Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

JR Shipping

37 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Pietpaaltjes77 25 oktober 2008 17:15
    vroeger, denk 10 jaar geleden, toen het fiscaal veel interessanter was hadden wij twee verschillende scheeps CV's. In een woord grote ellende. Door het fiscale voordeel had je al gegarandeerd iets van 6% maar ik zou echt nooit meer zo'n ding kopen onder het huidige regime. Ongelooflijk wat er met zo'n boot kan gebeuren in een paar jaar.

    Zal een paar zaken noemen die me zo opkomen: Brandje aan boord, tegen andere boot aangevaren, tegen kade aangevaren, vervuilde brandstof, onverwachte onderhoudsuitgaven, onverwachte motor revisie, tegenvallende beladingsinkomsten, tegenvallende tweedehands markt (dit was in 2005 geloof ik, dus de markt was geloof ik prima)

    Al met al natuurlijk veel te rooskleurige vooruitzichten en die boten worden weer verhuurd aan mensen die geen eigenaar zijn en ze dan eigenlijk zwaar verraggen. Zoals je begrijp was er aan het eind meer schuld dan de boot waard was en kwam je dus ook niet boven het minimum rendement uit.
  2. [verwijderd] 25 oktober 2008 18:40
    quote:

    Hirsch schreef:

    Vandaag ontving ik bericht dat het schip waarin ik een participatie heb "Elite" al een maand stilligt omdat er geen contract kan worden afgesloten.

    Hebben meer posters een dergelijke ervaring?

    Groet.

    Wat betreft het schip "Encounter", eveneens bij JR Shipping, waarin ik twee participaties heb: in september is er geen rentebijschrijving meer geweest. In mei de laatste.
    Eveneens kreeg ik vanmorgen het tweede verzoek om toch te willen participeren in de "Elegant", het nieuwe project. Er werd veel extra's beloofd bij inleg.

    Het gaat daar dus niet zo goed.

    Vr.Groet

  3. [verwijderd] 25 oktober 2008 18:49
    quote:

    eduward schreef:

    [quote=Andy's Gap]
    ELITE 2005

    Gezien op de Nieuwe Waterweg bij Rozenburg
    25 oktober 2008

    koopvaardij.web-log.nl/koopvaardij/20...

    snap ik niet

    [/quote]

    Klassewerk, Andy!

    Zeker.

    Ook van mij een compliment.

    Een mail naar JR Shipping met een verzoek voor uitleg is al weg.

    Groet.
  4. [verwijderd] 25 oktober 2008 23:54
    Leuk!

    De Elite heeft IMO-identificatie nr:

    IMO 9315018 als je daar op googelt, dan vind je een hoop.

    Maar ik zag haar in de vluggigheid op 23/09/2008 in Duitsland, en ook in october weer. Soms leeg, soms totaal vol.

    Info van shipspotters (hobbyisten); maar er ook een goede site van:

    www.digital-seas.com/vessel_search/ve...

    Daar moet je inloggen. Zodoende is het mogelijk elk schip te tracken.

    (zie bijlage)

    www.vesseltracker.com/en/Gallery/Vess...

    MvgAndy

  5. [verwijderd] 26 oktober 2008 00:42
    Dit vessel-tracking fascineert me wel. Wellicht omdat ik zelf vele jaren gevaren heb. Awel, die Elite is een mooie schuit. Echter, leek me toch errug aktief in de vaart de laatste twee maanden.

    Nu vond ik uit dat je met Google Earth je elke scheepsbeweging kunt volgen. Magnifiek!

    "Google Earth is a browser for satellite maps with very good navigation. For this reason, we believe that it is the best tool for browsing AIS vessel movement data in real time. The satellite maps are so detailed that you can see every single container at the harbour in Hamburg for example".

    www.vesseltracker.com/en/Googleearth....

  6. [verwijderd] 26 oktober 2008 00:44
    Nog een pic van de Elite op "volle" zee bij Cuxhafen. Ze zitten voortdurend in die hoek. Mooi schip. Uit Harlingen. Op de pic denk ik dat ze oostwaarts varen. Vanwege zonnestand en NL vlag die door de ZW-wind zo staat. Mooie hoge commando-brug. Moderne reddingsboot. Mijn hartje klopt sneller...
  7. [verwijderd] 26 oktober 2008 11:52
    Zojuist was er een vertegenwoordiger van JR Shipping aan het woord in het programma Business Class van Harry Mens om de inschrijving van participaties van een nieuw schip te promoten.

    Er werd in het algemeen wel gesproken over de verslechterende ontwikkelingen op de vrachtenmarkt, maar geen woord over het feit dat de rederij er al een maand niet in slaagt voor minstens één van haar schepen een contract af te sluiten.

    Groet.

  8. [verwijderd] 26 oktober 2008 11:56
    [quote=Hirsch]
    Zojuist was er een vertegenwoordiger van JR Shipping aan het woord in het programma Business Class van Harry Mens om de inschrijving van participaties van een nieuw schip te promoten.

    Er werd in het algemeen wel gesproken over de verslechterende ontwikkelingen op de vrachtenmarkt, maar geen woord over het feit dat de rederij er al een maand niet in slaagt voor minstens één van haar schepen een contract af te sluiten.

    Groet.

    Ik zou mijn geld er toch maar niet insteken ,tarieven gaan nog een stuk lager .
  9. sjiepie 26 oktober 2008 12:00
    quote:

    WRoeland schreef:

    Goed nieuws is dat we volgens Han Vermeulen op de bodem zitten.Die man is betrouwbaar en kunnen we dus geloven.

    willem

    Haha. NIEMAND weet of we op de bodem zitten. Ook Han Vermeulen niet. Een tijdje geleden zei hij bij Harry dat we rustig Fortis konden kopen op 20,00. Sindsdien geloof ik geen een analist meer.
  10. [verwijderd] 26 oktober 2008 12:02
    [quote=WRoeland]
    Logisch toch...idereen liegt zodattie groen ziet.
    Die CV`s moeten verkocht worden.
    Goed nieuws is dat we volgens Han Vermeulen op de bodem zitten.Die man is betrouwbaar en kunnen we dus geloven.

    willem

    De beste man wilde zijn verlies niet bekend maken,dus die had het ook niet goed gedaan .Hij wilde een kaarsje opsteken voor hogere koersen .Dus zo zeker is hij ook niet .gr pilot
  11. [verwijderd] 26 oktober 2008 12:25
    quote:

    Hirsch schreef:

    Hebben meer posters een dergelijke ervaring?
    Bij JR Shipping heb ik de Elan, voorlopig nog altijd rond 20% rendement. Echter, bij Universal Marine heb ik een ander schip die tegenvallende tarieven heeft waardoor dit jaar besloten is geen uitkering te doen.

    Tja, als je in de scheepsmarkt belegt, dan zul je ook moeten accepteren dat je met tegenvallende tarieven te maken kunt hebben. Dat is simpelweg een grote onzekerheid. Ik ben er uiteraard ook niet blij mee, maar het hoort er wel bij.

    Een ander punt van belang is of contracten in USD of in EUR worden afgesloten, of financieringen in USD or in EUR zijn afgesloten, enz.

    In principe moet je naar mijn mening ook dat soort zaken beoordelen voor ergens in te stappen. Dat is niet altijd eenvoudig, want soms moeten schepen nog gebouwd worden en zijn er nog geen contracten afgesloten, waarbij het dan nog openstaat of het een contract in USD of in EUR gaat worden.

    Ik heb jaren geleden zeer bewust bepaalde scheeps cv's niet gedaan, omdat het daarvan al bekend was dat het om USD contracten zou gaan en ik van mening was dat de USD zou zakken.

    Bij Universal Marine heb ik echter zelf ook de fout gemaakt daar niet in voldoende mate naar te kijken, want het schip waarom het gaat heeft een financiering in EUR en tarieven in USD, precies andersom dan zoals ik dat eigenlijk had willen hebben.

    Bedenk dat er alternatieven bestaan, namelijk op de beurs aandelen van dry bulk scheeps bedrijven te kopen met hoge dividenduitkeringen. Echter, de kans is daar toch ook aanwezig dat je uiteindelijk meer geld verliest, dan misschien bij een scheeps cv het geval zou zijn, omdat koersen kunnen fluctueren. Het voordeel is echter weer, dat je ieder moment met een druk op de knop kan in- en uitstappen. Zo heb ik b.v. in het verleden Quintana Maritime gehad, maar die is inmiddels overgenomen.

    I.h.a., als je een investering in een of andere business doet, dan loop je risico.
  12. [verwijderd] 26 oktober 2008 13:41
    maar geen woord over het feit dat de rederij er al een maand niet in slaagt voor minstens één van haar schepen een contract af te sluiten.

    Iets klopt er NIET, door dit gaat het hele beleggen naar de haaien!! Men is en kan gewoon NIET EERLIJK zijn, zelfs nu nog NIET. Laat de AEX maar naar 50 gaan, dat zal ze leren de RATTEN.
37 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.