Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

26-11-'09 RABObank moet woekerpolissen

54 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 november 2009 13:50
    quote:

    handyman6 schreef:

    [quote=Flipperdeflip]
    [quote=Jean]
    Dat ben ik niet met je eens Paulus. Het maakt mij niet uit welke bank het hier betreft maar waarom zou je in godsnaam met zo'n programma mee gaan werken?

    Stel jij ligt in een scheiding doordat je vijf keer vreemd bent gegaan met vijf verschillende dames. je vrouw vind je uiteraard een grote kl&*tzak en wil geld zien.
    Zou jij dit via een televisieprogramma uit willen vechten of in de privésfeer met je eigen advocaat?
    [/quote]

    Leuke vergelijking! Hangt natuurlijk van het televisieprogramma af. Bij veel programma's krijg je geld toe terwijl je bij een gemiddelde advocaat flink moet lappen ;-)

    Maar ben met je eens dat TROS Radar voor 90% stemmingmakerij is.
    [/quote]Natuurlijk is het programma amusement,zeker,alleen komen daar tenslotte de mensen terecht,waarmee de bank (jarenlang)NIET communiceert,als ze hun een kunstje hebben geflikt:daar gaat het mij om in dit forum..dat ze op Radar ook niet verschijnen ,is dan logies:uitleggen dat de groei van het spaardeel eigenlijk ook niet is gegarandeerd,is immers niet uitteleggen!...H6
    Precies!

    Als jij en ik iemand doelbewust oplichten komen we langdurig achter de tralies terecht. Bankiers en verzekeraars helaas niet. Die mogen uiteindelijk gewoon zelf bepalen of ze iets van de roofbuit teruggeven aan hun slachtoffers.

    Zonder programma's als Kassa en Radar ging het oplichten en belazeren nu nog steeds onverdroten voort.
  2. [verwijderd] 17 november 2009 13:53
    quote:

    Paulus29 schreef:

    [quote=handyman6]
    [quote=Flipperdeflip]
    [quote=Jean]
    Dat ben ik niet met je eens Paulus. Het maakt mij niet uit welke bank het hier betreft maar waarom zou je in godsnaam met zo'n programma mee gaan werken?

    Stel jij ligt in een scheiding doordat je vijf keer vreemd bent gegaan met vijf verschillende dames. je vrouw vind je uiteraard een grote kl&*tzak en wil geld zien.
    Zou jij dit via een televisieprogramma uit willen vechten of in de privésfeer met je eigen advocaat?
    [/quote]

    Leuke vergelijking! Hangt natuurlijk van het televisieprogramma af. Bij veel programma's krijg je geld toe terwijl je bij een gemiddelde advocaat flink moet lappen ;-)

    Maar ben met je eens dat TROS Radar voor 90% stemmingmakerij is.
    [/quote]Natuurlijk is het programma amusement,zeker,alleen komen daar tenslotte de mensen terecht,waarmee de bank (jarenlang)NIET communiceert,als ze hun een kunstje hebben geflikt:daar gaat het mij om in dit forum..dat ze op Radar ook niet verschijnen ,is dan logies:uitleggen dat de groei van het spaardeel eigenlijk ook niet is gegarandeerd,is immers niet uitteleggen!...H6
    [/quote]

    Precies!

    Als jij en ik iemand doelbewust oplichten komen we langdurig achter de tralies terecht. Bankiers en verzekeraars helaas niet. Die mogen uiteindelijk gewoon zelf bepalen of ze iets van de roofbuit teruggeven aan hun slachtoffers.

    Zonder programma's als Kassa en Radar ging het oplichten en belazeren nu nog steeds onverdroten voort.
    Zullen ze nog geen nieuwe `producten` bedacht hebben ? :)
  3. [verwijderd] 17 november 2009 14:01
    Voorals nog zijn ze even voorzichten en zorgen ze er voor dat ze de misgelopen winsten op woekerprodukten nu gewoon binnenhalen via de recent omhoog gejaagde prijzen en tarieven van hun standaard produkten.

    Stukje kartelvorming waar geen haan naar kraait. Onze politici (lobbyisten!!) zitten vuistdiep in het complot want ook zij moeten aan hun toekomstige baantjes denken.
  4. [verwijderd] 17 november 2009 17:25
    Ben vanochtend naar Rabo-filiaal geweest om rekening te openen, via aanvraag internet werd mij een filiaal toegewezen door "Utrecht".
    "liever niet maar vooruit dan maar" was de indruk die medewerker mij gaf.
    Een koud, wit kuipstoeltje waarin ik bijna een uur!!! heb gezeten, ze hebben een nieuw computersysteem waar iedereen nog aan moet wennen.
    Wat een troosteloze zooi zeg, je zal hier 8 uur per dag aanwezig zijn...
    4 pakketjes A4 "algemene voorwaarden" werden mij uitgereikt met advocatentaal
    En nu komt het: €4,35 kosten per kwartaal("het is nieuw en nog niet bekend bij de massa")

    ps
    Is iemnad nog in staat om dat "rabo-filmpje" terug te halen?, ik wil graag ff meezingen met de medewerkers+GURU .....
  5. Sylvia 11 17 november 2009 17:36
    quote:

    paulta schreef:

    Ben vanochtend naar Rabo-filiaal geweest om rekening te openen, via aanvraag internet werd mij een filiaal toegewezen door "Utrecht".
    "liever niet maar vooruit dan maar" was de indruk die medewerker mij gaf.
    Een koud, wit kuipstoeltje waarin ik bijna een uur!!! heb gezeten, ze hebben een nieuw computersysteem waar iedereen nog aan moet wennen.
    Wat een troosteloze zooi zeg, je zal hier 8 uur per dag aanwezig zijn...
    4 pakketjes A4 "algemene voorwaarden" werden mij uitgereikt met advocatentaal
    En nu komt het: €4,35 kosten per kwartaal("het is nieuw en nog niet bekend bij de massa")

    ps
    Is iemnad nog in staat om dat "rabo-filmpje" terug te halen?, ik wil graag ff meezingen met de medewerkers+GURU .....
    Dus onderstaand stukje wat je vanmorgen schreef was in de trant van: ik klets maar wat uit mijn nek of weet je soms niet beter?
    Vooral dat "algemeen dienend belang".
    Wat was de RABO toch blij met jou vanmorgen, niet?

    Paulta schreef:

    paulta - 17 nov 09, 08:17 | Reageer | Quote | Dit is niet OK | Aanbevolen: 0

    Rabobank is een kerngezonde bank met uitstekend perspectief.
    Aanzwellende spaartegoeden en een bovengemiddelde klantaanwas en toppende winstcijfers.
    Geen Amerikaans vastgoed of kantoortorens somewhere in the world...louter woonhuizen, boerderijen en winkelpanden met hardwerkende MKB-ers.

    Rabo is geen bank, Rabo is een nutsbedrijf met algemeen dienend belang in onze welvarende maatschappij.
    Ik moest dit toch ff kwijt
  6. [verwijderd] 17 november 2009 17:40
    quote:

    Sylvia 11 schreef:

    [quote=paulta]
    Ben vanochtend naar Rabo-filiaal geweest om rekening te openen, via aanvraag internet werd mij een filiaal toegewezen door "Utrecht".
    "liever niet maar vooruit dan maar" was de indruk die medewerker mij gaf.
    Een koud, wit kuipstoeltje waarin ik bijna een uur!!! heb gezeten, ze hebben een nieuw computersysteem waar iedereen nog aan moet wennen.
    Wat een troosteloze zooi zeg, je zal hier 8 uur per dag aanwezig zijn...
    4 pakketjes A4 "algemene voorwaarden" werden mij uitgereikt met advocatentaal
    En nu komt het: €4,35 kosten per kwartaal("het is nieuw en nog niet bekend bij de massa")

    ps
    Is iemnad nog in staat om dat "rabo-filmpje" terug te halen?, ik wil graag ff meezingen met de medewerkers+GURU .....
    [/quote]Dus onderstaand stukje wat je vanmorgen schreef was in de trant van: ik klets maar wat uit mijn nek of weet je soms niet beter?
    Vooral dat "algemeen dienend belang". Wat waren ze blij met jou vanmorgen, niet?

    Paulta schreef:

    paulta - 17 nov 09, 08:17 | Reageer | Quote | Dit is niet OK | Aanbevolen: 0

    Rabobank is een kerngezonde bank met uitstekend perspectief.
    Aanzwellende spaartegoeden en een bovengemiddelde klantaanwas en toppende winstcijfers.
    Geen Amerikaans vastgoed of kantoortorens somewhere in the world...louter woonhuizen, boerderijen en winkelpanden met hardwerkende MKB-ers.

    Rabo is geen bank, Rabo is een nutsbedrijf met algemeen dienend belang in onze welvarende maatschappij.
    Ik moest dit toch ff kwijt
    Ik ben blij dat ook paulta nu eens zelf met de bittere zure-zwarte-koussen-RABO-mentaliteit te maken heeft gekregen..:-)

    Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald zullen we maar zeggen Sylvia..:-)
  7. Sylvia 11 17 november 2009 17:43
    quote:

    Paulus29 schreef:

    [quote=Sylvia 11]
    [quote=paulta]
    Ben vanochtend naar Rabo-filiaal geweest om rekening te openen, via aanvraag internet werd mij een filiaal toegewezen door "Utrecht".
    "liever niet maar vooruit dan maar" was de indruk die medewerker mij gaf.
    Een koud, wit kuipstoeltje waarin ik bijna een uur!!! heb gezeten, ze hebben een nieuw computersysteem waar iedereen nog aan moet wennen.
    Wat een troosteloze zooi zeg, je zal hier 8 uur per dag aanwezig zijn...
    4 pakketjes A4 "algemene voorwaarden" werden mij uitgereikt met advocatentaal
    En nu komt het: €4,35 kosten per kwartaal("het is nieuw en nog niet bekend bij de massa")

    ps
    Is iemnad nog in staat om dat "rabo-filmpje" terug te halen?, ik wil graag ff meezingen met de medewerkers+GURU .....
    [/quote]Dus onderstaand stukje wat je vanmorgen schreef was in de trant van: ik klets maar wat uit mijn nek of weet je soms niet beter?
    Vooral dat "algemeen dienend belang". Wat waren ze blij met jou vanmorgen, niet?

    Paulta schreef:

    paulta - 17 nov 09, 08:17 | Reageer | Quote | Dit is niet OK | Aanbevolen: 0

    Rabobank is een kerngezonde bank met uitstekend perspectief.
    Aanzwellende spaartegoeden en een bovengemiddelde klantaanwas en toppende winstcijfers.
    Geen Amerikaans vastgoed of kantoortorens somewhere in the world...louter woonhuizen, boerderijen en winkelpanden met hardwerkende MKB-ers.

    Rabo is geen bank, Rabo is een nutsbedrijf met algemeen dienend belang in onze welvarende maatschappij.
    Ik moest dit toch ff kwijt
    [/quote]

    Ik ben blij dat ook paulta nu eens zelf met de bittere zure-zwarte-koussen-RABO-mentaliteit te maken heeft gekregen..:-)

    Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald zullen we maar zeggen Sylvia..:-)
    Absoluut, Paulus en dan wordt dat gezegde ook nog wat gelardeerd met: ik spreek mijzelf ook nog tegen aan begin dag en einde dag;-)
  8. forum rang 7 handyman6 17 november 2009 17:53
    quote:

    paulta schreef:

    Iedereen weet: ik doe mijn behoefte op banken.
    Het is een noodzakelijk kwaad(een junk heeft ook elke dag een dealer nodig, hoe vervelend dat ook is).
    Ik ga me komende maanden aanmelden bij elke NL-bank, ik ga ze diep, diep snijden ...
    Ik had verder geen mening over hun manier van zaken doen etc.,maar wel over hun manier van met klanten omgaan en service...dat blijkt dus nog droeviger te zijn ,als ik al dacht..thks voor je bijdrage! gr..H6
  9. forum rang 10 voda 18 november 2009 18:25
    'Banken zijn ijzingwekkend stil'
    18 november 2009, 18:15 | ANP
    DEN HAAG (AFN) - De forse kritiek op banken is aan dovemansoren gericht geweest. Nog steeds bezondigen ze zich aan het rekenen van te hoge provisies, het verkopen van onnodige producten en het leveren van te weinig kwaliteit. Dat zegt Bart Combée, directeur van de Consumentenbond.

    Combée (41) wil van de banken graag horen hoe ze dergelijke praktijken gaan voorkomen. ,,Maar de banken zijn ijzingwekkend stil. Het zou onuitstaanbaar zijn als ze, nu het een jaar na de crisis weer ietsje beter gaat, zeggen: 'Nou mooi, het is weer overgewaaid. We gaan weer verder alsof er nooit iets gebeurd is.'''

    In dat verband wijst Combée, sinds april voorman van de met 550.000 leden grootste consumentenbeweging in Nederland, op bonussen die alweer worden uitgedeeld in de bancaire sector. Ook is hij niet onder de indruk van de regels die banken zichzelf gaan opleggen. ,,In deze gedragscode wordt beloofd dat de klant weer centraal komt te staan. Maar het duurt wel vier maanden om dat in te voeren, zo belangrijk vinden ze dat. Ik ben bang dat het vooral praten voor de bühne is.''

    Zakenbanken

    Combée vindt dat het bankwezen flink op de schop moet. Zo moeten zakenbanken afgesplitst worden van een gewone bank, zodat die zich volledig op de particulier kan richten. ,,Dat die twee soorten bankieren vermengd zijn geraakt, heeft geleid tot zeer ongewenste uitwassen. Risico's die zakenbankiers namen, hebben geleid tot de financiële crisis en tot verliezen. Die moeten nu worden opgevangen door de bank die zich richt op particulieren.''

    Dat vertaalt zich volgens hem in onredelijke opslagen. ,,De marktrentes dalen overal, maar de rente op hypotheken daalt niet mee. Als consument baal ik er gewoon van dat je 1 of 2 procent meer hypotheekrente moet betalen, omdat bijvoorbeeld ING zonodig in allerlei dubieuze hypotheken in Amerika wilde investeren.''

    Nutsfunctie

    Combée wil meer nadruk op de nutsfunctie van banken. Daarom moet het eigendom van de infrastructuur voor het betalingsverkeer hun worden afgenomen, vindt hij. ,, Door de digitalisering is een financiële infrastructuur een basisvoorwaarde voor het maatschappelijk leven geworden. Nu is dat onderhevig aan de commercie, maar de vraag is of dat wenselijk is. Je zou het betalingsverkeer bij de bancaire sector weg kunnen halen en het onderbrengen bij een entiteit die een publiek belang dient, bijvoorbeeld een stichting.''

    De misstanden in de financiële sector veroorzaken veel onrust onder de leden van de bond. ,,We krijgen veel meer telefoontjes dan normaal. Mensen vragen zich af of ze ook een ondeugdelijk product hebben gekocht. En een verkeerde hypotheek kiezen heeft nu eenmaal meer consequenties voor iemand dan het kopen van een verkeerde koelkast.''

    Combée geeft toe dat consumenten ook hun eigen verantwoordelijkheid hebben. ,,Maar de groep die met dollartekens in de ogen keuzes heeft gemaakt, is de kleinste. De grootste groep zijn mensen die te weinig kennis hebben van financiële producten en mensen die nu door bijvoorbeeld een scheiding hun huis moeten verkopen en met de rug tegen de muur staan.''
  10. forum rang 5 andre68 18 november 2009 20:51
    quote:

    voda schreef:

    'Banken zijn ijzingwekkend stil'
    18 november 2009, 18:15 | ANP
    DEN HAAG (AFN) - De forse kritiek op banken is aan dovemansoren gericht geweest. Nog steeds bezondigen ze zich aan het rekenen van te hoge provisies, het verkopen van onnodige producten en het leveren van te weinig kwaliteit. Dat zegt Bart Combée, directeur van de Consumentenbond.

    Combée (41) wil van de banken graag horen hoe ze dergelijke praktijken gaan voorkomen. ,,Maar de banken zijn ijzingwekkend stil. Het zou onuitstaanbaar zijn als ze, nu het een jaar na de crisis weer ietsje beter gaat, zeggen: 'Nou mooi, het is weer overgewaaid. We gaan weer verder alsof er nooit iets gebeurd is.'''

    In dat verband wijst Combée, sinds april voorman van de met 550.000 leden grootste consumentenbeweging in Nederland, op bonussen die alweer worden uitgedeeld in de bancaire sector. Ook is hij niet onder de indruk van de regels die banken zichzelf gaan opleggen. ,,In deze gedragscode wordt beloofd dat de klant weer centraal komt te staan. Maar het duurt wel vier maanden om dat in te voeren, zo belangrijk vinden ze dat. Ik ben bang dat het vooral praten voor de bühne is.''

    Zakenbanken

    Combée vindt dat het bankwezen flink op de schop moet. Zo moeten zakenbanken afgesplitst worden van een gewone bank, zodat die zich volledig op de particulier kan richten. ,,Dat die twee soorten bankieren vermengd zijn geraakt, heeft geleid tot zeer ongewenste uitwassen. Risico's die zakenbankiers namen, hebben geleid tot de financiële crisis en tot verliezen. Die moeten nu worden opgevangen door de bank die zich richt op particulieren.''

    Dat vertaalt zich volgens hem in onredelijke opslagen. ,,De marktrentes dalen overal, maar de rente op hypotheken daalt niet mee. Als consument baal ik er gewoon van dat je 1 of 2 procent meer hypotheekrente moet betalen, omdat bijvoorbeeld ING zonodig in allerlei dubieuze hypotheken in Amerika wilde investeren.''

    Nutsfunctie

    Combée wil meer nadruk op de nutsfunctie van banken. Daarom moet het eigendom van de infrastructuur voor het betalingsverkeer hun worden afgenomen, vindt hij. ,, Door de digitalisering is een financiële infrastructuur een basisvoorwaarde voor het maatschappelijk leven geworden. Nu is dat onderhevig aan de commercie, maar de vraag is of dat wenselijk is. Je zou het betalingsverkeer bij de bancaire sector weg kunnen halen en het onderbrengen bij een entiteit die een publiek belang dient, bijvoorbeeld een stichting.''

    De misstanden in de financiële sector veroorzaken veel onrust onder de leden van de bond. ,,We krijgen veel meer telefoontjes dan normaal. Mensen vragen zich af of ze ook een ondeugdelijk product hebben gekocht. En een verkeerde hypotheek kiezen heeft nu eenmaal meer consequenties voor iemand dan het kopen van een verkeerde koelkast.''

    Combée geeft toe dat consumenten ook hun eigen verantwoordelijkheid hebben. ,,Maar de groep die met dollartekens in de ogen keuzes heeft gemaakt, is de kleinste. De grootste groep zijn mensen die te weinig kennis hebben van financiële producten en mensen die nu door bijvoorbeeld een scheiding hun huis moeten verkopen en met de rug tegen de muur staan.''

    Het gewoeker kennen we inmiddels wel. En ook dat de sector nog weinig welgemeende spijtbetuigingen naar buiten heeft gebracht. En zeker nog nauwelijks daadwerkelijk actie ondernomen. Ondertussen wel steeds meer berichten dat ze zichzelf en elkaar nog steeds lekker in de watten leggen (o.a. SNS topman krijgt loonsverhoging). Niet meer uit te leggen aan de buitenwacht. Toch komt dit geld allemaal bij u en mij vandaan. Wij zorgen er zelf voor dat deze knakkers veel te makkelijk hun centen verdien. Waardoor?

    1.Door niet goed te onderhandelen bij aanschaf van woningen en hypotheken. Doordat het voor de meesten niet echt routine is zijn we veel te mild bij de onderhandelingen. En ja wat is nu het verschil tussen een hypotheek van 250.000 Euro of een hypotheek van 240.000 Euro. Op maandbasis een paar tientjes, maar los het maar eens af...........Trap er niet langer in hoe banken en makelaars de hele zaak omhoog praten.

    2.Door ons over te verzekeren, vaak in combinatie met punt 1, maar sommigen nemen al een reisverzekering voor een dagje Madurodam. Wees kritisch over wat je nodig hebt. Ik heb ook een "Spaarzekerverzekering" bij mijn Hypotheek van de Rabobank. "Dan kun je maandelijks geld inleggen waarvoor je dezelfde rente -in mijn geval 5.2%-ontvangt als dat je betaalt voor je hypotheek. Met het opgespaarde bedrag kun je dan je hypotheek aan het eind in 1 x aflossen. In mijn geval zit er een overlijdensrisico-verzekring aangekoppeld waardoor het netto rendement van sparen geen 5.2% is maar onder de 3% zakt. Ik weet het, het is geen woekerpolis en een overlijdensrisicoverzekering kost ook geld, maar de zaken zijn destijds toch even net weer gunstiger voorgesteld dan dat ze werkelijk zijn.

    3.Door ons bang te laten maken door banken en verzekeraars dat er van de AOW niet veel over blijft. Deze angst en de fiscale stimulering van de overheid (het door u genoten belasting voordeel is vooral in de zakken van de verzekeraar verdwenen) was in jaren 90 de grote katalysator achter de kapitaalverzekeringen die nu voor het overgrote deel woekerpolissen blijken te zijn.
    Laat u niet meer bang maken. Maak uw potjes voor later zelf. Geen beter potje voor later dan een afbetaald huis.

    4.Door klakkeloos, stilzwijgend & kritiekloos akkoord te gaan met de steeds hogere kosten voor pinpasjes en creditcards. En dat terwijl we steeds meer zelf doen. Ik heb het de laatste jaren wel eens uitgerekend 10-20-30% prijsverhogingen op jaarbasis doen gewoon mee. Misschien is dit niet zo'n goed voorbeeld, want de enige bank in Nederland die niets rekende voor betaalpasjes stond in Wognum.

    5.Wantrouw iedere zogenaamde "financieel deskundige", met name als ze zich "adviseur" noemen. Reken alles goed na met uw eigen boerenverstand. Snapt u de tussenpersoon / adviseur niet? Koop het produkt dan niet. Ik ging vroeger ook wel eens aan mezelf twijfelen dat ik zo'n lul van een tussenpersoon niet kon volgen, maar intussen weet ik dat dit een taktiek is om u en mij zand in de ogen te strooien en een gevoel bij de klant te laten ontstaan dat je een dief van eigen portomonnee bent als je hun produkt niet koopt.

  11. forum rang 10 voda 18 november 2009 21:27
    Beetje oud, maar gezien dit draadje toch weer actueel?

    Rabo schroeft creditcardkosten buiten eurozone op
    05-11-2009 | Gepubliceerd 11:35
    05-11-2009 | Laatst bijgewerkt 12:18

    Rabobank verhoogt zijn tarieven voor creditcardgebruik in niet-eurolanden met 50 procent.

    Het wordt na 1 januari flink duurder om met een creditcard van Rabobank af te rekenen of geld te pinnen buiten de eurozone. De prijzen gaan met maar liefst 50 procent omhoog.

    Opslag
    Wie in zo'n land met zijn creditcard afrekent in een vreemde valuta of geld opneemt, betaalt nu 1 procent opslag over het bedrag. Op een bedrag van 1000 euro wordt dus 10 euro opslag berekend. Vanaf 1 januari betaalt de Rabobank-klant echter 1,5 procent.

    Rabo is de enige bank die haar tarieven voor creditcardgebruik in vreemde valuta omhoog gooit per 1 januari. Andere banken zeggen de tarieven gelijk te houden.

    Verschil per bank
    Hoeveel de klant betaalt bovenop het af te rekenen bedrag verschilt per bank. De meeste banken werken met een percentage op creditcardtransacties in niet-eurolanden.

    Alleen de SNS werkt met een standaard tarief. Deze bank rekent bovenop elke transactie 15 eurocent kosten.

    De ING hanteert het laagste percentage, 1 procent op het betaalde bedrag. Bij ABN Amro is de opslag 1,95 procent.

    Variatie bij Fortis
    Bij Fortis is de structuur ingewikkelder. De opslag varieert bij die bank tussen 0,95 en 2 procent, afhankelijk van de kaartsoort en de munteenheid. Fortis-klanten met een Visacard betalen 1,8 procent op vreemde valuta binnen de eurozone, daarbuiten is de opslag 2 procent. De Mastercard-tarieven variëren van 0,95 tot 1,8 procent, afhankelijk van de gekozen vreemde valuta.

    Voor transacties binnen de eurozone in die munteenheid, brengen geen van de banken een opslag in rekening.

    laura walburg

    laura.walburg@z24.nl

  12. forum rang 5 andre68 18 november 2009 21:37
    quote:

    voda schreef:

    Beetje oud, maar gezien dit draadje toch weer actueel?

    Rabo schroeft creditcardkosten buiten eurozone op
    05-11-2009 | Gepubliceerd 11:35
    05-11-2009 | Laatst bijgewerkt 12:18

    Rabobank verhoogt zijn tarieven voor creditcardgebruik in niet-eurolanden met 50 procent.

    Het wordt na 1 januari flink duurder om met een creditcard van Rabobank af te rekenen of geld te pinnen buiten de eurozone. De prijzen gaan met maar liefst 50 procent omhoog.

    Opslag
    Wie in zo'n land met zijn creditcard afrekent in een vreemde valuta of geld opneemt, betaalt nu 1 procent opslag over het bedrag. Op een bedrag van 1000 euro wordt dus 10 euro opslag berekend. Vanaf 1 januari betaalt de Rabobank-klant echter 1,5 procent.

    Rabo is de enige bank die haar tarieven voor creditcardgebruik in vreemde valuta omhoog gooit per 1 januari. Andere banken zeggen de tarieven gelijk te houden.

    Verschil per bank
    Hoeveel de klant betaalt bovenop het af te rekenen bedrag verschilt per bank. De meeste banken werken met een percentage op creditcardtransacties in niet-eurolanden.

    Alleen de SNS werkt met een standaard tarief. Deze bank rekent bovenop elke transactie 15 eurocent kosten.

    De ING hanteert het laagste percentage, 1 procent op het betaalde bedrag. Bij ABN Amro is de opslag 1,95 procent.

    Variatie bij Fortis
    Bij Fortis is de structuur ingewikkelder. De opslag varieert bij die bank tussen 0,95 en 2 procent, afhankelijk van de kaartsoort en de munteenheid. Fortis-klanten met een Visacard betalen 1,8 procent op vreemde valuta binnen de eurozone, daarbuiten is de opslag 2 procent. De Mastercard-tarieven variëren van 0,95 tot 1,8 procent, afhankelijk van de gekozen vreemde valuta.

    Voor transacties binnen de eurozone in die munteenheid, brengen geen van de banken een opslag in rekening.

    laura walburg

    laura.walburg@z24.nl

    Dank je Voda voor de ondersteuning met waargebeurde verhalen. Als om het banken en verzekeraars gaat laten we het allemaal zo maar gebeuren. Maar als een pak Douwe Egberts bij Dirk een stuiver goedkoper is dan bij Albert Heijn trekken we ons regenpak aan en fietsen we - windje tegen- naar een dorp verderop.
  13. 112 18 november 2009 22:36
    Ik ben dus niet de enige met een slechte ervaring met de Rabo bank. Ik heb mijzelf voorgenomen om er in het vervolg met een grote boog omheen te lopen. Mijn kinderen mogen ook niet met of voor de Rabo bank werken. Op straffe ven onterving.

    Volgende probleem is, welke bank dan wel? Ik denk aan de Triodosbank. Heeft iemand daar ervaring mee?

    gr 112
54 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.