Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,358   +0,082   (+0,99%) Dagrange 8,300 - 8,490 1.387.809   Gem. (3M) 1,7M
Pharming Investor Tour 2024. Investor Tour op vijf locaties in Nederland (Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Leiden, Zwolle). Presentatie en Q&A sessie met CEO Sijmen de Vries. Pharming Investor Tour 2024. Investor Tour op vijf locaties in Nederland (Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Leiden, Zwolle). Presentatie en Q&A sessie met CEO Sijmen de Vries.

Eindelijk reorganisatie!

47 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 mei 2012 00:03
    Reorganisatie heeft veel te lang geduurd, het gevolg een dramatisch gezakte koers. We kunnen nu aan herstel gaan denken. Ik snap overigens niet waarom ze verlies moeten lijden door hogere brandstofkosten, die behoor je gewoon door te berekenen aan de klant. Tien euro per passagier dan kom je al een heel eind denk ik.
  2. e87 25 mei 2012 06:22
    quote:

    Leidenaar schreef op 25 mei 2012 00:03:

    Reorganisatie heeft veel te lang geduurd, het gevolg een dramatisch gezakte koers. We kunnen nu aan herstel gaan denken. Ik snap overigens niet waarom ze verlies moeten lijden door hogere brandstofkosten, die behoor je gewoon door te berekenen aan de klant. Tien euro per passagier dan kom je al een heel eind denk ik.
    Als je jezelf niet onderscheidt in kwaliteit tov van de concurrent kan je weinig doorberekenen.KLM is normaal al veel duurder als een hoop andere maatschappijen. Mensen kiezen gewoon als er alternatieven zijn welke goedkoper zijn voor de andere maatschappij. Kan soms zomaar 100 a 200 euro schelen.
  3. [verwijderd] 25 mei 2012 12:25
    quote:

    StevenSeagal schreef:

    Dit is wel het nieuws waar op werd gewacht (althans ik als voorwaarde in te stappen)
    Welk nieuws dan? Zowel AF als KL geven wederom aan gedwongen ontslagen te willen voorkomen terwijl er toch echt een man of 20.000 uit moet om weer enigzins concurrerend te worden. Dit bedrijf wordt gegijzeld door de vakbonden.
  4. [verwijderd] 25 mei 2012 13:26
    quote:

    johan123 schreef op 25 mei 2012 12:25:

    [...]

    Welk nieuws dan? Zowel AF als KL geven wederom aan gedwongen ontslagen te willen voorkomen terwijl er toch echt een man of 20.000 uit moet om weer enigzins concurrerend te worden. Dit bedrijf wordt gegijzeld door de vakbonden.
    het nieuws dat het bedrijf op de schop gaat gaat natuurlijk niet samen dat ze zeggen te zullen kicken op gedwongen ontslagen, zoiets zou niet tactisch zijn..Ze hebben doelen gesteld en die doelen geven richting in de toekomst van het bedrijf
  5. Pavlov44 25 mei 2012 13:48
    Gisteren in dat andere topic al gewaarschuwd - deze reorganisatie betekent helemaal niks voor de koers. Ten eerste moeten de uiteindelijke uitwerkingen van de plannen nog maar blijken aangezien men in Frankrijk inderdaad niet happy is met alles wat maar met ontslagen/reorganiseren te maken heeft. Ten tweede, je kan wel reorganiseren, maar op dit moment gaat het om niets anders dan het bedijf in lijn brengen met marktomstandigheden - oftewel er loopt nu teveel personeel rond, teveel vliegtuigen, teveel routes, en dat moet er eerst af. Daarmee verandert niks aan het fundamentele perspectief, de olieprijs is nog niet hard gedaald en de markt is nog geen haar beter. Ik zie wel in dat dat ooit moet gebeuren maar het is te vroeg om daar een voorschot op te nemen. Dat is ook hoe de markt er kennelijk over denkt want de AEX is z'n winst kwijt en het aandeel AF-KLM staat ook terug bij af bij waar we gisteren waren. Geen reden tot euforie dus.
  6. forum rang 4 s.lin 26 mei 2012 20:10
    Franse minister wil geen ontslagen bij Air France
    25 mei 2012 10:52
    AMSTERDAM - De Franse minister van transport Frédéric Cuvillier heeft in een gesprek met bestuursvoorzitter van Air France Alexandre de Juniac erop aangedrongen dat de luchtvaartmaatschappij ontslagen vermijdt bij haar reorganisatie.

    Dat blijkt uit een verklaring van het Franse ministerie van transport. De Franse staat heeft een belang van 15,9 procent in Air France-KLM.

    In het eerste kwartaal van dit jaar leed de luchtvaartmaatschappij een verlies van bijna zeshonderd miljoen euro. Air France gaf donderdag verdere invulling aan het reorganisatieplan dat het concern uit de rode cijfers moet halen.

    Vluchten
    De maatschappij gaat onder meer verlieslatende lange afstandsvluchten stopzetten en nieuwe winstgevende routes onderzoeken. Het bedrijf investeert ook in dochtermaatschappij Transavia France.

    De budgetmaatschappij moet in Frankrijk de concurrentie aangaan met Ryanair en Easyjet. Daartoe wordt de vloot uitgebreid van acht naar 20 tot 22 toestellen. De vloot van Air France wordt juist met 34 toestellen teruggebracht.

    In de tweede helft van juni maakt Air France bekend hoeveel arbeidsplaatsen bij de reorganisatie verloren gaan.

    © Novum
  7. [verwijderd] 27 mei 2012 11:16
    Franse minister wil dat inderdaad niet (en al helemaal niet met Hollande nu aan de macht), daarom stelt AF nu ook dat ze het via natuurlijk beloop willen doen.

    Het grote onderhandelen is simpelweg openbaar begonnen maar beide partijen zullen beseffen dat als AF zijn positie wil behouden zal moeten reorganiseren omdat ook anders de staat niks meer heeft aan de 15%
  8. forum rang 4 s.lin 28 mei 2012 09:56
    MARKET TALK: Herstructureringsplannen Air France-KLM verstandig - JPM
    Gepubliceerd: 08:53
    AMSTERDAM (Dow Jones)-- Air France-KLM (AF.FR) kondigde vorige week herstructureringsplannen aan voor zijn niet-rendabele Franse divisie, door onder andere in het personeelsbestand te gaan snijden en de vloot voor zijn korte en middellange afstanden te reduceren. De analisten van JP Morgan Cazenove spreken van een verstandig plan. De zakenbank wijst er echter op dat nog een aantal drempels zijn te overwinnen, waaronder toestemming van de vakbonden en de overheid. De Franse minister van transport heeft volgens de bank reeds aangegeven tegen verplichte ontslagen te zijn. De bank hanteert een underweight-advies. Het aandeel sloot vrijdag op euro3,44. (PBU)

    (c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.
  9. [verwijderd] 28 mei 2012 10:19
    quote:

    s.lin schreef op 28 mei 2012 09:56:

    MARKET TALK: Herstructureringsplannen Air France-KLM verstandig - JPM
    Gepubliceerd: 08:53
    AMSTERDAM (Dow Jones)-- Air France-KLM (AF.FR) kondigde vorige week herstructureringsplannen aan voor zijn niet-rendabele Franse divisie, door onder andere in het personeelsbestand te gaan snijden en de vloot voor zijn korte en middellange afstanden te reduceren. De analisten van JP Morgan Cazenove spreken van een verstandig plan. De zakenbank wijst er echter op dat nog een aantal drempels zijn te overwinnen, waaronder toestemming van de vakbonden en de overheid. De Franse minister van transport heeft volgens de bank reeds aangegeven tegen verplichte ontslagen te zijn. De bank hanteert een underweight-advies. Het aandeel sloot vrijdag op euro3,44. (PBU)

    (c) 2012 Dow Jones & Company, Inc.

    Toch knap dat JP Morgan kan concluderen dat het een verstandig plan is. geeft maar weer eens de waarde weer van analisten..

    Maargoed, vandaag beginnen met een procentje hoger. Hopen dat we opkrabbelen en de 3,5 doorbreken en vast houden
  10. [verwijderd] 28 mei 2012 15:29
    quote:

    StevenSeagal schreef op 28 mei 2012 10:19:

    [...]

    Toch knap dat JP Morgan kan concluderen dat het een verstandig plan is. geeft maar weer eens de waarde weer van analisten..

    Maargoed, vandaag beginnen met een procentje hoger. Hopen dat we opkrabbelen en de 3,5 doorbreken en vast houden
    Het zal vandaag waarschijnlijk weer niet lukken de 3,50 vast te houden.
    Een slot van rond de 3,45 verwacht ik. De winst wordt gewoon dagelijks genomen.
47 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.