Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Spyker: handel in aandeel Spyker beeindigd per 13 september 2013

7.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 369 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. AX lover 20 september 2013 15:52
    quote:

    Chiddix schreef op 20 september 2013 13:33:

    Als het geld op is, zie je geen bedrijvigheid in Zeewolde(fabriek Spyker).
    Je zou eigenlijk een keer moeten checken of daar nog monteurs in en uitrijden en hoeveel.
    Ik zal wat verklappen, er is geen activiteit in Zeewolde.
    Dat is al jaren zo.
  2. forum rang 4 egeltjemetstekel 20 september 2013 17:04
    quote:

    LBR schreef op 20 september 2013 16:28:

    Hoe krijgt iemand zoveel onzin bij elkaar.

    onzin bij elkaar krijgen kun je natuurlijk als uitdaging zien

    maar in de praktijk is het echt niet zo moeilijk hoor!

    daarom heb ik altijd meer bewondering voor mensen die iets zinnigs te zeggen hebben!
  3. [verwijderd] 20 september 2013 17:23
    quote:

    AX lover schreef op 20 september 2013 15:48:

    [...]

    WRONG!

    Spyker heeft een prototype gebouwd, maar de B6 Venator is nog lang niet "ontwikkeld". Sterker nog, Muller heeft nog geen enkel idee wat voor motor er in die auto komt.

    Daarnaast is er nog geen enkele rijdend prototype gespot.
    Het ontwikkelen van een nieuw model kost minimaal 36 tot 48 maanden.

    Je moet niet in sprookjes geloven.
    Een rijdende B6 Venator is nog niet gezien. Maar het model is er(in volle glorie). Nu nog even een motortje erin van 400 pk. Dat moet lukken.
    Van Jaguar want VW ziet de bui al hangen. Concurrent van Porsche.
  4. [verwijderd] 20 september 2013 17:59
    Van AX lover kun je niet verwachten dat hij constructief meedenkt. Hij zal op de nieuwe situatie , die is ontstaan , zich nog moeten inleven.
    VM zou zich onsterfelijk belachelijk maken als zijn car(B6) nog 3 jaar ontwikkeling moet doormaken.
    In persberichten wordt dit niet gecommuniceerd. Eind volgend jaar rollen de cars van de band, volgens Spyker.
    Er moet wel geld ingepompt worden door een investeerder anders eindigt het sprookje abrupt.
  5. AX lover 20 september 2013 19:22
    quote:

    Chiddix schreef op 20 september 2013 17:23:

    [...]

    Een rijdende B6 Venator is nog niet gezien. Maar het model is er(in volle glorie). Nu nog even een motortje erin van 400 pk. Dat moet lukken.
    Van Jaguar want VW ziet de bui al hangen. Concurrent van Porsche.
    Jij kan overduidelijk geen verschil maken tussen een mockup/conceptcar en een volledig functionerende productieauto.

    Omdat iets eruit ziet als een auto hoeft het nog geen auto te zijn.
    Voordat je zo'n droom van Victor in productie kan nemen ben je jaren verder. Ontwikkeling kost tijd, testen kost tijd, typegoedkeuring krijgen kost tijd, toeleveranciers vinden die kunnen & willen leveren kost tijd etc etc...

    Zelfs bij de grote jongens zit er vaak minimaal een jaar tussen het laten zien van een conceptcar en het uiteindelijk op de markt brengen. En die partijen hebben dan achter de schermen al in het diepste geheim ontwikkelingswerk gedaan.

    Muller heeft ergens van Marktplaats een oude Artega GT geplukt, daar een ander bodywork opgebouwd en geroepen dat het een nieuwe auto is. Zonder dat hij de rechten of wat dan ook heeft.

    Er is nog 0,0 ontwikkelingswerk gedaan aan die Artega. Er is alleen een conceptcar gebouwd. Zoals hij er al zovele gebouwd heeft. En ook die auto's gingen nooit in (serie)productie.

    De C8 Aileron is ook nog steeds niet in productie. Er is alleen een handjevol pre-productie auto's gebouwd.
  6. [verwijderd] 20 september 2013 19:22
    Schrijf nog 1 bijdrage en dan trek ik mij terug van dit forum totdat er duidelijkheid is.
    Muller is overgestapt naar een ander businessmodel. Dat kan niet ontkend worden.
    Jarenlang sportwagens gefabriceerd waarvan bleek dat er te weinig orders voor binnenkwamen.
    En dat is rampzalig voor z on bedrijf. Het roer gaat nu om.
    De ontwikkeling van die wagentjes heeft bakken met geld gekost met een rendement van 0.
    Je moet er nogal wat van maken, om uit de kosten te komen.
    Men zet nu in op goedkopere modellen.
    Daar liggen meer kansen.
    De kas van Spyker zal nu vrijwel leeg zijn.
    Er zal nieuw kapitaal moeten worden aangetrokken. Een flinke buffer(startkapitaal)) bij opstart.
    Lukt dat niet, zal onherroepelijk faillissement worden aangevraagd. En hebben de zwartkijkers het goed gezien.
  7. AX lover 20 september 2013 19:24
    quote:

    Chiddix schreef op 20 september 2013 17:59:

    VM zou zich onsterfelijk belachelijk maken als zijn car(B6) nog 3 jaar ontwikkeling moet doormaken.
    Kijk eens naar het verleden.
    Muller heeft zich al ontelbare malen onsterfelijk belachelijk gemaakt.

    Zoek maar eens op wat hij destijds allemaal riep over de C8 Aileron. Die zou ook al jarenlang in productie moeten zijn. Er is echter nooit iets van terecht gekomen.

    De harde waarheid is dat het jaren duurt om een auto

    a) Productierijp te maken
    b) In productie te nemen
  8. [verwijderd] 20 september 2013 20:04
    Ga nog even door maar morgen stop ik ermee(tijdelijk). Tot 2010 produceerde Spyker sportwagens.
    Daarna werden er nog mondjesmaat sportwagens inelkaar gezet. Of dat met het Saab avontuur van VM te maken heeft, weet ik niet.
    De kenners zeggen, je moet een bepaalde hoeveelheid halen anders draai je rode cijfers.
    Dat is niet gelukt. De krediet/economische crisis heeft ook nog impact gehad, neem ik aan.
    Maar de sportwagens waren te prijzig bij lage afzet. Een uitzichtloze situatie.
    Het is een wonder dat dit bedrijf nog bestaat.
    Er wordt nu nieuw leven ingeblazen, is de inzet. De kas zal gespekt moeten worden.
    En dat heeft zijn tijd nodig.
    Wat ik gelezen heb zegt, wanneer het geld binnen is, gaat de B6 in productie.
    En ook dat type voor China waar Youngman bij betrokken is. Wat Youngman erin gestoken heeft, is niet erg veel.
    Is het ongeveer 10 miljoen, dacht ik?
    Spyker is een dochteronderneming geworden van Youngman. Of die er grote bedragen in gaat stoppen, is mij niet bekend.
    Ik geloof VM , dat de B6 in 2014 in productie gaat ,als er geld op tafel komt en het karretje dan ook productierijp is en niet over 3 jaar.
  9. forum rang 4 egeltjemetstekel 20 september 2013 23:31
    tsja mensen
    dit houd het toch levendig hier
    ik vind het wel leuk

    laten we het er op houden dat het droom-autos zijn
    daarom zijn er zoveel dromers hier.

    maar in een droom kan je niet rijden
    je kunt wel proberen om een droom te verkopen, tenminste dat is wat men probeert
    tot op heden nog niet erg succesvol geloof ik.
    tijd dus om wakker te schrikken!!!!!
  10. [verwijderd] 21 september 2013 15:54
    Heb mijn analyse af eerder dan ik dacht.

    Spyker is in 2004 naar de beurs gegaan. De VEB sprak zijn twijfels uit omdat men maar weinig omzet had.
    In 2004 was dat maar 4,2 miljoen. In 2003 nog geen miljoen.

    In 2005 kwam het op toeren en werd 8 miljoen omzet gerealiseerd. Het verlies was 1,9 miljoen.
    Er werden 48 sportwagens in elkaar geknutseld.

    In 2006 verdubbelde de omzet naar 19 miljoen! en was het verlies 1,3 miljoen. Maar in de boeken stond 8 ton winst.
    Spyker gaf toe dat dit een schoonheidsfoutje was. Men vergat een bijdrage te vermelden inzake de voorbereidingen van een F1 team.
    Er werden 94 sportauto s geproduceerd.

    Ga je 2005 en 2006 analyseren dan wordt duidelijk dat dit bedrijf meer dan 100 sportwagens moet maken op jaarbasis, om winst te maken. Zover is het niet gekomen.

    Het jaar 2007 was de aanzet tot de ondergang van het bedrijf Spyker door deelname aan de F1 races. Van te voren heeft men het blijkbaar niet geweten, dat er een molensteen , om hun nek kwam te zitten.
    De omzet was dramatisch , 5 miljoen en maar 21 eenheden die de productiehal verlieten.
    Het verlies bedroeg 71 miljoen i.v.m het F1 team. Deelname aan de Formule 1 races.
    De hamvraag is, waren er in 2007 te weinig orders of geen geld?

    In 2008 trok de omzet weer aan tot 8 miljoen euro. Verlies was 24 miljoen.
    Het aantal verkochte sportwagens 37.

    In 2009 een omzet van 6,6 miljoen. Verlies 23 miljoen. Aantal verkochte sportwagens 36.

    De omzet is ingestort en de verliezen groot. Dit moet te maken hebben met de deelname aan het F1 team. Men gokte op een verkeerd paard.
    Anders zouden de verliezen niet zo groot kunnen zijn.

    In 2010 begint het Saab avontuur en raak ik het zicht kwijt op de sportwagendivisie.
    In 2011 werden er 12 sportwagens afgeleverd. Omzet 1,5 miljoen.
    Over 2012 is er weinig bekend over de sportwagens. Wel werden er een paar afgeleverd.
    Je kunt wel concluderen dat Spyker sportwagen aan de rand van de afgrond was beland. Compleet ingestort.

    In 2013 wordt er een comback aangekondigd met goedkope versies sportwagens. EV was 1,9 miljoen op 30/06. Maar daar je kun geen comback mee maken. Er worden investeerders gezocht.

    Eindconclusie:

    1) Spyker heeft geen kans gezien hun sportwagen tot een commercieel succes te maken.
    2) Het F1 avontuur heeft het bedrijf gebracht tot aan de rand van de afgrond. Tientallen miljoenen gingen door het putje.
    3) Spyker zat in het verkeerde segment sportauto s te maken. Verkeerde keuzes gemaakt.
7.376 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 369 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.