Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,834   +0,036   (+0,75%) Dagrange 4,814 - 4,966 122.287   Gem. (3M) 281,2K

Dinsdag 18 september

74 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. bart1805 18 september 2012 11:09
    quote:

    Balimoney schreef op 18 september 2012 11:01:

    [...]

    Wat ik bedoel te zeggen is dat ik me niet voor kan stellen dat Apple de gebruikers niet gaat laten betalen voor HD Traffic. Dan kan Sygic zijn IOS app wel bij het grof vuil zetten en zouden ze eerder voor een andere leverancier kiezen om zich in ieder geval nog te kunnen onderscheiden.

    De Android Traffic prijs zal waarschijnlijk in de buurt liggen van deze Sygic prijzen.
    Uiteraard zijn zowel gratis als betaalde navigatieproducten voor een belangrijk deel het haasje als in iOS straks gratis navigatie beschikbaar is. Maar dat maakt toch niet uit? Ze zien er blijkbaar nog een markt in, want anders zouden ze wel stoppen met hun app voor iOS. En als de fee voor TomTom is, zoals ik denk dat hij is, is iedere HD traffic die ze nog wel verkopen op iOS een plus. Er zijn natuurlijk altijd mensen die ondanks de gratis Apple Maps gewoon willen blijven navigeren met andere apps.
    In welk opzicht onderscheiden dan? Ik lees hier steeds dat HD traffic van TomTom de beste is, dan ga je toch niet voor een mindere variant kiezen? Ja dan onderscheidt je je wel, maar niet op de gewenste manier.

    Als de prijs van HD traffic met bijna 80 procent gaat dalen voor de eindgebruiker, dan is dat wel extreem, maar wel in lijn met mijn eerdere voorspelling dat de prijs van HD Traffic heel hard zal gaan dalen voor de consumenten.
  2. Balimoney 18 september 2012 11:14
    Als de prijs van HD traffic met bijna 80 procent gaat dalen voor de eindgebruiker, dan is dat wel extreem, maar wel in lijn met mijn eerdere voorspelling dat de prijs van HD Traffic heel hard zal gaan dalen voor de consumenten.

    Maar dat betekend niet dat de marge hoeft te dalen aangezien de volumes waarschijnlijk ook extreem omhoog zullen gaan.
  3. bart1805 18 september 2012 11:21
    quote:

    Balimoney schreef op 18 september 2012 11:14:

    Als de prijs van HD traffic met bijna 80 procent gaat dalen voor de eindgebruiker, dan is dat wel extreem, maar wel in lijn met mijn eerdere voorspelling dat de prijs van HD Traffic heel hard zal gaan dalen voor de consumenten.

    Maar dat betekend niet dat de marge hoeft te dalen aangezien de volumes waarschijnlijk ook extreem omhoog zullen gaan.
    Als je je prijs met 80% laat dalen dan moet je vijf maal zo veel klanten hebben om je marge en winstniveau identiek te houden. Als je aantal gebruikers dus met meer dan 400% stijgt is het gunstig.
    Overigens geloof ik niet dat de prijs zo hard zal zakken voor TomTom HD Traffic.
  4. [verwijderd] 18 september 2012 11:29
    quote:

    bart1805 schreef:

    [...]

    Als je je prijs met 80% laat dalen dan moet je vijf maal zo veel klanten hebben om je marge en winstniveau identiek te houden. Als je aantal gebruikers dus met meer dan 400% stijgt is het gunstig.
    Overigens geloof ik niet dat de prijs zo hard zal zakken voor TomTom HD Traffic.
    Als het een lagere prijs wordt, dan ga je je concurrentie ook mss wat meer pijn doen. Je consumer bestand wordt groter, wat weer gunstiger is voor je HD traffic :)
  5. [verwijderd] 18 september 2012 11:55
    quote:

    Balimoney schreef op 18 september 2012 10:26:

    Uitbreiding samenwerking tussen Sygic en TT met HD Traffic.
    Dit zijn de Sygic HD Traffic prijzen:
    Europe
    Europe [?] 19.99 € / 1 year
    Austria 9.99 € / 1 year
    Belgium 9.99 € / 1 year
    Czech Republic 9.99 € / 1 year
    Denmark 9.99 € / 1 year
    Finland 9.99 € / 1 year
    France 9.99 € / 1 year
    Germany 9.99 € / 1 year
    Ireland 9.99 € / 1 year
    Italy 9.99 € / 1 year
    Luxembourg 9.99 € / 1 year
    Netherlands 9.99 € / 1 year
    Norway 9.99 € / 1 year
    Poland 9.99 € / 1 year
    Spain 9.99 € / 1 year
    Sweden 9.99 € / 1 year
    Switzerland 9.99 € / 1 year
    United Kingdom 9.99 € / 1 year
    Latin America and the Caribbean
    Brazil - Sao Paulo 9.99 € / 1 year
    Asia Pacific
    Australia (data by Suna Traffic Channel) 14.99 € / 1 year
    Indonesia - Jakarta 9.99 € / 1 year
    Singapore 9.99 € / 1 year

    Kunnen we aannemen dat dit een indicatie is dat er ook een dergelijke constructie zal bestaan met Apple?
    De deal met Apple zou wel eens veel interessanter kunnen zijn. Naar mijn idee zal die bestaan uit:
    - gratis HD voor de eigen regio (TomTom krijgt ergens tussen €1 tot €1,50 per gebruiker voor kaart+navigatie+hd traffic)
    - en stel €15 per extra land of per vakantieperiode van 1 maand(helft naar Apple en helft naar TomTom).

    Eind 2012 zijn er 250 miljoen iphones in gebruik (installed base op levensduur 3 jaar).
    In 2013 komen er 100 miljoen bij.

    Stel dat jaarlijks een paar procent van de Apple klanten de HD traffic als extra aanschaft?

    En wat als Apple samen met TomTom de carkit levert? Voor Android gaat die €99 kosten maar Apple klanten betalen graag wat meer.

  6. bart1805 18 september 2012 12:31
    quote:

    Albert70 schreef op 18 september 2012 11:55:

    [...]

    De deal met Apple zou wel eens veel interessanter kunnen zijn. Naar mijn idee zal die bestaan uit:
    - gratis HD voor de eigen regio (TomTom krijgt ergens tussen €1 tot €1,50 per gebruiker voor kaart+navigatie+hd traffic)

    Die 1,50 is jaarlijks of eenmalig volgens jou?
  7. viermeiden 18 september 2012 13:02
    L.s.,

    AMSTERDAM (AFN) - Navigatiedienstverlener TomTom heeft zijn samenwerking met Sygic verlengd. Dat meldde het concern dinsdag zonder het afgeven van financiële details.

    Het bedrijf sloot ook een deal met DUEL, voor de levering van verkeersinformatie in de Italiaanse regio Lazio. Van deze overeenkomst zijn eveneens geen financiële details bekendgemaakt.

    viermeiden
  8. ronstark 18 september 2012 13:21
    quote:

    nr36 schreef op 18 september 2012 07:07:

    TomTom kiest voor marketeer van Philips
    Geschreven door: Van onze redacteur
    Amsterdam

    Gary Raucher (38) is bij TomTom benoemd tot senior vicepresident marketing voor de consumentenmarkt.

    Wie o wie weet wat deze meneer allemaal gedaan heeft en oftie GOED is? De vent maakt de tent tenslotte, en Philips sense en blabla heb ik nooit mogen ervaren..
  9. [verwijderd] 18 september 2012 13:27
    quote:

    bart1805 schreef op 18 september 2012 12:31:

    [...]
    Die 1,50 is jaarlijks of eenmalig volgens jou?
    Eenmalig per nieuwe gebruiker; dus ergens tussen de 100 -150 miljoen per jaar. Dit jaar slechts 9 - 13,5 miljoen (2012 9 miljoen iphone5 sales)
    Ik ben dan ook erg benieuwd naar het percentage van de bestaande installed base van omstreeks 240 miljoen gebruikers die TomTom Apple kaarten+navigatie+hd traffic gaan gebruiken in 2012 en 2013.

    Daarnaast per installed base gebruiker per jaar een bedrag van €0,10-€0,15 aan winstbijdrage uit onderhoud; dus voor alle duidelijkheid: na aftrek van alle kosten.
    In 2016 zijn er naar verwachting 500 miljoen Apple iphone gebruikers.
    De winstbijdrage uit de Apple deal zal tegen die tijd zijn gegroeid naar minimaal €200 miljoen per jaar en met extra's zoals carkits en in-app aankopen naar minimaal €300 miljoen.

    De open Android markt is echter vele malen interessanter voor TomTom. Die groeit van 1 miljard gebruikers eind 2013 naar 2 miljard gebruikers eind 2016. Met een gratis TomTom app is 30% marktaandeel zeker niet onrealistisch. Hierbij komen dan gemiddeld enkele euro's per jaar aan in-app extra's (hd traffic, stemmen, kaarten, carkits etc.) binnen bij TomTom. Daarnaast kan TomTom het enorme potentieel van mobiele advertenties/transacties gebaseerd op locatie volledig zelf ontwikkelen (samenwerking met de mobiele operators). Dat gaat op termijn veel meer opleveren dan slechts een paar euro per gebruiker per jaar.
    30% marktaandeel betekent in 2016 600 miljoen TomTom Android App gebruikers.
  10. yinx 18 september 2012 13:40
    quote:

    flaum schreef op 18 september 2012 13:21:

    [...]

    Wie o wie weet wat deze meneer allemaal gedaan heeft en oftie GOED is? De vent maakt de tent tenslotte, en Philips sense en blabla heb ik nooit mogen ervaren..
    Volgens linkedin

    www.linkedin.com/profile/

    Gary Raucher

    Global Head of Marketing
    Amsterdam Area, Netherlands Marketing and Advertising

    Current

    SVP, Global Head of Marketing at TomTom

    Education

    MBA at Northwestern University - Kellogg School of Management

    Summary

    . An accomplished marketing executive, recognized as a thought leader in building strong global brands and developing innovative communications.

    • A unique combination of creative, strategic, and analytic talent honed through both agency and client-side experiences.

    • A champion of big ideas, coupled with the ability to bring them to life, as evidenced by a proven record of developing award-winning and effective marketing programs which have driven business results.

    • An outstanding communicator with the intellectual capacity, presence, and credibility to influence and inspire others at all levels of an organization.

    • An inspiring team leader with broad experience driving and managing change within international and multi-cultural environments.
  11. bart1805 18 september 2012 13:47
    quote:

    yinx schreef op 18 september 2012 13:40:

    [...]

    Volgens linkedin

    www.linkedin.com/profile/

    Gary Raucher

    Global Head of Marketing
    Amsterdam Area, Netherlands Marketing and Advertising

    Current

    SVP, Global Head of Marketing at TomTom

    Education

    MBA at Northwestern University - Kellogg School of Management

    Summary

    . An accomplished marketing executive, recognized as a thought leader in building strong global brands and developing innovative communications.

    • A unique combination of creative, strategic, and analytic talent honed through both agency and client-side experiences.

    • A champion of big ideas, coupled with the ability to bring them to life, as evidenced by a proven record of developing award-winning and effective marketing programs which have driven business results.

    • An outstanding communicator with the intellectual capacity, presence, and credibility to influence and inspire others at all levels of an organization.

    • An inspiring team leader with broad experience driving and managing change within international and multi-cultural environments.

    En ook erg bescheiden als je zijn samenvatting bekijkt.
    (-;
  12. bart1805 18 september 2012 13:50
    quote:

    Albert70 schreef op 18 september 2012 13:27:

    [...]

    Eenmalig per nieuwe gebruiker; dus ergens tussen de 100 -150 miljoen per jaar. Dit jaar slechts 9 - 13,5 miljoen (2012 9 miljoen iphone5 sales)
    Ik ben dan ook erg benieuwd naar het percentage van de bestaande installed base van omstreeks 240 miljoen gebruikers die TomTom Apple kaarten+navigatie+hd traffic gaan gebruiken in 2012 en 2013.

    Daarnaast per installed base gebruiker per jaar een bedrag van €0,10-€0,15 aan winstbijdrage uit onderhoud; dus voor alle duidelijkheid: na aftrek van alle kosten.
    In 2016 zijn er naar verwachting 500 miljoen Apple iphone gebruikers.
    De winstbijdrage uit de Apple deal zal tegen die tijd zijn gegroeid naar minimaal €200 miljoen per jaar en met extra's zoals carkits en in-app aankopen naar minimaal €300 miljoen.

    De open Android markt is echter vele malen interessanter voor TomTom. Die groeit van 1 miljard gebruikers eind 2013 naar 2 miljard gebruikers eind 2016. Met een gratis TomTom app is 30% marktaandeel zeker niet onrealistisch. Hierbij komen dan gemiddeld enkele euro's per jaar aan in-app extra's (hd traffic, stemmen, kaarten, carkits etc.) binnen bij TomTom. Daarnaast kan TomTom het enorme potentieel van mobiele advertenties/transacties gebaseerd op locatie volledig zelf ontwikkelen (samenwerking met de mobiele operators). Dat gaat op termijn veel meer opleveren dan slechts een paar euro per gebruiker per jaar.
    30% marktaandeel betekent in 2016 600 miljoen TomTom Android App gebruikers.
    Je roept maar wat. In 2012 worden er 9 miljoen iphone5 toestellen verkocht? Als dat gaat kloppen dan moet je nu een lening afsluiten en volledig short gaan op Apple.
    Al paar keer genoemd dat Apple gebruikers massaal en snel overstappen op een nieuw iOS.
    Rest daarmee ook maar niet te serieus nemen.
  13. [verwijderd] 18 september 2012 14:05
    Eenmalig per nieuwe gebruiker; dus ergens tussen de 100 -150 miljoen per jaar. Dit jaar slechts 9 - 13,5 miljoen (2012 9 miljoen iphone5 sales)
    Ik ben dan ook erg benieuwd naar het percentage van de bestaande installed base van omstreeks 240 miljoen gebruikers die TomTom Apple kaarten+navigatie+hd traffic gaan gebruiken in 2012 en 2013.

    Daarnaast per installed base gebruiker per jaar een bedrag van €0,10-€0,15 aan winstbijdrage uit onderhoud; dus voor alle duidelijkheid: na aftrek van alle kosten.
    In 2016 zijn er naar verwachting 500 miljoen Apple iphone gebruikers.
    De winstbijdrage uit de Apple deal zal tegen die tijd zijn gegroeid naar minimaal €200 miljoen per jaar en met extra's zoals carkits en in-app aankopen naar minimaal €300 miljoen.

    De open Android markt is echter vele malen interessanter voor TomTom. Die groeit van 1 miljard gebruikers eind 2013 naar 2 miljard gebruikers eind 2016. Met een gratis TomTom app is 30% marktaandeel zeker niet onrealistisch. Hierbij komen dan gemiddeld enkele euro's per jaar aan in-app extra's (hd traffic, stemmen, kaarten, carkits etc.) binnen bij TomTom. Daarnaast kan TomTom het enorme potentieel van mobiele advertenties/transacties gebaseerd op locatie volledig zelf ontwikkelen (samenwerking met de mobiele operators). Dat gaat op termijn veel meer opleveren dan slechts een paar euro per gebruiker per jaar.
    305 marktaandeel is in 2016 600 miljoen TomTom Android App gebruikers.

    quote:

    bart1805 schreef op 18 september 2012 13:50:

    [...]
    Je roept maar wat. In 2012 worden er 9 miljoen iphone5 toestellen verkocht? Als dat gaat kloppen dan moet je nu een lening afsluiten en volledig short gaan op Apple.
    Al paar keer genoemd dat Apple gebruikers massaal en snel overstappen op een nieuw iOS.
    Rest daarmee ook maar niet te serieus nemen.
    Sorry, ik had 9 miljoen stuks in mijn hoofd maar dat is natuurlijk de de nu verwachte verkoop voor de maand september. Omstreeks 25 miljoen stuks in 2012 was de oorspronkelijke verwachting endat zullen er wel eens meer dan 30 miljoen kunnen worden.
  14. yinx 18 september 2012 14:17
    quote:

    bart1805 schreef op 18 september 2012 13:47:

    [...]
    En ook erg bescheiden als je zijn samenvatting bekijkt.
    (-;
    • A champion of big ideas, coupled with the ability to bring them to life, as evidenced by a proven record of developing award-winning and effective marketing programs which have driven business results.

    • An outstanding communicator with the intellectual capacity, presence, and credibility to influence and inspire others at all levels of an organization.

    Dat was ook mijn idee. Ik droom even verder, hij gaat corporate communicatie aansturen, op de Amerikaanse manier, met veel overdrijving, show, recyclen van info en vooral veel you knows ;-).

    Nu nog het r&d budget ophogen om de vele ideeen te realiseren van Gary en T2 is klaar voor de toekomst.

    We are there for you.

74 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.