Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Antonov« Terug naar discussie overzicht

T.A. voor de korte termijn plus vraag voor de 24 jan!

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 januari 2003 21:36
    T.A. voor de korte termijn! Voor de liefhebbers, Op dit moment begint het koersverloop van Antonov weer een positieve wending te vertonen. Dit komt mede doordat de steun op € 0,50 heeft gehouden. Het 0,40/0,50 niveau is hiermee definitief uit beeld. Hoewel de vraag naar Antonov aandelen, relatief gezien, nog zeer dun is (lage omzetten), kan de koers daardoor ook zo weer enkele centen terugvallen en vooral op dit niveau, want tussen 0,55 en 0,60 moeten een aantal kleine weerstandjes worden overwonnen. De weerstand rond 0,57 is echter groter dan de andere weerstanden en mocht de barrière op 0,57 geslecht worden dan zal de koers zijn weg gaan vervolgen naar € 0,67. Hier ligt wederom een serieuze weerstand. Tot zover de T.A.. Op de Antonov-site schreef iemand (Wess) een bijdrage over een eventuele emissie die waarschijnlijk aanstaande is. Dit nieuws, stel dat er wel 5 miljoen extra aandelen worden uitgegeven, wordt op dit moment in de markt verwerkt. Over het algemeen wordt deze laatste emissie, mocht deze al nodig zijn, door de aandeelhouders geaccepteerd en gezien als een noodzaak om dit jaar of in 2004 de revenuen te kunnen plukken. Honda is immers –zeer veel belovend- bezig o.a. in China en met PSA,GM en Ford in onderhandeling, dus de inkomsten die komen er wel. Dat is een kwestie van tijd! Doordat de angel (emissieperikelen) op dit moment uit de markt wordt gehaald kan de koers van Antonov weer omhoog. Duidelijk voor de aandeelhouders is het feit dat een ophanden zijnde samenwerkingsverband met Aisin veel zwaarder weegt dan een aanstaande emissie. Immers de verwatering die dit zal hebben is relatief gering. De 30 miljoen aandelen die nog wel boven de markt zweven is wel van een andere orde en heeft duidelijk een doel. Welk doel? Dit zou als vraag kunnen worden voorgelegd aan Emmerson of Dickens voor de ingelaste "AVA" op 24 jan. Wat is precies de bedoeling van deze 30 miljoen-aandelen-constructie? Ik heb wel ideeën over maar houd deze nog even voor me. Ook las ik een aantal keren dat men Emmerson, die deze maand vertrekt, wantrouwt en men suggereert dat hij zijn aandelen op dit moment zou verkopen. Tegen alle sceptici zou ik willen zeggen: Alle aandelen en optierechten die de directie zou willen verkopen of verzilveren moeten worden aangemeld bij de AFM. Kijk dan eens regelmatig op hun site: www.afm.nl en dan in het bijzonder pagina 59/60 en 61. Direct valt dan op dat de directie in 2002 geen enkel aandeel heeft verkocht! Succes, Grondig
  2. [verwijderd] 3 januari 2003 23:45
    Ik zie geen pagina's grondig. ik krijg algemene info. Wat doe ik fout. Zie dus ook geen pagina 60,etc . Wel algemene info zoals ditbv Het analyseren van de huidige bancaire positie middels de Bankscan® AFM is als geen ander in staat om de financiële structuur van een onderneming te analyseren. Gekeken wordt hoe de huidige financieringen zijn geregeld, welke uitgangspunten daaraan ten grondslag liggen en of de condities van de geldverstrekkende partij in combinatie met de structuur marktconform zijn. Condities, zekerheden en bijzondere bepalingen worden daarin meegenomen. U krijgt een duidelijk overzicht plus aanbevelingen waarmee u veel geld kunt verdienen. AFM kijkt vooraf tegen een geringe vergoeding of het maken van een bankscan voor u de moeite waard is. Zo ja, dan overtreffen de opbrengsten ruimschoots
  3. [verwijderd] 4 januari 2003 00:16
    Grondig, je reageerde niet op mijn vraag m.b.t. je vorige posting. Toch vraag ik je nogmaals antwoord te geven op mijn vraag. Je kunt toch wel de URL/site geven? Zo niet, dan klopte je uitgangspunt niet. Kan gebeuren... Maar bevestig dit dan even. Ik kon nl. geen bewijzen vinden van je bewering dat Honda in gesprek is met GM en Ford. ////////////////////////////////////////////////////////////// ////////////////////////////////////////////////////////////// Re: Fundamenteel en T.A. update Quantocosta - 28-12-02, 09:14 (459312) Goedemorgen Grondig, ((stukje uit jouw posting)) Ook miste ik op deze IEX-site een ander zeer belanrijk bericht, -zal ook zijn ondergesneeuwd in de turbulentie van deze week-, namelijk dat HONDA in gesprek is met GM ""en Ford"" om voor beide laatst genoemden automatische transmissie te gaan produceren .......en Ford? GM is bekend; een beperkt aantal (ongeveer 50.000),over -ik dacht- 5 jaren voor de Saturn (5-sp.AT)+ engine. Wil je dit bericht eens hier posten, het is mij waarschijnlijk ontgaan; alvast bedankt! /////////////////////////////////////////////////
  4. [verwijderd] 4 januari 2003 11:39
    Ik heb zeker deze Press Release gelezen. Zo half december.Ik kan echter niet zo een twee drie de Urls tevoorschijn toveren, omdat ik deze niet bij houd. Wel kan ik je een overzichtje van alle Press Releases laten zien waarbij de door jouw gevraagde gegevens ergens moeten staan. Succes, Grondig Hier een aantal press releases: New RWD 6-speed Hydra-Matic Transmission Building on its strong heritage of transmission innovation, GM will introduce an all-new rear-wheel-drive family of Hydra-Matic 6-speed automatic transmissions beginning in the 2005 calendar year. The new 6-speeds, featuring multiple variants for GM cars and trucks, will provide performance improvements of about 4 percent to 7 percent and fuel economy improvements of about 1 percent to 4 percent. Optimizing the flexibility and responsiveness of advanced microprocessor integration, the new 6-speed transmissions will feature a number of benefits such as an enhanced performance algorithm shift, clutch-to-clutch shifting, automatic grade braking and Driver Shift Control tap-up/tap-down operation. Honda Announces Business Plan for CY2003 Tokyo, December 18, 2002 --- Honda Motor Co., Ltd. today announced its business plan for calendar year 2003, including Honda's plan to increase its customer base from the 2002 forecast of 15.27 million to 17.35 million customers in 2003. Honda announced its mid-term business plan in July 2002, calling for an even stronger commitment to its global activities aimed at providing new value-added products for 20 million customers in the fiscal year ending March 31, 2005. Based on its mid-term plan, in 2002 Honda completed revamping the production operations at its major automobile plants in Japan, the U.S., and Europe to its "New Manufacturing System," enabling those manufacturing lines to respond more quickly and flexibly to changes in the marketplace. Capitalizing on these improvements, Honda has utilized its worldwide resources to steadily expand "Made by Global Honda" activities which ensure procurement and production in the most efficient locations to achieve quick delivery to customers. In 2003 Honda plans to invigorate its entire worldwide operations through "global networking," with the type of energy and vitality inherent in Asia, where the market is expected to continue to expand. Based on the concept and activities of "Made by Global Honda," Honda aims to achieve motorcycle sales of 9.25 million, automobile sales of 3.1 million, and power product sales of 5 million - resulting in a total of 17.35 million customers in 2003. *****Major Plans by Business Category Motorcycle Operations: Japan A new 50cc ****city-commuter model with unique styling will be launched. The model will be the 4th product created by the "N Project," which has helped develop new markets by offering new values. More reasonably priced made-in-China products will be supplied as a follow-up to the ****Today model, the first Chinese-made Honda scooter sold in Japan. The CBR600RR, developed based on technologies used in the RC211V, winner of the 2002 Moto GP World Championship, will be introduced in Japan as the new standard for Honda's sports model line-up. It will also be marketed in other countries in Europe and North America. "Made by Global Honda In addition to products made in China and Thailand, motorcycles made in India and Brazil will be exported to various countries around the world. The number of models being shared globally, on a complementary basis between regions will be increased from currently about 20 models to more than 30 models. A new motorcycle R&D center in Shanghai will begin operations in April 2003. Providing new products with high added value In spring 2003, the 125cc and 150cc Pantheon scooters equipped with fuel injection systems will go on sale in Europe. The newly developed PGM-FI fuel injection system for small displacement engines will be gradually expanded to models for other markets around the world. Automobile Operations: Japan In spring 2003, Honda will import to Japan two light truck models produced in North America, the MDX sport utility vehicle and the new Element. A new upscale sedan model will be launched, equipped with state-of-the-art technologies, including Honda's new accident-avoidance safety technology. The sales force will be increased to over 14,000 people. A new dealer system utilizing IT will be established to create a more efficient sales structure. In fall 2003, annual production capacity in Japan will reach 1.35 million units, achieving higher flexibility in ***mini-vehicle production. - The daily production capacity of the four lines at the Suzuka Factory and the Saitama Factory will be increased to 1,100 vehicles in early 2003, with the Suzuka Factory's #2 line to be eliminated in January 2003. - Honda and Yachiyo Kogyo will implement Honda's flexible New Manufacturing System innovations at Yachiyo Kogyo's production line by fall 2003, to increase its daily production capacity to 1,000 vehicles. North America In spring 2003, a new sports sedan model will be launched on the Acura channel. Europe In addition to the new Accord and the Accord Wagon, the Accord Diesel will be introduced at the end of 2003. The new diesel engine, independently developed by Honda and to be installed in the Accord, will be manufactured at the Tochigi Center of Honda Engineering. Asia Mass production of the CR-V will start in January 2003 in Taiwan at a new plant 100% owned by Honda. First year production volume is set at 20,000 units. Mass production will begin at new automobile plants in January in Malaysia and in March in Indonesia. A complementary product supply network will be established among Honda operations in Thailand, Indonesia and the Philippines. The production capacity at Honda's Thai plant will be expanded from the current 70,000 units to 120,000 units by mid 2003. China - The production and sales of the Fit Saloon (known in Japan as the Fit Aria) will start next summer at ***Guangzhou Honda in China for the domestic Chinese market. - The production capacity at Guangzhou Honda will be increased to 120,000 units in February 2003, with an additional expansion to 240,000 units in spring 2004. The export of powertrain components from the Philippines and Indonesia to Europe will begin in fall 2003. South America In Spring 2003, the production and sales of the Honda Fit will begin in Brazil. The production capacity at the Brazilian plant will increase from 30,000 units to 50,000 units in spring 2003. Small Car Series More than 500,000 small-car series models built on the Global Small Platform will be sold globally in 2004. Power Product Operations: The annual production capacity of the plant in Thailand has been increased from 400,000 units to 1 million units in November 2002, with exports to Europe and North America to begin in 2003. Products in the home-use category will be aggressively marketed in Japan, including a personal-use mini-tiller, and a home-use hybrid snowplow model. The sales of a compact, home-use energy cogeneration system unit will begin in Japan in spring 2003. ***geld besparen ***net als de grote concurrent Chrysler ..... transmissions, and even an ABS brake system derived from Mercedes products will find their way into Chrysler vehicles August 8, 2002 Future Chrysler cars to share parts with Merce
  5. [verwijderd] 4 januari 2003 19:30
    Grondig, je begrijpt het niet, dit aantal bestaat al vanaf de beursgang en is voortgekomen uit een bepaald verwachtingspatroon v.w.b. de uitgifte van aandelen om te kunnen financieren. Stel dat Antonov winstgevend zou worden en dan dus geen geld uit de markt hoeft te halen, dan wordt deze reserve nooit aangeboord. Men heeft gewoon de mogelijkheid aangevraagd voor notering tot circa 130 miljoen stuks, waarvan er thans circa 100 miljoen in omloop zijn en als zodanig aangemeld. Er "zweven" dus geen aandelen boven de markt, die 30 miljoen zijn er gewoon niet, maar men heeft wel de ruimte tot uitgifte van in totaal nog circa 30 miljoen stuks, waarvan een deel nodig zal zijn voor de optie en warrant regelingen. M.a.w. al te veel emissies kunnen er ook niet meer komen, vandaar dat men denk ik, mogelijk kiest voor een lening en als die kortlopend zal zijn, dan is dat misschien een aanwijzing dat men hoopt op korte termijn te gaan cashen. Zo vond ik de omzetting destijds van de lening naar aandelen een teken dat men voorlopig nog inkomsten verwachtte!
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.