Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,602   +0,024   (+0,67%) Dagrange 3,560 - 3,606 431.968   Gem. (3M) 905,7K

BAM Groep, December 2014

6.671 Posts
Pagina: «« 1 ... 88 89 90 91 92 ... 334 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 bammie 10 december 2014 06:48
    Waarom vinden jullie dat De Kuip en het uitstel van BAM positief is? Ze moeten het ontwerp nu dusdanig aanpassen dat er waarschijnlijk ook een ander prijskaartje aan komt te hangen. Het budget dat ze nu hebben is al met hangen en wurgen er uitgeperst. Meer voor Bam zal er echt niet in zitten domweg omdat Rotterdam en Feyenoord geen enkele rek in hun budget hebben.
  2. [verwijderd] 10 december 2014 07:29
    quote:

    bammie schreef op 10 december 2014 06:48:

    Waarom vinden jullie dat De Kuip en het uitstel van BAM positief is? Ze moeten het ontwerp nu dusdanig aanpassen dat er waarschijnlijk ook een ander prijskaartje aan komt te hangen. Het budget dat ze nu hebben is al met hangen en wurgen er uitgeperst. Meer voor Bam zal er echt niet in zitten domweg omdat Rotterdam en Feyenoord geen enkele rek in hun budget hebben.
    Ik weet niet of het gunstig is. Maar het lijkt er op dat de Kuip BAM meer nodig heeft dan andersom. Meer eisen is meer budget, verder heeft Bam heel duidelijk gesteld dat ze nu calculeren met meer marge en betere risico inschatting. Komen ze er met het huidige budget niet uit dan kunnen er drie dingen gebeuren
    1 ontwerp aanpassen zodat het goedkoper uitgevoerd kan worden
    2 hoger budget, dus meer geld
    3 afzien van de opdracht

    In ieder geval duidelijkheid, ook naar de markt dat BAM geen concessies meer doet om opdrachten binnen te halen.
  3. forum rang 4 bammie 10 december 2014 07:33
    quote:

    gerard_ecb schreef op 10 december 2014 07:29:

    [...]
    Ik weet niet of het gunstig is. Maar het lijkt er op dat de Kuip BAM meer nodig heeft dan andersom. Meer eisen is meer budget, verder heeft Bam heel duidelijk gesteld dat ze nu calculeren met meer marge en betere risico inschatting. Komen ze er met het huidige budget niet uit dan kunnen er drie dingen gebeuren
    1 ontwerp aanpassen zodat het goedkoper uitgevoerd kan worden
    2 hoger budget, dus meer geld
    3 afzien van de opdracht

    In ieder geval duidelijkheid, ook naar de markt dat BAM geen concessies meer doet om opdrachten binnen te halen.
    Helder Gerard, thanks voor de duidelijke uitleg.

    Binck Indicatieve opening 2,50 7:27:10.
  4. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 10 december 2014 08:31

    Vinci: inauguration du tunnel Liefkenshoek.

    Cercle Finance | Publié le 10/12/2014 à 07:50 | Mise à jour le 10/12/2014 à 07:50 | Réactions (0)
    Vinci annonce l'inauguration du tunnel Liefkenshoek dans le port d'Anvers en Belgique. Ce réseau établit une liaison supplémentaire entre les deux rives de l'estuaire de l'Escaut dans le port d'Anvers. Il permet d'augmenter le transport de marchandises, libérer des capacités ferroviaires sur les lignes de banlieue et désengorger ainsi le réseau routier.

    Les travaux ont été confiés au groupement LocoRail. Il représente un investissement total de 840 millions d'euros. Le groupement LocoRail rassemble CFE (25%), Vinci Concessions (25%) et BAM PPP-PGGM (50%). Il est en charge du financement, de la conception, de la construction et de la maintenance de l'infrastructure pendant 38 ans.

    La conception-construction a été confiée à la société LocoBouw, composée de MBG, CEI-De Meyer, Vinci Construction Grands Projets et Wayss & Freytag Ingenieurbau.

    Les travaux comprennent l'infrastructure et les installations techniques du tunnel long de 16,2 km, dont 4,27 km de tranchées ouvertes et fermées, la rénovation du tunnel existant (Beverenspoortunnel) et un double tunnel foré de près de 6 km.

    Copyright (c) 2014 CercleFinance.com. Tous droits réservés.
  5. mr.Franz 10 december 2014 08:37
    Volgens de projectdirecteur zijn er diverse redenen aan te wijzen voor de vertraging, waaronder het wensenlijstje van Feyenoord zelf. "Er zaten keukens in waar Herman den Blijker jaloers op zal zijn. We stelden vast dat er een significant verschil zit tussen wat realistisch is, en wat Feyenoord wilde. Dus gaat de kaasschaaf er nu overheen en houden we over wat écht noodzakelijk is."

    Daarnaast heerst er onduidelijkheid over het maximale aantal toeschouwers. BAM ging uit van een totaal van 70.000 toeschouwers, Feyenoord van 70.000 stoelen. "Het kost 35 miljoen euro om dat misverstand weg te werken. Ik zou kiezen voor de inkomsten en dus toeschouwers. Want die 70.000 mensen zitten er alleen tegen Ajax en PSV."

    Lees verder: www.soccernews.nl/news/289871/Bouwpla...
  6. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 10 december 2014 08:37
    quote:

    doberman schreef op 10 december 2014 08:34:

    Enne nu in jip en janneke taal.
    opening

    Reuters | Gepubliceerd op 2014/10/12 om 07:50 | Bijgewerkt 2014/12/10 om 07:50 | Reacties ( 0 )
    Vinci kondigt de opening van de Liefkenshoektunnel in de haven van Antwerpen in België . Dit netwerk wordt een extra band tussen de twee oevers van de monding van de Schelde in de haven van Antwerpen. Het verhoogt het vervoer van goederen , vrij spoorcapaciteit op commuter lijnen en daarmee ontlast de wegen .

    Het werk werd toevertrouwd aan Locorail groep . Het vertegenwoordigt een totale investering van € 840.000.000 . De groep brengt Locorail CFE ( 25 % ) , Vinci Concessions ( 25 % ) en BAM PPP PGGM ( 50 % ) . Het is verantwoordelijk voor de financiering, het ontwerp , de bouw en het onderhoud van infrastructuur voor 38 jaar .

    Het ontwerp en de bouw werd toevertrouwd aan de Locobouw samenleving bestaande uit MBG , CEI-De Meyer , Vinci Construction Grands Projets en Wayss & Freytag Ingenieurbau .

    Het werk omvat de infrastructuur en de technische faciliteiten van de lange tunnel van 16,2 km , 4.27 km van open en gesloten loopgraven , de renovatie van de bestaande tunnel ( Beverenspoortunnel ) en een dubbele tunnel geboord bijna 6 km afstand.

    Copyright (c) 2014 CercleFinance.com . Alle rechten voorbehouden.
  7. [verwijderd] 10 december 2014 08:38

    Goeiemorgen allen, Voor de Binckies onder ons.

    Hartelijk dank voor uw email. U geeft aan dat de rendementsweergave niet correct wordt weergegeven.

    Sinds het onderhoud van dit weekend is de rendementsweergave inderdaad niet meer juist. Dit speelt bij iedere klant. Onze ITafdeling onderzoekt waar de oorzaak ligt om dit vervolgens zo spoedig mogelijk te herstellen. Excuses voor het ongemak.

    Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn.

    Heeft u nog vragen?
    Voor vragen staat onze Klantenservice & Orderdesk u graag te woord. U kunt contact opnemen op telefoonnummer 020 606 2666 of een e-mail sturen naar klantenservice@binck.nl. De Klantenservice & Orderdesk is bereikbaar op werkdagen van 08:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur.

    Met vriendelijke groet,

    Samantha Plantinga
    Klantenservice & Orderdesk

    T +31 (0)20 606 2666
    F +31 (0)20 320 4176
    I www.binck.nl
    T twitter.com/servicevanBinck
    F facebook.com/BinckNL
  8. [verwijderd] 10 december 2014 08:39
    quote:

    gerard_ecb schreef op 10 december 2014 07:29:

    [...]
    Ik weet niet of het gunstig is. Maar het lijkt er op dat de Kuip BAM meer nodig heeft dan andersom. Meer eisen is meer budget, verder heeft Bam heel duidelijk gesteld dat ze nu calculeren met meer marge en betere risico inschatting. Komen ze er met het huidige budget niet uit dan kunnen er drie dingen gebeuren
    1 ontwerp aanpassen zodat het goedkoper uitgevoerd kan worden
    2 hoger budget, dus meer geld
    3 afzien van de opdracht

    In ieder geval duidelijkheid, ook naar de markt dat BAM geen concessies meer doet om opdrachten binnen te halen.
    en helemaal terecht BAM moet gewoon alleen nog maar projecten aannemen waar men vanaf het begin af aan wat kunnen verdienen. vaak willen de opdrachtgevers voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar dan wel het volledige risico bij de uitvoerder leggen. Ik vind het een hele gezonde bedrijfsvoering dat BAM nu vooraf al kijkt of er wel winst gemaakt kan worden de tijd van geld meebrengen moet achter ons gelaten worden, laat prestige maar aan andere over als er geld op toegelegd moet worden. BAM heeft in het verleden meer dan genoeg aangetoond dat ze een zeer goede bouwer zijn en overweg kunnen met complexe projecten
  9. [verwijderd] 10 december 2014 08:48
    quote:

    Mr_Baldy schreef op 10 december 2014 08:39:

    [...]

    en helemaal terecht BAM moet gewoon alleen nog maar projecten aannemen waar men vanaf het begin af aan wat kunnen verdienen. vaak willen de opdrachtgevers voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar dan wel het volledige risico bij de uitvoerder leggen. Ik vind het een hele gezonde bedrijfsvoering dat BAM nu vooraf al kijkt of er wel winst gemaakt kan worden de tijd van geld meebrengen moet achter ons gelaten worden, laat prestige maar aan andere over als er geld op toegelegd moet worden. BAM heeft in het verleden meer dan genoeg aangetoond dat ze een zeer goede bouwer zijn en overweg kunnen met complexe projecten
    Het is ook de tijd dat ze zich dit weer kunnen veroorloven. De oude projecten met de scherpe calculaties hebben ze nodig gehad om te kunnen overleven. dus nu de orderportefeuille weer flink gevuld is en omdat ze zien dat er steeds meer aanvragen zijn kunnen ze ook betere prijzen bedingen. Verder is die samenwerking met PGGM een schot inde roos. Weer een opdracht van 420 miljoen voor het BAM consortium in België.

    We zitten nu goed met onze Bammen en laat het maar eens lekker doorlopen. Het ene positieve bericht volgt het andere op dat geeft ook ruimte om een keer een tegenslag, die er zeker nog gaat komen, op te vangen.

    Succes
6.671 Posts
Pagina: «« 1 ... 88 89 90 91 92 ... 334 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.