Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Peter van Kleef - 25 miljard of Dow 6.000

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 november 2008 13:08
    nog EEN keer.
    Als je geen auto's gaat verkopen en de oorlog met de Jappe hebt verloren op het gebied van de Autoindustrie heb je GEEN bestaansrecht. ALS ze gered worden wordt de produktie toch in lage lonen landen ondergebracht!!
    Lekker bloeden en over 3 jaar zien we wel verder, maar hou eens op over die Staatssteun want er valt niks te redden!!
  2. Paulio 18 november 2008 14:29
    Ik sluit me aan bij 0,01. De trend van schonere, zuinigere auto's is al 20 jaar gaande. Dat goedkope olie op zou raken, is al heel lang bekend. Als je daar allemaal niet op inspeelt en toch alleen maar slurpers blijft produceren, heb je inderdaad geen bestaansrecht meer.

    En als het nou nog kwalitatief goede auto's waren, was dat nog een verzachtende omstandigheid. Maar ook dat is niet het geval.
  3. [verwijderd] 18 november 2008 15:13
    Geheel mee eens... wat hebben die zogenaamde TOp managers in GM zitten doen? Zich beziggehouden met kaarten, zuipen, bordelen, feestjes, bonussen, etc.

    Top managers ontslaan, klassieke auto industrie ten onder laten gaan, en het overheidsgeld investeren in bedrijven met een echte toekomst: electrische auto's, zonnepanelen, windturbines, goed onderwijs, uitstekend medisch zorgsysteem. Vanuit welbevinden en welzijn bouw je welvaart voor de mensheid. WM
  4. taurus86 18 november 2008 16:35
    @Paulio.
    Ooit gezien welek status men verwierf bij familie, vrieden en collega´s als je in een nieuwe GM bak kwam aanrijden. The American Dream !!
    GM moest ze wel produceren, want zij konden niet de zegsman zijn het slechte nieuws, dat The American Dream alleen nog in Disneyland wordt opgevoerd. Toen de Duitser in 1920 het gevoel kregen dat ze geen ´Ubermenschen´ meer waren, begon het volgen van foute leiders, want zelf kwam men daar niet uit. Nu GM laten stikken kon weleens een herhaling zijn van het stellen van de verkeerde voorwaarden aan de Duitsers bij de vrede van Versailles. Laat de wereld nu een wedloop organiseren, wie het eerst de meest veilige en energieneutrale auto kan ontwikkelen.
    Want daar zitten we op te wachten; niet op een wapenwedloop.
  5. k2es 18 november 2008 17:52
    @Paulio
    Ik wist niet dat Opels, Vauxhalls(is ook GM)en de koreaanse Chevrolet benzineslurpers waren.
    In amerika kost de benzine overigens nog steeds ca. de helft van hier, dus het verbruiksargument telt daar veel minder. Niet alleen GM, Ford etc. verkopen veel minder maar ook buitenlandse merken als Toyota, dat heeft dus niets met het verbruik te maken, maar komt omdat men liever de hand op de knip houdt tot de onrust op de financiële markten over is.
  6. [verwijderd] 18 november 2008 17:52
    quote:

    brav0 schreef:

    Volgens Bos zal GM in de kern een gezond bedrijf zijn...als je alle schulden en verplichtingen eruit haalt, en omzet definieerd als iets dat gelijk is aan winst, tja dan redden maar. Beter korte pijn dan een slopend trage vernietiging. Chapter 11 en opnieuw beginnen
    Datzelfde zegt Bos van al die banken die miljarden hebben gekregen. Ze hadden het nergens voor nodig maar wilden het maar wat graag tegen woekervoorwaarden in ontvangst nemen.

    Als een politicus je een hand geeft. Tel dan direct daarna twee maal al je vingers na.

    PS: Chapter 11 is nu juist het equivalent van surseance van betaling en makt e.e.a. dus juist tot een slepende ziekte. In normale tijden een mooi iets voor een bedrijf met incidentele problemen maar in de huidige tijden praat je over structurele problemen.

  7. gerrit 69 18 november 2008 21:03
    In zijn geheel zal GM niet te redden zijn.
    Het bedrijf moet zo snel mogelijk afgeslankt worden en een doorstart maken met de meest vitale delen. Met pappen en nat houden gaat het hele bedrijf failliet. Zoals GM er nu voor staat, is het bedrijf veel te groot en te log om nog in zijn geheel te overleven in een slecht draaiende economie. Met een goede chirurgische ingreep geef ik GM een goede kans. Voor de aandeelhouders blijft er dan als vanouds niet veel meer over.
    Gerrit
  8. Paulio 19 november 2008 09:12
    Even reageren dan:

    Ooit gezien welek status men verwierf bij familie, vrieden en collega´s als je in een nieuwe GM bak kwam aanrijden. The American Dream !!

    Dit gaat over de jaren 50 t/m 80. Ik heb het over daarna.

    En voor wat betreft de Opels en Vauxhalls (is overigens hetzelfde): Inderdaad is dat nu ook GM, maar hierop ligt natuurlijk niet de focus. Ik kwam tot voor kort regelmatig in Amerika, en je ziet daar echt geen Opels rijden.
17 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.