Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,950   -0,005   (-0,05%) Dagrange 10,890 - 11,070 1.599.590   Gem. (3M) 1,4M

Just Eat Takeaway 2024

37.470 Posts
Pagina: «« 1 ... 1700 1701 1702 1703 1704 ... 1874 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 14 september 2024 12:58
    quote:

    Kas schreef op 13 september 2024 23:28:

    Heb je zelf eigenlijk wel door dat je enorm denigrerend overkomt? Of gaat zoiets volledig langs je heen?
    Wat is er denigrerend aan? IK wil natuurlijk niemand, en zeker iemand als SEVA, niet kleineren of kwetsen!! Maar hij was uitgenodigd voor een gesprekje met de IR van JET en ik ben benieuwd of het gesprekje al heeft plaatsgevonden en zo ja hoe dat ging!!
  2. Dutch trackers 14 september 2024 14:39
    Leuk, positieve berichten :-)
    In het verleden, meer negatieve berichten hier, in aanloop naar een koopmomentje.
    Koop zelf wel bij onder de 12. heeft vaker gewerkt.
    Anders wachten tot 16 oktober en/of NYC (>28 sponsors).
    AHL heeft nu ca. 1,50 verdiend op de laatste uitbreiding, misschien moeten ze maar iets gaan cashen.
  3. forum rang 6 Mr Trade 14 september 2024 17:57
    quote:

    Dutch trackers schreef op 14 september 2024 14:39:

    Leuk, positieve berichten :-)
    In het verleden, meer negatieve berichten hier, in aanloop naar een koopmomentje.
    Koop zelf wel bij onder de 12. heeft vaker gewerkt.
    Anders wachten tot 16 oktober en/of NYC (>28 sponsors).
    AHL heeft nu ca. 1,50 verdiend op de laatste uitbreiding, misschien moeten ze maar iets gaan cashen.
    AHL heeft nog helemaal niets verdiend, pas op het moment dat ze alle stukken terug gekocht hebben.
    Zou wel eens tegen kunnen vallen met het volume van de afgelopen dagen.

    Maargoed maandag maar weer eens zien wat de nieuwe week ons gaat brengen :)
  4. forum rang 7 Fender bass 14 september 2024 18:37
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 14 september 2024 12:58:

    [...]

    Wat is er denigrerend aan? IK wil natuurlijk niemand, en zeker iemand als SEVA, niet kleineren of kwetsen!! Maar hij was uitgenodigd voor een gesprekje met de IR van JET en ik ben benieuwd of het gesprekje al heeft plaatsgevonden en zo ja hoe dat ging!!
    Het weekend is er voor wat reflectie.
    Ik vraag me af of het personage Pedro Ines Kuilen neerkijkt op de, ongetwijfeld, saaie persoon die 'm vertolkt.

    En omgedraaid, wil de allerdaagse en saaie persoon zó graag een groots en geslaagd zakenman zijn dat dit het allemaal waard is?

    En hoe ongelukkig ben je dan eigenlijk? Dat je zo'n personage creëert om jezelf beter te voelen, maar het alleen maar tegenovergesteld werkt. Volgens mij werk je je jezelf alleen maar de put in met zo'n verzonnen leven.
  5. forum rang 7 déjà vu 15 september 2024 11:37
    Nog 31 dagen tot de Q3 2024 Trading Update. Met de eerder afgegeven outlook en de doorberekening daarop, resiliente kasstromen, potentiële katalysatoren voor fusies en overnames en stabilisatie van het vernieuwde JET zie ik het zelf positief in. Ben wel benieuwd hoe jullie tegen de Q3 Trading Update aankijken en wat zijn jullie verwachtingen in deze?
  6. forum rang 6 Ruval 15 september 2024 11:43
    quote:

    déjà vu schreef op 15 september 2024 11:37:

    Nog 31 dagen tot de Q3 2024 Trading Update. Met de eerder afgegeven outlook en de doorberekening daarop, resiliente kasstromen, potentiële katalysatoren voor fusies en overnames en stabilisatie van het vernieuwde JET zie ik het zelf positief in. Ben wel benieuwd hoe jullie tegen de Q3 Trading Update aankijken en wat zijn jullie verwachtingen in deze?
    Groei aantal orders (en in verlengde daarvan groei GTV) en verhoging Outlook zijn twee belangrijke dingen. Ik verwacht een verhoging van de Outlook tot 475/mln. Ook moeten we afwachten in hoeverre kosten (hoofdkantoor) nu structureel verlaagd zijn. Ontslagen Canada, sluiting Frankrijk, en 1 app moeten nu zichtbaar leiden tot minder kosten….

    Management was tijdens laatste conference call nogal enthousiast over groei orders (Campus, Amazon, uitbreiding partners en nieuwe markten). Afwachten of dit eindelijk wordt waargemaakt
  7. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 15 september 2024 12:12
    quote:

    Ruval schreef op 15 september 2024 11:43:

    [...]
    Groei aantal orders (en in verlengde daarvan groei GTV) en verhoging Outlook zijn twee belangrijke dingen. Ik verwacht een verhoging van de Outlook tot 475/mln. Ook moeten we afwachten in hoeverre kosten (hoofdkantoor) nu structureel verlaagd zijn. Ontslagen Canada, sluiting Frankrijk, en 1 app moeten nu zichtbaar leiden tot minder kosten….

    Management was tijdens laatste conference call nogal enthousiast over groei orders (Campus, Amazon, uitbreiding partners en nieuwe markten). Afwachten of dit eindelijk wordt waargemaakt
    IK denk dat in de belangrijkste landen de omzet stabiel is gebleven maar er is een goedekans dat Grubhub qua orders is gegroeid!
  8. forum rang 7 déjà vu 15 september 2024 12:38
    quote:

    Ruval schreef op 15 september 2024 11:43:

    [...]
    Groei aantal orders (en in verlengde daarvan groei GTV) en verhoging Outlook zijn twee belangrijke dingen. Ik verwacht een verhoging van de Outlook tot 475/mln. Ook moeten we afwachten in hoeverre kosten (hoofdkantoor) nu structureel verlaagd zijn. Ontslagen Canada, sluiting Frankrijk, en 1 app moeten nu zichtbaar leiden tot minder kosten….

    Management was tijdens laatste conference call nogal enthousiast over groei orders (Campus, Amazon, uitbreiding partners en nieuwe markten). Afwachten of dit eindelijk wordt waargemaakt
    Heb alleen zelf even Noord Europa en Groot-Brittannië & Ierland berekend.

    Voor Noord Amerika en Zuid-Europa, Australië nog niet. Dit ligt nu wat complexer, ook i.v.m. de Capus en deal met Amazon. Nieuw-Zeeland (SEANZ) is eerder al gestopt, maar daar kunnen ook nog kosten voor komen.

    Mijn eigen verwachting voor Noord Europa Q3:

    Ordergroei Q3 tot 75 miljoen.
    GTV stijging 6-8% t.o.v. vorig jaar.
    ATV stijging 6-8% t.o.v. vorig jaar.
    AEBITDA lichte groei tot 95 miljoen.

    Mijn eigen verwachting voor Groot-Brittannië & Ierland Q3:

    Orders lichte groei tot 60 miljoen orders.
    GTV stijging 9% t.o.v. vorig jaar.
    ATV stijging 9% t.o.v. vorig jaar.
    AEBITDA stijging tot 50 miljoen.

    Verder zijn inmiddels activiteiten gestopt in Nieuw-Zeeland en Frankrijk.

    JET+ uitrol via Amazon in Spanje.

    Voor Grubhub was (specifiek eerste half jaar 2024) FCF voor veranderingen in werkkapitaal -€4 miljoen, waardoor deze divisie bijna FCF positief draait.
    Hierdoor zal het bedrijf vanaf heden dan ook netto geen cash meer nodig hebben. Ben zelf wel benieuwd wat Grubhub ons zal brengen voor Q3.
    Verwacht op zijn minst een break-even.
  9. forum rang 5 Jimnotaris 15 september 2024 14:06
    quote:

    déjà vu schreef op 15 september 2024 12:38:

    [...]

    Heb alleen zelf even Noord Europa en Groot-Brittannië & Ierland berekend.

    Voor Noord Amerika en Zuid-Europa, Australië nog niet. Dit ligt nu wat complexer, ook i.v.m. de Capus en deal met Amazon. Nieuw-Zeeland (SEANZ) is eerder al gestopt, maar daar kunnen ook nog kosten voor komen.

    Mijn eigen verwachting voor Noord Europa Q3:

    Ordergroei Q3 tot 75 miljoen.
    GTV stijging 6-8% t.o.v. vorig jaar.
    ATV stijging 6-8% t.o.v. vorig jaar.
    AEBITDA lichte groei tot 95 miljoen.

    Mijn eigen verwachting voor Groot-Brittannië & Ierland Q3:

    Orders lichte groei tot 60 miljoen orders.
    GTV stijging 9% t.o.v. vorig jaar.
    ATV stijging 9% t.o.v. vorig jaar.
    AEBITDA stijging tot 50 miljoen.

    Verder zijn inmiddels activiteiten gestopt in Nieuw-Zeeland en Frankrijk.

    JET+ uitrol via Amazon in Spanje.

    Voor Grubhub was (specifiek eerste half jaar 2024) FCF voor veranderingen in werkkapitaal -€4 miljoen, waardoor deze divisie bijna FCF positief draait.
    Hierdoor zal het bedrijf vanaf heden dan ook netto geen cash meer nodig hebben. Ben zelf wel benieuwd wat Grubhub ons zal brengen voor Q3.
    Verwacht op zijn minst een break-even.
    Hoe kom je aan die "groeiverwachtingen" voor VK/I en Noord-Europa? Aantal orders in VK was altijd al boven de 60 miljoen en dus geen groei en voor Noord-Europa zou dat een groei van 10/15% betekenen(hangt ervan af met welk vorig kwartaal je het vergelijkt). Dit gaat never /nooit plaatsvinden komende cijfers. Ook je "GTV-verwachtingen"zijn historisch hoog in vergelijk met eerdere cijfers.

    Kijk de "press releases" van JET er nog maar eens op na.

  10. forum rang 7 déjà vu 15 september 2024 14:23
    quote:

    Jimnotaris schreef op 15 september 2024 14:06:

    [...]

    Hoe kom je aan die "groeiverwachtingen" voor VK/I en Noord-Europa? Aantal orders in VK was altijd al boven de 60 miljoen en dus geen groei en voor Noord-Europa zou dat een groei van 10/15% betekenen(hangt ervan af met welk vorig kwartaal je het vergelijkt). Dit gaat never /nooit plaatsvinden komende cijfers. Ook je "GTV-verwachtingen"zijn historisch hoog in vergelijk met eerdere cijfers.

    Kijk de "press releases" van JET er nog maar eens op na.

    Gedeeltelijke cijfers uit gegevens 2023, 1e halfjaarcijfers 2024, de gegeven outlook door Just Eat Takeaway, nieuwe opdrachten, verwachtingen van diverse analisten en mijn eigen verwachtingen.

    Groot-Brittannië & Ierland (UK&I) zag ongeveer eenzelfde aantal orders in
    H1-2024 als in H1-2023 (respectievelijk 120 en 121 miljoen). Klopt dat je zegt dat VK ieder kwartaal 60 miljoen.
    Ben beetje voorzichtig in mijn voorspelling. Maak er maar 60-65 miljoen van.

    We zullen zien.
  11. forum rang 5 Jimnotaris 15 september 2024 14:32
    quote:

    déjà vu schreef op 15 september 2024 14:23:

    [...]

    Gedeeltelijke cijfers uit gegevens 2023, 1e halfjaarcijfers 2024, de gegeven outlook door Just Eat Takeaway, nieuwe opdrachten, verwachtingen van diverse analisten en mijn eigen verwachtingen.

    Groot-Brittannië & Ierland (UK&I) zag ongeveer eenzelfde aantal orders in
    H1-2024 als in H1-2023 (respectievelijk 120 en 121 miljoen). Klopt dat je zegt dat VK ieder kwartaal 60 miljoen.
    Ben beetje voorzichtig in mijn voorspelling. Maak er maar 60-65 miljoen van.

    We zullen zien.
    We zullen inderdaad zien. Het kwartaal is nog niet voorbij, maar het gaat geen "geweldig"kwartaal zijn (mijn eigen ervaring) en als er al groei is dan zal dat hooguit 1 a 2 % zijn, maar kan ook krimp betekenen. GTV(lees inflatie) is ook niet zo (historisch) hoog. Het is volkomen zinloos om er maar een slag naar te slaan.
  12. forum rang 7 déjà vu 15 september 2024 14:54
    quote:

    Jimnotaris schreef op 15 september 2024 14:32:

    [...]

    We zullen inderdaad zien. Het kwartaal is nog niet voorbij, maar het gaat geen "geweldig"kwartaal zijn (mijn eigen ervaring) en als er al groei is dan zal dat hooguit 1 a 2 % zijn, maar kan ook krimp betekenen. GTV(lees inflatie) is ook niet zo (historisch) hoog. Het is volkomen zinloos om er maar een slag naar te slaan.
    Dank je wel Jimnotaris.
    Iedere verwachting of mening is welkom.
  13. hardijs 15 september 2024 15:39
    Wat een aandeel! Wat een aandeel! Dringt het bij jullie door dat we op 12,23 staan! Geen vooruitzichten voor een katalysator. Het weekend zit er weer bijna op. Morgen en de rest van de week weer tenenkrommend verloop van de koers. Jitse zou op moeten stappen, maar dit gaat niet gebeuren. Het jaar zit er ook al bijna op. Tsjonge, jonge, jonge.
  14. forum rang 6 Ruval 15 september 2024 15:53
    quote:

    hardijs schreef op 15 september 2024 15:39:

    Wat een aandeel! Wat een aandeel! Dringt het bij jullie door dat we op 12,23 staan! Geen vooruitzichten voor een katalysator. Het weekend zit er weer bijna op. Morgen en de rest van de week weer tenenkrommend verloop van de koers. Jitse zou op moeten stappen, maar dit gaat niet gebeuren. Het jaar zit er ook al bijna op. Tsjonge, jonge, jonge.
    Rustig hardijs…. Ontspan nog even op zondag….

    Geen vooruitzichten voor een katalysator? Volg je het aandeel niet? Lees je geen analisten rapporten?
  15. forum rang 5 Kwiirk 15 september 2024 16:29
    quote:

    hardijs schreef op 15 september 2024 15:39:

    Wat een aandeel! Wat een aandeel! Dringt het bij jullie door dat we op 12,23 staan! Geen vooruitzichten voor een katalysator. Het weekend zit er weer bijna op. Morgen en de rest van de week weer tenenkrommend verloop van de koers. Jitse zou op moeten stappen, maar dit gaat niet gebeuren. Het jaar zit er ook al bijna op. Tsjonge, jonge, jonge.
    Resultaten verbeteren kwartaal op kwartaal. Kans op oplossen fee caps probleem en verkopen Grubhub. Kan bijna niet fout gaan.
  16. forum rang 6 Ruval 15 september 2024 18:30
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 15 september 2024 18:20:

    Wat hebben Jet en de andere maaltijdbezorgers behalve de consumentenbesteding voor voordeel aan een lagere rente door de ECB en de FED ?
    Simpel: lagere rente leidt tot hogere waardering aandeel, omdat toekomstige cashflows tegen lagere rente contant worden gemaakt.
  17. forum rang 7 Hendrik Roo 15 september 2024 18:41
    quote:

    Jimnotaris schreef op 15 september 2024 14:32:

    [...]

    We zullen inderdaad zien. Het kwartaal is nog niet voorbij, maar het gaat geen "geweldig"kwartaal zijn (mijn eigen ervaring) en als er al groei is dan zal dat hooguit 1 a 2 % zijn, maar kan ook krimp betekenen. GTV(lees inflatie) is ook niet zo (historisch) hoog. Het is volkomen zinloos om er maar een slag naar te slaan.
    Hallo Jimnotaris,
    Kun je ons meer vertellen over jouw eigen ervaringen in Q3 ?
    Je bent een van de weinige die daar zicht op heeft. Ben daarnaast benieuwd hoe jij vanuit jouw ervaring kijkt naar de ontwikkeling van de FoodDelivery business in het algemeen en specifiek voor JET.
37.470 Posts
Pagina: «« 1 ... 1700 1701 1702 1703 1704 ... 1874 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.