Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Antonov« Terug naar discussie overzicht

Weer geen Antonov!

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 september 2003 14:17
    Och beste Aurelius, vorige week moest ik van de Antonov-club nog horen als kritiek op mijn posting "wij van de Antonov-club weten wel beter" op de beurs van Frankfurt zou nieuws komen m.b.t. Antonov van Honda en .....waarschijnlijk "Mercedes die met een nieuwe transmissie komt met Antonov patenten". Dat nieuws valt dus af, dat is wat ik zeggen wilde, niet meer en niet minder. Begrijp ook wel dat het niet leuk is voor de Diehards, maar ik denk dat ze de komende tijd nog wel meer teleurstellingen te verwerken zullen krijgen.
  2. [verwijderd] 19 september 2003 23:05
    Mercedes-Benz heeft zojuist de 7G-Tronic transmissie geïntroduceerd. De aanduiding zegt het al: hij heeft zeven versnellingen. We hebben er ook al mee gereden.

    Wij vinden een 4-traps automaat al weer heel gewoon, een 5-traps modern en een 6-traps geavanceerd. Maar ’t kan altijd beter. Mercedes-Benz komt nu op de markt met de 7G-Tronic transmissie. De aanduiding zegt het al: hij heeft zeven versnellingen. De automaat is speciaal ontwikkeld voor zes- en achtcilindermotoren en is geschikt voor een koppel tussen 400 en 700 Nm. Mercedes gebruikt voor het transmissiehuis voor ‘t eerst het superlichte magnesium. Het huis weegt 7,5 kg, wat een gewichtsbesparing ten opzichte van de 5-traps transmissie betekent van 2,5 kg. Voor de nieuwe automaat heeft Mercedes-Benz een nieuwe hal gebouwd bij de transmissiefabriek in Stuttgart. Op dit moment verkeert de productie in de opstartfase en worden er 300 exemplaren per dag gebouwd. De capaciteit zal tegen het eind van 2004 op 2800 exemplaren per dag liggen.
    Mercedes heeft een zestrapsbak niet in overweging genomen, omdat er binnen het nieuwe, slechts 41 mm langere ontwerp ruimte was voor 7-versnellingen. Op onze vraag of er later dan misschien een 8-trapsvariant zou komen, was het antwoord kort en krachtig: “Nee, het blijft hierbij, want acht of meer versnellingen levert geen extra voordelen meer op.’
    Die zijn bij de 7G-Tronic niet alleen de brandstofbesparing van maximum 0,6 l/100 km (afhankelijk van de motorvariant), ook is de emissie lager en is de acceleratie tot 0,3 s sneller op de sprint van 0-100 km/h. Meer winst wordt nog gehaald bij de tussenacceleratie van 60-120 km/h. Die zakt bij voorbeeld bij de
    S 430 van 9,1 naar 7,0 s en bij de SL 500 van 7,6 naar 5,6 s.

    We waren in de gelegenheid om met de nieuwe automaat te rijden in de E 500 en de SL 500. Daarbij valt het vooral op dat je van het op- of terugschakelen van de transmissie niets voelt. Je ziet het alleen op de toerenteller en hoort het aan het motorgeluid. Ook bij de kick-down is er niets te voelen.

    De 7G-Tronic wordt per oktober zonder meerprijs geleverd in de 8-cilinderuitvoeringen van de E-, S-, CL- en SL-klasse. Hij zal in de toekomst ook beschikbaar zijn in combinatie met de nieuwe generatie zescilinders en de zes- en achtcilinder diesels. Zo zal hij geleverd worden met een V6 in de nieuwe SLK, die in maart in Genève wordt onthuld. De 7G-Tronic zal niet beschikbaar komen voor de V12-motoren omdat daarvoor speciaal een nieuwe 5-traps automaat is ontwikkeld.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.