Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

JR Shipping in ernstige problemen.

14 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 november 2009 17:38
    Hoewel het bedrijf doorgaat met uitgiftes van nieuwe producten dreigen ernstige problemen.

    Het bedrijf heeft participanten laten weten niet langer continuiteit te kunnen garanderen door de liquiditeitspositie ten gevolge van het vergoedingssysteem dat gebaseerd is op de tarieven van scheepsladingen.

    Oppassen dus met dit bedrijf!

    Groet..

  2. Ice T 2 november 2009 19:10
    quote:

    Hirsch schreef:

    Hoewel het bedrijf doorgaat met uitgiftes van nieuwe producten dreigen ernstige problemen.

    Het bedrijf heeft participanten laten weten niet langer continuiteit te kunnen garanderen door de liquiditeitspositie ten gevolge van het vergoedingssysteem dat gebaseerd is op de tarieven van scheepsladingen.

    Oppassen dus met dit bedrijf!

    Groet..

    Hoe kom je hierbij? Het vlootfonds waarbij participanten een extra 10% hebben gestort (8 miljoen) moet t/m 2010 zekerheid bieden. Hierna kan het onzeker worden als de container markt niet aantrekt.

    Verder volgens JR-shipping actueel oktober 2009
    staat het volgende:
    "Aan de ‘vrije val’ van chartertarieven
    lijkt een halt te zijn toegeroepen. De markt stabiliseert en lijkt zich voor te bereiden op een gestage normalisatie van de tarieven. De verwachting dat er na 2009 ruimte ontstaat voor markt herstel, wordt in steeds bredere kring onderschreven.

    link vlootfonds:
    www.jrshipping.nl/nieuwsitem/a15a265b...

    link publicatie JR-actueel 2009:
    www.jrshipping.nl/pages/edownload.asp... Shipping Actueel XII (627 kb)
  3. [verwijderd] 2 november 2009 19:15
    quote:

    wieweeet schreef:

    Alleen van Homburg horen we nog steeds niks.
    Ben ook erg benieuwd hoe Homburg er werkelijk voorstaat.

    Iemand een idee?

    vrgr
    Geen idee,

    Maar dit draadje gaat over JR Shipping.

    Het is een waarschuwing aan lieden die willen instappen in nieuwe producten.

    Want het bedrijf benadert klanten met een brandbrief in verband met liquiditeitsprobelem waardoor de onderneming kan omvallen.

    Maar tegelijkertijd gaan zij door - bij Harry Mens nog afgelopen zondag aangeprezen - met het promoten van nieuwe producten.

    Pas toch op!!!

    Groet.
  4. forum rang 4 COUPEJET 2 november 2009 19:24
    quote:

    Ice T schreef:

    [quote=Hirsch]
    Hoewel het bedrijf doorgaat met uitgiftes van nieuwe producten dreigen ernstige problemen.

    Het bedrijf heeft participanten laten weten niet langer continuiteit te kunnen garanderen door de liquiditeitspositie ten gevolge van het vergoedingssysteem dat gebaseerd is op de tarieven van scheepsladingen.

    Oppassen dus met dit bedrijf!

    Groet..

    [/quote]

    Hoe kom je hierbij? Het vlootfonds waarbij participanten een extra 10% hebben gestort (8 miljoen) moet t/m 2010 zekerheid bieden. Hierna kan het onzeker worden als de container markt niet aantrekt.

    Verder volgens JR-shipping actueel oktober 2009
    staat het volgende:
    "Aan de ‘vrije val’ van chartertarieven
    lijkt een halt te zijn toegeroepen. De markt stabiliseert en lijkt zich voor te bereiden op een gestage normalisatie van de tarieven. De verwachting dat er na 2009 ruimte ontstaat voor markt herstel, wordt in steeds bredere kring onderschreven.

    link vlootfonds:
    www.jrshipping.nl/nieuwsitem/a15a265b...

    link publicatie JR-actueel 2009:
    www.jrshipping.nl/pages/edownload.asp... Shipping Actueel XII (627 kb)
    Allemaal mooie verwachtingen, vol met mitsen en maren. Ik vertrouw dit bedrijf voor geen cent meer. Vroeger was het een kern gezond bedrijf maar er komen gewoon te veel en te grote containerschepen en er is minder aanbod van containers. De bezettingsgraad wordt steeds minder. Het kan niet anders of in deze brache vallen slachtoffers. En dan in het programma van Harry Mens dat maakt me helemaal huiverig.

    Groet CJ
  5. [verwijderd] 2 november 2009 19:27
    quote:

    Ice T schreef:

    [quote=Hirsch]
    Hoewel het bedrijf doorgaat met uitgiftes van nieuwe producten dreigen ernstige problemen.

    Het bedrijf heeft participanten laten weten niet langer continuiteit te kunnen garanderen door de liquiditeitspositie ten gevolge van het vergoedingssysteem dat gebaseerd is op de tarieven van scheepsladingen.

    Oppassen dus met dit bedrijf!

    Groet..

    [/quote]

    Hoe kom je hierbij? Het vlootfonds waarbij participanten een extra 10% hebben gestort (8 miljoen) moet t/m 2010 zekerheid bieden. Hierna kan het onzeker worden als de container markt niet aantrekt.

    Verder volgens JR-shipping actueel oktober 2009
    staat het volgende:
    "Aan de ‘vrije val’ van chartertarieven
    lijkt een halt te zijn toegeroepen. De markt stabiliseert en lijkt zich voor te bereiden op een gestage normalisatie van de tarieven. De verwachting dat er na 2009 ruimte ontstaat voor markt herstel, wordt in steeds bredere kring onderschreven.

    link vlootfonds:
    www.jrshipping.nl/nieuwsitem/a15a265b...

    link publicatie JR-actueel 2009:
    www.jrshipping.nl/pages/edownload.asp... Shipping Actueel XII (627 kb)
    De extra stortingen zijn tevergeefs.

    Het management kan namelijk,geen beroep doen op dit fonds. Het is ingesteld om de CV's te redden.

    Het fonds dient ter ondersteuning van de CV's en niet ter ondersteuning van de administratieve koepel die ten onder dreigt te gaan.

    Groet.
  6. [verwijderd] 2 november 2009 19:27
    Hirsch

    Heel goed dat je dit onder de aandacht brengt.
    Er zijn al hele volksstammen in de reclamepraatjes bij Harry Mens getuind.
    Advocaten doen goede zaken vanwege de daar aangeprezen beleggingen.
    Mensen denken ook vaak dat het interviews zijn, maar de gasten betalen om zogenaamd 'te gast' te zijn en door warme Harry 'geinterviewd' te worden.
    Wacht u voor commerciële Harry en zijn struikrovers clientéle.

    Het is onmenselijke business.

    Rigsby
  7. Ice T 2 november 2009 19:33
    quote:

    Hirsch schreef:

    [quote=Ice T]
    [quote=Hirsch]
    Hoewel het bedrijf doorgaat met uitgiftes van nieuwe producten dreigen ernstige problemen.

    Het bedrijf heeft participanten laten weten niet langer continuiteit te kunnen garanderen door de liquiditeitspositie ten gevolge van het vergoedingssysteem dat gebaseerd is op de tarieven van scheepsladingen.

    Oppassen dus met dit bedrijf!

    Groet..

    [/quote]

    Hoe kom je hierbij? Het vlootfonds waarbij participanten een extra 10% hebben gestort (8 miljoen) moet t/m 2010 zekerheid bieden. Hierna kan het onzeker worden als de container markt niet aantrekt.

    Verder volgens JR-shipping actueel oktober 2009
    staat het volgende:
    "Aan de ‘vrije val’ van chartertarieven
    lijkt een halt te zijn toegeroepen. De markt stabiliseert en lijkt zich voor te bereiden op een gestage normalisatie van de tarieven. De verwachting dat er na 2009 ruimte ontstaat voor markt herstel, wordt in steeds bredere kring onderschreven.

    link vlootfonds:
    www.jrshipping.nl/nieuwsitem/a15a265b...

    link publicatie JR-actueel 2009:
    www.jrshipping.nl/pages/edownload.asp... Shipping Actueel XII (627 kb)
    [/quote]

    De extra stortingen zijn tevergeefs.

    Het management kan namelijk,geen beroep doen op dit fonds. Het is ingesteld om de CV's te redden.

    Het fonds dient ter ondersteuning van de CV's en niet ter ondersteuning van de administratieve koepel die ten onder dreigt te gaan.

    Groet.
    volgens de website:
    "Via het speciale noodfonds, JR Vloot Support CV, kunnen scheeps-CV’s die in liquiditeitsproblemen komen een beroep doen op een tijdelijke werkkapitaalfinanciering"

    De administratieve koepel waar jij het over hebt begrijp ik niet.

    Verder ben ik het wel mee eens dat veel ondenemingen die bij harry mens in de show zijn geweest vaak mislukken: dico, beter bed etc. maargoed maak dan een draad over harry mens ipv jr shipping.
  8. [verwijderd] 2 november 2009 19:37
    Er zijn al hele volksstammen in de reclamepraatjes bij Harry Mens getuind.
    Advocaten doen goede zaken vanwege de daar aangeprezen beleggingen.

    Daar begrijp ik dus helemaal niets van!! Sporen die mensen niet? Na tig en tig keren van MIS gaan weten ze NU nog niet om nooit dat soort dingen te doen, nee dus...
  9. [verwijderd] 2 november 2009 19:49
    quote:

    Ice T schreef:

    [quote=Hirsch]
    [quote=Ice T]
    [quote=Hirsch]
    Hoewel het bedrijf doorgaat met uitgiftes van nieuwe producten dreigen ernstige problemen.

    Het bedrijf heeft participanten laten weten niet langer continuiteit te kunnen garanderen door de liquiditeitspositie ten gevolge van het vergoedingssysteem dat gebaseerd is op de tarieven van scheepsladingen.

    Oppassen dus met dit bedrijf!

    Groet..

    [/quote]

    Hoe kom je hierbij? Het vlootfonds waarbij participanten een extra 10% hebben gestort (8 miljoen) moet t/m 2010 zekerheid bieden. Hierna kan het onzeker worden als de container markt niet aantrekt.

    Verder volgens JR-shipping actueel oktober 2009
    staat het volgende:
    "Aan de ‘vrije val’ van chartertarieven
    lijkt een halt te zijn toegeroepen. De markt stabiliseert en lijkt zich voor te bereiden op een gestage normalisatie van de tarieven. De verwachting dat er na 2009 ruimte ontstaat voor markt herstel, wordt in steeds bredere kring onderschreven.

    link vlootfonds:
    www.jrshipping.nl/nieuwsitem/a15a265b...

    link publicatie JR-actueel 2009:
    www.jrshipping.nl/pages/edownload.asp... Shipping Actueel XII (627 kb)
    [/quote]

    De extra stortingen zijn tevergeefs.

    Het management kan namelijk,geen beroep doen op dit fonds. Het is ingesteld om de CV's te redden.

    Het fonds dient ter ondersteuning van de CV's en niet ter ondersteuning van de administratieve koepel die ten onder dreigt te gaan.

    Groet.
    [/quote]

    volgens de website:
    "Via het speciale noodfonds, JR Vloot Support CV, kunnen scheeps-CV’s die in liquiditeitsproblemen komen een beroep doen op een tijdelijke werkkapitaalfinanciering"

    De administratieve koepel waar jij het over hebt begrijp ik niet.

    Verder ben ik het wel mee eens dat veel ondenemingen die bij harry mens in de show zijn geweest vaak mislukken: dico, beter bed etc. maargoed maak dan een draad over harry mens ipv jr shipping.
    Het noodfonds is opgericht op de CV's overeind te houden.

    Maar de onderneming als geheel - het management - vertegenwooridigd in de J.R. Ship Management B.V. staat op omvallen.

    Groet.

  10. [verwijderd] 2 november 2009 19:51
    quote:

    Cintwin schreef:

    Daar begrijp ik dus helemaal niets van!! Sporen die mensen niet? Na tig en tig keren van MIS gaan weten ze NU nog niet om nooit dat soort dingen te doen, nee dus...
    Er zijn veel beleggers die in scheeps cv's gaan.
    En heus niet de minste.
    En mocht je willen laten blijken de wijsheid in pacht te hebben, vooral dan zou je moeten weten dat dat niet voor iedereen geldt.

    Harry maakt een zeer charmante indruk op de gemiddelde Telegraaflezer die hem misschien ook nog betrouwbaar lijkt.

    De Telegraaf wordt veel meer gelezen dan het FD of NRC.

    Dus als je het niet begrijpt zou ik graag weten wat je dagelijks leest.

    Rigsby
  11. forum rang 4 COUPEJET 2 november 2009 19:54
    quote:

    Goodnight Vienna schreef:

    [quote=Cintwin]

    Daar begrijp ik dus helemaal niets van!! Sporen die mensen niet? Na tig en tig keren van MIS gaan weten ze NU nog niet om nooit dat soort dingen te doen, nee dus...
    [/quote]

    Er zijn veel beleggers die in scheeps cv's gaan.
    En heus niet de minste.
    En mocht je willen laten blijken de wijsheid in pacht te hebben, vooral dan zou je moeten weten dat dat niet voor iedereen geldt.

    Harry maakt een zeer charmante indruk op de gemiddelde Telegraaflezer die hem misschien ook nog betrouwbaar lijkt.

    De Telegraaf wordt veel meer gelezen dan het FD of NRC.

    Dus als je het niet begrijpt zou ik graag weten wat je dagelijks leest.

    Rigsby
    Een Harry fan dus, doe hem vooral NIET de groeten.
  12. [verwijderd] 2 november 2009 20:11
    Conclusie uit de brandbrief die JR Shipping liet rondgaan:

    Met de huidige systematiek van de vergoedingenstructuur is de onderneming niet in staat te overleven.

    Participanten moeten kiezen of kabelen.

    Ze moeten de verliezen op zichzelf afwentelen of niet.

    Ik weet wel wat ze zouden moeten doen - het pijn lijden en bloeden moeten ze zich niet laten welgevallen.

    groet.
14 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.