Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,085   0,000   (0,00%) Dagrange 5,010 - 5,100 235.920   Gem. (3M) 229,2K

KOOP SNEL ONDER 10 EURO NU HET NOG KAN!

52 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 27 juni 2009 10:35
    OK, munckf. Maar die rompslomp!
    Nou ja, je bent een KT-belegger, en je zult weer 'sluiten'. Ok, ik begrijp het.

    Maar toch: je volgt TT op de voet, laten we wel wezen. Ik ook.
    So what's the difference? Allen moeten we ons huiswerk doen. Ik kan wel zeggen dat ik in de LT perspectieven van TT geloof, maar intussen zit ik een emissie door te berekenen, ik moet wel.

    En jij met je KT optie-positie, vast niet zonder enig idee van de MLT of LT perspectieven van TT. Tenzij je een pure day-trader bent, en dan nog.

    Prettig weekend,
    H
  2. [verwijderd] 28 juni 2009 20:10
    quote:

    HandeR schreef:

    En jij met je KT optie-positie, vast niet zonder enig idee van de MLT of LT perspectieven van TT. Tenzij je een pure day-trader bent, en dan nog.
    Op de lange termijn heb ik wel vertrouwen in TT, maar op dit moment is alles KT-spel dus ik heb grote twijfels over wat er gebeurt rond de claim-emissie. Er wordt nu zo overduidelijk gepumpt, dat ik dat de afgelopen week benut heb met korte ritjes.

    Overigens heb ik dat LT-vertrouwen alleen wanneer er nu eens zeer doortastend volgende stappen worden gezet in het iPhone verhaal. Het leek allemaal zo goed te gaan met die presentatie en allerlei presentatie-materiaal op YouTube dat al dagen eerder was klaargezet. En een speciale iPhone.tomtom.com site (wordt niet eens meer naar verwezen vanaf de home-pagina!). Kortom ze leken helemaal klaar voor een denderende marktintroductie.

    Maar daarna is het oorverdovend stil geworden. Ik weet niet wat ik hier allemaal van moet denken: productieproblemen met de carkits, royalty-gevechten met Apple? Het is in ieder geval geen goede beurt dat meer dan 1 miljoen iPhones 3GS en 6 miljoen naar iPhone 3.0 geupgrade iPhones 3G nog steeds geen TomTom kunnen aanschaffen, maar wel de concurrenten.

    Ze dreigen de "hip/cool-verkopen" van de eerste gebruiksdagen compleet te gaan missen. Dat vind ik helemaal niet passen bij een zeer marketing bewust bedrijf als TT. Wat speelt hier toch?!
  3. [verwijderd] 29 juni 2009 02:56
    Het probleem met TT uit mijn eigen ervaring is dat het over het algemeen veel geblaf en weinig bite is. Ik heb veel TT producten gehad. Begonnen met classic geindigd met een 910. Prima navigatie apparaatjes maar de edge die anderen hadden hebben ze geprobeerd te benaderen maar daarin hebben ze gefaald. De 910 was toen het top of the bill apparaat van TT. Hard disk voor MP3 of video, maar geen mogelijkheid om deze af te spelen zelfs geen koptelefoon aansluiting om mp3 te beluisteren. Een slot voor SD of CF kaart zat niet op deze apparaten dus als de HD crasht kun je niet meer navigeren. Volgende probleem: geen TMC, dit werdt opgelost door een TMC antenne ter waarde van 95 euro waarmee (Ik in ieder geval, nog nooit een file melding heb mogen ontvangen) Ik ben hierin niet alleen, google maar eens en er wordt veel duidelijk. Sindsdien overgestapt op een ander merk, diegene die ook navigatie voor de Iphone maken en daar werkt ea dus gewoon wel. Geen extra kosten, geen allerhande draadjes langs de voorruit, geen gezeur met een helpdesk die er IMO een potje van maakt.

    Wat ik wil zeggen is TT is een bedrijf met een hoop potentie. De ideen zijn goed, de uitvoering blijkt in de praktijk vaak tegen te vallen.

    PND's gaan terrein verliezen omdat niemand een telefoon, een PND, een MP3 speler etc mee wil nemen. Een all in one oplossing zou ideaal zijn. Lees Iphone met navigatie mogelijkheden. Het probleem is dat dit er al is.

    Samenvattend TT is er door eigen falen niet in geslaagd om op hun eigen terrein aan de top te blijven zij het door zich zelf uit de markt te prijzen, of door innovaties waarbij niet de effectiviteit maar de noviteit belangrijker schijnt te zijn.

  4. [verwijderd] 29 juni 2009 22:23
    quote:

    achterste mem schreef:

    heb ze jammer genoeg 2 weken geleden verkocht,
    maar nu kopen is tegen beurs wijsheid in.

    warren buffet zegt altijd ,niet kopen bij stijgende beurs!
    ´t Is maar wat je een stijgende beurs noemt met een AEX onder de 260 punten.
    Gewoon kopen die hap en over een paar jaar heb je er bijzonder veel plezier van!
  5. [verwijderd] 29 juni 2009 23:12
    Om een juiste waarde aan een aandeel te kunnen geven is naast de WPA vooral het groeipotentieel voor de toekomst van belang. TomTom heeft door de overname van Teleatlas enerzijds en anderzijds door een dalende omzet door de crisis rode cijfers in de boeken gekregen. Dit zie je vaker in de beginfase van het genereren van schaalvergroting d.m.v. overnames. Het groeipotentieel van TomTom is door de overname van Teleatlas en nu met Iphone echter enorm. Hoe snel deze schaalvergroting plaatsvindt is niet van belang. Dat het potentieel er is kan al voldoende zijn om de koers van het aandeel op termijn flink te doen stijgen. een aandeel dat voor de toekomst een beetje ongrijpbaar is. Ik ben het daarom volledig eens met de steling: nu kun je nog kopen onder de 10 euro.Wacht niet te lang meer met kopen!!!
  6. [verwijderd] 29 juni 2009 23:25
    Zijn er ook beleggers die nu gaan cashen, gezien de koers van 5,9 naar 8 euro is gegaan.
    Ik vraag me af of deze stelling wel terecht is. Als ik me niet vergis komt er toch een aandelenemissie uit.
    Meer aandelen en toch stijgen boven de 10 euro??? Het is nog maar de vraag of TTM met Iphone, in een kort termijn, navigatie systeem gaat leveren. Navigon is al begonnen met de levering (74,99 euro voor Europa en 49,99 voor Benelux). Komt TTm met een concurrende prijs of gaat die juist omhoog. Ik zal voor een apps niet veel uitgeven in ieder geval.
  7. [verwijderd] 30 juni 2009 07:01
    quote:

    busefrank schreef:

    navigatie op mobiel is de komede 2 a 3 jaar nog gewoon kut dus tomtom eind 2011 gewoon rond de 20 euri kijk s wat voor contracten ze hebben lopen met grote autofabrikanten(al dan niet bijna failliet:-S)
    Ik heb zelf jaren met TomTom onder Windows Mobile gewerkt voor ik een "echte" GO 720T kocht. De "form-factor" was op zich niet het probleem, maar vooral de problematische GPS-fix, de tragere routeberekening, de batterijvermogensconsumptie en de moeizame integratie met telefonie. Ik ga er vanuit dat die punten bij de iPhone (met car-dock) allemaal zijn opgelost en dan is het wel weer handig om nog maar 1 apparaat bij je te hebben.

    Ik krijg mijn iPhone morgen en hoop dat TomTom hun show binnen enkele dagen compleet gaan maken met een echte productlancering in RL. De presentatie tijdens het Apple event suggereerde toch echt dat ze er eigenlijk helemaal klaar voor waren. Daarom is het gedraal rond de echte introductie bevreemdend (om niet te zeggen beangstigend voor beleggers)!!!
52 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.