Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Zeg nee tegen de kilometerheffing

305 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 16 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 november 2009 18:41
    nieuw ambtenarenapparaat van 800 man nodig met 5 directieleden/managers van de km-heffing en elke maand 9 miljoen rekeningen deur uit. Kosten hiervan???? later blijkt erg duur dus km-heffing kan met 2 cent omhoog! Zo verdien je alles terug want salarissen van van km-heffing directeuren moet ook betaald worden met aandelenpakket in bedrijf en bonussen van 100.000 euro op salaris 500.000 euro.

    Allemaal onzin en niet nodig!

    Verder kunnen ze per weg per wegbeheerder gaan heffen extra bovenop de basisheffing van 3 cent van rijk. Dus provincies en gemeentes nieuwe kansen en nieuwe rondes.
  2. [verwijderd] 22 november 2009 22:14
    Het levert niets op.
    De berekeningen zijn gebaseerd op bedrog.

    Overheidsbemoeinis levert alleen maar verlies op.
    Het bedrijfleven is buiten spel gezet.
    Zij kunnen niet participeren en concureren.

    Daarom zal dot Nederlendse idee in Europese ogen onaanvaardbaar blijken te zijn.

    Domme politici blijven erin geloven.

    Groet

  3. [verwijderd] 22 november 2009 23:06
    Het is in feite ook nog wel een redelijk niet sociale maatregel.

    Premisse A.
    Het gros van de files wordt veroorzaakt door forenzen die naar de grote steden gaan om te werken.

    Premisse B.
    Hoe verder bij een grote stad vandaan, hoe goedkoper de grondprijs.

    Het merendeel van de forenzen woont bij gebrek aan betaalbare gezinswoningen met goede faciliteiten in de buurt buiten verder buiten de grote steden. Deze mensen worden dus extra gepakt omdat ze noodgedwongen moeten forenzen. Een gemiddeld deur/tot deurtje naar een werklocatie met het o.v. duurt ongeveer twee keer zo lang als met de auto en er is niets zo zonde als reistijd naar je werk.

    De mensen die dus noodgedwongen (financieel) al een eind bij hun werk vandaan moeten wonen worden nu ook nog eens extra gepakt door een kilometerheffing.
    ------------
    Ik vind het echt een absurde maatregel. Mensen die het kunnen betalen mogen tijdens de spitsuren naar hun werk en mensen voor wie die 50 euro op maandbasis wel een verschil in de portemonnee maakt moeten hun werktijden maar aanpassen...

    Wanneer je immers beweert dat mensen het door kunnen berekenen en dit allemaal niet uitmaakt is het gewoon een ordinaire belasting voor de mensen die autorijden.
    -----------

    Ik vraag me uberhaupt altijd al af waarvoor het nodig is om automobilisten extra te laten bijdragen aan de algemene middelen?

    De heffingen die bij het autorijden komen kijken zijn enorm.. BPM, accijnzen motorrijtuigenbelasting... Mijn inziens dienen deze de kosten te dekken en niet nog eens extra opbrengsten te genereren. Daarnaast zou je kunnen betogen dat de automobilist ook op dient te draaien voor de negatieve maatschappelijke effecten die het autorijden veroorzaakt, maar de overheid had al die kosten al lang en breed uit de totale heffing kunnen halen en dan nog steeds meer dan genoeg geld over gehouden om heel Nederland vol met asfalt te gooien...

    M.a.w. de automobilist wordt gewoon leeggemolken.. daar is helemaal niets tegen in te brengen.. Dit soort maatregelen zijn dan ook absurd! Gekunstel met cijfertjes over de afschaffing van de BPM deugen voor geen meter en de totaalopbrengsten gaan gewoon omhoog... Het zijn echt gewoon een stelletje kortzichtige cleprocraten in Den Haag

  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 23 november 2009 07:06
    quote:

    kees100 schreef:

    HandeR zit ook al op dit draadje, nu nog Pcrs7 erbij en we kunnen weer over de vrije wil beginnen.
    Ja, zat er ook op, al hou ik nu al dagen mijn mond. Met pcrs heb ik niks te schaften.
    Over de 'vrije wil' heb ik geloof ik nooit iets geschreven, dus dat verband snap ik niet. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
    Heb je ook nog een mening over de km-heffing?
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 23 november 2009 09:41
    Enfin, hier iemand die wel een mening heeft:

    "Bestuursvoorzitter Martin van Pernis van Siemens Nederland twijfelt sterk aan de slagingskans van de kilometerheffing. Voor het plan van minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat bestaat 'een broos draagvlak' in de samenleving, zegt Van Pernis, die eind dit jaar met pensioen gaat, in gesprek met Het Financieele Dagblad.
    ...
    Technisch gezien is er geen probleem om rekeningrijden op zeer korte termijn in te voeren, zegt Van Pernis. Siemens Nederland is er volgens hem al vele jaren klaar voor. Van Pernis, destijds nog geen bestuursvoorzitter, sprak in 1987 al met de toenmalige minister van Verkeer en Waterstaat, Neelie Smit-Kroes, over de kilometerheffing.

    'Maar ze schrok terug van de kosten van f 2,4 mrd. Later ging de discussie vooral over het heffen van extra belasting door middel van tolpoorten. Nu zijn we met de kilometerbeprijzing terug bij de oorspronkelijke plannen.'
    Het uitgangspunt om automobilisten te laten betalen voor het gebruik van de auto in plaats van het bezit, noemt Van Pernis 'uitstekend'. Maar het is veel beter automobilisten warm te maken voor gedragsverandering op basis van een beloningssysteem dan de kilometerheffing dwingend op te leggen.

    'Ik geef de voorkeur aan een systeem waaraan mensen op vrijwillige basis mee willen doen. Anders proberen veel mensen het systeem van kilometerbeprijzing te saboteren, omdat ze dat toch zien als een belastingverhoging. In Nederland wordt de automobilist toch al nadrukkelijk als melkkoe gezien. Bovendien blijkt elders, zoals in de Amerikaanse stad Seattle, dat proeven met spitsmijden gekoppeld aan een beloning in de praktijk goed werken en automobilisten alternatieve vormen van vervoer gaan gebruiken.'

    Topman Van Pernis van Siemens wijst er ook op dat invoering van de kilometerheffing in 2012 sowieso onhaalbaar lijkt. De Raad van State heeft kritiek en het kan nog maanden duren voordat ook de Tweede en Eerste Kamer akkoord gaan met de noodzakelijke wetswijzigingen. 'Maar op basis van de proeven kan worden doorgegaan met het systeem van spitsmijden. Dat systeem is veel beter. En de techniek is er klaar voor.' ".
    ...
    november 2009
    Copyright (c) 2009 Het Financieele Dagblad"

    - - - - - - -

    Enfin, nu horen jullie het op iex eens van iemand die er als de beste verstand van heeft (of kan hebben), een industrieel op dat gebied.
    Technisch kan het dus. Zijn bezwaar? Politiek! En dan vooral dat Telegraaf-onderbuikgevoel...

    Laat hij daar nu niet over gaan! Daar hebben we in Den Haag al Charley Abtroot (VVD) voor. De beste onderbuik op rechts sinds Wiegel. Inhoudelijk even 'sterk'.

    Waar is Hofstra (VVD) gebleven? Die had tenminste verstand van verkeer...
  6. Dutchwax 23 november 2009 10:39
    Het uitgangspunt van kilometerheffing is om automobilisten te laten betalen voor het gebruik van de auto in plaats van het bezit.
    Dat kilometerheffing uit misleiding en leugens bestaat heeft niemand door. Er wordt heel hard geroepen dat de BPM eraf gaat, heel hard om maar vooral de aandacht af te leiden van de folgende 2 feiten:
    1 De meeste auto's die nu rondrijden daar is 100% BPM voor betaald. Zodra die dus gaan betalen via de kilometerheffing gaan ze dus dubbel betalen, immers de kilometerheffing komt in plaats van de BPM en in het geval van auto's met al betaalde BPM is het dus dubbel op betalen. Niemand heeft dit door, raar maar waar.
    2 Volgens de belastingen en het rekenmodel van de kilometerheffing is BPM afgeschreven na 8 jaar. Dit betekend als de kilometerheffing is ingevoerd dat je eeuwig BPM blijft betalen tenzij er een wet komt dat auto's ouder dan 8 jaar in de prullenbak moeten. Heb je als de kilometerheffing is ingevoerd een auto van 8 jaar of ouder: je betaald nog steeds BPM in de vorm van kilometerheffing. Niemand heeft dit door, raar maar waar.

    Kilometerheffing gaat iedereen meer geld kosten. Het zal de inflatie doen stijgen, een enorme economische en sociale achteruitgang voor Nederland betekenen. Als kilometerheffing zo'n goed plan is, waarom heeft geen enkel land dit model dan ingevoerd? Het antwoord is omdat het de files niet gaat oplossen maar heel veel meer geld in de schatkist laat belanden en alleen Nederlanders dit pikken. Nederlanders pikken namelijk alles.
  7. [verwijderd] 23 november 2009 10:51
    De CO2 tax gaat de BPM vervangen. Die staat los van de km-heffing. Ook dit heeft men al niet door. De wegenbelasting die momenteel uit 2 delen bestaat wordt met de kilometerheffing drastisch verhoogt.
    Het provinciale deel en het staatsdeel gaan met de kilometerheffing beiden naar de staat.
    Om de provincies te compenseren voor hun verlies zal er een ingezetenen belasting komen.
    Op allerlei manieren worden mensen dus dubbel of driedubbel gepakt.
    Ook mensen die denken dat ze toch alleen maar boodschappen doen met de auto zullen dus netto minder overhouden.
    Daarnaast heeft de EU ook al aangekondigd te werken aan een soort ingezetenen belasting. Een of andere EU heffing om zelf inkomen te genereren.
    Je weet wel die instantie die zichzelf heeft opgedrongen waar NL massaal NEE tegen stemde komt nu ook in je portemonnee graaien.

    Denk nu even heel goed na wat het resultaat van dit alles is, want niemand schijnt het door te hebben:
    Als je maandelijks werkt en je moet steeds meer belasting betalen tot er een punt komt waarbij je feitelijk je complete inkomen moet afgeven, of voorbepaald is waar je dat aan moet uitgeven (zorgverzekering). En je houdt niets meer over.
    Wat ben je dan?

    Ik kan het verschil tussen slavernij en de westerse opvatting van vrijheid niet meer vinden.

    Langzaam maar zeker worden wij tot slaven gemaakt en iedereen staat erbij en kijkt er naar.

    Inkomen wordt systematisch gedrukt enerzijds en kosten systematisch met allerlei kulsmoesjes verhoogt anderzijds. (administratiekosten op een bekeuring? WTF?)
  8. [verwijderd] 23 november 2009 10:52
    quote:

    Dutchwax schreef:

    ... in plaats van de BPM en in het geval van auto's met al betaalde BPM is het dus dubbel op betalen. Niemand heeft dit door, raar maar waar.

    [/quote]
    Iedereen die ik ken heeft dit anders prima door, en ik ken ook helemaal niemand die in de (komische) uitspraken van het kabinet gelooft. Het is 1 grote poppenkast. Welke partij de leiding heeft maakt overigens niet zo veel uit.

    [quote=Dutchwax]
    ... alleen Nederlanders dit pikken. Nederlanders pikken namelijk alles.
    Men neemt het voor kennisgeving aan. Je kunt je beter druk maken om dingen waar je meer invloed op hebt.
  9. Ice T 23 november 2009 10:54
    Wat de overheid vergeet te vertellen is dat wanneer de BPM wordt afgeschaft de auto niet ineens ~25% (BPM) goedkoper wordt in aanschaf.

    Dit is absolute onzin, omdat een auto ten opzichte van andere omringende landen een stuk goedkoper zal worden. Hierdoor zullen auto-importeurs een hogere prijs moeten gaan betalen en auto-verkopers een hogere prijs vragen. Er zal dus een hogere marge worden gebruikt voor alle betrokken partijen.

    Van die ~25% bpm afschaffing zal zeker de helft direct naar de auto- industrie gaan en voor de consument maar 12% voordeel opleveren. De auto-industrie zit ook op dit moment in zwaar weer, elke kans dat zij hebben om de prijs te verhogen zonder dat dit effekt heeft op concurrentie positie zullen zij dan ook gezamelijk massaal invoeren. Dit is niet wettelijk geregeld of volkomen legaal en logisch.

    conclusie:
    1. Door de BPM afschaffing gaat de consument dus al direct voor 12% het schip in. 2. Daarnaast nog optellend de provinciale extra belasting die geheven gaat worden en die nog onbekend zijn. + 3. rekening rijden zelf en de spitsheffing.
    Ik gok dat de consument 1,5-2X meer gaat betalen dan nu het geval is.

    Daarnaast heeft de overheid nog nooit een mega IT- project succesvol, dus binnen budget en tijd afgerond. Die 4-5 miljard opstartkosten zullen wel weer 10 miljard worden en de privacy zal ook niet gewaarborgd zijn. Stem dus lekker NEE
    ...en geef ons het kwartje van Kok nu eens terug!!
  10. [verwijderd] 23 november 2009 10:57
    quote:

    lookingvalue schreef:

    [quote=Dutchwax]
    ... in plaats van de BPM en in het geval van auto's met al betaalde BPM is het dus dubbel op betalen. Niemand heeft dit door, raar maar waar.

    [/quote]
    Iedereen die ik ken heeft dit anders prima door, en ik ken ook helemaal niemand die in de (komische) uitspraken van het kabinet gelooft. Het is 1 grote poppenkast. Welke partij de leiding heeft maakt overigens niet zo veel uit.

    [quote=Dutchwax]
    ... alleen Nederlanders dit pikken. Nederlanders pikken namelijk alles.
    [/quote]
    Men neemt het voor kennisgeving aan. Je kunt je beter druk maken om dingen waar je meer invloed op hebt.
    Of zorgen dat je invloed krijgt door acties te voeren. Bijvoorbeeld 1 dag met heel nederland zeggen, we kappen ermee. Morgen is het weer feest. Gewoon een landelijke staking waarbij alles plat ligt. Zijn er ook meteen geen files meer.
    Of misschien iets van standaard maandag staakdag als er niet geluisterd wordt naar het volk
305 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 16 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.