Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Antonov« Terug naar discussie overzicht

ANTONOV... Main Competitor: Torotrak?..Lepelletier?

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 juli 2003 12:09
    My Story:

    Antonov….
    History?

    Nee nee......

    ……………………………………………………………………………………………………………..

    Main Competitor van Antonov, ………….TOROTRAK?

    Ik las op het internet een bericht, waarin gesteld werd dat de koers van Torotrak 50% is gestegen net na de laatste berichten van Antonov (UTAC-testuitslag, zoeken ve partner, AAD niet uitontwikkeld, etc). Ik heb dit bericht niet verder nagetrokken, omdat het mij niets interesseert.

    ……………………………………………………………………………………………………………….

    Concurrenten…. Antonov -- Torotrak?
    Ja, dat wel, maar Torotrak en Antonov kunnen *naast elkaar bestaan.

    ………………………………………………………………………………………………………………..

    In de toekomst zullen mensen kunnen KIEZEN uit transmissie systemen ---

    ## Wil je een manual?

    ## Een CVT ? Vele modellen zullen met tevens met CVT’s uitgevoerd kunnen gaan worden. Of een Torotrakje? IVT (CVT).
    Ik sluit niet uit, dat GM toch weer met Torotrak aan tafel gaat.
    Diverse andere bedrijven zullen ook een CVT willen aanbieden.
    Honda heeft een eigen CVT.
    CVT heeft de komende jaren ongetwijfeld een stukje toekomst.

    ## Een AT (GEARBOX? ). Dit kan ook een keus zijn. Heeft ook z’n voordelen, net als andere systemen. Het is maar net wat je wilt! Je komt dan bij de 6-speeds, dus: *Lepelletier of *Antonov.

    ##Of een ander systeem………

    ……………………………………………………………………………………………………………………..

    Main Competitor ……. Torotrak????? Nee, wel is Torotrak een concurrent.

    ………………………………………………………………………………………………………………………
    =================================================================
    ===================================================================
    ====================================================================
    =====================================================================

    Wie dan wel?………………MAIN competitor? ………..Van Antonov.
    (Wat betreft de automatic transmissions – gearbox).

    LEPELLETIER?

    Yes!

    Waarom?

    Het Lepelletier systeem is eerder op de markt gekomen en heeft een gedeelte vd markt veroverd. Torotrak is dus ook een concurrent vd Lepelletier transmissies. Je hebt hier (Torotrak en Lepelletier) twee verschillende AT’s waaruit je kunt kiezen.

    Aisin, ZF, GM en andere bedrijven zijn bezig met het ontwikkelen van transmissies op basis vd Lepelletier patenten.

    **Wanneer de patenten van Lepelletier voor **alle toekomstige automatische transmissies (gearbox) in de vele modellen (small vehicles, + zwaardere modellen + sportmodellen) ( met veel verschillende vele motoren.) gebruikt kunnen worden, dan is Antonov met z’n patenten/transmissies kansloos.

    Hier is echter het ***gat*** in de markt.

    De “Lepelletier” patenten / transmissies zijn niet voor alle modellen beter / geschikt / geschikter dan de “Antonov” patenten /transmissies.

    …………………………………………………………………………………………………………….

    Antonov krijgt in eerste instantie voet aan wal voor de small cars, de smaller cars, en diverse andere kleine karretjes (bij Honda loopt het misschien anders); + later voor de andere toepassingsgebieden. Dát is nu een gat in de markt, waar Lepelletier geen antwoord op heeft.

    Honda gebruikt de CVT voor o.a. de Jazz/Fit en zal dezelfde Jazz/Fit ook met een *automatische gearbox willen aanbieden. Anderen willen behalve een CVT-achtige transmissie ook een **AT (gearbox) aan kunnen bieden, juist ook in kleine modellen…...Denk o.a. aan de Chinese markt!
    Honda gaat echter met 3, - 8-speed AT’s op basis vd Antonov patenten de markt op. Ongetwijfeld voor kleine voertuigen, maar ook voor de middel/zwaardere en …… sportuitvoeringen!

    Honda wordt door velen onderschat.
    Honda (/Acura) had al veel *vroeger met een 6-speed AT voor middel/zwaardere modellen op de markt gekomen, wanneer ze met de Lepelletier patenten aan het stoeien waren geweest!!
    Honda’s AT op basis vd Antonov patenten **móet dus wel voor de zwaardere modellen geschikt zijn!!

    Honda (top techneut) zal al weer met een uniek Honda produkt op de markt komen (máár wel op basis vd Antonov patenten).

    Gaan Aisin, GM, Getrag, etc…... het gat in de markt (****waar Lepelletier geen goed antwoord op heeft) opvullen met transmissies op basis vd Antonov patenten?
     Een ander alternatief is er nu niet.
     Transmissie/autoproducenten moeten dit “gat in de markt” wel opvullen, *daarom zijn ze zo geïnteresseerd.

    Gaan de andere auto/transmissie producenten Honda achterna => ook voor middel/zwaardere modellen?

    Dan gaat dit ten koste vd Lepelletier.

    Dán is er kans, dat wannéér (net zoals bij Honda) de Antonov transmissie verder ontwikkeld en aangepast wordt, door Getrag, Aisin, GM, etc. (dus ook voor middel/zwaardere en sportmodellen, ) ***de transmissies, ontwikkeld op basis vd Antonov patenten een nog groter deel vd markt gaan veroveren ten koste van Lepelletiertransmissies.

    ………………………………………………………………………………………..

    Honda moet voldoen aan toekomstige milieu eisen.
    De (powertrain) transmissie moet licht, etc… compact, *zuinig ! zijn (t.o.v. de milieu eisen en zeker ook t.o.v. de concurrentie).
    Misschien hebben auto/transmissieproducenten behalve:
    **patenten van Antonov, ook
    **patenten van Honda nodig,
    om hun eigen transmissie op basis van de patenten van Antonov te kunnen ontwikkelen en te voldoen aan de huidige en toekomstige strenge milieu eisen.

    Honda is veel verder dan Antonov zelf. Dat is dus ook het hiaat, waar we tegenaan zijn gelopen, toen Schinzig de testuitslag vd UTAC openbaar maakte.

    De **testen van Honda’s ( Antonov ) transmissies moeten aan deze eisen al wel voldoen, anders praten we niet over toekomstige massaproduktie.
    Antonov zelf zal veel wel, maar ook heel veel niet weten over de ontwikkelingen van Honda’s meerdere transmissies op basis vd Antonov patenten. Over deze kennis willen andere bedrijven ook beschikken. Daar is ontwikkeling voor nodig…geld….tijd…… of men moet behalve d.m.v. de patenten (licentie) en/of de partnerhulp van Antonov via **Honda zelf aan deze kennis kunnen en willen komen.

    Honda heeft (voor sommige toekomstige modellen) ook FWD/RWD/FWD keuzemogelijkheid, maar of dit iets met de Antonov patenten te maken heeft, weet ik niet.
    (Honda Bar 005 ….. racemonster heeft ook een nieuwe transmissie/moet wel een manual zijn).
    Gebruikt Honda de patenten ook voor z’n CVT en/of manuals? Weet ik niet.

    Honda vult dus dat “gat in de markt” , d.w.z. een automatische transmissie (gearbox) voor kleine modellen, door gebruik te maken vd Antonov patenten.
    De anderen hebben nog geen oplossing ……. Terwijl er maar één oplossing is. In hoeverre willen ze verder met Antonov;? … misschien is het wel een “must” en móeten ze wel met Antonovpatenten in de transmissiezee springen.
    Als ze allemaal Honda volgen (dus 3-speed AT t/m X speed AT voor verschillende modellen) , dan is het Lepelletiertijdperk (zeker m.b.t. de FWD’s) binnen tien jaar voorbij.

    Main competitor van Lepelletier …….. Antonov!!

  2. GherAhnkAhmon 19 juli 2003 21:32
    Ik zou bijna zeggen, heeft U ze wel allemáál op 'n rijtje? De "mensen" kiezen een AUTO! en géén versnellingsbak! Ze kiezen een droom, voorgespiegeld door de autofabrikanten, en ik heb er nog nóóit één horen roepen hoe geweldig de vernellingsbak wel is van hun auto! De "mensen" willen aleen maar dat dun autootje "lekker rijdt" en hoe lang ze garantie hebben op hum AUTO! Dat daar een FANTASTISCHE v Dóórne in zit hoor je toch niet??

    Maar ik hou toch nog steeds n'm 300 solidariteitsstukjes...( 3x ww)!
  3. [verwijderd] 19 juli 2003 22:49
    Ger1

    Goed gezien. Mensen kiezen een merk.. een auto/model..... daarna komt de keuze vd versnellingsbak + daarna andere opties.
    Je vraagt, of ik ze wel op een rijtje heb? De mensen om mij heen zeggen van wel.
    Wil je mij beledigen? Lukt je never.

    The future of automotive transmissions will certainly be characterized by a big ******variety of transmission types. Sometimes more than one automatic Transmission type will be available ****on the same vehicle which makes it more difficult for the customers to understand what they are buying. An example is DCT 6-speed and AT 6-speed on some vehicles of the VAG group. Driveability that suits customer expectations will be very important for accepting a new technology. But on the manufacturer side the choices are also based on development lead times, budgets, production plant optimization, etc.

    With the big variety of transmissions, the car sales people will in any case have to take into concideration that they have to learn their customers how to use the new technology because it does not always meet the customer's expectations in the beginning. An example of this is the need to put the foot on the brake when moving some automated manual transmissions from Neutral into Drive or Reverse. Manual transmission drivers just don't know this by themselves and it is not evident that they learn this by themselves.

    The functions of control strategies also need particular attention. When confronting a customer who is used to driving with Tip-out upshift transmissions he can have a hard time getting around well with a Tip-out Hold-gear transmission (some european automatics behave like this). But once explained, he will adapt his behaviour quite easily and even his driveability expectations may change.

    I personally expect from my expert-driver's point of view a couple of very interesting years to come and who knows if someday the choice of my next car will strictly depend on its powertrain and driveability definition...

  4. GherAhnkAhmon 20 juli 2003 00:08
    Nee,nee, aléén om kritisch te blijven, niet om te beledigen... 't was meer een tegenreactie op die ándere posting...
    Ik gun Antonov z'n doorbraak, maar ik denk dat Roumen dat zélf niet mee gaat maken! (mogelijk z'n kleinkinderen wél, ÁLS die de rechten blijven verlengen...)
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.