Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Jos Koets - Telefoontrucs

30 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Robin Good 23 januari 2009 12:26
    Ach Jos, je moet er ook de humor van in kunnen zien.
    Soms kun je er ook nog wat van leren, namelijk hoe het niet moet.
    Als je de tijd er voor hebt, is het soms ook nog wel eens leuk zo'n belmiep te overhoren, om te kijken of ze er werkelijk kaas van gegeten heeft.
    Het gesprek krijgt een verrassende wending als je aan het eind van het gesprek voorzichtig door laat schemeren dat je zelf financieel adviseur bent.
    De offerte kun je dan meestal ook wel vergeten, waarmee je tevens voorkomt in hun bestand te worden opgenomen.
    Overigens is de kwaliteit van dergelijke figuren gemiddeld een stuk beter dan de belrobots in andere branches, waarbij ik me met name erger aan de kennis van de medewerkers bij energie maatschappijen.
  2. [verwijderd] 23 januari 2009 12:44
    Wat ik bij al dit soort telefoontjes doe is volgende:

    Heb ik het druk met andere zaken:
    Vertel hem dat ik het waardeer dat hij zijn eigen geld verdient maar dat hij beter een andere prooi kan zoeken en hang op!

    Heb ik alle tijd van de wereld:
    Probeer het gesprek zo lang mogelijk te laten duren. Zet op luidsprekend en mompel zo nu en iets onverstaanbaars. Met name de vragen als: "Legt u het nog eens uit" of "Sorry, kunt u dat herhalen want ik versta het slecht" zijn goed voor een duur van 5 minuten of meer.

    Ben ik in een "goede" bui:
    Begin hem vragen te stellen naar zijn persoonlijke situatie en vooral of er nu geen betere baan te vinden was dat hij er zich toe verlaat om mensen vooral tijden het avondeten te bellen.

    O ja, "opt-out" doe ik principieel niet. Ik vind dat ze het fatsoen zelf horen op te brengen om (1) op fatsoenlijke tijden te bellen en (2) niet ongevraagd.

  3. [verwijderd] 23 januari 2009 14:08
    quote:

    nadorst schreef:

    Afmelden bij infofilter bespaart je een hoop telefoontjes:
    www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home...
    Ik vind het bezopen dat je jezelf moet aanmelden om het merendeel (niet eens alles) van dit soort gebrabbel niet wilt hebben.

    Laat ze maar een opt-in lijst maken.

  4. Boemba ~ de stem van de rede 23 januari 2009 14:22
    quote:

    iMac Rulez schreef:

    Wat ik bij al dit soort telefoontjes doe is volgende:

    Heb ik het druk met andere zaken:
    Vertel hem dat ik het waardeer dat hij zijn eigen geld verdient maar dat hij beter een andere prooi kan zoeken en hang op!

    Heb ik alle tijd van de wereld:
    Probeer het gesprek zo lang mogelijk te laten duren. Zet op luidsprekend en mompel zo nu en iets onverstaanbaars. Met name de vragen als: "Legt u het nog eens uit" of "Sorry, kunt u dat herhalen want ik versta het slecht" zijn goed voor een duur van 5 minuten of meer.

    Ben ik in een "goede" bui:
    Begin hem vragen te stellen naar zijn persoonlijke situatie en vooral of er nu geen betere baan te vinden was dat hij er zich toe verlaat om mensen vooral tijden het avondeten te bellen.

    O ja, "opt-out" doe ik principieel niet. Ik vind dat ze het fatsoen zelf horen op te brengen om (1) op fatsoenlijke tijden te bellen en (2) niet ongevraagd.
    hehehe

    ik laat op de tijden dat die lui bellen mijn zoontjes van twee en vijf opnemen
    die hebben hele interessante verhalen over het konijn en kunnen mooie liedjes zingen.

    neem ik per ongeluk wel op, dan zeg ik dat ze mijn vrouw moeten hebben en dat die er niet is
    mijn vrouw zegt een dag later hetzelfde over mij

    :-)

  5. [verwijderd] 23 januari 2009 14:47
    Zuinig zijn op je telefoonnummer als je recent verhuisd bent werkt ook. Niet op elke willekeurige internetsite je telefoonnummer vermelden zorgt voor minder vervelende telefoontjes. Ik realiseer me als je al lang hetzelfde nummer hebt dit toch her en der bekend gaat worden en dan wordt het lastiger.
  6. [verwijderd] 23 januari 2009 16:24
    quote:

    jojobuitenzorg schreef:

    Is daar ook iets om Jehovah's van de deur te weren?ze blijven maar komen steeds weer en meer.
    Zou het toch einde der tijden zijn?
    mvrgr jo jo
    Tegen eentje __duidelijk__ vertellen dat je ze nooit meer aan de deur wilt zien en je komt aut. op hun lijst van mensen die ze overslaan.

  7. Boemba ~ de stem van de rede 23 januari 2009 16:57
    quote:

    Lichellokid schreef:

    Ik heb op 't moment meer figuren die mij trachten te interesseren in mijn uitvaart, maar ik ben dan ook al 40+.
    ik ben 32 en ik wordt constant gebeld door de uitvaartconsulent, de uitvaartconcurrent, de uitvaartkampioen, de uitvaartspecialist, uitvaartkado (!), de uitvaartanalist, etc. etc.

    maar het zijn golven heb ik gemerkt. zit nu dus diep in de uitvaart, maar een half jaartje geleden was het de pensioenanalist, -specialist, -kampioen etc.

  8. [verwijderd] 23 januari 2009 17:42
    Uitvaartverzekeringen verkopen is nu nog één van de weinige manieren om zonder toezicht van de AFM de klant een poot uit te draaien. Ik hoorde zelfs een directeur van een plaatselijke Fortis Bank heel enthousiast roepen dat ze alle klanten aan het bellen waren voor een uitvaart polis. Je moet maar niet anders te doen hebben...
30 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.