er zelfs een beetje bang voor zijn. Heel anders is dat in Japan. Daar komen deze zomer zelfs sociale robots op de markt die in huishoudens en bedrijven gaan werken. Want in Japan daar hebben voorwerpen – dus ook robots – een “ziel”. Intelligente robots zullen daarom veel sneller in Japan worden geaccepteerd dan in het westen.

    tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2014-...

    je zou er eigenlijk ook hiervan een apart draadje kunnen maken, but remember,

    from now we'll be active in areas we haven't yet dreamed of' , Harold Goddijn, CEO TomTom. ....

    een Robot moet ook weten waar die zich bevindt...
  7. [verwijderd] 11 mei 2015 16:39
    quote:

    beeldscherm schreef op 11 mei 2015 16:32:

    [...]

    Nu een hele fraaie,zeg maar dat het niet kan....

    gisteravond tegenlicht uitzending gezien....MEN....

    "De robot als mens"

    In het westen zijn we bijna bang voor slimme robots. In Japan hebben robots een ziel. Daar zullen intelligente robots sneller worden geaccepteerd.

    Vraag hoe de westerse mens over robots denkt en het antwoord is al snel dat ze er weinig mee hebben. Of er zelfs een beetje bang voor zijn. Heel anders is dat in Japan. Daar komen deze zomer zelfs sociale robots op de markt die in huishoudens en bedrijven gaan werken. Want in Japan daar hebben voorwerpen – dus ook robots – een “ziel”. Intelligente robots zullen daarom veel sneller in Japan worden geaccepteerd dan in het westen.

    tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2014-...

    je zou er eigenlijk ook hiervan een apart draadje kunnen maken, but remember,

    from now we'll be active in areas we haven't yet dreamed of' , Harold Goddijn, CEO TomTom. ....

    een Robot moet ook weten waar die zich bevindt...
    Ik heb de uitzending gezien, ze spraken de robot aan met termen als: "navigeer daar naar toe"! Ik vond het helemaal niets het gaat gewoon door, het zingt mijn tijd wel uit. Er werd gevraagd of ze hem even wilde knuffelen, ze willen hem ook emotioneel intelligent maken, nou geef mijn portie maar een fikkie zou mijn moeder zeggen

    Tini
  8. [verwijderd] 11 mei 2015 16:45
    quote:

    Misschien schreef op 11 mei 2015 16:39:

    [...]

    Ik heb de uitzending gezien, ze spraken de robot aan met termen als: "navigeer daar naar toe"! Ik vond het helemaal niets het gaat gewoon door, het zingt mijn tijd wel uit. Er werd gevraagd of ze hem even wilde knuffelen, ze willen hem ook emotioneel intelligent maken, nou geef mijn portie maar aan fikkie zou mijn moeder zeggen

    Tini
    Fikkie: was dat niet dat snoezige robot hondje van Sony ;-)
28 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.