Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Donderdag, de dag van de verandering

866 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 44 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 september 2011 10:03
    Hervatten van de productie omdat er schuldbescherming is? Hallo dromers. Die leveranciers leveren pas als ze betaald zijn en dan nog alleen bij vooruitbetaling. De productie wordt alleen hervat als iemand bereid is om honderden miljoenen in een put te gooien.

    De productie van SAAB zal nooit meer plaatsvinden onder het aandeel SWAN.
  2. aandeeltje! 8 september 2011 10:04
    quote:

    AX lover schreef:

    Waarom praten mensen steeds over de schulden aan Heerema & Antonov (Gemini)? Die kunnen sowieso niet afgeschreven worden tijdens deze reorganisatie. Dat zijn schulden die vallen onder SWAN en niet onder Saab. En SWAN valt niet onder de reorganisatie.

    Ik ben ook benieuwd of Saab allerlei geld gaat terugeisen dat SWAN van haar dochter heeft geleend. Dat kunnen ze uiteraard niet betalen...

    Ik heb een beetje gerekend en denk dat die schulden naar de dochters bijna afgebouwd zijn. Er is de afgelopen maanden toch nog geld via SWAN naar de dochters gegaan. Zo slim was VM wel weer denk ik. 't is geen rekenwonder maar sommige dingen weet ie wel weer heel goed. Weet verder niet of er allerlei intercompany garanties zijn
    SWAN zelf heeft in ieder geval meer dan 80 mln schuld naar derden. Hoe dat ooit opgehoest gaat worden? Dat weet alleen Joost.
  3. [verwijderd] 8 september 2011 10:04
    quote:

    Astara schreef op 8 september 2011 07:15:

    Morning people,

    pff als ik hier zo lees zitten er aardig wat pseudo analisten de ene theorie na de andere te verzinnen in de hoop dat deze voor feitenlijke waarheid word verkocht.

    Spijt me amateur zieners....in tegenstelling tot al deze amateuristische misrekeningen....hebben zelfs Achmed de scooterdief, Klara de ordinaire cafe bimbo en Sjors de vuilnisman een slimmere kijk op zaken.

    Dus ff dimmen, en de markt zijn werking laten doen.

    Goed om te zien dat je ook een ochtendmens bent;)
  4. aandeeltje! 8 september 2011 10:04
    quote:

    Volvorijder schreef:

    Hervatten van de productie omdat er schuldbescherming is? Hallo dromers. Die leveranciers leveren pas als ze betaald zijn en dan nog alleen bij vooruitbetaling. De productie wordt alleen hervat als iemand bereid is om honderden miljoenen in een put te gooien.

    De productie van SAAB zal nooit meer plaatsvinden onder het aandeel SWAN.
    Ik geef VOLVO wel een kans!
  5. aandeeltje! 8 september 2011 10:07
    quote:

    bloemanjer schreef:

    die hele voorbeurskoers en boekjes is allemaal nep en misleiding
    vanmorgen nog op 0.65 en nu ineens zonder welk nieuws dan ook op 0.42
    de wereld is nep
    't is dat er niet 1.25 stond zonder welk nieuws anders had je deze opmerking niet geplaatst, denk ik. Tot de wereld behoort ook saab...
  6. [verwijderd] 8 september 2011 10:08
    quote:

    Volvorijder schreef op 8 september 2011 10:03:

    Hervatten van de productie omdat er schuldbescherming is? Hallo dromers. Die leveranciers leveren pas als ze betaald zijn en dan nog alleen bij vooruitbetaling. De productie wordt alleen hervat als iemand bereid is om honderden miljoenen in een put te gooien.

    De productie van SAAB zal nooit meer plaatsvinden onder het aandeel SWAN.
    hallo dromer, de leveranciers zien hun poen niet meer als er niet geproduceerd gaat worden. van een kale kip kun je niet plukken. dus beter werken ze mee aan dat saab weer gaat produceren anders zien je die euros zoiezo niet meer teurg. uiteraard doen ze dat niet zomaar zonder concreet plan van VM maar ze zullen wel bereidwillig moeten zijn willen ze die poen ooit nog zien.
  7. [verwijderd] 8 september 2011 10:09
    quote:

    bloemanjer schreef:

    die hele voorbeurskoers en boekjes is allemaal nep en misleiding
    vanmorgen nog op 0.65 en nu ineens zonder welk nieuws dan ook op 0.42
    de wereld is nep
    Leg maar eens een kooporder in van 1M op 0,91. Dan staat de 0,42 ineens op 0,91. Niet vergeten weg te halen voordat de handel weer van start gaat, anders ben je ineens 910.000 helemaal kwijt.
  8. [verwijderd] 8 september 2011 10:09
    quote:

    AX lover schreef op 8 september 2011 09:57:

    Waarom praten mensen steeds over de schulden aan Heerema & Antonov (Gemini)? Die kunnen sowieso niet afgeschreven worden tijdens deze reorganisatie. Dat zijn schulden die vallen onder SWAN en niet onder Saab. En SWAN valt niet onder de reorganisatie.

    Ik ben ook benieuwd of Saab allerlei geld gaat terugeisen dat SWAN van haar dochter heeft geleend. Dat kunnen ze uiteraard niet betalen...

    Ik zal maar gelijk zeggen dat ik geen kenner ben van wat je hier zegt. SWAN en Saab. Het blijkt wat ingewikkelder te zijn dan ik dacht.
    Dus Saab is een dochteronderneming van SWAN?
    Leer hier steeds bij , zie ik.
  9. aandeeltje! 8 september 2011 10:10
    quote:

    realiteit 2012 schreef:

    SAAP, de meeste zitten ook in het nog kanslosere aandeel Pharming, daar zijn de forum leden al jaren elke dag aan het roepen hoe gweldig het gaat!
    Dus als het hier straks over en uit is, is dat hun opvang!
    Ja dat is ook zo'n geweldige company. Maar goed er zijn daar nog wat ritjes mogelijk want ze hebben nog voor enige maanden geld. Ik meen dat begin 2012 daar de kassa ook weer leeg is. Daar zal ook wel weer een flinke emissie plaatsvinden als de investerderder er niet inmiddels moe van worden. Die emissie moet dan rond de 0,05 of minder zijn om de vriendjes tevreden te houden opdat zij snel hun aandeeltjes kunnen lozen.
  10. trader cvs. 8 september 2011 10:11
    hey,
    stel je hebt een nieuw bankstel nodig en ziet een mooie!
    maar je weet dat de tent op klappen staat waar hun het bankstel te koop hebben staan zou je dan dat bankstel nog kopen.

    je kunt je natuurlijk afvragen wat kan er nou stuk gaan aan een bankstel .

    maar dat ligt bij een auto (in dit geval een saab) toch even anders lijkt mij.

    wie wil er nou nog dealer zijn van zo,n merk.
    of denken jullie dat de saabs straks in zweden bij de achter deur worden verkocht.en daar de reparaties in de garantie tijd worden gedaan.

    zijn de onderdelen dan wel te leveren ?

    de gene die eigenlijk wel saab wil rijden zit de eerst 10 jaar in een ander merk.

    ik wens jullie veel verstand toe.
  11. [verwijderd] 8 september 2011 10:13
    quote:

    realiteit 2012 schreef op 8 september 2011 10:07:

    SAAP, de meeste zitten ook in het nog kanslosere aandeel Pharming, daar zijn de forum leden al jaren elke dag aan het roepen hoe gweldig het gaat!
    Dus als het hier straks over en uit is, is dat hun opvang!
    Jep klopt bij pharming lopen ze ook rond. hopende op dat ene medicijn wat op de markt komt. Als pharming in de viagra had gezeten dan wist ik het wel :)

    Kom op mensen gewoon een leuke ritje maken. al gaat dat niet meer als je er voor 6 euro in zit. dan gewoon verlies beperken. Ik gun het saab van harte. De rechter zal ook wel ja zeggen en dat zal de koers wat opdrijven na een lagere opening. Misschien is er dan nog wat poen te verdienen maar meer moet je niet verwachten van de aankomende 3 maanden. En ja als SAAB niet meer bestaat dan zei het zo. Saab was al gedoemd om om te vallen maar VM heeft de executie nog enigzins weten uit te stellen. Mocht hij het redden dan is dat een houdini act. alleen gaat saab dan op termijn naar china en wil hier in europa niemand meer in een Saab zitten. dus kan al dat beleggingssentiment ook overboord.
  12. greenspanalan 8 september 2011 10:15
    quote:

    SAAP schreef op 8 september 2011 10:08:

    [...]

    hallo dromer, de leveranciers zien hun poen niet meer als er niet geproduceerd gaat worden. van een kale kip kun je niet plukken. dus beter werken ze mee aan dat saab weer gaat produceren anders zien je die euros zoiezo niet meer teurg. uiteraard doen ze dat niet zomaar zonder concreet plan van VM maar ze zullen wel bereidwillig moeten zijn willen ze die poen ooit nog zien.
    Ja en hun schulden nog verder laten oplopen. Jij denkt dat ze knettergek zijn zeker. Bovendien is een aantal leveranciers failliet of heeft een groot deel van het personeel ontslagen, die nemen echt niet zomaar mensen aan.

    Wat jij lijkt te vergeten is dat een aantal van die toeleveranciers 10 keer zo groot zijn als heel Saab bij elkaar. Die liggen echt niet wakker van die handvol auto's die Saab produceert.

    Die leveranciers zullen pas leveren als alles tot op de laatste cent betaald is en zullen cash on delivery eisen voor nieuwe leveringen. Als eens nagedacht hoeveel cash Saab dan nodig heeft? Dan moeten ze hun complete productie gaan voorfinancieren. Succes ermee.
866 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 44 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.