Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Binck« Terug naar discussie overzicht

Woensdag 10 januari de dag van het verslag

21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. dickk 9 januari 2007 21:04


    20070110 Woensdag 10 januari de dag van het verslag

    Verslag van het gesprek van Gertjan (Gpsurver) en Dick (dickk) met Mevrouw Jonneke van Staveren hoofd PR BinckBank en Dhr. Kalo Bagijn, directeur manager BinckBank.

    Op donderdag 4 januari 2007, om 11,00 uur, werden wij ontvangen bij BinckBank nadat wij enkele weken daarvoor een uitnodiging hadden ontvangen. Met in onze bagage ruim dertig vragen, suggesties en op- of aanmerkingen die via het BinckBank forum op IEX bij ons gedropt waren.
    De heer Bagijn laat weten dat BinckBank onderscheid maakt in Public Relations, Investor Relations en Marketing & Sales. Dit zijn verschillende onderdelen van het totale communicatiebeleid en hebben ieder hun eigen aandachtsgebieden. IR betreft de financiële PR. PR betreft de communicatie met betrekking tot de producten en diensten van BinckBank en Marketing&Sales wordt ingezet voor de acquisitie van nieuwe klanten in de vorm van o.a. reclamecampagnes en acties.
    De sfeer is zakelijk. Dhr. Bagijn laat duidelijk blijken dat hij kritiek toejuicht, ongefundeerde kritiek ook goed kan begrijpen, maar absoluut niet “amused” is dat onterechte kritiek plaatsvindt op persoonlijke basis, omdat het PR beleid van BinckBank succesvol is gebleken de laatste jaren. Het is zeer belangrijk dat persberichten nieuws bevatten. Er worden door de PR afdeling regelmatig persberichten uitgestuurd, maar niet alles is altijd interessant genoeg om te plaatsen. De PR afdeling van BinckBank doet er in ieder geval alles aan om informatie aan te bieden die nieuwswaarde bevat en om in gesprek te gaan met journalisten over de inhoud. Hij brak dan ook een lans voor Jonneke van Staveren en ging vierkant achter haar staan. Naast Public Relations houdt de afdeling Marketing & Sales zich bezig met marketing in de vorm van advertentiecampagnes, promoties en speciale gebeurtenissen. BinckBank is altijd prominent aanwezig op radio, TV en online. .

    Het management is zeer kritisch op het uitgave patroon betreffende deze zaken. Er is veel onderzoek gedaan naar de effectiviteit van reclame, promoties etc. De kosten per nieuwe klant en de opbrengsten per klant zijn de belangrijkste criteria. De feiten spreken boekdelen. Niet alleen groeit BinckBank harder dan haar concurrentie in het aantal klanten, de kostprijs per klant ligt ook aanzienlijk lager. Getallen hiervoor zijn publiekelijke beschikbaar bijvoorbeeld in de jaarverslagen van Rabobank (groei aantal klanten) en de openbaar beschikbare mediabestedingen (opvraagbaar via BCC). Dat betekent dat de inspanning die BinckBank verricht om nieuwe klanten binnen te halen efficiënt en goedkoop is. Dit geeft de directie van BinckBank de overtuiging dat de manier waarop men dit aanpakt de goede is en daar horen b.v. geen workshops of vergelijkbare activiteiten bij. Het marketingbudget van BinckBank is fors lager dan dat van Alex, maar de klantengroei daarentegen is vele malen groter. Een behoorlijk groot gedeelte van de nieuwe klanten komt via de al bestaande klanten. En over die klanten heeft men bij BinckBank een duidelijke mening. Dhr. Bagijn benadrukte verschillende keren dat de klant bij BinckBank absoluut bovenaan komt en hoger staat in de pikorde dan de aandeelhouder. Hij vindt dat je pas goed voor je aandeelhouders kunt zorgen als je klanten tevreden zijn. De klant is zeer belangrijk, wordt uiterst serieus genomen en er wordt absoluut naar geluisterd. De belangrijkheid van de klant is de rode draad die door dit gesprek loopt en wordt steeds weer benadrukt.

    Na dit betoog en de informatiestroom werden de vragen en opmerkingen doorgenomen die we van de forum bezoekers mee gekregen hadden en wordt de sfeer een stuk vriendelijker. De stoom is afgeblazen en er is begrip onzerzijds dat men bij BinckBank de kritiek op individuele basis die zo nu en dan opduikt op het forum niet plezierig vind. BinckBank juicht kritiek in het algemeen toe en er is zeker ook begrip voor ongefundeerde kritiek. Individuele onterechte kritiek op persoonlijke basis kan bijdragen tot imagoschade van medewerkers. Dat is een insteek waar wij, Gertjan en ik, niet aan gedacht hebben, maar wat voor BinckBank een zeer belangrijk gegeven is. Een van de doelstellingen van de uitnodiging is het bewerkstelligen van begrip hiervoor. Ik zal in ieder geval in de toekomst daar rekening mee gaan houden en beloof plechtig te proberen wel gefundeerd bezig te zijn.

    Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de vragen en antwoorden, kunnen deze aanvragen via e-mail adres prbinck@gmail.com en ook dat verslag wordt per omgaande aan u toegestuurd.

    Dick en Gertjan

  2. [verwijderd] 10 januari 2007 11:07
    quote:

    drknowno schreef:

    Dick en Gert-jan bedankt voor een heel duidelijk verslag. Waarom kunnen de antwoorden op de vragen niet ook simpel gepost worden?
    Drknowno,
    Wij hebben hierover een afspraak met Binckbank gemaakt. Er zijn een aantal redenen voor.

    Aangezien de repons omtrent de door ons gestelde vraag met suggesties te komen betreffende het Pr-beleid en dergelijke enigszins tegenviel hebben we besloten het verslag alleen open te stellen voor alleen de echt geinteresseerden. Je moet hier dan iets meer moeite voor doen en je treedt iets meer uit de anonimiteit. Overigens kun je simpel aan het verslag komen door ons een mail te sturen.

    Tevens willen we een schreeuwerige discussie door anonieme posters voorkomen.

    Groet Gertjan
  3. Saartje 10 januari 2007 16:34
    quote:

    gpsurfer schreef:

    [quote=drknowno]
    Dick en Gert-jan bedankt voor een heel duidelijk verslag. Waarom kunnen de antwoorden op de vragen niet ook simpel gepost worden?
    [/quote]

    Drknowno,
    Wij hebben hierover een afspraak met Binckbank gemaakt. Er zijn een aantal redenen voor.

    Aangezien de repons omtrent de door ons gestelde vraag met suggesties te komen betreffende het Pr-beleid en dergelijke enigszins tegenviel hebben we besloten het verslag alleen open te stellen voor alleen de echt geinteresseerden. Je moet hier dan iets meer moeite voor doen en je treedt iets meer uit de anonimiteit. Overigens kun je simpel aan het verslag komen door ons een mail te sturen.

    Tevens willen we een schreeuwerige discussie door anonieme posters voorkomen.

    Groet Gertjan

    Uitstekend om er toch een beetje een filter op te zetten. Het is natuurlijk best wel intrigerend om de verhouding te zien tussen welke lieden ´stamgast´ zijn op dit forum en welke lieden jullie per email verzoeken het uitgewerkte verslag te doen toesturen.
  4. [verwijderd] 10 januari 2007 17:30
    aanbevolen email gestuurd en mijn hartelijke dank voor de gepleegde inspanningen.
    Even wat anders, wie heeft er ook regelmatig op z'n PDA dat de bincksite niet vernieuwd maar een error geeft? Als je dan via favorieten opnieuw ernaar toe gaat doe hij het wel zonder opnieuw in te moeten loggen.
    Mijn provider is Orange.
  5. [verwijderd] 10 januari 2007 17:37
    quote:

    penningen schreef:

    aanbevolen email gestuurd en mijn hartelijke dank voor de gepleegde inspanningen.
    Even wat anders, wie heeft er ook regelmatig op z'n PDA dat de bincksite niet vernieuwd maar een error geeft? Als je dan via favorieten opnieuw ernaar toe gaat doe hij het wel zonder opnieuw in te moeten loggen.
    Mijn provider is Orange.
    Ik heb het alleen als ik Limewire(zwaargewicht) en Binck(want Java, ook een geheugenslurper) naast elkaar laat draaien. Dat kan dus net niet via ADSL-direct. Grotere bak is dan wenselijk, of gewoon na tienen pas downloads binnenslepen.
21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.