Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Lavide Holding AEX:LVIDE.NL, NL0010545679

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,274   +0,016   (+6,20%) Dagrange 0,000 - 0,000 0   Gem. (3M) 11,2K

Nieuwe week, nieuwe kansen

209 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 juni 2011 11:22
    Trendonderzoek: Voedingsproducenten nog steeds sterk intern gericht

    27-06-2011 - De voedingsmarkt kenmerkt zich door snel wisselende trends, veeleisende retailers en aanscherpende overheidseisen.
    Branche: (semi) Procesindustrie

    Om adequaat op deze ontwikkelingen te kunnen inspelen, moeten producenten meer samenwerken met toeleveranciers en afnemers. Toch heeft bijna een derde van hen geen enkele koppeling met systemen van ketenpartners gerealiseerd en wordt bij een even groot percentage de software nog steeds handmatig aangepast. Dat blijkt uit het jaarlijkse Trendonderzoek IT in de voedingsmiddelenindustrie dat is uitgevoerd door Goals Marktbewerking in opdracht van IT-bedrijf Qurius. Voor het onderzoek zijn financieel directeuren en IT-managers van 300 bedrijven met meer dan 50 werknemers benaderd. Ruim 20 procent vulde de benchmark in.
    Voor circa 50 procent van de bedrijven is optimalisatie van het voorraadbeheer het speerpunt in 2011. Ketenintegratie kan hierbij voordelen opleveren, bijvoorbeeld in de vorm van ‘vendor managed inventory’, waarbij de leverancier de voorraad bij de producent bewaakt. Dit concept wordt echter nauwelijks toegepast in de sector. Ook RFID (‘radio frequency identification’) kan de voorraadkosten aanzienlijk terugdringen, maar slechts 27 procent van de responderende bedrijven is hiermee bezig. We zien wel een sterke stijging in het gebruik van tracking&tracing-systemen.
    Voor de meeste bedrijven is de financiële situatie de belangrijkste KPI. Hierover is doorgaans voldoende actuele managementinformatie beschikbaar. Voorraadbeheer vinden we op een gedeelde vierde plaats. Merkwaardig, omdat de focus op voorraadbeperking ligt en integratie met systemen van partners tot structurele besparingen leidt. Productie staat op de tweede plaats in de lijst. Het inzicht in de productiviteit op de werkvloer blijkt sterk gestegen in vergelijking met vorig jaar.

    Meer informatie: www.qurius.com
  2. Uptrend 27 juni 2011 14:04
    quote:

    de vale schreef:

    prodware

    Gewone en Buitengewone Algemene Vergadering van 30 juni 2011

    translate.googleusercontent.com/trans...
    dan volgt het persbericht hierna. Prodware gaat aan de aandeelhouders toestemming vragen voor uitgifte van nieuwe aandelen om Qurius over te nemen.
    Q. zal dan geen gebruik hoeven maken van Yorkville. (Standby Equity Distribution Agreement, met nadruk op standby) Een dergelijke overeenkomst is op te zeggen.
  3. [verwijderd] 27 juni 2011 15:56
    quote:

    de vale schreef op 27 juni 2011 15:31:

    ik meen totaal 43 mln euro voor de komende uitgifte van prodware ,om daar een overname mee te doen lijkt mij nogal krap.
    met deze uitgifte denk ik eerder aan over te nemen onderdelen van een of ander bedrijf.bv in de global alliance is keus genoeg.
    afwachten maar!
    Wat is de waarde van Quirius incl schuld?
  4. [verwijderd] 27 juni 2011 15:57
    Home » Nieuws » Crm-systeem niet altijd noodzakelijk bij creëren klantrelatie

    Crm-systeem niet altijd noodzakelijk bij creëren klantrelatie

    Door Anne van den Berg, Senior Editor
    Maandag 27 juni 2011 om 13:43
    Tags:Customer relationship management

    ZALTBOMMEL - Met het evenement ‘flirten of crm’ wil Qurius, dienstverlener en partner van Microsoft, onder leiding van ceo Leen Zevenbergen, laten zien hoe bedrijven van losse, snelle contacten echte relaties kunnen maken. De aanwezigen krijgen meerdere visies op dit thema te zien tijdens het evenement, zoals die van het meisje van de slijterij, Petra de Boevere. Zij gebruikt geen crm-systeem, maar kent haar klanten gewoon uit haar hoofd. Customer Talk was bij het klantevenement ‘flirten of crm’ van Qurius en doet verslag.

    Leen Zevenbergen, ceo van Qurius, laat zijn kaartje zien. Op de ene kant staan vier woorden, op de andere kant staan zijn gegevens. “Dit ben ik”, vertelt hij als hij de vier woorden laat zien. Hij draait het kaartje om: “En zo kun je me bereiken.” De vier woorden tekenen Zevenbergen, zo vertelt hij. Eén van de woorden is archeologie. “Dat is heel saai, maar voor mij is het belangrijk. Als een prospects van mij dezelfde hobby heeft, dan is de deal gesloten.”

    Kun je het?

    Dat het volgens hem echt zo werkt, licht hij toe met een voorbeeld. “Ik zat om de tafel met Eelco Blok, de directeur van KPN. Hij is niet zo’n prater en de eerste tijd zaten we een beetje stil tegenover elkaar. Ik zei voor grap; gezellig hè. Hij wees naar mijn horloge en zei; ik zie dat je van horloges houdt. Hij verzamelt horloges en ik ben ook wel kritisch, dus hebben we vervolgens een uur over horloges gesproken. Na een uur moest hij weg en ik vroeg; maar hoe zit het dan met het project. Hij zei; ohja, het project. Kun je het? Ik zei ja en hij zei; doe maar. En op die manier werd de deal gesloten.”

    Later op de dag spreekt het meisje van de slijterij, Petra de Boevere. Zij zegt niet te werken met een crm-systeem, zij kent al haar klanten. Niet alleen de klanten die in haar winkel in Breskens, Zeeuws-Vlaanderen, komen, maar ook met de mensen die haar online volgen heeft ze een band. In 2003 begon ze een blog, genaamd het Meisje van de Slijterij, waar ze haar ervaringen met drank en als slijterij-eigenaar beschrijft, maar inmiddels is ze ook te vinden op Twitter en Facebook.

    Volgens De Boevere lag er lange tijd een spanningsveld tussen commercie en sociale media: “Als je in een chatkanaal begon te praten over wat je verkocht, dan werd je gelijk geblokkeerd.” Nu is dat meer geaccepteerd en verkoopt De Boevere via Facebook en Twitter nu ook wijn en andere alcohol.

    Geen crm-systeem, wel een strategie

    Ondanks dat het meisje van de slijterij geen crm-systeem heeft, zit er wel degelijk een strategie achter. Zij wil klanten aan haar binden door haar kennis en advies te bieden op haar website. Content is voor haar dan ook king. Daarnaast wil ze snel kunnen inspelen op ontwikkelingen om klanten zo beter te kunnen bedienen en is het voor haar belangrijk om eerlijk te zijn. Fouten toegeven is volgens haar belangrijk, al was het maar omdat negatieve publiciteit niet meer overwaait. Klanten zullen de fouten toch wel ontdekken.

    Met spontane overeenkomsten alleen werkt overigens niet altijd, volgens Zevenbergen. De klant kennen, interesse tonen en later terug kunnen komen op deze informatie, zorgt ervoor dat er een langdurige relatie kan ontstaan. Zevenbergen kan dan ook een voorbeeld geven van een situatie waarin een crm-systeem geen overbodige luxe is. Hij noemt de Ierse golfclub waar hij regelmatig komt. Jaarlijks komen daar duizend klanten, waarvan een deel niet wekelijks te vinden is op de sportclub. Toch weet de conciërge daar altijd waar Zevenbergen vorige keer mee bezig was, hoe zijn vrouw en kinderen heten en wat voor werk hij doet.

    Op een gegeven moment gaat hij naar het hokje van Willy, de conciërge, om zijn schoenen te laten poetsen. De conciërge is niet aanwezig en dan ontdekt Zevenbergen zijn geheim. Achterin de ruimte staat een computer, waarop een programma draait dat aangeeft precies wie op welke tijd binnenkomt, wat de klant bezig houdt en hoe zijn vrouw en kinderen heten. Met andere woorden een crm-systeem, die het voor de conciërge mogelijk maakt om met alle duizend klanten een persoonlijk aandoende relatie te onderhouden.

    Analyse klantenbestand

    Jacques Moolhuijsen, business consultant bij Qurius, liet zien hoe je dit nog een stap verder kunt brengen met de analyse van je klantenbestand en de inzet van event driven marketing. In de presentatie kwamen een aantal basis klantontwikkelmethoden en technieken aan bod, zoals de 80-20-regel (twintig procent klanten zijn verantwoordelijk voor tachtig procent van de omzet) en de klantkwadrant (waarin verschillende type klanten worden gedefinieerd), om vervolgens te komen tot specifieke acties voor de doelgroepen gebaseerd op klantinformatie en algemene ontwikkelingen.

    Tijdens het evenement wilde Qurius laten zien hoe elk bedrijf zo zijn eigen methoden heeft om de relatie met zijn klanten op te bouwen en te verstevigen. Het enige waar alle presentatoren het over eens waren, was dat bedrijven op een menselijke manier om moeten gaan met hun klanten. Alleen dan ontstaan echte relaties. Zevenbergen: “Sla in je crm-systeem niet alleen feiten op. Crm gaat over dat je begrijpt waar het bij de klant omdraait. Hoe mooi een crm-systeem ook kan zijn, als je niet geïnteresseerd bent in je klant, kun je er beter niet aan beginnen."

    Bron: Customer Talk
  5. Uptrend 27 juni 2011 16:39
    quote:

    ciddix schreef:

    Prachtig. Maar wat moet Prodware eventueel neertellen, waar moet ik aan denken? Beurswaarde is nu 32,5 miljoen euro op 26 centjes.
    Wat denk je van een premie van 20% op de huidige koers? Zeg een overnamebod van 31 eurocent. Is dat te weinig of teveel betaald?
    hey,jij zit in het keerde draadje. Dit is de disc voor de stumperds en jij hebt toch alle wijsheid in pacht? Of ben jij ook een tweelingbroer? DOEI!
  6. [verwijderd] 27 juni 2011 16:42
    quote:

    ciddix schreef:

    Prachtig. Maar wat moet Prodware eventueel neertellen, waar moet ik aan denken? Beurswaarde is nu 32,5 miljoen euro op 26 centjes.
    Wat denk je van een premie van 20% op de huidige koers? Zeg een overnamebod van 31 eurocent. Is dat te weinig of teveel betaald?
    veel te weinig, voor een bedrijf met zoveel progressie...............WSS
  7. [verwijderd] 27 juni 2011 17:08
    Worden kleine softwarebedrijven wel eens overgenomen? Seagull weet ik. Ik dacht dat men daarvoor 100% premie betaalde.
    Voor de rest is het niet eenvoudig, denk ik, om vb te geven van wat gangbaar is en wat voor prijzen betaald worden bij overnames van kleine spelers.
    Daarnaast moet doorberekend worden de schuldpositie en de bezittingen.
    Een bedrijf als Ctac en Sopheon zitten voor de show en de werkgelegenheid op de beurs.
    Van samenbundelen hebben deze bedrijven geen kaas van gegeten. Zolang de CEO zijn Bentley kan rijden en zijn salaris boven modaal is verandert er niets bij zulke bedrijven.
    Nu wordt beweerd door exact dat de samenwerking met Prodware uit nood geboren is? Dat wordt natuurlijk door Leen ten stelligste ontkend.
    Straks wordt duidelijk wat de beweegredenen zijn tot samenwerking en of er een rookgordijn is opgetrokken, om niet van voorkennis te spreken bij een overname.
  8. [verwijderd] 27 juni 2011 17:12
    quote:

    ciddix schreef:

    Worden kleine softwarebedrijven wel eens overgenomen? Seagull weet ik. Ik dacht dat men daarvoor 100% premie betaalde.
    Voor de rest is het niet eenvoudig, denk ik, om vb te geven van wat gangbaar is en wat voor prijzen betaald worden bij overnames van kleine spelers.
    Daarnaast moet doorberekend worden de schuldpositie en de bezittingen.
    Een bedrijf als Ctac en Sopheon zitten voor de show en de werkgelegenheid op de beurs.
    Van samenbundelen hebben deze bedrijven geen kaas van gegeten. Zolang de CEO zijn Bentley kan rijden en zijn salaris boven modaal is verandert er niets bij zulke bedrijven.
    Nu wordt beweerd door exact dat de samenwerking met Prodware uit nood geboren is? Dat wordt natuurlijk door Leen ten stelligste ontkend.
    Straks wordt duidelijk wat de beweegredenen zijn tot samenwerking en of er een rookgordijn is opgetrokken, om niet van voorkennis te spreken bij een overname.
    uit nood geloof ik niet, maar dat het belangrijk voor Qurius om innig samen te werken met een bedrijf als Prodware, ja natuurlijk......................Prodware met minder omzet bijna 9 miljoen winst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Qurius vorig jaar giga verlies incl. verkoop Infor
  9. [verwijderd] 27 juni 2011 18:45
    Binnen twee weken de presidenten van beide bedrijven zal aankondigen een belangrijke volgende stap in het partnerschap.

    Dit was 16 juni, nu is het 27 juni, dus 12 dagen geleden, dus verwacht dinsdag of woendsag het nieuws....WSS

    P.S. of in iedergeval deze week.............." binnen twee weken "
209 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.