Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Antonov« Terug naar discussie overzicht

van de Antonov site / Jazz...... vragen aan Mike E.

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. Quantocosta 12 december 2002 20:48
    Zomaar wat vragen aan Mike Emmerson [ 12/12/2002 20:02 | jazzz | nieuw! ] Geachte heer Emmerson, Als een particuliere belegger in Antonov wil ik u graag enige vragen stellen omtrent de ontwikkelingen van de laatste tijd. De bezorgdheid over de toekomstmogelijkheden van uw bedrijf begint onder de particuliere beleggers toe te nemen. Ik hoop dat u in wilt gaan op mijn vragen.  Hoe groot is de concurrentie van het Lepelletier 6-speed systeem voor Antonov.  Is dit ook een concurrent voor kleinere auto's of kan dit systeem alleen voor middelgrote/grote auto's gebruikt worden.  Zijn er ontwikkelingen die erop duiden dat de positie van Antonov moeilijk(er) wordt ivm deze/andere concurrentie. Kan het voortbestaan van Antonov hierdoor in gevaar komen?  Verwachting is (van menig aandeelhouder) dat GM/Ford deal niets te maken heeft met Antonov. U weet of dit correct is. Wanneer dit zo is meldt u dat dan? Zo ja, is dit correct?  Is de verwachting er nog steeds dat er nieuwe contracten zullen komen binnenkort zodat de aandeelhouders zich geen zorgen hoeven te maken?  Beleggen in Antonov is/was speculatief. Na de gesloten deals met o.a. Honda was dit een stuk minder speculatief geworden. Al bij een productie van geloof ik 150.000 transmissie's is er al sprake van een break-even point.Ondanks deze contracten durft u nog steeds niet te zeggen wanneer dit punt bereikt wordt. Is dit niet wat vreemd of stellen deze contracten niet zoveel voor. Wat gebeurt er bijvoorbeeld wanneer men zich niet aan deze contracten houdt? Mede in het licht hiervan, kunt u aangeven hoe speculatief, bijvoorbeeld op een schaal van 1 tot 10, beleggen in Antonov op dit moment is?  Als laatste, wat verwacht u van de aandeelhoudersvergadering eind januari a.s. wanneer er geen nieuwe berichten van u naar buiten komen en de koersval niet hersteld? Ik hoop dat u de tijd wilt vrijmaken om deze vragen te beantwoorden. Hopelijk tot ziens in januari. Vriendelijke groeten, M. Brandsen Dear Mr Brandsen, Thanks for your email. - The Lepelletier system is a kinematic for a 6-speed conventional automatic transmission. As most car makers are targetting 6-speed automatics for the future it represents our main competition together with the dual clutch automated manual. The Lepelletier system does have a number of weaknesses. The first is length. The gears in the Lepelletier have to be arranged along one shaft which means for FWD applications there will be problems fitting small and medium class cars. The "best" Lepelletier we are aware of has a length of 350mm versus our 6-speed Antonov for the same application of 250mm. A further comparison is given below: Lepelletier Antonov 6-speed 6-speed Estimated unit production cost: $ 1300- $1600 $650-$700 Length 350mm 250mm Weight 82 kg 45-50 kg Efficiency Base +8% better An advantage that Lepelletier has over us (other than the fact that it is only conventional technology) is time. Lepelletier transmissions have been around for 15-17 years; our 6-speed 2 years ! - Re small cars - see above. - We are finding stronger interest in the Antonov 6-speed than we had for our 4-speed and a number of manufacturers have acknowledged the cost, size and weight benefits. The continuity of Antonov depends upon customer acceptance that can be translated into revenues. We have interest, for sure, and our technology is in evaluation with a number of large car companies and transmission companies. Predicting the timing of the outcomes of these evaluations (and therefore the potential revenue streams) remains difficult. - The Ford/GM proposed JV is directed at creating production economies of scale between them. As I understand the situation, the technology choices are not firmly taken yet. If we make a deal with Ford or GM we will report it, of course ! - We are working on the new deals. If and when we have something to report we shall do so. - Antonov is a loss making new technology company so remains high risk. The example of the Honda deal is important though. As you point out our break even point is low; well below the minimum efficienct production quantity for a company such as Honda. We cannot say anything about potential future production though (or any other detail of the contract) - this is contractually forbidden. - The purpose of the informal shareholders meeting on the 24th is to inform shareholders of where we are and to be available to answer questions, whether we have good news or bad news ! Kind regards, Mike Emmerson ----- Original Message ----- From: Marinus.Brandsen@ To: Mike Emmerson Sent: Wednesday, December 11, 2002 11:24 AM Subject: ontwikkeling (zoals altijd zeer correct en m.i. eerlijk) groeten
  2. [verwijderd] 12 december 2002 23:35
    "- The Ford/GM proposed JV is directed at creating production economies of scale between them. As I understand the situation, the technology choices are not firmly taken yet. If we make a deal with Ford or GM we will report it, of course !" Kijk, zo'n zin daar zit ik op te wachten!! Precies waar we het hier ook al over gehad hebben. Er is nog niets zeker over de GM/Ford deal, het enige wat GM heeft is een eigen transmissie die ze eventueel willen gebruiken, maar dan ook alleen als alle andere betere opties afvallen. Van Torotrak weten we wat de uitkomst is, de rest is de kwestie van onderhandelen, en er is geen enkele reden te veronderstellen dat Antonov niet meespeelt in dat onderhandelingscircus. En het bericht omtrent Aisin, hoeft ook geen toeval te zijn, het lijkt me zeer wel mogelijk dat GM/Ford geen directe verbintenis willen met Antonov, maar meer zekerheid en betrouwbaarheid via een groot transmissie-bedrijf ...
  3. [verwijderd] 12 december 2002 23:45
    Nog even wat gezocht op www.gm.com: (gezocht op Aisin) Was dit al bekend? : ..... "GM has a 10 percent equity interest in Suzuki. Suzuki manufactures motorcycles, 4WD vehicles, passenger cars, trucks and vans, marine outboard motors, generator sets, general purpose engines, motorized wheel chairs and prefabricated housing" ..... "Aisin GM Allison Co., Ltd. -- This joint venture was formed in August 1997 with GM holding 60% of the equity and the remainder held by partner Aisin Seiki Co., Ltd. Aisin GM Allison (AGMA) is administered by a board of directors made up of employees of Allison Transmission Div. and Aisin Seiki Co., Ltd. It markets and sells heavy-duty automatic transmissions, produced in Indianapolis, Indiana, to Japanese original equipment manufacturers of large trucks, buses and specialized equipment, and provides service support to Japanese domestic users." .....
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.