Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Spyker op de autosalon van Genève

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. Hugo44 22 februari 2008 10:33
    Alvast een draadje over de autosalon van Genève, waarvan de persdagen op 4 en 5 maart zijn. Wat laat Spyker daar zien??

    Mooi zou zijn als de LWB C-serie klaar is en getoond wordt, dat zal veel orders opleveren voor de automaat-versie.

    Nog mooier zou zijn als de D-serie met de uiteindelijke motor in productieversie wordt getoond.

    Klein kansje dat Zagato een C8 Zagato toont.

    We gaan het zien.
  2. Hugo44 25 februari 2008 13:59
    Stukje uit een recent artikel van Wim Oude Weernink, vooral de laatste regel is nieuws:

    En in Genève (6-16 maart) zal hij op de autotentoonstelling potentiële klanten van harte verwelkomen en uitleggen hoe zijn modellen er de komende tijd gaan uitzien. Het idee om naast V8-versies ook de 12-cilinder VW motor te gaan gebruiken, is vaarwel gezegd – en daarmee officieel ook het veelbelovende Zagato project. “Hoewel, niet helemaal,” zegt Muller. “Met kleine aanpassingen is die carrosserie wellicht ook te gebruiken voor de V8 versie van het lange chassis.” In Genève laat Muller ook de productieversie zien van de enorme SSUV Peking-Paris. Plus een verrassend nieuw gestileerd model dat letterlijk een showdebuut gaat beleven...

    www.autokopen.nl/columns/2008/februar...
  3. AX lover 25 februari 2008 14:04
    @Hugo44, heb je de link niet gezien die ik geplaatst heb? Dat nieuwe model is de LWB Laviolette. Oftewel een doorontwikkeling van de huidige C8 Double12 S. Hiervan zal op termijn ook een Spyder komen met een electrisch bediende soft top.

    En omdat mensen blijkbaar te lui zijn om op een link te klikken:

    "Spyker zal dit jaar aanwezig zijn met 4 verschillende auto’s in Genève. Een witte(!) D12 Peking-to-Paris (wellicht met een Amerikaanse motor?) de nieuwe C8 Laviolette GT2R waarmee geraced zal worden op Le Mans en deelgenomen zal worden aan de European Le Mans Series. En natuurlijk zal ook de “normale” C8 Spyder SWB niet ontbreken. Maar de grote verrassing zal de onthulling zijn van de nieuwe C8 Laviolette LWB wat in feite een doorontwikkeling is van C8 Double 12S, maar dan met wat aanpassingen.

    Zo zal het glazen dak een stuk verder doorlopen naar achter zodat de kritiek op de lange kont hopelijk wat afneemt. Daarnaast zal dit model zijn van een verbeterde airco, rembekrachtiging en zullen de luchtinlaten veranderen. Ook zal de nieuwe C8 Laviolette LWB in tegenstelling tot de C8 Double 12S niet meer voorzien zijn van zichtbare popnagels in de body. Ook zal het nieuwe model leverbaar worden met een automaat wat voor Spyker zal betekenen dat de auto aantrekkelijk zal worden voor veel meer mensen. Ook zal er op termijn een C8 Spyder LWB verschijnen die beschikt over dezelfde veranderingen als de C8 Laviolette LWB en daar bovenop ook nog eens voorzien zal zijn van een electrisch bediende soft top! Van dit model is al een animatiefilmpje uitgelekt.

    De nieuwe LWB modellen zijn dus feitelijk wat meer ontwikkelde en uitgebalanceerde uitvoeringen van de huidige SWB modellen en Spyker verwacht dan ook dat op termijn het grootste deel van de verkochte modellen een lange wielbasis zal hebben. Dat is dan ook de reden dat Karmann voortaan niet alleen de bodies van SWB modellen maar ook de LWB modellen op zich zal nemen."
    Bron: www.autoblog.nl/archive/2008/01/19/wa...

    Wel lezen he ;)
  4. AX lover 25 februari 2008 17:40
    Ik denk dat de veranderingen voornamelijk zullen zijn:

    - Langer glazen dak = mooiere lijn (zie bijlage voor de huidige C8 LWB Coupe)
    - Andere plaatsing van de luchtinlaten, de chromenen "buizen" zullen dus iets anders geplaatst zijn
    - De popnagels zijn verdwenen uit de body
    - Wellicht de (hoekige) koplampen van de C12 LaTurbie? En de mooiere achterlichten van de C12 LaTurbie? En de grotere grille van de LaTurbie?

    Voorkant LaTurbie (Koplampen hebben 1 scherpe hoeken en er is 1 grote grille)
    www.spykercars.nl/img/gallerij/nm/Spy...
    Achterkant LaTurbie (andere achterlichten en 4 uitlaatpijpen)
    www.spykercars.nl/img/gallerij/nm/Spy...

    Als bijlage een foto van de huidige C8 Double12 S. Op deze foto zijn goed de huidige achterlichten te zien en de popnagels (bobbeltjes) in de body en ook het feit dat het glazen dak betrekkelijk "kort" is waardoor er achterkant heel erg lang lijkt. Bij de nieuwe C8 Laviolette LWB zal het dak dus betrekkelijk verder doorlopen waardoor de lijn van de auto meer evenwichtig zal zijn.

    PS Het zou ook nog kunnen dat Victor Muller duidt op het volgende!

    Op de autosalon van Geneve zal Spyker namelijk ook een schaalmodel meenemen over hoe de C8 Spyder SWB (de kleine dus) er vanaf 2010 uit gaat zien. Wellicht dat dat design schokkend zal zijn?
  5. AX lover 1 maart 2008 15:20
    78th Geneva International Motor Show

    Ready for take off

    Victor Muller, CEO Spyker Cars, has the pleasure of inviting you to the unveiling of the all new Spyker C8 Long Wheel Base and to attend the press conference on the Spyker syand, at the Geneva International Motor Show.

    Tuesday March 4th, 2008 at 17.15pm

    Spyker is located in Hall 1 (stand1251)

    If you would like to have an interview with Spyker during the Press Days, please send an e-mail to broekhuis@spykercars.com before Monday March 3rd, 2008

    Bron: www.spykercars.nl/?pag=50&jaar=&nid=536
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.