Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,834   +0,036   (+0,75%) Dagrange 4,814 - 4,966 122.287   Gem. (3M) 278,8K

Dinsdag 15 september: de tweede ronde

203 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 september 2009 11:21
    quote:

    BP_LOZ schreef:

    [quote=weerverkeerdgegokt]
    [quote=beeldscherm]
    [quote=mister futurevision]
    wat een ongelofelijke sukkel die SNS adviseur
    dit soort teksten wil je toch niet geloven
    die vent is 100% ge.ikt

    [/quote]

    hdvoice.tmcnet.com/news/2009/09/15/43...

    heeft die dit gelezen.
    [/quote]

    wat denk jij van dat artikel? begin hem nu wel te knijpen.....
    [/quote]

    Er blijft altijd een markt voor TomTom. En als je het mij vraagt een steeds grotere.

    We hebben allemaal een mobiel met cam. Wil dat zeggen dat de markt voor fotografie in gevaar is? Nee... Ik vind het artikel ook zwaar overtrokken.

    TomTom zal het in de toekomst ook echt niet meer moeten hebben van de PND-units. De rek is er wat dit betreft uit (of aan het geraken). De marges hierop zijn allang niet meer wat ze moeten zijn en er zijn steeds meer spelers op de markt.

    De software en diensten zijn GOUD waard.

    TomTom heeft ook echt een superzet gedaan met TeleAtlas. Ik weet dat ze bezig zijn functionaliteiten en diensten te ontwikkelen die de toekomst gaan bieden. Diensten die direct geld opbrengen.

    - HD traffic
    - IQ routes
    - Benzine prijzen
    - Local searches (i.s.m. Google)

    Vergeet ook niet dat we in de toekomst een heel ander soort autorijden krijgen dan we vandaag de dag kennen:

    - Rekening rijden
    - Milieubewust/groener rijden
    - De elektrische auto

    Denk verder aan:
    - Integratie (Fiat, Renault, Toyota, ???)
    - Steeds grotere dekking en acceptatie van WiFi, 3G, Wimax? Wat de bereikbaarheid van diensten alleen maar makkelijk maakt en uitnodigd tot nieuwe ontwikkelingen.

    In MIJN ogen staat TomTom er nog niet zo slecht voor.
    bedankt voor je reactie....ps ben je "insider"?
  2. Chantrovic 15 september 2009 11:25
    quote:

    beeldscherm schreef:

    maarja,dit zet het aandeel And.int OOK in een ander daglicht en wellicht ook een alternatief immers weinig uitstaande aandelen,kon nog wel eens raar lopen.
    Het kan mogelijk zijn. Maar TeleAtlas en AND zijn niet met elkaar te vergelijken. AND wil nog een bedrijf gaan oprichten met partners om nieuwe kaarten te maken. In een persbericht van bijna een maand geleden zei de topman dat ze zich gaan richten op kaarten voor autonavigatie en smartfones.
    De bedoeling is dat dit pas over 2 jaar gaat gebeuren. Vergeet niet dat dit geld ergens vandaan zal moeten komen.

    Tegen die tijd zou TomTom vele stappen verder zijn met haar gevestigde TeleAtlas. Die blijven ook niet slapen!!

    Maar natuurlijk zal AND omhoog gaan op dat moment. Maar tot dat moment is TomTom toch het de beste optie.
  3. [verwijderd] 15 september 2009 11:25
    quote:

    weerverkeerdgegokt schreef:

    [quote=BP_LOZ]
    [quote=weerverkeerdgegokt]
    [quote=beeldscherm]
    [quote=mister futurevision]
    wat een ongelofelijke sukkel die SNS adviseur
    dit soort teksten wil je toch niet geloven
    die vent is 100% ge.ikt

    [/quote]

    hdvoice.tmcnet.com/news/2009/09/15/43...

    heeft die dit gelezen.
    [/quote]

    wat denk jij van dat artikel? begin hem nu wel te knijpen.....
    [/quote]

    Er blijft altijd een markt voor TomTom. En als je het mij vraagt een steeds grotere.

    We hebben allemaal een mobiel met cam. Wil dat zeggen dat de markt voor fotografie in gevaar is? Nee... Ik vind het artikel ook zwaar overtrokken.

    TomTom zal het in de toekomst ook echt niet meer moeten hebben van de PND-units. De rek is er wat dit betreft uit (of aan het geraken). De marges hierop zijn allang niet meer wat ze moeten zijn en er zijn steeds meer spelers op de markt.

    De software en diensten zijn GOUD waard.

    TomTom heeft ook echt een superzet gedaan met TeleAtlas. Ik weet dat ze bezig zijn functionaliteiten en diensten te ontwikkelen die de toekomst gaan bieden. Diensten die direct geld opbrengen.

    - HD traffic
    - IQ routes
    - Benzine prijzen
    - Local searches (i.s.m. Google)

    Vergeet ook niet dat we in de toekomst een heel ander soort autorijden krijgen dan we vandaag de dag kennen:

    - Rekening rijden
    - Milieubewust/groener rijden
    - De elektrische auto

    Denk verder aan:
    - Integratie (Fiat, Renault, Toyota, ???)
    - Steeds grotere dekking en acceptatie van WiFi, 3G, Wimax? Wat de bereikbaarheid van diensten alleen maar makkelijk maakt en uitnodigd tot nieuwe ontwikkelingen.

    In MIJN ogen staat TomTom er nog niet zo slecht voor.
    [/quote]
    bedankt voor je reactie....ps ben je "insider"?
    "Insider" is een groot woord. Ik werk wel (indirect) voor TomTom.
  4. [verwijderd] 15 september 2009 11:32
    quote:

    negosh schreef:

    wjan
    vraag nooit om advies hier, want iedereen heeft toch zijn eigen visie, maar wat ik zou doen, als je wat winst hebt, gewoon verkopen,, dan ga je pas lekker op vakantie, want je weet het nooit,
    inderdaad hier geen advies inwinnen..
    toen ik op vakantie ging besliste ik niets te verkopen en toen ik terugkwam had ik (nog meer) winst. Zit al maanden in TT met een behoorlijk volume met een gem. aankoopkoers op 3.45 en nog steeds niet verkocht.! Voor de duidelijkheid vraag ik niet om advies dat ik beter kan verkopen, zit er voor LT in en verwacht nog heel veel goeds van TT..
  5. [verwijderd] 15 september 2009 12:17
    quote:

    na regen.. schreef:

    de koers staat rond 12.83 te dartelen.
    "dartelen" is niet het woord dat ik associeer met het stroperige gedrag van TT vandaag. Traag als dikke str*nt. En nu lees ik net dat Amerika ook nog eens lager opent. Ach en wee..
    Onzin, de pre opening zegt helemaal niets, om 14:30 macro's dat is bepalend.
    Maar met TT weet je het nooit, een jubelstemming kan a la minuut veranderen in een mineurstemming als je dit forum zo leest.
    Is een vreemd aandeel met vreemde belggers, eerst met z'n allen vooraan staan om ze te kopen, want het is puur goud.
    Even later staan ze weer met z'n allen bij t putje om ze te dumpen.
  6. [verwijderd] 15 september 2009 12:22
    Uit BeleggingsExpress: 15-9-2009

    Petercam verlaagt advies TomTom na koersrally
    In het rapport “Margins make the difference” van 14 september heeft Petercam-analist Eric de Graaf zijn winstramingen voor TomTom (€13,33) met 15 tot 20% verhoogd. Aanleiding voor die hogere ramingen zijn het contract met Fiat en een optimistischere kijk van de analist op de verdere ontwikkeling van de gemiddelde verkoopprijs (ASP). Voor 2009 taxeert De Graaf nu een winst per aandeel van €0,72 (was €0,62), voor 2010 €0,93 (was €0,79) en voor 2011 €1,05 (was €0,88). Op basis van de nieuwe taxaties levert een vergelijking met de ‘peer group’ (de groep met vergelijkbare bedrijven, die uit slechts drie namen bestaat waaronder die van concurrent Garmin) volgens de analist ook na de recente koersstijging verder opwaarts potentieel op. De Graaf wijst er op dat zijn taxaties aanzienlijk boven consensus liggen. Enerzijds wordt dat ingegeven omdat het recente nieuws (het contract met Fiat en positieve opmerkingen op de in Berlijn gehouden IFA) nog niet goed terug te zien is in die consensus. Anderzijds komt dat vanwege de positievere kijk van de analist op het herstel dat de operationele marges richting het door TomTom gehanteerde doel kunnen laten zien. In het rapport laat De Graaf een aantal waarderingsmethodes de revue passeren. Op basis van de relatieve waardering ten opzichte van vergelijkbare bedrijven (de al aangehaalde ‘peer group’) en de som der delen (waar hij de waardering bekijkt van TomTom zonder Tele Atlas) vindt De Graaf het aandeel nog aantrekkelijk. Alleen zijn berekening op basis van verdisconteerde kasstromen (‘discounted cashflows’) wijst op neerwaarts koerspotentieel. De meeste waarde hecht de analist echter aan de uitkomst van de vergelijking met de peer Group, waar zijn nieuwe koersdoel van €15 (was €10) dan ook hoofdzakelijk op is gebaseerd. Op basis van zijn taxaties voor 2011 correspondeert dat nieuwe koersdoel met een koers-winstverhouding van 14 en een EV/ebitda (ondernemingswaarde, dus inclusief nettoschuld, gedeeld door het operationele resultaat) van 10. Daarmee zou de waardering nog steeds 15 a 20% onder dat van concurrent Garmin liggen. Met de forse koersstijging van de laatste tijd is de waardering echter wel veeleisender geworden. De koers zal het volgens De Graaf niet meer van een verdere rerating (structureel hogere waardering), maar van winst- en margegroei moeten gaan hebben. Zijn advies schroeft hij tegen deze achtergrond wat terug, namelijk van ‘Buy’ naar ‘Add’.

    Publicatiedatum website 15 september. Door J. Dekker. Auteur heeft op moment van schrijven geen positie in genoemde aandelen.


    Nico
  7. [verwijderd] 15 september 2009 13:02
    quote:

    Esteban schreef:

    [quote=mamo1]
    waar kan ik ergens teruglezen wie grootaandeelhouders zijn in tomtom?
    [/quote]

    Stichting Beheer Moerbei 13,21%
    Stichting Beheer Pillar Arc 13,21%
    The Corinne Goddijn-Vigreux 2005 Trust 13,21%
    The Harold Goddijn 2005 Trust 13,21%
    Had ik niet ooit gezegd dat dat spel rond de claim-emissie erop gericht was om de oorspronkelijke grootaandeelhouders, waarvan het belang onder de 50% zou zakken, weer "keurig", maar wel goedkoop, aan een meerderheidsbelang te helpen?!

    Dit stinkt en dat kon je toen al ruiken! Maar de AFM slaapt lekker door.

    Disclaimer: ik ga er daarbij vanuit dat dit de meest recente cijfers zijn. Bron?
  8. [verwijderd] 15 september 2009 13:08
    quote:

    munckf schreef:

    [quote=Esteban]
    [quote=mamo1]
    waar kan ik ergens teruglezen wie grootaandeelhouders zijn in tomtom?
    [/quote]

    Stichting Beheer Moerbei 13,21%
    Stichting Beheer Pillar Arc 13,21%
    The Corinne Goddijn-Vigreux 2005 Trust 13,21%
    The Harold Goddijn 2005 Trust 13,21%
    [/quote]
    Had ik niet ooit gezegd dat dat spel rond de claim-emissie erop gericht was om de oorspronkelijke grootaandeelhouders, waarvan het belang onder de 50% zou zakken, weer "keurig", maar wel goedkoop, aan een meerderheidsbelang te helpen?!

    Dit stinkt en dat kon je toen al ruiken! Maar de AFM slaapt lekker door.

    Disclaimer: ik ga er daarbij vanuit dat dit de meest recente cijfers zijn. Bron?
    Ik ook, bron: Binck
  9. NoWorry 15 september 2009 13:17
    quote:

    munckf schreef:

    [quote=Esteban]
    [quote=mamo1]
    waar kan ik ergens teruglezen wie grootaandeelhouders zijn in tomtom?
    [/quote]

    Stichting Beheer Moerbei 13,21%
    Stichting Beheer Pillar Arc 13,21%
    The Corinne Goddijn-Vigreux 2005 Trust 13,21%
    The Harold Goddijn 2005 Trust 13,21%
    [/quote]
    Had ik niet ooit gezegd dat dat spel rond de claim-emissie erop gericht was om de oorspronkelijke grootaandeelhouders, waarvan het belang onder de 50% zou zakken, weer "keurig", maar wel goedkoop, aan een meerderheidsbelang te helpen?!

    Dit stinkt en dat kon je toen al ruiken! Maar de AFM slaapt lekker door.

    Disclaimer: ik ga er daarbij vanuit dat dit de meest recente cijfers zijn. Bron?
    Munck,
    Vlak na de emissie is er melding van gemaakt.
    Waarschijnlijk heb je het gemist in de hausse van berichten.
    Was een klein onopvallend zinnetje.

    Groet
  10. [verwijderd] 15 september 2009 13:20
    quote:

    NoWorry schreef:

    [quote=munckf]
    [quote=Esteban]
    [quote=mamo1]
    waar kan ik ergens teruglezen wie grootaandeelhouders zijn in tomtom?
    [/quote]

    Stichting Beheer Moerbei 13,21%
    Stichting Beheer Pillar Arc 13,21%
    The Corinne Goddijn-Vigreux 2005 Trust 13,21%
    The Harold Goddijn 2005 Trust 13,21%
    [/quote]
    Had ik niet ooit gezegd dat dat spel rond de claim-emissie erop gericht was om de oorspronkelijke grootaandeelhouders, waarvan het belang onder de 50% zou zakken, weer "keurig", maar wel goedkoop, aan een meerderheidsbelang te helpen?!

    Dit stinkt en dat kon je toen al ruiken! Maar de AFM slaapt lekker door.

    Disclaimer: ik ga er daarbij vanuit dat dit de meest recente cijfers zijn. Bron?
    [/quote]
    Munck,
    Vlak na de emissie is er melding van gemaakt.
    Waarschijnlijk heb je het gemist in de hausse van berichten.
    Was een klein onopvallend zinnetje.

    Groet
    Amsterdam, 15 September 2009 - TomTom today unveils all details of the Blue&Me – TomTom, an integrated infotainment system with a portable navigation device co-developed with Fiat Group Automobiles. The Blue&Me – TomTom will deliver award-winning navigation technology to Fiat drivers by integrating it into multiple car models of Fiat Group Automobiles.



    “This example of joint innovation will offer the best navigation solution to drivers in an in-car application, improving road safety, reducing negative effects on the environment and reducing stress for drivers,” said Giles Shrimpton, TomTom’s Managing Director Automotive. “The fact that the device will display the TomTom logo is testimony to our reputation for excellent navigation in an industry where automotive manufacturers rarely allow other logos to appear in their cars.”

    Mvr gr, Daf66
  11. NoWorry 15 september 2009 13:26
    quote:

    Automaatje schreef:

    [/quote]
    Amsterdam, 15 September 2009 - TomTom today unveils all details of the Blue&Me – TomTom, an integrated infotainment system with a portable navigation device co-developed with Fiat Group Automobiles. The Blue&Me – TomTom will deliver award-winning navigation technology to Fiat drivers by integrating it into multiple car models of Fiat Group Automobiles.



    “This example of joint innovation will offer the best navigation solution to drivers in an in-car application, improving road safety, reducing negative effects on the environment and reducing stress for drivers,” said Giles Shrimpton, TomTom’s Managing Director Automotive. “The fact that the device will display the TomTom logo is testimony to our reputation for excellent navigation in an industry where automotive manufacturers rarely allow other logos to appear in their cars.”

    Mvr gr, Daf66
    Nu de Tata nog

    Groet
203 Posts
Pagina: «« 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.