Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Frank van Dongen - Vlag in top

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. folg2 2 januari 2006 22:30
    Uw betoog van afwisselende euforie en dan weer boetedoening is soms aandoenlijk.
    Het vertedert klanten die niets verdient hebben en blijven als klit aan u hangen. Subliem!
    Ballard heeft niets gedaan omdat waterstof gemaakt van gas=co2 uitstoot en gemaakt van elektriciteit een rendementsverlies geeft van 90%. Huidig rendement tussen 35 &48%voor hybrides. Hoe gek het ook klinkt, maar we zullen via kernenergie en zonneënergie het moeten doen met batterijen, rendement rond 60% laden/ontladen. Buiten Toshiba ken ik geen fabrikant die momenteel de batterij van de toekomst maakt. Litium iion nanotechniek, opgeladen in 3 minuten, energiedichtheid 40% van benzine en 1500cycli. Zoek mij de enrstige fabrikanten die hierin investeren.
    Pot verwijt ketel: De auto industrie zegt dat het niet hun taak is een energiedrager te zoeken, maar deze van de overheid; de overheid zegt dat de autoindustrie moet zorgen voor het volledige consept. Moet de autofabrikant dan ook zorgen voor de wegen?? Hier wringt het schoentje.
    Dus nogmaals: kernenergie of fusie (zie frankrijk die het haalden van de japanners) en batterijen volgens nanotechniek toepassing.
    Deze zullen dezelfe opgang kennen als de zonnepanelen fabrikanten in Duitsland die (ook door subsiedies) tussen 3&400% haalden de laatste 2 jaar. Zoek ze mij aub het zal u noch mij WINDeieren leggen.
  2. [verwijderd] 2 januari 2006 23:13
    Een AAAAAAAAA batterij?

    Bron: ScienceDaily Magazine, 14 oktober 2002 – Het kan faxen en video verzenden en ontvangen, en het heeft de processor kracht van een PC. Deze mobiele telefoon van de toekomst zo vandaag de dag al te koop kunnen zijn, ware het niet voor de batterij, accu. De techniek is aanwezig om mobiele telefoons zoals omschreven te bouwen, het maakt de moderne I-mode mobieltjes waarmee men beelden kan verzenden en video-games on line kan spelen een ouderwets apparaat. Echter de accu cellen die momenteel in mobiele telefoons gebruikt worden zijn lang niet krachtig genoeg om al deze moderne speeltjes te combineren in de mobiele telefoon. Lap tops, video camera’s en digitale camera’s hebben allen te maken met dit gebrek aan vermogen. Intussen worden er nano machines ontwikkeld voor allerlei toepassingen, zoals laboratoria op een chip, apparaatjes die chemische gassen of biologische bestandsdelen in de lucht kan analyseren, die accu cellen nodig hebben die velen malen kleiner zijn en krachtiger moeten zijn als de huidige generatie accu cellen. Men is nu een onderzoek gestart naar accu cellen die geënt zijn op nanotechniek deze technieken kunnen leiden naar kleine batterijen en accu cellen die echt minuscuul zijn en gebruikt zullen worden in microelektromechanische machines, oftewel afgekort MEMS. In het eerste jaar van een 5 jarig samenwerkingsverband tussen 3 onderzoeksinstituten gesponsord door de US Office of Naval Research, heeft men grote progressie getoond tot het uiteindelijke doel, het creëren van een drie dimensionale millimeters afgemeten accu cel, aanzienlijk kleiner dan de centimeters grote gehoorapparaat batterijen, die momenteel de kleinste batterijen zijn die men op de markt kan verkrijgen. Alle batterijen bestaan uit twee elektroden, een anode en een kathode, en een elektrolyse oplossing. Men heeft intussen al nano-anodes en nano-kathodes ontwikkeld. Ter grootte van een schaal van een biljoenste van een meter. In testen is reeds aangetoond dat deze elektroden 100 maal sterker zijn dan de traditionele elektrodes. De elektroden hebben ook een unieke en veelbelovende structuur. Men ontwikkelde de nano elektroden met een techniek genaamd Template Synthese, dit houdt in dat men 5 miljoen kleine nanoschalige gaten in een stuk plastiek of keramiek van enkele centimeters vult met een oplossing van chemische componenten die de elektrode gaan vormen. Nadat de oplossing uithardt, wordt het template (ondergrond) verwijderd, waardoor de elektrodes overblijven. De volgende uitdaging is, een manier te vinden om deze nano anodes en kathodes samen met een elektrolyse oplossing en andere componenten te assembleren tot een batterij cel. Er wordt onderzoek verricht naar een totaal nieuwe batterij opzet, waarbij alle componenten bestaan uit nano materialen, en men is er al in geslaagd om bijna alle componenten te maken. Echter op dit moment ontbreekt het nog aan de techniek om alle componenten te assembleren. Nano anodes en kathodes zijn niet alleen krachtiger als de traditionele elektroden, maar gaan ook langer mee. Lithium-ion accu cellen kunnen gemiddeld 500 keer geladen en ontladen worden voordat ze slijten. In testen onlangs gedaan, wordt aangetoond dat nano elektroden ongeveer 1400 keer laden en ontladen kunnen doorstaan voor slijtage. De nieuwe techniek kan mobiele telefonie en alle andere apparaten die Lithium-ion batterijen gebruiken, aanzienlijk verbeteren.Voorspellingen zijn dat men binnen 3 jaar technieken heeft ontwikkeld om de nano componenten te assembleren tot micro batterijen, waardoor de toepassingen van MEMS (microelektromechanische machines) binnen enkele jaren binnen ons bereik zijn.

    -------------------------------------------------

    Helaas,dit is het enige wat ik kon vinden(in het nederlands)op google...
    Info is ook gedateerd en het gaat hier om microtoepassingen.Of is dit te vertalen naar bijvoorbeeld accu's in auto's voor aandrijving dmv elektromoter?Wie het weet(of er meer van weet dan ik)mag het zeggen.

    gr

    Ab
  3. [verwijderd] 5 januari 2006 13:03
    best forum, zie mijn investment product links op www.aai.demon.nl binnenkort met eigen projecten en n stukje over kernfusie en een nieuw apparaat de sunflower concentrator, spiegels die zonlicht concentreren op een enkele zonnecel/receptor, ook het idee om voor de kust 1 gigatiese windmolen van 1 km hoog te bouwen, geschatte power, ca 400 mw vind ik nog steeds een goed idee
    mvg en n happy ny zzzaai
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.