Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,150   +0,030   (+0,59%) Dagrange 5,065 - 5,200 202.707   Gem. (3M) 290K

TomTom 30 juni-4 juli

311 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 16 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 juli 2014 18:54
    quote:

    wave-trader schreef op 3 juli 2014 18:33:

    Jammer, 5,95 op een haar na niet gehaald vandaag. Daarboven liggen mijn orders klaar , dus hopelijk morgen. Veel hoger dan 6 zullen we niet gaan, misschien nog 6.10 maar dan gaat er winst genomen worden verwacht ik. Kunnen we de komende tijd weer een stuk terug.
    Dan heb je geluk gehad vandaag. Het aandeel gaat met veel pieken en uiteraard enkele dalen naar de dubbele cijfers. Daar kan je gif op innemen. Wat we nu zien is nog maar het begin van de aanloop. Ik zou geen oog meer dichtdoen als ik short in TomTom zou zitten. Dan moet je de stress ervaren van een LT-Imtech aandeelhouder.
  2. [verwijderd] 3 juli 2014 18:58
    quote:

    wave-trader schreef op 3 juli 2014 18:33:

    Jammer, 5,95 op een haar na niet gehaald vandaag. Daarboven liggen mijn orders klaar , dus hopelijk morgen. Veel hoger dan 6 zullen we niet gaan, misschien nog 6.10 maar dan gaat er winst genomen worden verwacht ik. Kunnen we de komende tijd weer een stuk terug.
    reken maar dat jij je werderom vergist! Stijging afgelopen 2 weken ging in hele kleine stapjes.
    Elke dag winstnemer en dus veel lucht eruit.
    Tot aan de cijfers beetje bij beetje herstel, 0,5% dan weer 1% voor de cijfers schat ik zelf 6,15- 6,25 daarna heel snel naar de 7 euro.
  3. [verwijderd] 3 juli 2014 19:37
    quote:

    geld als water schreef op 3 juli 2014 18:58:

    [...] reken maar dat jij je werderom vergist! Stijging afgelopen 2 weken ging in hele kleine stapjes.
    Elke dag winstnemer en dus veel lucht eruit.
    Tot aan de cijfers beetje bij beetje herstel, 0,5% dan weer 1% voor de cijfers schat ik zelf 6,15- 6,25 daarna heel snel naar de 7 euro.
    Ik denk dat de mensen die nu al jaren met de stukken in hun maag zitten heel graag afscheid nemen met een piepklein winstje. Ik zou een ieder de de stukken heeft adviseren om rond de 6 te verkopen om ze later in het jaar, na een flinke daling weer op te pikken.
  4. forum rang 6 pwijsneus 3 juli 2014 19:54
    quote:

    wave-trader schreef op 3 juli 2014 19:37:

    [...]

    Ik denk dat de mensen die nu al jaren met de stukken in hun maag zitten heel graag afscheid nemen met een piepklein winstje. Ik zou een ieder de de stukken heeft adviseren om rond de 6 te verkopen om ze later in het jaar, na een flinke daling weer op te pikken.
    Dat je short gaat is natuurlijk prima, zelf weten. Geen enkel fonds gaat in 1 rechte lijn omhoog.

    Maar nu je toch een advies aan iedereen geeft, kun je ook onderbouwing geven aan je advies? Wat gaat die flinke daling teweeg brengen?

    De stijging van afgelopen tijd kun je fundamenteel namelijk wel verklaren, na een behoorlijke goed nieuwsstroom van TomTom zelf, en de ontwikkelingen in de markt waar TomTom inzit. Wat zie jij anders?
  5. [verwijderd] 3 juli 2014 21:49
    quote:

    wave-trader schreef op 3 juli 2014 19:37:

    [...]

    Ik denk dat de mensen die nu al jaren met de stukken in hun maag zitten heel graag afscheid nemen met een piepklein winstje. Ik zou een ieder de de stukken heeft adviseren om rond de 6 te verkopen om ze later in het jaar, na een flinke daling weer op te pikken.
    flinke daling?
  6. okmoi 3 juli 2014 23:12
    AMX-outperformers:
    Air France gaat als de brandweer omdat de vraag naar vliegreizen sterk bleef in mei. Ook gaat het bedrijf een privéjetdienst voor rijke klanten opzetten.
    Aperam gaat het hele jaar al als een raket. Dit jaar al een kleine +96%.
    TomTom noteert heel stiekem ook alweer bijna 6 euro.
  7. [verwijderd] 3 juli 2014 23:35
    Lijkt er op of ze ergens mee bezig zijn.
    Ze zoeken nl per 2 juli 2014.

    Customer Support Representative (Danish)
    Customer Support Representative (French)
    Customer Support Representative (Swedisch)
    Customer Support Representative (German)
    Customer Support Representative (Norwegian)

    www.linkedin.com/vsearch/j?type=jobs&...
  8. [verwijderd] 4 juli 2014 00:53
    quote:

    wave-trader schreef op 3 juli 2014 18:33:

    Jammer, 5,95 op een haar na niet gehaald vandaag. Daarboven liggen mijn orders klaar , dus hopelijk morgen. Veel hoger dan 6 zullen we niet gaan, misschien nog 6.10 maar dan gaat er winst genomen worden verwacht ik. Kunnen we de komende tijd weer een stuk terug.
    ron kramer sprak weer na zijn vorige uitspraak dat hij nooit boven de 4 zou komen hij zal het nooit leren
  9. [verwijderd] 4 juli 2014 06:41
    Er is iets wat mij n.a.v. de zeer interessante patent-posts van Kingwoep opviel. Namelijk het adres. Dat is meestal Leipzig, de vestigingsplaats van TomTom Telematics. Toch lijken de patenten op naam van TomTom te staan. Inhoudelijk lijken de patenten meestal gerelateerd aan het realtime maps project.

    Kennelijk zitten de algoritme-componisten in de stad van Bach, Mendelsohn, Schumann, Grieg (als langdurige verblijfsplaats) en die fouterik Wagner.

    Maar wat ik mij afvraag: wat gebeurt er met die patenten (en hun "componisten") bij die toch vrij voor de hand liggende IPO van TT Telematics? Zal wel cross-licensing worden. Heeft iemand andere gedachtes hierover?
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 4 juli 2014 07:19
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 2 juli 2014 13:20:

    He Beperkte,

    Ben redelijk wakker
    Worth geen idee
    Luring away geen idee
    Lust idd geen peultjes
    Zweverig en duchtige analyse niet mijn sterkste punten
    Post alleen wat ik tegenkom en lees dan wat andere er over schrijven
    Tip volgende x lekker overheen lezen en linkjes niet openen
    OK, point taken.
    Mijn eerdere post was overigens niet persoonlijk bedoeld. Meer om wat stoom af te blazen over sommige Amerikaanse 'guru's'. (Daar heb ik soms behoefte aan).
  11. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 4 juli 2014 07:50
    quote:

    xynix schreef op 4 juli 2014 06:41:

    Er is iets wat mij n.a.v. de zeer interessante patent-posts van Kingwoep opviel. Namelijk het adres. Dat is meestal Leipzig, de vestigingsplaats van TomTom Telematics. Toch lijken de patenten op naam van TomTom te staan. Inhoudelijk lijken de patenten meestal gerelateerd aan het realtime maps project.
    ...
    Maar wat ik mij afvraag: wat gebeurt er met die patenten (en hun "componisten") bij die toch vrij voor de hand liggende IPO van TT Telematics? Zal wel cross-licensing worden. Heeft iemand andere gedachtes hierover?
    Het een (de juridische vestigingsplaats van TTT) staat formeel los van het ander (research). TT heeft trouwens ook research-afdelingen of -dochters in Berlijn en Hildesheim.

    Los daarvan, wat patenten betreft heb je wel een punt. Een volledig losvlechten van welk TT-onderdeel dan ook is lastig ivm. de onderliggende patenten. Misschien dat het er daarom ook niet zo gauw van komt. (Zie Apple: die splitsen toch ook nooit niks af? Het is Philips niet...)

    'Cross-licensing' kan ik me bij een evt. IPO van TTT ook niet zo goed voorstellen, wat valt er terug te licensen?
    Wat ik me wel voor kan stellen is een verkoop of IPO van het hele commerciële TTT-gebeuren, dus het hele klantenbestand met de bijbehorende contracten en fleetmanagement-services. Die echter 'alles' (maps, realtime traffic etc., misschien ook de typische 'truck'-hardware en alles wat TT inmiddels weet van voertuigkarakteristieken, indashtechniek, OBD etc.) blijven inkopen bij TT. Dan blijven alle technische patenten bij TT en vormen die geen issue.

    NB. Over de laatste twee door kingwoep (AB!) gemelde patenten:

    Het eerste is een typisch TTT-patent, en nogal 'administratief' van aard (logboekorganisatie), nauwelijks technisch. Zo'n patent zou bij een afsplitsing wel mee kunnen gaan, dat bijt de rest van TT niet.

    Het tweede is veel interessanter en belangrijker. Het benoemt alle aspecten van realtime mapping, gebruik van (realtime) traffic data en vooral realtime navigatie, incl. rerouting. Kortom alles waarin TT zich van welke concurrent dan ook onderscheidt. Zo'n patentencluster is niet zomaar te 'IPO-en'.

  12. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 4 juli 2014 09:04
    quote:

    *Justin* schreef op 3 juli 2014 16:55:

    Nog even en we kunnen collectief KRAK roepen. De eerste krijgt een gratis deelname aan de volgende oranje-bbq bij Beperktedijkbewaking. Gegrilde brasem in een aluminiumhoedje, tegen aanbranding.
    Huh, ben je helderziend ofzo? Een week eerder at ik idd vis in aluminium (geen brasem -niet te vreten- maar schol).
    Bij de oranje-bbq ook geen brasem maar pangasius (vermoed ik) aan een stokje. Een veel bediscussieerde vis, het kleine boeddhistische neefje van onze meerval.

    Waarom associeer je me trouwens met onze zoetwatervissen? Vanwege mijn alias?
    Geheel fout zit je niet. In de 50-er jaren lichtte ik vaak de fuiken van/met mijn oom. Ik ken ze allemaal: brasem, zeelt, voorn, snoekbaars...

    Van de niet-roofvissen is alleen de karper enigszins te eten. Met heel veel peterselie (een oud middeleeuws recept).

    De parallel met TT is...
    Geen idee, maar jij begon er hier over!

311 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 16 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.