Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,798   +0,026   (+0,54%) Dagrange 4,704 - 4,858 195.592   Gem. (3M) 281,2K

Tomtom nieuws

149 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 mei 2009 11:31
    TomTom XL LIVE IQ Routes Edition wordt vandaag geintroduceerd in Europa. (€220,-) Deze kan aangesloten worden op de zgn 'connected services' (HD Traffic, Speedcams, Fuel prices, Google Local search, Weather

    Vanwege de verkoop cijfers van de TomTom GO LIVE, waarvan maar 30% van de kopers hun LIVE abo(€10,-/maand) vernieuwd hebben, maakt TOM2 deze LIVE abo beschikbaar voor een breder publiek (door de goedkopere TomTom aan te bieden die ook hiermee werkt)

    Het zorgt in iedergeval voor meer druk op de concurent.

    www.gpsbusinessnews.com/TomTom-launch...
  2. Ralph van den Hoek 20 mei 2009 14:52
    Kwam dit nog tegen. Weet niet helemaal of het relevant is of dat het wellicht al geplaatst was.

    DEN HAAG - De wereldwijde verkoop van mobiele telefoons is in het eerste kwartaal voor het eerst in zes jaar gedaald. De verkoop daalde met 9,4 procent tot 269 miljoen.

    Dat blijkt uit een onderzoek dat het Amerikaanse onderzoeksbureau Gartner woensdag publiceerde.
    De verkoop van zogenoemde smartphones, waarmee gebruikers kunnen internetten en video's bekijken, steeg 12,7 procent tot 36,4 miljoen.

    Volgens Gartner is het aandeel van deze slimme mobieltjes estegen van 11 procent tot 13,5 procent.
    Top 3
    Het Finse Nokia wist zijn nummer 1-positie vast te houden met de verkoop van 97 miljoen mobieltjes. Wel daalde Nokia's wereldwijde marktaandeel tot 36,2 procent in het eerste kwartaal van dit jaar, van 39,1 procent in dezelfde periode een jaar eerder.
    Samsung en LG uit Zuid-Korea bezetten de tweede en derde plek. Vorig jaar was het Amerikaanse Motorola, dat de verkoop met bijna 45 procent zag instorten, nummer drie.
  3. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 mei 2009 06:02
    Weer eens extreem vroeg dauwtrappen, een oude gewoonte op Hemelvaartsdag toch?

    Maar terzake: nog even over de afhankelijkheid van het GPS-systeem, zoals door suud en anderen aangeroerd. Ik citeer vier wat mij betreft relevante citaten (van de Guardian-site):

    1.Nothing is too big to fail. Fortunately, the EU and China each are building alternatives.
    (En Rusland dus, HdR).
    2.The cost of the GPS satellite constellation is I believe fully funded by the US military. The available budget could be increased by requiring commercial users to pay a license. Allowing the rate of replacement to be increased to ensure that the service is maintained at the required level.
    3.This just sounds like US Government departments jockying for a bigger slice of the GPS budgetary pie by putting out false rumors of its imminent demise. Happens all the time in US politics. Note the distinct lack of hard facts? The talk of "estimated probability"? All sounds too vague to be a real problem to me.
    4.The discussion of who should pay is interesting but seems to be missing the point. It would appear the funding is there; the problem seems to be in the ability of the US military and its contractors to get it spent fast enough and well enough to get new satellites built and launched before there's a significant risk of losing too many of the existing ones.

    Enfin, ik heb het rapport van de GAO (een soort US-rekenkamer) nu een paar keer grondig gelezen. Ben er eerder blij mee dan geschrokken. Waarom?

    Kijk, het US-leger (DoD = Dept. of Defense) heeft de laatste jaren wat anders aan z'n hoofd gehad, Irak, Afghanistan, etc... En zoals bij elke overheidsdienst is simpel onderhoud van een systeem dan niet populair meer. Daar krijg je geen lintje voor. Ik zeg het hier even simplistisch, want natuurlijk zijn nog best wat lagere DoD-ambtenaren bezig met het GPS-systeem (dwz. het regelen van de noodzakelijke uitbestedingen). Het systeem valt valt nog niet om. Maar er is achterstand op het onderhoudsschema en er schijnt wat te doen te zijn met een subcontractor. En daar legt die GAO nu even de vinger op. PRIMA dus!

    Ik zou willen dat onze rekenkamer zo proactief (en niet alleen achteraf) controleerde!
    Die GAO is trouwen de minst politieke en daarom meest degelijke overheidsclub daar in Washington. Het vorige hoofd, ene Dave Walker (effe googelen) trad af omdat hij de steeds maar grotere staatsschuld niet meer kon aanzien, en dat was nog voor de huidige crisis!

    Ik ben er vrij zeker van dat dit rapport voor DoD een aansporing zal zijn om achterstanden bij het GPS-onderhoud (incl. vervanging van oude satellieten) in te halen. En zelfs als dat onvoldoende gebeurt, stort het systeem niet ineens in. Dat rapport spreekt over een teruggang van bijna 100% naar 95%.
    That's all. Vermoedelijk zullen de meeste TT-gebruikers het niet eens merken. Af en toe zal de dekking in stedelijke gebieden wat minder zijn, eventjes...
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 mei 2009 06:16
    Vervolg op mijn vorige post. Nu over GPS en de concurrentie...

    Mocht GPS over enige tijd echt slecht gaat worden, dan zullen de Europese (en Russische?) systemen in werking zijn, laten we zeggen over een jaar of 3 à 4.
    Interessant is dan de vraag of die compatible zijn met GPS. Oftewel: kan bestaande TT- apparatuur daar ook op werken? Ik kan het antwoord (nog) niet vinden, maar ik vermoed van niet.

    En dan wordt het interessant: dan zal er nieuwe navigatie komen op basis van Galileo. Terwijl de oude systemen blijven werken op een minder perfect GPS. Zoals sommige mensen nu rijden met lichtelijk verouderde wegenkaarten (al dan niet digitaal) en anderen steeds de nieuwste aan boord willen hebben.
    Mogelijk komen er apparaten die van alle satelliet-systemen gebruik maken. Ik bedoel: de GPS-chip in een TT is niet het meest dure onderdeel...

    Ik vind het eigenlijk best leuk: de ontwikkelingen lopen nog lang niet dood! En nu ga ik echt dauwtrappen! Prettige dag allen.
  5. suud 21 mei 2009 10:47
    quote:

    HandeR schreef:

    Vervolg op mijn vorige post. Nu over GPS en de concurrentie...

    Mocht GPS over enige tijd echt slecht gaat worden, dan zullen de Europese (en Russische?) systemen in werking zijn, laten we zeggen over een jaar of 3 à 4.
    Interessant is dan de vraag of die compatible zijn met GPS. Oftewel: kan bestaande TT- apparatuur daar ook op werken? Ik kan het antwoord (nog) niet vinden, maar ik vermoed van niet.

    En dan wordt het interessant: dan zal er nieuwe navigatie komen op basis van Galileo. Terwijl de oude systemen blijven werken op een minder perfect GPS. Zoals sommige mensen nu rijden met lichtelijk verouderde wegenkaarten (al dan niet digitaal) en anderen steeds de nieuwste aan boord willen hebben.
    Mogelijk komen er apparaten die van alle satelliet-systemen gebruik maken. Ik bedoel: de GPS-chip in een TT is niet het meest dure onderdeel...

    Ik vind het eigenlijk best leuk: de ontwikkelingen lopen nog lang niet dood! En nu ga ik echt dauwtrappen! Prettige dag allen.

    dus eigenlijk is het een zegen voor TT als het GPS systeem gaat haperen, dan ligt er namelijk een enorme vervangingsmarkt...
  6. [verwijderd] 21 mei 2009 12:41
    Ik dacht dat autosystemen gewoon beide zouden supporten vanwege nauwkeurigheid en bereik. Ik geloof echter niet dat er echt sprake zal zijn van vervanging, ik zie alleen meer investeringskosten. Daar komt nog bij kijken dat men speculeert dat de US geld probeert op te halen bij anderen voor de vervanging van de satelieten.
    quote:

    suud schreef:

    dus eigenlijk is het een zegen voor TT als het GPS systeem gaat haperen, dan ligt er namelijk een enorme vervangingsmarkt...
  7. suud 22 mei 2009 03:12

    TomTom launch €220 connected PND in Europe

    TomTom launch €220 connected PND in Europe
    TomTom today is introducing the TomTom XL LIVE IQ Routes Edition a midrange device which integrates the connected services (HD Traffic, Speedcams, Fuel prices, Google Local search, Weather) only available to date to the high end TomTom GO Live. TomTom XL LIVE IQ Routes Edition is sold at €219.95 for one country map and €249.95 for Western Europe maps.

    Besides their lower price – the XL LIVE costs €150 less than the GO LIVE 740, the second improvement brought by these products is the availability of the real-time services across Europe - they were until now strangely limited to one country.

    So far sales of the TomTom GO LIVE series have been disappointing and only 30% of those customers have chosen to renew their LIVE service subscription after the trial period. This is the reason why TomTom is now willing to offer its connected services to a broader range of customers. Whether this will be enough to sell one million connected devices before year-end – as promised by TomTom’s CEO Harold Goddijn – is still to be seen. In the middle of the current recession many European customers might not be willing to pay a €10 monthly subscription, whatever the cost is for the associated hardware.

    Even if the sales of TomTom's connected PNDs are lower than one million, this new range is going to put some additional pressure on the competition in raising the bar for midrange PNDs.

    Wednesday 20th May 2009
    Ludovic Privat
  8. suud 22 mei 2009 03:13

    Tele Atlas ships 40 European cities in photorealistic 3D

    Tele Atlas home town, Gent
    Tele Atlas home town, Gent
    Digital map data provider Tele Atlas has announced today the availability of 3D, photorealistic “Advanced 3D City Models” for 40 cities across Europe.

    Designed for use in navigation systems and location-based applications, Advanced City Models are three-dimensional representations of major city centers which include complete city blocks with building textures and landmarks.

    “Our partnership with BLOM and our new advanced production capabilities allow us to deliver incredibly detailed, realistic 3D maps to the industry and provide a superior experience for the end user in more cities than ever before,” said Tele Atlas CEO Bill Henry.

    More European cities are scheduled to be available in subsequent quarterly releases; next year Tele Atlas expects to deliver hundreds of cities, including cities in North America and Asia Pacific.

    Wednesday 20th May 2009
    Ludovic Privat
  9. [verwijderd] 22 mei 2009 08:29
    Goed nieuws voor de mensen die op vakantie gaan deze zomer.

    TomTom Live-diensten gaan ook over de grens werken

    21-05-2009 (13:30) - TomTom brengt in augustus een update uit voor de x40-serie, waarmee de Live-diensten zoals HD Traffic ook over de grens gebruikt kunnen worden, zonder extra kosten bovenop het abonnement.

    Naast de TomTom XL Live IQ Routes komt TomTom met een tweede nieuwtje: de Live-diensten worden grensoverschreidend. Dat betekent dat u binnenkort de Live-diensten ook in andere landen waar ze zijn gelanceerd kunt gebruiken.

    De Live-diensten omvatten onder meer het zoeken naar lokale informatie in Google, ontvangen van verkeersinformatie (HD Traffic) en zoeken naar de goedkoopste benzinestations. Voorheen werkten deze diensten alleen in het land van aanschaf.

    De Live-diensten zijn behalve in Nederland ook beschikbaar in Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en binnenkort België. Geschikte systemen zijn de Go x40-serie (740 en 940) en de nieuwe XL Live IQ Routes. Gebruikers met een model uit de x40-serie moeten nog wel een update afwachten die in augustus verschijnt.

    Bij de XL Live IQ Routes werkt het 'roamen' wel direct. Voor grensoverschrijdend gebruik worden geen extra kosten berekend bovenop het Live-van €9,95 per maand.

    www.telecomwereld.nl/n0003137.htm


  10. forum rang 4 COUPEJET 22 mei 2009 11:39
    goedemorgen, ja dat kan nog net.

    Wat is dat nu weer met Tele-atlas?

    Gonst weer van de geruchten of zou T2 dit moeten afstoten? Tele-atlas ontkent dat natuurlijk, maar in de meeste gevallen is het wel zo: waar rook is is vuur.

    Weet iemand van jullie hier ook meer van?

    met vr.gr coupejet
  11. [verwijderd] 22 mei 2009 12:17
    quote:

    Coupejet schreef:

    goedemorgen, ja dat kan nog net.

    Wat is dat nu weer met Tele-atlas?

    Gonst weer van de geruchten of zou T2 dit moeten afstoten? Tele-atlas ontkent dat natuurlijk, maar in de meeste gevallen is het wel zo: waar rook is is vuur.

    Weet iemand van jullie hier ook meer van?

    met vr.gr coupejet
    Mogen wij weten welke geruchten en waar je bronnen zijn aub?

    Senna
  12. forum rang 4 COUPEJET 22 mei 2009 12:44
    quote:

    Senna_66 schreef:

    [quote=Coupejet ]
    goedemorgen, ja dat kan nog net.

    Wat is dat nu weer met Tele-atlas?

    Gonst weer van de geruchten of zou T2 dit moeten afstoten? Tele-atlas ontkent dat natuurlijk, maar in de meeste gevallen is het wel zo: waar rook is is vuur.

    Weet iemand van jullie hier ook meer van?

    met vr.gr coupejet
    [/quote]

    Mogen wij weten welke geruchten en waar je bronnen zijn aub?

    Senna
    Hoi Senna,

    Daar hebben ze het steeds over op RTLZ op RTL7

    Ik weet natuurlijk niet of het waar is, vandaar dat ik dit vraag.

    gr.coupejet
  13. forum rang 4 COUPEJET 22 mei 2009 12:53
    robert du bois - 22 mei 2009, 07:52
    Tele Atlas heeft laten weten geen behoefte te hebben om zich af te scheiden van de nieuwe eigenaar TomTom.

    Er gingen geruchten dat Tele Atlas overnamegesprekken zou voeren en wilde proberen zich af te scheiden van de nieuwe eigenaar TomTom. Bestuursvoorzitter Bill Henry voelde zich genoodzaakt om te reageren op de geruchten. Volgens Henry zit de waarde juist in de geintegreerde groep en zou het daarom nutteloos zijn om de twee bedrijven zelfstandig te laten opereren.



    Bankconvenanten in gevaar

    TomTom zit na de overname van Tele Atlas met een grote schuld en analisten wijzen er op dat dit wellicht betekent dat TomTom de onderneming weer moet verkopen omdat het anders ten onder zal gaan aan de schuldenlast. Door een tegenvallende omzet en de hoge schuldenlast dreigt TomTom namelijk tegen de grenzen van de bankconvenanten aan te zitten. Een potentiele oplossing zou een claimemissie zijn. Analisten schatten dat die tussen de 250 en 500 miljoen euro zou moeten opleveren. Nadeel van een dergelijke emissie is echter wel de verwatering die onherroeplijk optreedt voor de aandeelhouders.
  14. suud 22 mei 2009 18:20
    En waar zouden ze TA onder de huidige marktomstandigheden dan voor moeten verkopen?
    En aan wie? de concurrentie??
    Dan zijn ze dus niet alleen minimaal 2 miljard kwijt, bovendien verliezen ze dan hun strategische voorsprong op de concurrentie.

    Bovendien denk ik dat het 2e kwartaal veel beter zal zijn als het eerste kwartaal, dit zal TT lucht geven en in staat stellen misschien net binnen de convenanten te blijven.

    Je merkt overal om je heen dat de mensen het geld weer beginnen uit te geven.......
  15. [verwijderd] 22 mei 2009 18:50
    "Tele Atlas: geen afsplitsing van TomTom
    22 mei | 10:04

    De bestuursvoorzitter van Tele Atlas voelt er niets voor om de overname door TOMTOM(Houden) terug te draaien. Er vinden daarover geen gesprekken plaats, zei hij gisteren.

    Analisten speculeerden er de afgelopen tijd op dat Tele Atlas mogelijk weer zou worden verkocht. TomTom zou zo zijn grote schuldenlast deels kunnen aflossen. De fabrikant van navigatieapparatuur nam Tele Atlas, dat navigatiekaarten maakt, bijna twee jaar geleden over.

    De opmerkingen van de bestuursvoorzitter zien wij als positief, maar de zorgen over de schulden van TomTom blijven bestaan. Het concern uit Amsterdam kan zijn bankconvenanten schenden. Een aantal maanden geleden werden de voorraden van de convenanten al verruimd.

    Analisten zijn ervan overtuigd dat TomTom tussen EUR 300 miljoen en EUR 500 miljoen van zijn schuldenlast moet aflossen. Dat zou dit of volgend jaar moeten gebeuren.

    Behalve de verkoop van Tele Atlas kan TomTom een claimemissie doen. Dit kan tot verwatering leiden voor de zittende aandeelhouders. Deze verwatering zou dan 40 tot 70 procent bedragen. De markt gaat hier al vanuit. TomTom is 40 procent goedkoper dan concurrenten.

    Hoewel er nog veel onzekerheid bestaat over de bankconvenanten, lijkt verwatering onvermijdelijk. Het is bijzonder lastig om daarom de waarde van het concern in te schatten. Daarom kiezen wij ervoor om aan de zijlijn te blijven staan. We herhalen ons Houden-advies."

    www.abnamro.nl/nl/beleggen/beurstrend...

    Wat een gezeur allemaal, en dan ook nog de feiten verdraaien, ik wordt er zolangzamerhand niet goed van.
  16. Mark73 26 mei 2009 16:36
    AMSTERDAM –Garmin, producent van navigatiesystemen, heeft een digitale waterkaart van Nederland uitgebracht, meldt website Tweakers.net.

    Het is het eerste kaartmateriaal dat alle bevaarbare binnenwateren van Nederland toont, zo laat Garmin weten op Tweakers.net.

    De digitale kaarten tonen niet alleen rivieren en kanalen, maar ook de Waddenzee, het IJsselmeer en de Zeeuwse wateren.

    Verder bevat het systeem openingstijden van sluizen en bruggen, bezienswaardigheden, de locatie van boeien en dieptelijnen.

    De nieuwe informatie staat op een flashkaartje en die kan gebruikt worden in navigatieapparaten van Garmin die uitgerust zijn met een micro-sd-slot.

    Het kaartmateriaal kost 125 euro.

    Zou dit ook iets voor TomTom zijn?
    Groeten
    Mark
149 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 8 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.