Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Michiel Pekelharing - Draka van een aandeel?

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 februari 2006 19:04
    goed artikel. Ik weet niet hoe het bij Nexans is maar Draka heeft mi veel EV per aandeel. Ook de 'vrije kasstroom' (nettowinst + afschrijvingen en andere bijzondere afwaarderingen - investeringen) gedeeld door het aantal aandelen ligt bij Draka wel hoog en kan de komende jaren sterke toenemen. Samen gezien met de doelstelling van de operationele marge voor 2007 blijf ik er positief voor de toekomst van Draka!

    mvg

    Arjan
  2. Pietpaaltjes77 24 februari 2006 19:38
    uhh kabeltjes voor in de auto. Lijkt mij eigenlijk een typisch product voor chinese producenten. Passen mooi in de container en hop naar de auto producten.

    MAW is er wel toekomst voor deze producten in europa? Autoproducenten moeten momenteel elk dubbeltje omdraaien om de marges op pijl te houden. Recent is bijvoorbeeld Carlos Ghan aangetrokken bij Renault om de kosten verder te drukken en concurrentie aan te kunnen met auto's uit lage lonen landen.

    Kabels voor een airbus en geavanceerde glasvezelkabels zijn natuurlijk een ander verhaal.
  3. folg2 25 februari 2006 16:14
    Mercedes, die grote problemen heeft omdat zij volgens eigen zeggen "ver vooruitlopen" op electronisch gebied hebben in hun grote auto's één kabel systemen toegepast. Dan ging men met "coderouters" naar alle delen van het voertuig.(lees veel minder kabel a la Draca en co) Kritiek van het shovinistisch Duits autoland,dat japanners beter zijn, heeft hun de klok doen terugdraaien. De opkomst van Hybrides (lees electrisch)auto's gebruiken ook vèèl meer kabel dan voorheen (hoge spanning en voeding) Het verhaal van de 12volt accu om te bouwen naar 42volt gaat niet door omdat componenten fabrikanten a la microelectronics teveel problemen hebben met de printplaten.
    Ook Bush heeft in zijn "state of ..." wetenschappers nageaapt door te zeggen dat er niet alleen hybrides maar ook plug-in hybrides moeten komen (plug-in: worden thuis met nachtstroom opgeladen waardoor ze 20 à 50km zonder de omploffingsmotor kunnen rijden en zodoende in de stad en bij langzaam verkeer altijd electrisch rijden. Hierdoor kan het verbruik dalen tot 2 op 100km)
    Alles hierboven geschreven plijt voor een renaissance van de kabel.
    Paardevoet: als men een soort robust wifi systeem vindt voor de auto dat nu steeds meer toepassingen krijgt in domotica, dan is mijn betoog voor niets geweest en zijn al dit soort kabelaars 'vogels voor de kat'.
    Zo zie je maar dat iedereen gelijk heeft.
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.