Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,798   +0,026   (+0,54%) Dagrange 4,704 - 4,858 195.592   Gem. (3M) 280K

Maandag 30 november 2009, dagdraad

199 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 november 2009 15:53
    quote:

    leon12345 schreef:

    Waar niemand aan denkt....is KPN!
    Ook zij zijn verdomd stil, en kijken vast uit naar een goede partner.

    Maar ja zal bijvoorbeeld Nokia onze kpn niet voor zijn?

    Laten we hopen dat de huid van TOM TOM duur verkocht zal worden.

    Ik hoop echt dat de beleggers TOM TOM hoger gaan laten noteren, anders is een bieding en overname onvermijdelijk.
    TT kán helemaal niet overgenomen worden met die Stichting Continuïteit erachter toch? Hebben toch meer dan 50% aandelen?
  2. forum rang 4 jan6307 29 november 2009 16:49
    Intussen trekt markt weer aan

    TomTom afgestraft door beleggers28 oktober 2009

    Afdrukken
    Email
    Reageer als eerste op dit artikel
    Uw naam:
    Uw e-mailadres:

    Stuur door naar:
    Van (afzender):

    De prijs van navigatiekastjes is het afgelopen kwartaal flink gezakt en dus daalde de winst van producent TomTom. En stevig ook. Beleggers straften het aandeel daarop af. Maar intussen trekt de markt weer wat aan en staat er een veelbelovend kwartaal voor de deur.

    Een neergang van de prijs van een TomTom van 136 euro tot 99 euro in een jaar tijd. De verkoop van de kastjes is bij TomTom goed voor ongeveer 70 procent van de totale omzet, dus dat doet de cijfers van de producent geen goed.

    De lagere prijzen werden dan ook flink gevoeld in het derde kwartaal. De winst nam met bijna de helft af, tot 31 miljoen euro. Een jaar eerder was dit nog 58 miljoen euro. De omzet kwam uit op 365 miljoen euro, een daling van 15 procent vergeleken met vorig jaar.

    Kwartaalcijfers TomTom
    Beleggers reageerden woensdagochtend verbolgen op de cijfers en stapten massaal uit het aandeel, dat daarop ruim 10 procent in waarde daalde.

    Veelbelovend kwartaal
    Voor het vierde kwartaal ziet het er echter heel niet somber uit. Topman Harrold Goddijn voorziet weliswaar dat de daling van de gemiddelde verkoopprijs nog doorzet, maar ook dat die afvlakt. Tegenover de prijsdaling stond bovendien in het derde kwartaal al een stijgende verkoop. Dat duidt erop dat de markt weer wat aan het aantrekken is.

    Het bedrijf verkocht in de afgelopen periode 2,58 miljoen navigatiesystemen, iets meer dan het voorgaande kwartaal en dezelfde periode vorig jaar. In het eerste kwartaal werden 1,5 miljoen stuks verkocht.

    Goddijn gaf in juli al aan dat de situatie aan het stabiliseren is. In september meldde de topman bovendien dat de navigatiemarkt uit het dal aan het kruipen is en dat het zwaartepunt van de verkopen in het vierde kwartaal zal liggen.

    Het laatste kwartaal van het jaar is vanwege de kerstverkopen de meest belangrijke periode voor TomTom. 'Maar het consumentenvertrouwen is nog breekbaar, het is moeilijk te zeggen welke kant het opgaat', hield Goddijn een slag om de arm.
    Alles over TomTom
    Zware tijd
    TomTom heeft veel last gehad van de recessie en kende mede daardoor een zwaar jaar. De navigator stond tot voor kort met de rug tegen de muur. De achteraf te dure overname van kaartenmaker TeleAtlas verzwakte de balans dermate, dat de krediet- en economische crises ervoor konden zorgen dat TomTom door de convenanten van de banken dreigde te zakken.

    De situatie was precair, maar met het uitvoeren van een claimemissie half juli, wist TomTom de zaak weer op de rit te krijgen.

    Inmiddels zijn de bankafspraken niet langer in gevaar, bestaat de indruk dat de markten aan het normaliseren zijn, en begint het kostenreductieprogramma zijn vruchten voorzichtig af te werpen.

    Tegenvaller
    Tegenvallend is dat TomTom zijn marktaandeel in de Verenigde Staten niet heeft kunnen verhogen. De navigator ondervindt onder meer vanuit de mobiele telefoonmarkt hevige concurrentie bij de verkoop van zijn systemen. Navigatiesoftware op smartphones wordt steeds populairder.

    De vraag is hoe TomTom daar verder op in kan spelen.

    Aan de kostenkant wordt in elk geval gesneden. TomTom verwacht het besparingsdoel voor dit jaar, van 90 miljoen euro, te overtreffen.

    Lees ook:

    Derdekwartaalcijfers 2009 op een rij

    www.veb.net/content/HoofdMenu/Beurs/K...

    Vorige 1 2 3 4 [5]
  3. [verwijderd] 29 november 2009 18:13
    quote:

    patrick 22 schreef:

    Edwin Wierda, Wierda en Partners Vermogensbeheer
    was bij business class had het over tom tom

    google verhaal was overtrokken kan niet bieden wat tom tom te bieden heeft

    heeft het aandeel over speculatief houden

    vertandig om opties te schrijven op tom tom
    Bron:wierdaenpartners.nl

    Wierda en Partners meld in het kader van wetgeving de volgende posities:

    - ING;
    - TNT;
    - Tomtom;
    - Ordina.

  4. sjeroen 29 november 2009 19:31
    quote:

    Pleuri schreef:

    Mensen,

    Ik hoop dat we deze week stijgen. Ik moet de verliezen van de vorige weken goed maken. Ik zit nog vol in Tom2 en heb vertrouwen met het vierde kwartaal. Het wordt een spannende week, hoop dat ik geen hartklachten hiervan krijg...
    Ik hoop ook op een positieve week.. wat staat ons deze week te verwachten? zijn er nog dingen op de agenda die de koers kunnen laten stijgen of dalen?
  5. [verwijderd] 29 november 2009 21:05
    quote:

    Pleuri schreef:

    Mensen,

    Ik hoop dat we deze week stijgen. Ik moet de verliezen van de vorige weken goed maken. Ik zit nog vol in Tom2 en heb vertrouwen met het vierde kwartaal. Het wordt een spannende week, hoop dat ik geen hartklachten hiervan krijg...
    Pleuri,
    stop met beleggen!
    groetend
    dokter Hille
  6. [verwijderd] 29 november 2009 21:25
    quote:

    Dropje schreef:

    Dag Observer,

    Een informatief relaas. Weet je ook hoeveel winst per aandeel bedraagt tm 3e kw 2009 ?

    Schatting totale cijfers 2009 varieren immers van 0,10 tot plm 0,60 eurocent per aandeel.

    Als kleine belegger vindt ik dit soort cijfers altijd goed om te weten

    gr
    Q1 33 miljoen verlies
    Q2 21 miljoen winst
    Q3 31 miljoen winst

    !9 miljoen winst delen door 215 miljoen aandelen.
    Er zijn dit jaar wel flink wat aandelen bij gekomen.

    Tot nu toe 9 cent verlies per aandeel

    Groet,

    Observer
  7. Dropje 29 november 2009 21:37
    quote:

    Observer schreef:

    [quote=Dropje]
    Dag Observer,

    19 miljoen winst . Ik neem aan winst 0,09 ct p/a . ?

    gr
    [/quote]

    Q1 33 miljoen verlies
    Q2 21 miljoen winst
    Q3 31 miljoen winst

    !9 miljoen winst delen door 215 miljoen aandelen.
    Er zijn dit jaar wel flink wat aandelen bij gekomen.

    Tot nu toe 9 cent verlies per aandeel

    Groet,

    Observer
  8. [verwijderd] 29 november 2009 21:42
    quote:

    Dropje schreef:

    [quote=Observer]
    [quote=Dropje]
    Dag Observer,

    19 miljoen winst . Ik neem aan winst 0,09 ct p/a . ?

    gr
    [/quote]

    Q1 33 miljoen verlies
    Q2 21 miljoen winst
    Q3 31 miljoen winst

    !9 miljoen winst delen door 215 miljoen aandelen.
    Er zijn dit jaar wel flink wat aandelen bij gekomen.

    Tot nu toe 9 cent verlies per aandeel

    Groet,

    Observer
    [/quote]
    Uiteraard 9 cent winst per aandeel
    Sorry voor de vergissing/verschrijving.

    Stel 76 miljoen winst in Q4 2009 dan 85/215 = 0,40 euro per aandeel voor het hele jaar.

    Groet,

    Observer

  9. [verwijderd] 29 november 2009 21:52
    quote:

    Observer schreef:

    [quote=Dropje]
    [quote=Observer]
    [quote=Dropje]
    Dag Observer,

    19 miljoen winst . Ik neem aan winst 0,09 ct p/a . ?

    gr
    [/quote]

    Q1 33 miljoen verlies
    Q2 21 miljoen winst
    Q3 31 miljoen winst

    !9 miljoen winst delen door 215 miljoen aandelen.
    Er zijn dit jaar wel flink wat aandelen bij gekomen.

    Tot nu toe 9 cent verlies per aandeel

    Groet,

    Observer
    [/quote]
    [/quote]

    Uiteraard 9 cent winst per aandeel
    Sorry voor de vergissing/verschrijving.

    Stel 76 miljoen winst in Q4 2009 dan 85/215 = 0,40 euro per aandeel voor het hele jaar.

    Groet,

    Observer

    Vast te veel op vandaag....opnieuw.
    Sorry Dropje.

    Stel 76 miljoen winst in Q4 dan 19 (was Q1,Q2,Q3) +76(Q4 schatting en stel) = 95 miljoen winst.
    95/215 = 0,44 euro per aandeel winst.
  10. [verwijderd] 29 november 2009 22:01
    quote:

    Dropje schreef:

    [quote=schuimpop]
    Even verder positief vooruit denken j2010

    1e kw 15 milj w
    2e kw 30
    3e ke 40
    4 e 80

    totaal 165 /215 = 0,77 ct per x kw ? Reeel ?
    Kan waar zijn, we moeten Q4 2009 afwachten hoe de verkopen verlopen zijn en wat de gemiddelde revenue in euro was per PND en de inkomsten van de other revenues (Automotive,Iphone, AB0's etc.) om zo'n jaarschatting te kunnen maken
  11. donrudol 29 november 2009 23:01
    Volgens de WSJ zijn de verkopen op Black Friday en de dag ernaa postief verlopen. TT wordt in het verhaal ook genoemd.

    WALL STREET JOURNAL ONLINE NEWS ROUNDUP

    Shoppers returned to malls Saturday as observers began reviewing early reports showing just how much consumers spent during their Black Friday shopping trips.

    The weekend's first spending data for the day after Thanksgiving showed shoppers spent only slightly more in stores this Black Friday than they did last year. Fresh signs of much stronger online sales during the traditional holiday shopping kickoff mean more might have shopped from home.
    Black Friday

    * The Flaws in Holiday Sales Forecasts
    * Essay: Star-Spangled Bargains
    * PayPal Sees Jump in Thanksgiving Online Payments
    * Photos: Black Friday Shopping Madness
    * Interactive: Holiday Book Guide
    * Where to Find Black Friday Deals
    * Vote: Are you a Black Friday holiday shopper?
    * Full Coverage: Holiday Shopping

    Preliminary sales data showed shoppers spent $10.66 billion on Black Friday. That's 0.5% more than last year. The figures were compiled by ShopperTrak RCT Corp., a Chicago research firm that tracks sales at more than 50,000 stores.

    Web marketing analyst Coremetrics said its data showed the average amount online shoppers spent on Black Friday rose 35% as shoppers spent roughly $170.19 an order -- up from $126.04 last year. The San Mateo, Calif., company also said Web shoppers also bought more items with each purchase.

    Black Friday also saw greater use of mobile phones by consumers to zero in on and make purchases, industry data reviewed by Dow Jones show. From a very small base last year, mobile online payments through PayPal surged nearly 650%, said Amanda Pires, senior director of marketing at the online-payment service.

    PayPal is a unit of eBay Inc. and is also used by about half of the top 100 online retailers, including Wal-Mart Stores Inc., Best Buy Co. and Sears Holdings Corp.

    Retailers are offering extended hours and great deals. Will it be enough to get wary consumers, battered by the financial crisis, to crack open their wallets? Doug Luzader of Fox News reports.

    Electronics appeared to be the early winner, with discounters doing well early and door-busters bringing in big crowds. At higher-end department stores, the crowds were thinner Friday and consumers seemed to be more interested in buying less expensive items.

    Best Buy Chief Executive Brian Dunn said his early reports from the electronics retailer's stores indicate shopper traffic is up over last year and that shoppers are in a buying mood.

    "I have been getting updates all morning, and our crowds -- first in the East and then within the Central part as those stores opened up -- were materially bigger than last year, and the West Coast reports, too, are the same," Mr. Dunn said in an interview. "We are definitely seeing a lot of shoppers."

    Mr. Dunn wouldn't comment more specifically on sales trends so far, but he reiterated his belief that Best Buy has planned inventory and promotions well for the holiday. Last year, retailers had too much inventory and had to make deep discounts as they approached Christmas, he said. But this year, Best Buy has more opportunity to "strategically build our inventory in places that matter to the consumer," he said.

    Macy's Inc. Chief Executive Terry Lundgren said early indications of traffic and sales on Black Friday were pointing to "very good signs" to the holiday shopping season, adding that more than 5,000 customers waited outside of Macy's flagship store on 34th Street in New York City before it opened at 5 a.m.

    "So far it's encouraging," Mr. Lundgren said. "We pull out all stops. As long as it's got great perceived value, consumers are buying. The best quantities and the best values are now. Our marketing is so clear and obvious that you don't have to wait till the end of the season."

    Macy's may have had an initial early morning rush Friday, but at 6 a.m. salespeople in several departments said the crowd was not as big as they had expected, with one citing the recession and online competition as potential causes.
    Black Friday Photos

    View Slideshow
    [SB125931931867166223]
    Associated Press

    A shopper looked at an item on sale at a Kohl's store in Omaha, Neb., Friday.

    *

    More interactive graphics and photos

    At upper-end Saks Inc. flagship Fifth Avenue store, the hottest items weren't couture, but candy. The retailer was offering sweets, knick-knacks and Christmas ornaments for as much as 50% off, and customers were grabbing them, with the Godiva stand needing a full refilling before 11 a.m.

    At teen retailers, less expensive stores like Aeropostale Inc. were seeing dense crowds, with just about every item 50% off in the early going. But stores that did not have screaming discounts saw people pass right by.

    "Consumers are not only looking for deals this year, but promotions must zero in on what they want," said Bryan Eshelman, managing director of the retail practice at consulting firm Alix Partners. "General discounts just don't seem to be doing it."

    A survey by Alix Partners noted that 88% of consumers planned to spend the same or less than last year, with over half saying they would wait for the right discounts.

    Still, stores are better positioned this year. Many have cut their per-store inventory by double-digit percentages, while predicting flat to down sales. That suggests retailers "are making profitability a priority over sales this year," Mr. Eshelman said.

    Toys "R" Us Inc. Chairman and Chief Executive Jerry Storch said the retailer's stores have had big crowds on Black Friday, with electronics a big hit, and while it's early to talk about sales results, "so far we're pleased."

    "We averaged over 1,000 people [per store] waiting in line, and we've been doing brisk business ever since," Mr. Storch said in an interview. "This is a Toys "R" Us time of year."

    Mr. Storch said electronics, particularly the retailer's $199.99 iPod touch, which came with a $50 gift card, have been a big draw. Legos, Crayola products, Bakugan and Barbie are also among the hottest items, he said.

    Standing among the first 10 people in line before midnight at a Toys "R" Us in Concord, N.C., Tammy Mimick was almost certainly guaranteed one of 100 Zhu Zhu pets at the store, thanks to her three-hour wait for doors to open at midnight.

    She usually starts her Christmas shopping on Black Friday, although it's been years since there was something she wanted bad enough to battle the hard-core early birds. This year, she said, "The deals were too great" before Thanksgiving, so she's been buying for weeks. "I'm done except for Zhu Zhu pets," said Ms. Mimick.

    Lisa Crutchfield was up from Atlanta visiting relatives near Charlotte and decided to brave the crowds with them at Toys "R" Us. "I'm on a single mom's budget so I'm here for the 50% off items," said the insurance administrative supervisor. Ride-on vehicles, a play kitchen set and "lots of Disney princess stuff," was on her list for her 3- and 1-year-old daughters, though she added," none of us are willing to get nasty. I'll find it on eBay or Craig's list."

    Ms. Crutchfield is mostly done with her shopping, having made maybe 60% of her purchases online at eBay and Amazon, compared with last year, when online shopping made up 30% to 40% of her buys. "A lot of places are offering
  12. donrudol 29 november 2009 23:07
    vervolg van het wsj verhaal met de TT quote

    free shipping," she said.

    By the time J.W. Martin found a parking space at Wal-Mart in Dallas at 3 a.m., after looking for 45 minutes, all the 32-inch and 42-inch Emerson HDTV televisions were sold out and he was peeved. The owner of a 200-person financial institution, Mr. Martin told a Wal-Mart manager he was so disgusted he planned to cancel his Sam's Club membership card. "This was going to be a gift for a nursing home," Mr. Martin said.

    The line at a North Dallas Best Buy started forming at 4 a.m. on Thanksgiving. Server Mamedov, a recent Russian immigrant, nabbed the first spot on line in order to buy a host of discounted electronics, particularly a $999 Macbook that came with a $150 Best Buy gift card.

    This was his first Black Friday and plans to make it an annual event. "It is a very good thing," he said. "Some people couldn't buy these things any other way."

    Andrew Harris, a Dallas police officer, was one of the lucky few who got a 32-inch Westinghouse LCD HDTV for $246, saving $180 in the process. He saw the ad on Target.com and got to the store at 3 a.m., though the sale didn't begin until 5. He also bought a Tom Tom GPS device for $97, which is regularly priced at $250.

  13. [verwijderd] 29 november 2009 23:14
    Hallo Allemaal,

    Tijd heelt alle wonden, ook die van TT. Vaak willen we heel snel heel veel, ook ik. Echter dat is niet wat de realiteit ons brengt.

    Ik wens een ieder een geweldige beursweek toe en met het nemen van de juiste beslissingen,

    Voor nu Welterusten en slaap zacht....voordat de orkaan genaamd TomTom zich neerstrijkt over ons kleine beurslandje.

    Succes!!
  14. [verwijderd] 30 november 2009 00:23
    Among the hot items with strong online sales Friday were the Tom Tom GPS systems, Kodak digital cameras and the Nintendo Wii, according to credit card fraud prevention company Retail Decisions. The company said the busiest single minute for sales Friday was 12:59 p.m. ET, when $5.6 million in products were sold -- a 121% increase from the same time last year.

    Toch een beetje positief nieuws. Tom Tom wordt door CNN speciaal genoemd bij de strong online sales.
    Garmijn wordt niet genoemd!

    GW
199 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.