Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,200   +0,025   (+0,48%) Dagrange 5,105 - 5,230 75.159   Gem. (3M) 178,8K

Vrijdag 25 februari 2011

203 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 februari 2011 13:17
    quote:

    Muisie de Kater schreef op 26 februari 2011 13:00:

    Onderstaand punt blijft een heikel punt:

    TomTom was in de goede jaren een zogenaamd groeiaandeel, die status is het fonds nu wel kwijt. Ondermeer de gemiddelde prijs voor de navigatiekastjes daalt al jaren gestaag, ook komen er concurrenten met gratis alternatieven. Zoals Nokia die mobiele navigatie gartis meelevert met haar telefoons.

    Tomtom zal dus een andere weg in moeten slaan, zoals eerder gezegd dienen zij zich meer en meer op diensten te moeten richten / ontwikkelen baanbrekende produkten / overname's / samenwerkingsverbanden.

    Hoort u een van bovenstaande punten niet in de komende tijd dan zal de koers van TT geen hoogvlieger worden en bij slechte sentiments dagen verder dalen. Het is ook nog steeds een bedrijf met schulden dus een emissie is zeker niet uit te sluiten.

    MVG.

    Google eens op tomtom hd live. Het gaat straks niet meer op hoge winsten op kastjes maar om abonnementen. En over inbouw/samenwerkingsverbanden is ook genoeg te vinden. (autnavi, telenav, chinese markt, indiase markt, subaru, renault, fiat, lancia, toyota, apple apps, htc apps etc...) Voor de rest nieuwe ontwikkelingen en samenwerking in transportsector, nederlandse overheid, tomtom 'anwb' service. Komen vast nog een hoop contracten bij hopelijk vag groep. En hopelijk wat meer toepassingen op andere gebieden dan autoindustrie. De schuld is nog maar +/- 400 miljoen, over 1,5 jaar is dit afbetaald.
  2. [verwijderd] 26 februari 2011 14:58
    quote:

    Muisie de Kater schreef op 26 februari 2011 13:00:

    Onderstaand punt blijft een heikel punt:

    TomTom was in de goede jaren een zogenaamd groeiaandeel, die status is het fonds nu wel kwijt. Ondermeer de gemiddelde prijs voor de navigatiekastjes daalt al jaren gestaag, ook komen er concurrenten met gratis alternatieven. Zoals Nokia die mobiele navigatie gartis meelevert met haar telefoons.

    Tomtom zal dus een andere weg in moeten slaan, zoals eerder gezegd dienen zij zich meer en meer op diensten te moeten richten / ontwikkelen baanbrekende produkten / overname's / samenwerkingsverbanden.

    Hoort u een van bovenstaande punten niet in de komende tijd dan zal de koers van TT geen hoogvlieger worden en bij slechte sentiments dagen verder dalen. Het is ook nog steeds een bedrijf met schulden dus een emissie is zeker niet uit te sluiten.

    MVG.

    Die gratis alternatieven hebben geen enkele invloed gehad trouwens dit zijn achterhaalde argumenten van meer dan een jaar geleden. In die tijd verkocht TT juist meer. Ik denk dat je een gegoogled verhaal ophangt van pakweg zo'n anderhalf jaar leden en dat bewijst dat je van TT niets afweet
    en kennelijk alleen maar dit fonds af wil kraken

    Je probeert alleen maar onrust te veroorzaken met onjuiste argumenten.
  3. [verwijderd] 26 februari 2011 15:57
    quote:

    Roy_01 schreef op 26 februari 2011 13:17:

    [...]

    Google eens op tomtom hd live. Het gaat straks niet meer op hoge winsten op kastjes maar om abonnementen. En over inbouw/samenwerkingsverbanden is ook genoeg te vinden. (autnavi, telenav, chinese markt, indiase markt, subaru, renault, fiat, lancia, toyota, apple apps, htc apps etc...) Voor de rest nieuwe ontwikkelingen en samenwerking in transportsector, nederlandse overheid, tomtom 'anwb' service. Komen vast nog een hoop contracten bij hopelijk vag groep. En hopelijk wat meer toepassingen op andere gebieden dan autoindustrie. De schuld is nog maar +/- 400 miljoen, over 1,5 jaar is dit afbetaald.
    Roy, deze persoon komt met verkeerde en oude informatie. Toen de eerste berichten van Google en Nokia over gratis navigatie verschenen ging TT gewoon meer verkopen.

    Laat je inderdaad niet op het verkeerde been zette. Op meerdere forums is deze persoon negatief bezig
  4. [verwijderd] 26 februari 2011 16:06
    quote:

    Roy_01 schreef:

    [quote alias=Muisie de Kater id=5451288 date=201102261300]
    Onderstaand punt blijft een heikel punt:

    TomTom was in de goede jaren een zogenaamd groeiaandeel, die status is het fonds nu wel kwijt. Ondermeer de gemiddelde prijs voor de navigatiekastjes daalt al jaren gestaag, ook komen er concurrenten met gratis alternatieven. Zoals Nokia die mobiele navigatie gartis meelevert met haar telefoons.

    Tomtom zal dus een andere weg in moeten slaan, zoals eerder gezegd dienen zij zich meer en meer op diensten te moeten richten / ontwikkelen baanbrekende produkten / overname's / samenwerkingsverbanden.

    Hoort u een van bovenstaande punten niet in de komende tijd dan zal de koers van TT geen hoogvlieger worden en bij slechte sentiments dagen verder dalen. Het is ook nog steeds een bedrijf met schulden dus een emissie is zeker niet uit te sluiten.

    MVG.

    [/quote]

    Google eens op tomtom hd live. Het gaat straks niet meer op hoge winsten op kastjes maar om abonnementen. En over inbouw/samenwerkingsverbanden is ook genoeg te vinden. (autnavi, telenav, chinese markt, indiase markt, subaru, renault, fiat, lancia, toyota, apple apps, htc apps etc...) Voor de rest nieuwe ontwikkelingen en samenwerking in transportsector, nederlandse overheid, tomtom 'anwb' service. Komen vast nog een hoop contracten bij hopelijk vag groep. En hopelijk wat meer toepassingen op andere gebieden dan autoindustrie. De schuld is nog maar +/- 400 miljoen, over 1,5 jaar is dit afbetaald.
    Hallo Roy,

    Eigenlijk zeg je precies hetzelfde als mij, het gaat om de abonnementen schrijf je, inderaad de diensten worden belangrijker. En je hebt het over verschillende samenwerkingsverbanden, dat klopt hier zullen ze het inderdaad van meten hebben. Van dit soort verbanden moeten er echter veel komen om goed winstgevend te worden. Wat helaas dus niet geholpen heeft is de matige outlook die HG gegeven heeft. Maar we zullen zien wat TT de komende tijd ervan bakt...

    p.s probeer inhoudelijk op me in te gaan en geen persoonlijke aanvallen te lanceren. Dit doe ik ook niet meer en verwacht van jullie hetzelfde. Je weet immers dat dit niet meer getollereeerd wordt door de moderator. Alvast bedankt.
  5. Evialmon 26 februari 2011 17:25
    quote:

    Muisie de Kater schreef op 26 februari 2011 16:06:

    [...]

    Hallo Roy,

    Eigenlijk zeg je precies hetzelfde als mij, het gaat om de abonnementen schrijf je, inderaad de diensten worden belangrijker. En je hebt het over verschillende samenwerkingsverbanden, dat klopt hier zullen ze het inderdaad van meten hebben. Van dit soort verbanden moeten er echter veel komen om goed winstgevend te worden. Wat helaas dus niet geholpen heeft is de matige outlook die HG gegeven heeft. Maar we zullen zien wat TT de komende tijd ervan bakt...

    p.s probeer inhoudelijk op me in te gaan en geen persoonlijke aanvallen te lanceren. Dit doe ik ook niet meer en verwacht van jullie hetzelfde. Je weet immers dat dit niet meer getollereeerd wordt door de moderator. Alvast bedankt.

    Ik had gehoopt dat jij een ban had gekregen. Jij bent namelijk samen met Ing Trader de onruststoker hier op het forum. Dankzij jouw gedrag komen de mensen niet meer toe aan een inhoudelijke post. Iedereen is genoodzaakt om op jouw misselijk makende gedrag te reageren. Pas als jij verbannen bent kunnen we weer inhoudelijk overgaan op TomTom. Het is te hopen dat de Iex Moderator je scherp in de gaten heeft.
    Dit bericht zal ook wel verwijderd worden.....maar hopelijk pas nadat jij het gelezen hebt.
  6. [verwijderd] 26 februari 2011 18:28
    quote:

    Alex1976 schreef op 26 februari 2011 17:25:

    [...]

    Ik had gehoopt dat jij een ban had gekregen. Jij bent namelijk samen met Ing Trader de onruststoker hier op het forum. Dankzij jouw gedrag komen de mensen niet meer toe aan een inhoudelijke post. Iedereen is genoodzaakt om op jouw misselijk makende gedrag te reageren. Pas als jij verbannen bent kunnen we weer inhoudelijk overgaan op TomTom. Het is te hopen dat de Iex Moderator je scherp in de gaten heeft.
    Dit bericht zal ook wel verwijderd worden.....maar hopelijk pas nadat jij het gelezen hebt.
    Ik hoop, dat IEX dit inderdaad gaat doen want het grootste deel van dit forum heeft over deze kwestie een eenduidige mening

    Verdwijnen betekent weer een normaal leefbaar forum
  7. [verwijderd] 26 februari 2011 18:29
    Natuurlijk zal de moderator mij scherp in de gaten houden, daar ben ik mij ten degen van bewust.
    Even inhoudelijk ingaan op de laatse posts op dit forum:
    Ben zeker niet altijd negatief op alle forums, kijk SVP maar even bij de draadjes van Grontmij / Imtech / AMT enz Men zal dan zien dat ik zeker ook positief over een aandeel kan zijn. Echter op TT en Wessanen ben ik negatief over het aandeel, daar is toch niets verkeerds aan, als het maar niet persoonlijk wordt. Daar ben ik nu goed mee bezig en ik hoop dat de overige bezoekers dit ook gaan doen zodat berichten zoals vandaag op het draadje niet verwijderd hoeven te worden. Deze 2 aandelen hebben allebei een forum waarbij het grootste gedeelte van de bezoekers positief is., ook dit is gevaarlijk. Er dient tegengewicht te zijn om een zo goed mogelijk beeld te krijgen en dat zodoende mensen een juiste beslissing kunnen nemen. Beide aandelen verdienen een scherp beeld omdat de koersafbrokkeling van beide al heel lang duurt.
  8. [verwijderd] 26 februari 2011 18:35
    Ik hoop dat de moderator niet zwicht door al deze oproepen, er zijn namelijk meer lezers dan schrijvers op een forum. En ik begrijp niet dat mensen kunnen roepen om een ban. Ik zal dat nooit en ten nimmer doen, we leven in Nederland waarbij de vrijheid van meningsuiting hoogtij moet vieren. Verbannen zou niet moeten moeten, zodoende kan ik ook zeggen dat de ban van ING en ook van Harry voor mij niet hadden gehoeven.
    Verbannen doen we in Landen waar wij ons niet mee willen associeren.
    Mischien dat de moderator na het lezen van dit draadje ook een een bericht op dit forum kan plaatsen met zijn inhoudelijke mening hierover.
  9. [verwijderd] 26 februari 2011 20:49
    quote:

    Muisie de Kater schreef op 26 februari 2011 18:35:

    Ik hoop dat de moderator niet zwicht door al deze oproepen, er zijn namelijk meer lezers dan schrijvers op een forum. En ik begrijp niet dat mensen kunnen roepen om een ban. Ik zal dat nooit en ten nimmer doen, we leven in Nederland waarbij de vrijheid van meningsuiting hoogtij moet vieren. Verbannen zou niet moeten moeten, zodoende kan ik ook zeggen dat de ban van ING en ook van Harry voor mij niet hadden gehoeven.
    Verbannen doen we in Landen waar wij ons niet mee willen associeren.
    Mischien dat de moderator na het lezen van dit draadje ook een een bericht op dit forum kan plaatsen met zijn inhoudelijke mening hierover.

    Muisie - ik vind het tegenwoordig dicht tegen triest aan grenzen om te reageren op dit forum vanwege alle mensen die niet kunnen leven met meningsverschillen van een ander over TomTom - altijd maar op de man spelen en niet op de bal. Je bent voor zover ik het zie de enige die zich weet in te houden en zelfs bij persoonlijke aanvallen terugspeelt op de bal en niet op de man. Wat een stel gefrustreerde kinderen bij elkaar.

    Degene die hier roepen dat jij een basher bent moeten heel goed in de spiegel kijken want een inhoudelijke discussie kunnen ze niet aan en gaan deze uit de weg door jouw (oa) maar persoonlijk aan te vallen. Of in sommige gevallen door een roze-brillen forum voor tomtom op te zetten. Diep triest. Grow up, discusieer inhoudelijk of houd gewoon je mond.

  10. forum rang 6 NewKidInTown 27 februari 2011 06:03
    quote:

    13.37 schreef op 26 februari 2011 20:49:

    [...]

    Muisie - ........Je bent voor zover ik het zie de ENIGE die zich weet in te houden .......
    Is dit niet een beetje, wat zeg ik, ZWAAR overdreven ?

    Ik hoop niet dat je je persoonlijk voelt aangevallen, indien wel, dan alvast mijn oprechte excuses.
  11. [verwijderd] 27 februari 2011 11:44
    quote:

    13.37 schreef op 26 februari 2011 20:53:

    www.fool.com/investing/general/2010/0...

    Leuk artikel en let vooral ook op de reacties onderaan het artikel -McKracker1 heeft vooral een goed begrip van de dynamiek in de industrie.
    'dynamiek in de industrie', en komt dan met een artikel van een jaar oud met wat quasi-kenners. pffff
  12. [verwijderd] 27 februari 2011 14:16
    hey muisie,

    Ja ik moet ook zeggen, net als 13.37, dat als buitenstaander ik het bewonderenswaardig vindt hoe je reageert. Er wordt hier door meerderen inderdaad zeer agressief, op het bizarre af, op jou gereageerd.
    Knap dat je het nog de moeite waard vindt om toch te blijven posten.

    Aan de andere kant, mensen die alsmaar uit hun plaat gaan tegen hem.... Sorry jongens, hij heeft gewoon een mening en valt niemand persoonlijk aan. Degenen die hem uitschelden en om bans vragen zijn echt degenen die hier fout zitten. Een forum is voor de serieus maar ook voor de leuk. Iets toleranter en minder lange tenen zou het voor allen hier veel prettiger maken.

    Ik moet zeggen dat ik dusdanig verbouwereerd ben door alle verbale agressie hier dat ik nauwelijks nog durf te posten op dit forum. Laat staan dat ik denk dat we zo aan een inhoudelijke discussie toe komen. Ik denk namelijk dat T2 een zeer interessant aandeel is. Het is namelijk een aandeel met veel kansen en bedreigingen. Door er dieper op in te gaan, wat de kansen en wat de gevaren zijn kunnen we allemaal vooruit komen.

    Het zal niet zo zijn dat T2 nu de facto failliet is, of dat ze eigenlijk op 20 euro moeten staan. Daarvoor is het een veel te groot aandeel dat veel te goed gevolgd wordt. Dus voor een goede afweging van de waarde van dit bedrijf is het juist goed om tot in detail dit in kaart te brengen. Pnd's lopen terug. Daar is al langer angst voor, maar dat gebeurt nu ook echt. Samenwerkingen en diversificatie mbt navigatie nemen toe. Wat zijn de gevolgen van deze trends? Wie zijn de concurrenten? Op welke termijn komen er kansen/gevaren? En natuurlijk, hoe reeel is de kans op een overname en door wie? En andersom, hoe reeel is de kans op een emissie?

    Anyway, meer dan genoeg bij dit aandeel om een inhoudelijke discussie over te voeren lijkt me.

    [Modbreak IEX]: (Als reactie op de discussie) Muisie heeft enkele dagen een waarschuwing ontvangen wegens zijn gedrag en heeft hier goed op gereageerd. HarryA hadden we wegens andere incidenten ook al waarschuwingen gegeven en laatst zelfs een laatste waarschuwing. Dit heet niet voor niets een laatste waarschuwing. Helaas ging hij door met persoonlijke aanvallen en waren wij genoodzaakt zijn account voor 3 maanden te blokkeren. HarryA is dus in geen geval geblokkeerd enkel op een losstaande gebeurtenis! Gelieve het hier bij te laten en inhoudelijk verder te discussiëren.
    Mvg,
    Moderator]
  13. [verwijderd] 27 februari 2011 14:42
    quote:

    schreef:

    :
    Moderator
    (Als reactie op de discussie) Muisie heeft enkele dagen een waarschuwing ontvangen wegens zijn gedrag en heeft hier goed op gereageerd. HarryA hadden we wegens andere incidenten ook al waarschuwingen gegeven en laatst zelfs een laatste waarschuwing. Dit heet niet voor niets een laatste waarschuwing. Helaas ging hij door met persoonlijke aanvallen en waren wij genoodzaakt zijn account voor 3 maanden te blokkeren. HarryA is dus in geen geval geblokkeerd enkel op een losstaande gebeurtenis! Gelieve het hier bij te laten en inhoudelijk verder te discussiëren.
    Mvg,
    [Moderator]
    Flauwekul hij is enkel geblokkeerd omdat hij met mensen elders verder wilde gaan praten over het aandeel. Dat wil IEX uiteraard niet hebben, kost ze reclame inkomsten.
    Wellicht dat ze er eens over na kunnen denken hoe forumleden in de toekomst een eigen afgesloten stuk kunnen aanmaken op IEX. Zodat ze die discussie zelf kunnen moderaten.

    [Modbreak IEX]: Dit is absoluut niet waar. HarryA is geblokkeerd op basis van zijn gedrag, niet wegens een "apart" stuk discussieforum. Hier wil ik het bij laten.]
203 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.