Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Nieuwe winkels in Belgie !!!! en Nederland

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 maart 2007 01:10
    Buffalo(Buff) - 7 feb 07, 22:48 | Reageer | Quote | Zoek | Aanbevolen: 0

    www.matratzen-concord.de/

    al 75 winkels in Nederland;
    al 600 winkels in Duitsland en nog verder aan het uitbreiden;
    ook verder winkels geopend in 2006 in Spanje, Zwitserland en Oostenrijk en hier nog groeipotentieel van 100-den winkels.

    Binnenkort wordt de 1000e winkel al in Europa geopend, misschien al in 2007!!!!!

    "Mit über 600 Filialen allein in Deutschland, ist Matratzen Concord in knapp 20 Jahren zur größten Matratzenkette Europas gewachsen"

    Dat zijn er inderdaad 30 per jaar, maar volgens mij gaat het nu wel wat harder met die andere landen erbij.

    Met de overnames in Spanje ging het snel met het aantal nieuwe vestigingen....hoeveel het er precies zijn per maand hou ik niet bij maar dat het hard gaat is wel zeker.
  2. [verwijderd] 3 maart 2007 01:17
    van matratzenconcord.de

    Wir expandieren weiter und suchen deshalb ständig Geschäftsräume

    ■ zwischen 200 und 350 m²
    ■ in Städten ab 10.000 Einwohnern
    ■ an Hauptausfallstraßen oder
    ■ an stark frequentierten Straßen in Zentrumsnähe
    ■ an stark frequentierten Ecklagen

    Wir sind interessiert an langfristigen Mietverträgen und bieten Ihnen eine marktgerechte Miete. Übernahme sofort oder später.

  3. [verwijderd] 3 maart 2007 01:23
    bericht op beleggersbelangen.nl van tijdje geleden:

    Beter Bed heeft 839 winkels in vijf landen (Duitsland, Nederland, Spanje, Oostenrijk en Zwitserland), waarvan ruim driekwart in Duitsland. Hier heeft het de afgelopen jaren bewezen dat het mogelijk is te groeien in een uiterst conjunctuurgevoelig segment (dure consumentengoederen), ondanks slechte marktomstandigheden. Beter Bed heeft dit kunnen doen door voortdurend nieuwe filialen te openen en streng op de kosten te letten, waardoor de gemiddelde kosten per filiaal de afgelopen jaren steeds met enkele procenten zijn gedaald.

    Nu de Duitse markt eindelijk aantrekt, is Beter Bed uitstekend gepositioneerd om hiervan te profiteren. Voorlopig zijn er in Duitsland nog voldoende uitbreidingsmogelijkheden om de zo succesvolle strategie voort te zetten (in tegenstelling tot in Nederland, waar de markt verzadigd is (25 winkels)). Ook in Spanje is nog ruimte om te groeien. Wij zien geen reden om de koopadviezen te wijzigen.
  4. [verwijderd] 3 maart 2007 01:30
    www.beleggersbelangen.nl/web/show/id=...

    Uit bovenstaand artikel van jaar geleden bleek dat er in 2005 93 nieuwe winkels zijn geopend.

    In België was BETERBED nog niet echt actief dus dat beloofd nog wat voor 2007 en er zit groeipotentieel. Als dat net zo snel gaat als in Duitsland , Oostenrijk en Zwitserland ziet het er goed uit.

    Op naar de 1.000 winkels in Europa
    (eind 2008 in huidige groeitempo, eind 2007 bij versnelde groei).

  5. [verwijderd] 8 maart 2007 18:55
    Briljant bedrijfsmodel Beter Bed
    (MP) Beter Bed publiceert morgen de jaarcijfers en de verwachtingen daarvoor zijn hoog gespannen. Dat is vooral te danken aan de twee keer dat de onderneming de eigen winstverwachting heeft verhoogd. De beurskoers is daar met een verdubbeling sinds eind 2005 al ver op vooruit gelopen, maar de groeikansen voor Beter Bed zijn zo mooi dat analisten het nog te vroeg vinden om al afscheid te nemen.

    Alle vijf de effectenbanken die de onderneming volgen geven een koopadvies. Maar misschien komt daar verandering in als de vooruitzichten morgen tegenvallen:

    www.iex.nl/nieuws/nieuws_artikel.asp?...

    Voorlopig lijkt de strategie van Beter Bed echter onverslaanbaar. De onderneming heeft ruim 800 winkels, waarvan ruim 90% in Nederland en Duitsland staat. Door overnames en het openen van nieuwe vestigingen groeit dat aantal gestaag. Beter Bed is al actief in Zwitserland, Oostenrijk en Spanje en het gefragmenteerde karakter van de Europese beddenmarkt betekent dat er nog volop groeiruimte is.

    Momenteel profiteren de bestaande winkels van de aantrekkende economie in Duitsland en Nederland, dus de huidige winstgroei van circa 30% per jaar oogt niet houdbaar. Maar een tempo van 15% lijkt niet te hoog gegrepen. Beleggers kunnen een blik werpen op het Amerikaanse Bed, Bath & Beyond (BBBY) om te zien wat dat voor de koers kan betekenen.

    De winkels van deze onderneming zijn aanzienlijk groter dan die van Beter Bed en het aanbod is iets ruimer, maar de bedrijfsmodellen kunnen bijna over elkaar gelegd worden. Tussen 1994 en 2004 groeide het aantal vestigingen van BBBY van 45 naar 629. In deze periode is de omzet bijna vervijftienvoudigd en de winst steeg van 21,9 naar 400 miljoen dollar.

    Voor beleggers is de koers natuurlijk het meest interessant. En die ging van 26,40 dollar naar 41,90 dollar. Maar het aandeel was ondertussen al drie keer gesplitst, zodat iedereen die één aandeel had gekocht in 1994 nu 8 aandelen had gehad. Een rendement van 1.170%, ofwel dik 25% per jaar. Beter Bed heeft in potentie dus een briljant bedrijfsmodel. Als het management bij de cijferpublicatie van morgen laat merken dat ze deze sneltrein niet laten ontsporen, staat beleggers nog een prachtige rit te wachten.



    mvg.o ja ergens van het IEX-forum geleend.
  6. [verwijderd] 8 maart 2007 20:49
    Las in de verwachtingen van analisten dat ze 60 nieuwe winkelvestigingen verwachten in 2007 hoofdzakelijk in Spanje en Duitsland. België, Nederland, Zwitserland en Oostenrijk dus slechts enkele nieuwe winkels? Denk zelf dat het er wel eens wat meer kunnen worden. We gaan in ieder geval ergens tussen de 900-1.000 winkels groeien in 2007 op basis van de verwachtingen van analisten.

    Vandaag werd de weerstand getest op 24,20...morgen er maar doorheen?

    Steun is gevormd op EUR 21.10, weerstand op EUR 24.20.
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.