Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel SBM Offshore AEX:SBMO.NL, NL0000360618

Laatste koers (eur) Verschil Volume
16,120   +0,040   (+0,25%) Dagrange 16,090 - 16,250 248.246   Gem. (3M) 353,9K

sbm december 2012

792 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 40 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 december 2012 17:30
    quote:

    seun schreef:

    Ziekelijk gefrustreerde mensen op dit forum....
    Jongens zoek hulp!!! Of is dit jullie idee van ontspannen het jaar afsluiten?
    Laat je niet leiden door de lieden op dit forum. Ieder heeft zijn eigen agenda. De koersrichting wordt op korte termijn bepaald door Yme. Na oplossing van dit probleemproject bepaalt de goedgevulde orderportefeuille en het daaruit voortvloeiende werk de koers. Dus rustig afwachten. Komt helemaal goed.
  2. [verwijderd] 14 december 2012 17:37
    quote:

    accelerator schreef op 14 december 2012 17:30:

    [...]

    Laat je niet leiden door de lieden op dit forum. Ieder heeft zijn eigen agenda. De koersrichting wordt op korte termijn bepaald door Yme. Na oplossing van dit probleemproject bepaalt de goedgevulde orderportefeuille en het daaruit voortvloeiende werk de koers. Dus rustig afwachten. Komt helemaal goed.
    Yme kan ook zomaar op de lange baan worden geschoven he, als deze op land wordt gemaakt.
    Donderwolken omtrent oplossingen 2 probleemprojecten en mogelijke emissie kunnen zomaar een paar maanden aanhouden.. Technisch zou er wel eens een tijd van passiviteit aan kunnen breken voor wat betreft de koers; bron beursbox
    www.beursbox.nl/beurs-aandelen-analys...
  3. [verwijderd] 14 december 2012 18:11
    quote:

    Niks is wat het lijkt schreef op 14 december 2012 17:37:

    [...]

    Yme kan ook zomaar op de lange baan worden geschoven he, als deze op land wordt gemaakt.
    Donderwolken omtrent oplossingen 2 probleemprojecten en mogelijke emissie kunnen zomaar een paar maanden aanhouden.. Technisch zou er wel eens een tijd van passiviteit aan kunnen breken voor wat betreft de koers; bron beursbox
    www.beursbox.nl/beurs-aandelen-analys...
    probeer deze eens....

    www.iex.nl/Column/90335/SBM-Offshore-...

    succes allen!
  4. Risktaker 14 december 2012 21:49
    Uit ervaring weet ik dat het niet makkelijk is de rotzooi die anderen hebben veroorzaakt op te ruimen. Ik heb vertrouwen in het nieuwe top-management van SBM, zij doen er alles aan om de schade zoveel mogelijk te beperken. Ook Tallisman en Lotos doen er alles aan, het kost hun ook vele miljoenen dollars. De Yme Mopustor is in staat om te doen waarvoor het gemaakt is, olie produceren! Het probleem is de Noorse regelgeving omtrent de veiligheid. OK, safety first, maar de Noren kunnen dit behoorlijk overdrijven en niet zo'n beetje ook. Er is geen enkele olieproductieplatform op zee dat 100% veilig is. De Yme zal olie produceren vroeg of laat, daar ben ik zeker van. Dit is niet alleen in het belang van SBM, maar ook van Talisman en Lotos. Het gaat er nu om hoe de kosten van de schade verdeeld worden onder de drie participanten. Maar daar zullen ze echt wel uit komen. Het aandeel SBM wordt kunstmatig laag gehouden door grote spelers op de beurs. Ze zullen dit niet lang meer vol kunnen houden. Vergeet ook niet dat negatief nieuws over SBM als muziek in de oren van hun concurrenten klinkt. Ik ben er zeker van dat de koers als een speer omhoog gaat, als het niet dit jaar is, dan is het begin volgend jaar. Overigens, dat geldt ook voor Shell en Fugro.
  5. [verwijderd] 14 december 2012 22:13
    quote:

    Risktaker schreef op 14 december 2012 21:49:

    Uit ervaring weet ik dat het niet makkelijk is de rotzooi die anderen hebben veroorzaakt op te ruimen. Ik heb vertrouwen in het nieuwe top-management van SBM, zij doen er alles aan om de schade zoveel mogelijk te beperken. Ook Tallisman en Lotos doen er alles aan, het kost hun ook vele miljoenen dollars. De Yme Mopustor is in staat om te doen waarvoor het gemaakt is, olie produceren! Het probleem is de Noorse regelgeving omtrent de veiligheid. OK, safety first, maar de Noren kunnen dit behoorlijk overdrijven en niet zo'n beetje ook. Er is geen enkele olieproductieplatform op zee dat 100% veilig is. De Yme zal olie produceren vroeg of laat, daar ben ik zeker van. Dit is niet alleen in het belang van SBM, maar ook van Talisman en Lotos. Het gaat er nu om hoe de kosten van de schade verdeeld worden onder de drie participanten. Maar daar zullen ze echt wel uit komen. Het aandeel SBM wordt kunstmatig laag gehouden door grote spelers op de beurs. Ze zullen dit niet lang meer vol kunnen houden. Vergeet ook niet dat negatief nieuws over SBM als muziek in de oren van hun concurrenten klinkt. Ik ben er zeker van dat de koers als een speer omhoog gaat, als het niet dit jaar is, dan is het begin volgend jaar. Overigens, dat geldt ook voor Shell en Fugro.
    Bedankt voor deze bijdrage! Ik ben zelf werkzaam in de baggervaart en ben goed bekent met de offshore en Veritas. Daarom maak ik mij ook geen enkele zorgen om het Yme project.
    Dit gaat hemaal goed komen, het is alleen jammer dat zoveel mensen achter een bureau nerveus worden van technische berichten.
  6. [verwijderd] 14 december 2012 23:51
    Het halve dubbeltje erbij, ach… een mens kijkt niet op een cent, niet waar, en dan is de aex nog niet eens in de correctiefase beland, want owee, owee, als die eenmaal wordt ingezet, dan vliegen de dubbeltjes er met tientallen gelijk vanaf, en bent u wederom geheel in de olie, want ja, dat is nu eenmaal de werkelijkheid: spookbedrijven als SBM produceren niets anders dan lucht en vooral ook stilte. En dan er natuurlijk de vraag waarom U zou investeren in een bedrijf waarvan wordt gezegd, ja, gezegd dat het vele miljoenen dollars kost om, samen met Talisman iets aan de puinhopen te doen? Hoe dan ook, over een paar jaartjes kan iedereen, die short gaat – de tijd(waarde) is on your side – met zijn/haar winsten op het dan inmiddels dode SBM een cruisetochtje naar Noorwegen maken om daar, diep onder de kust, het onderzeese YME-museum te bewonderen, want roest rust niet.
  7. [verwijderd] 15 december 2012 09:35
    Kwam er maar eens duidelijkheid over yme, ook al word het volledig afgeschreven en komt er aandelen emissie. Alles beter dan de maar voordurende onzekerheid. Dan is het boek ook eindelijk gesloten en kan er weer vooruitgekeken worden en gaat de aandacht weer naar alle projecten die wel goed lopen.
    iemand een idee hoeveel er nog extra moet worden afgeschreven op yme als ze hier mee gaan stoppen?
  8. [verwijderd] 15 december 2012 09:54
    Als ik weer een post zie van no-sa (hij die het niet weet, vrij vertaald) moet ik denken aan de in mijn ogen meest memorabele post van dit jaar hier op alle fora bij elkaar:
    "Ga maar knallen, ik ben eruit. Wat een aandeel." Geplaatst in juni, Air France-KLM. We weten allemaal wat er is gebeurd vanaf juni met dit 'bagger'-aandeel. In een rechte lijn van het dieptepunt ruim verdubbeld.

    En o-ja, de poster was no-sa...
  9. Kecks 15 december 2012 10:55
    quote:

    hillemie schreef op 15 december 2012 09:54:

    Als ik weer een post zie van no-sa (hij die het niet weet, vrij vertaald) moet ik denken aan de in mijn ogen meest memorabele post van dit jaar hier op alle fora bij elkaar:
    "Ga maar knallen, ik ben eruit. Wat een aandeel." Geplaatst in juni, Air France-KLM. We weten allemaal wat er is gebeurd vanaf juni met dit 'bagger'-aandeel. In een rechte lijn van het dieptepunt ruim verdubbeld.

    En o-ja, de poster was no-sa...
    Had ik al eens eerder aangehaald en vervolgens beweert de beste kerel dat hij er pas twee maanden later is uitgestapt. Hoe geloofwaardig wil je dan zijn?
    Dat er een bepaald risico kleeft aan SBMO weet iedereen, maar een heel groot deel daarvan zit reeds in de koers verwerkt. Je zou bijna moedeloos van dit aandeel worden de afgelopen tijd, juist dan is vaak de omwenteling nabij is mijn ervaring. Wellicht hetzelfde wat no-sa bij AF/KLM toen dacht, alleen hij stapte uit.
  10. [verwijderd] 15 december 2012 12:02
    quote:

    hillemie schreef op 15 december 2012 09:54:

    Als ik weer een post zie van no-sa (hij die het niet weet, vrij vertaald) moet ik denken aan de in mijn ogen meest memorabele post van dit jaar hier op alle fora bij elkaar:
    "Ga maar knallen, ik ben eruit. Wat een aandeel." Geplaatst in juni, Air France-KLM. We weten allemaal wat er is gebeurd vanaf juni met dit 'bagger'-aandeel. In een rechte lijn van het dieptepunt ruim verdubbeld.

    En o-ja, de poster was no-sa...
    ;) geen woorden meer vuilmaken aan hem/haar, dat is het enige wat hij/zij wilt bereiken

    Geduld wordt wel op de proef gesteld door SBM. Eind q3 zou panuke klaar zijn, november zou plan voor yme klaarliggen, allebei nog niet gerealiseerd. Omzet ook niet waar kunnen maken, zal yme wel gerepareerd zijn voor de jaarwisseling?

  11. Risktaker 15 december 2012 13:09
    In de Telegraaf kun je lezen dat Shell heeft overwogen om een bod uit te brengen op BP. De een z’n dood de ander z’n brood! BP heeft voor meer dan 35 miljard dollar aan non-core activiteiten moeten afstoten om de schade te kunnen betalen veroorzaakt door de ramp met het boorplatform Deepwater Horizon. De aandelen BP verloren meer dan de helft van hun waarde. Geen rampproject als de Yme voor SBM maar wel een milieuramp waar de BP aandeelhouders schijnbaar geen rekening mee hebben gehouden dat dit ook zou kunnen gebeuren. Aan alles kleeft een risico en risico’s zijn eenmaal niet 100% af te dekken. Zo ook speculeren op de aandelenbeurs oftewel handelen in de verwachting winst te maken door stijging of daling van de koers van aandelen. Het heeft echter totaal geen zin om grote ondernemingen zoals BP of SBM onderuit te halen, vele duizenden werknemers verdienen hun brood bij deze ondernemingen en laten we hopen dat dit zo blijft, anders valt er niets meer te doen op de aandelenbeurs. Ik moet er niet aan denken: geen spanning, geen sensatie, geen no-sa!
792 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 40 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.