Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Slim supermarktaankopen doen.

1.619 Posts
Pagina: «« 1 ... 70 71 72 73 74 ... 81 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Freemoneyforever 17 augustus 2024 09:17
    Het is een kwestie van beleving, Leefloon, ik heb vrede gesloten met die windmolens. In Flevoland, met name in Zuid-Flevoland.

    Maar mensen die er last van hebben (o.a. door die lage tonen): dat is wel ernstig.

    Wist je overigens dat rond Dronten de wind voor stroomopwekking het gunstigst is in Nederland?

    De rij twee-wiekige molens ten oosten van de Gooische brug in Z-Flevo waren lang een landmark voor mijn kinderen, als de auto ons richting Oost Flevo bracht. Uiteindelijk brak een wiek af van één van die stroomverwekkers.

    Een windmolen heeft doorgaans drie wieken, ook omdat dat minder trillingen=slijtage geeft.
  2. forum rang 8 Freemoneyforever 17 augustus 2024 10:05
    Sjoemel-olijfolie en hoge prijzen door slechte oogst

    Het was al duur, maar de prijs van olijfolie stijgt nog verder door. Door mislukte oogsten in Zuid-Europa moeten we inmiddels diep in de buidel tasten voor een flesje. En die schaarste zorgt ook nog eens voor gesjoemel. We praten erover met olijfoliesommelier Wilma van Grinsven-Padberg, panelleider van het olijfolieinstituut.
    www.nporadio1.nl/fragmenten/nieuwswee...

    (In Duitsland, toch al geliefd bij slimme supermarktkopers, is een veel betere classificering van olijfolie, die hier als vierge verkocht kan worden (je wordt in de supermarkt hier ter lande vaak bedonderd door de term vierge olijfolie)
  3. forum rang 8 Leefloon 17 augustus 2024 10:39
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 17 augustus 2024 09:17:

    Het is een kwestie van beleving, Leefloon, ik heb vrede gesloten met die windmolens. In Flevoland, met name in Zuid-Flevoland.
    Ik heb er ook geen last van, maar de paar stuks "midden in het IJsselmeer" nemen visuele effecten van een weids, soms oneindig lijkend landschap weg. Het zal goed bedoeld zijn, voor de lieve vrede buitendijks op grote afstand van de dijken, maar dichtbij genoeg om afstanden beter in te kunnen schatten. Een vaststelling; geen "politiek" standpunt. Als je ergens tussen Schokkerhaven en de Ketelbrug onder de Ketelbrug doorkeek, leek dat "het einde van de wereld". Behalve dan als er op het IJsselmeer een schip voorbij kwam. Nu heb je altijd die verstoring, omdat er vroeger soms een schip was maar nu altijd een windmolen staat.

    Omdat er in Flevoland weinig verdorping is, zijn er inderdaad grote gebieden waar windmolens niet misstaan en (bijna) niemand doorlopend storen. Elders is het beleid minder gepast. Zo zou het Reevediep zogenaamd zijn gebouwd voor de natuur, denk aan vogels, maar daar komen dan later mogelijk windmolens. Foute boel, maar dat kon je zien aankomen. Zo was er eerst Nationaal Landschap IJsseldelta Noord, om die gebouwde rivier IJsseldelta Zuid te kunnen noemen. Met behalve de natuur andere excuses, zoals ruimte voor de rivier. Omdat de IJssel zogenaamd niet uitgebaggerd kon worden, terwijl die later is uitgebaggerd. Een prestigeproject van politici. Met verdorping van die polder, want daar komt een soort tweede Naarderbos: het dorp Reeve.

    Bij de brug richting het Gooi mis ik voor fietsers een brug of voetveerpont langs de A27, over de Hoge Vaart en Waterlandseweg. Vanaf ongeveer de Knardijk kun je de kortere Gooiseweg niet volgen. De "nieuwe" fietsbrug reimert-almere.nl/projecten/reimert-f... scheelt iets, met de door grof vandalisme gesloopte lift. Hemelsbreed 130 meter van fietspad naar Stichtse Pad, maar je moet daar 3,5 kilometer kilometer om, of je moet oostelijker via Zeewolde.

    Omleidingen vind ik een veel groter probleem in Flevoland dan de windmolens. Ik werd laatst nog door een verkeersregelaar met beperkte Nederlandse woordenschat ("ja") in een lang rondje gestuurd om daarna op dezelfde plek uit te komen, of er staan onduidelijke borden met "Mussenweg" bereikbaar, of er staat geen bord met "Biddinghuizen via overzijde gewoon bereikbaar", of je moet met gevaar voor eigen leven een weg met uitgeschakeld noodverkeerslicht oversteken. Of de dijk langs het Drontermeer was laatst afgesloten, zonder ter plekke zichtbare reden en zonder van waar tot waar. Dan moet je maar raden hoe je daar omheen fietst, als je niet toevallig www.dedrontenaar.nl/nieuws/algemeen/2... hebt gelezen. Ach, details...

    Andere details, zoals de Kamperzandweg en Kleiweg, gebruik ik echter graag een keer als "waypoints" voor eventuele afwisseling of als alternatief bij mee- of tegenwind. Zo zijn er wel meer plekken, zoals de veerpont richting Waterloopbos en Oud-Kraggenburg. Leuke tussenpunten.Of, nog nooit bewust gezien, meetstoel U99. Geen reisdoel, maar wel een keertje een tussenpunt, of pauze waard. Leuker dan zomaar een kruispunt eerder even pauzeren. Zelfs weleens via een lange, saaie weg in Biddinghuizen gegaan, enkel en alleen omdat dat als een nietszeggende weg in een (niet al te hilarische) sketch werd genoemd. Voor de afwisseling.

    Rond het Gooimeer was een familielid van mij indirect verantwoordelijk voor 2 routeverkortingen. Waar nu bij de Stichtse Brug een loopbrug met fietsgoot ligt, aan de Almeerse zijde bij de Gooimeerdijk, en een in onbruik geraakt, dichtgegroeid olifantenpaadje door de goot naast het spoor bij de Hollandse Brug, vanaf die brug richting Almere (-Haven). Bij het AZC Dronten zijn het de asielzoekers die voor de olifantenpaadjes bij de Roggebotbrug moesten zorgen, en daar kun je met lokale kennis maar beter de ANWB-bordjes richting Dronten niet volgen. Dan moet je iets om via de randmeren, en 2x de Flevoweg oversteken (1x onderdoor, 1x kruising met verkeerslichten). "Beleid", zo'n vaste wijze om een route te bepalen. Met lokale kennis volg je gewoon de parallelweg ten zuiden van de Flevoweg, zonder omwegje en zonder 2x die weg te kruisen.
  4. forum rang 4 Hammer 17 augustus 2024 11:03
    Vanochtend ben ik zoals gebruikelijk brood gaan halen bij de plaatselijke supermarkt van een niet-landelijke formule. Je betaalt in de regel wat meer voor je brood, maar het is dan ook veel lekkerder dan standaard supermarkt brood. Vandaag had ik mazzel: het brood was in de aanbieding. Ik dacht tevens aan alle commotie die er momenteel gaande is omtrent de prijs van olijfolie. Ik weet dat dit spul momenteel zelfs vanuit Zuid-Afrika geïmporteerd wordt. Ik kon nog wel een flesje gebruiken dus ik toogde naar het oliën- en vettenschap.

    Daar aangekomen kreeg ik de schrik van mijn leven: EUR 11,50 voor een litertje huismerk olie! Ik voelde mijn hart sneller kloppen, mijn gezicht liep rood aan en ik begon hardop te praten: “Jeetje mina, grote grutjes nog aan toe! Potdorie, waarom kost dat zo duur? Ik snap er nondeju geen sikkepit van, zijn wij allen collectief koekoek geworden dat wij dit soort ridicule prijzen kennelijk accepteren voor plantaardige olie ten dienste van de voedselbereiding? Heeft die pannenkoek van een olieproducent soms een klap van molenwiek gehad, de malle koekenbakker!”.

    Nadat ik deze vlammende tirade in blinde razernij ten overstaande van het aanwezige personeel en winkelende publiek had gehouden kwam ik weer enigszins bij zinnen. Op een iets kalmere toon verontschuldigde ik mij voor mijn uiterst ongepaste en emotionele taalgebruik en vertrok zonder olijfolie naar de kassa. In huize Hammer wordt tot nader orde in slaolie gebakken!
  5. forum rang 8 josti5 17 augustus 2024 12:24
    Prijs olijfolie voornamelijk enorm gestegen door misoogst, o.a. in Spanje:

    www.nieuweoogst.nl/nieuws/2023/11/28/...

    Waarschuwing: niet alle als olijfolie verkochte olijfolie IS olijfolie, ondanks de mooie etiketten.

    Eenvoudig te testen: olie in de koelkast zetten.
    Als deze gaat vlokken, is het olijfolie, en blijft de olie helder, dan is het een mengsel.
    Ik heb al 6 verschillende supermarktoliën getest en, laat ik het positief houden zonder namen te noemen: er zijn verschillen.

    www.youtube.com/watch?v=6M5BcPg4Q7o&a...
  6. forum rang 8 Leefloon 17 augustus 2024 13:43
    Harris zei dat het gedaan moet zijn met de "woekerprijzen" van voedsel in de supermarkt. Ze stelt voor dat waakhond FTC, de Federal Trade Commission, "grote bedrijven" straffen op gaat leggen als ze irreële prijsstijgingen doorvoeren.

    nos.nl/collectie/13966/artikel/253356...
    www.yout-ube.com/watch?v=nXklndTXKGE @ 9:00-11:50
  7. forum rang 8 Freemoneyforever 17 augustus 2024 15:46
    quote:

    Leefloon schreef op 17 augustus 2024 13:43:

    Harris zei dat het gedaan moet zijn met de "woekerprijzen" van voedsel in de supermarkt. Ze stelt voor dat waakhond FTC, de Federal Trade Commission, "grote bedrijven" straffen op gaat leggen als ze irreële prijsstijgingen doorvoeren.

    nos.nl/collectie/13966/artikel/253356...
    www.yout-ube.com/watch?v=nXklndTXKGE @ 9:00-11:50
    Heb je iets, waar de marktwerking gunstig voor is (voedsel). Ik vind het in ieder geval uiterst merk-waardig. Toestanden als in de voormalige Sovjet-Unie komen dan dichterbij in mijn ogen.
    Zelf heb ik niet de indruk dat voedsel uit grote ketens als Aldi en Lidl, en ook vele huismerken, zoals Gwoon voor woekerprijzen over de toonbank gaat.

    Ondingen als Magnum vind ik gewoon te duur. Maar hier zijn alternatieven.

    Zou dat in de USA anders zijn? De keren dat ik in de USA te supermarkt ging, trof ik hele normale prijzen. Al ben ik sinds Corona daar niet meer geweest. Ik heb gezien, dat Aldi daar ook is. Iemand?
  8. forum rang 8 Freemoneyforever 17 augustus 2024 16:01
    Die ruimtelijke perikelen Leefloon, daar schaam ik mij in sommige gevallen voor. Is dat Nederland? Windmolens horen in het huidige tijdperk, maar de ruimtelijke ordening kan veel beter, en inderdaad, in Flevoland doen ze dat op land (in mijn ogen) heel goed. Maar molens in het water kan wel heel lelijk zijn.

    Ooit was ik met bezoek uit Zweden in Rotterdam. We hebben o.a. een kubuswoning bezocht. Indrukwekkend. Maar een wandeling op Katendrecht toonde een rommelig beeld van de binnenstad, terwijl juist in Rotterdam Centrum prachtige architectuur staat. Een gemiste kans wat mij betreft.
    Ik kan overigens zeer genieten van Rotterdammers, vanwege de humor. En de zaterdagmarkt in het centrum is uitermate geschikt voor diverse koopjes....
  9. forum rang 8 Leefloon 17 augustus 2024 17:42
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 17 augustus 2024 15:46:

    Heb je iets, waar de marktwerking gunstig voor is (voedsel). Ik vind het in ieder geval uiterst merk-waardig. Toestanden als in de voormalige Sovjet-Unie komen dan dichterbij in mijn ogen.
    Marktfalen komt veelvuldig voor, waarbij een marktleider excessieve prijsverhogingen als winstgroeimodel kan hebben. Als ik mij nu beperk tot de Verenigde Staten, dan heeft Anheuser-Busch InBev 2x de status van grootste biermerk verloren. Budweiser werd na een Trumpiaanse boycot ingehaald door een nieuwe nummer één. Dat is een goede bekende van Anheuser-Busch InBev, omdat zij dat rond een grote overname moesten verkopen door hun "marktmacht" met bijbehorende excessieve prijsverhogingen. Het meer verdienen aan minder bier. Strikt gesproken is dat prijselasticiteit, maar de bierreuzen leveren al jarenlang een overenthousiaste bijdrage aan de inflatie. Doorberekende hogere kosten zijn makkelijker te vinden dan doorberekende lagere inkoopkosten. De waakhond moest ingrijpen.

    Harris heeft het ook niet over doorberekende prijsverhogingen tijdens een storm, met begrippen graaiflatie of krimplatie (o.a. Magnum?) die dan dubieuze beschuldigingen kunnen zijn, maar over niet of trage verlagingen nadat de storm is gaan liggen.

    Mogelijk krijgt het omkoopteam het drukmoet Anheuser-Busch InBev nu beide presidentskandidaten gaan steunen. De ene om een red neck[/s]-boycot af te zwakken, en de andere om bier te ontzien...

    Maar eigenlijk is Anheuser-Busch InBev klein bier. Een op massieve schaal falende markt, die kosten stevig verhoogt en kwaliteit doet kelderen, is de arbeidsmarkt. Of ICT waarbij het per uur te betalen ICT-bedrijven goed is gelukt om hun werkwijze met gemaximaliseerde overhead op te dringen, met daarbij geen andere mogelijke uitkomst dan dat de huilende klant altijd tevreden is. Of de eerdere financiële crisis. Of, dichterbij, de volledig verziekte dienstverlening aan beleggers. Eerst als broker agressief marktaandeel veroveren, zoals ooit het oude Binck, en dan ingrijpend verslechteren en een dure nepbroker met telkens nieuwe ondergrenzen worden. Of de onvermijdelijke zoeksites van laagste hotelkamerprijzen. Of alle sectoren met concurrentie op arbeidsvoorwaarden, zoals bij bezorgers en internetdeeleconomiën. Om enkele oud-Hollandse voorbeelden te noemen, die op enige afstand staan van communisme en vaak - voor zover specifiek Nederlands - een hoog VVD-gehalte hebben met gave ondernemers en wegbezuinigde justitie.

    Als je het eenmaal ziet, kun je het moeilijk niet meer zien. Zie je het echter niet, kan, dan kun je je melden bij de vele verkopers van brillen in een gemiddeld hoofdwinkelcentrum. Of hefboomproducten zoals de Turbo, waarbij vele klanten door kennishiaten niet doorhebben dat dat eigenlijk verkoop van financiering is, met bescherming van de financier. Of het hier zeer recent genoemde Reevediep. Een zinloos CDA/CU-prestigeproject, met een overheid die zo ongetwijfeld een zegen is voor de Rabobank en o.a. Boskalis aan omzet helpt. We houden er wel een nieuw, beetje afgelegen dorpje aan over. Reeve. Voor "rijke Amsterdammers", om terzijde en tenslotte de falende vastgoed- en woningmarkt nog even te noemen. Maar laten we ons beperken tot Amerikaans marktfalen:

    www.justice.gov/opa/pr/justice-depart...

    [i]Merger Would Result in U.S. Consumers Paying More for Beer, Less Innovation;
    Lawsuit Seeks to Maintain Competition in the Beer Industry Nationwide
    ...
    “If ABI fully owned and controlled Modelo, ABI would be able to increase beer prices to American consumers. This lawsuit seeks to prevent ABI from eliminating Modelo as an important competitive force in the beer industry.”
    ...
    According to the department’s complaint, the U.S. beer market is already highly concentrated, and prices are increased by strategic interactions among the largest brewers, including ABI and MillerCoors. ABI generally acts as the price leader, implementing annual price increases in the sub-premium, premium and premium plus segments of the U.S. beer industry. MillerCoors and other brewers have typically joined the ABI price increases, while Modelo has not.


    Als je het aan de markt overlaat, krijg je ook in dat land hogere prijzen en minder keuze. Marktfaling in de praktijk.

    Maar ook Magnum moet het hebben van "communistische" propaganda:

    https://ijsfabrikanten.nl/uitgelicht/nvc-leden-zetten-in-op-portieverkleining

    Geen krimpflatie na krimpflatie, maar krimpende klanten. Tja...

    Helemaal tenslotte ook zichtbaar in Rotterdam, een falende markt door bierreuzen en overheden. Een VVD-voorbeeld van overheidssteun voor gave bierreuzen: www.vvdrotterdam.nl/nieuws/de-terrasu...
  10. forum rang 8 Leefloon 17 augustus 2024 17:58
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 17 augustus 2024 16:01:

    in Flevoland doen ze dat op land (in mijn ogen) heel goed. Maar molens in het water kan wel heel lelijk zijn.
    Voor meelezers de bijlage. Windmolen op het land, bij dijken, of in het water? Die staan daar nou eenmaal prima. Als je de blauwe zichtas richting IJsselmeer volgt, zijn het de ongetwijfeld goedbedoelde windmolens in het IJsselmeer. Je had, onder de brug doorkijkend, daar een visueel effect van "het einde van de wereld". Mits geen scheepvaart. Met die windmolens, veel zijn het er niet, is dat uitzicht bedorven. Niet het einde, want er staan nog windmolens, en die maken het inschatten van afstanden ook nog eens makkelijker dan iets dat oneindig lijkt. Binnenvaart had eenzelfde verpestend effect, maar dat vaart weer weg. Had die paar windmolens elders geplaatst, bij een dijk en wellicht op grond van een welwillende agrariër. Nog ruimte zat.
  11. forum rang 4 Hammer 18 augustus 2024 11:07
    Ik rijd wekelijks door de polder en ik moet zeggen: er is inderdaad ruimte zat. Waarbij ik mij eveneens afvraag: waarom bouwen we niet nog een stad in de polder. In het midden van de driehoek Lelystad, Almere, Zeewolde is best wel plek voor nog een stad a la Almere. We lossen dan in 1 klap het woningtekort op.

    De aardappeltjes zullen dan wel duurder worden overigens...
  12. forum rang 8 Leefloon 18 augustus 2024 12:14
    quote:

    Hammer schreef op 18 augustus 2024 11:07:

    waarom bouwen we niet nog een stad in de polder. In het midden van de driehoek Lelystad, Almere, Zeewolde is best wel plek voor nog een stad a la Almere.
    Het woningtekort los je er niet mee op, want de meesten zonder woning werken elders in het land en moeten dan aansluiten op files de polder uit. De Vogelweg, in de driehoek, is wel grotendeels ontworpen op veel meer verkeer. Te zien aan de afstand tussen rijbaan en fietspad/bomen.

    Verdorping zou mij bevallen, mits niet onmogelijk gemaakt door windmolens of bedrijventerreinnen. Bovenin de driehoek was ooit een dorpje voorzien, larsen, maar door de toenmalige inzichten is dat niet gerealiseerd: nl.wikipedia.org/wiki/Larsen_(Flevoland)

    Het Wikipedia-artikel kan een buurtschap suggereren, maar daarvan is niet echt sprake. Er is geen kern of "Dorpsstraat", dus dat betreft meer een groot gebied.

    Des te zuidelijker in Flevoland, des te minder dorpen. Waardoor er in grote gebieden geen voorzieningen zijn, waaronder in de bedoelde driehoek. Niet dat in de Noordoostpolder elke kernbijvoorbeeld een fietsenmaker heeft, maar bij een lekke band of zo ligt de bewoonde wereld altijd op loopafstand. Behulpzame agrariërs of passant Hammer niet meegerekend als redders in nood.

    Overigens groeit ook Dronten flink, met treinstation richting randstad. Twee stationnetjes voorbij Almere. Zeewolde breidt ook nog uit, vooral richting Harderwijk.

    In de bijlage een mogelijk spoor van ruimte voor groei. In theorie hoeft er geen boom geslacht te worden om van de Vogelweg een kilometerslange Dorpsstraat te maken. Oorspronkelijk vermoedelijk ontworpen voor een veel bredere weg, met of zonder spoorbaan. De huidige Vogelweg is een tweebaansweg, met kennelijk ooit gereserveerde ruimte voor 8+ rijbanen (en/of een "Hyperloop"-testbaan). Er staan daar in de brede berm geen aardappelen:
  13. forum rang 8 Leefloon 18 augustus 2024 14:08
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 16 augustus 2024 14:52:

    Daar is overigens overheerlijke vis te scoren in een restaurant bij de haven.
    Alhoewel vis bakken een algemene Urkse specialiteit lijkt te zijn: welke bedoel je precies? Er zijn er meerdere (mogelijk De Kaap, De Boet, strandpaviljoen, 't Achterhuis, Umai), als ik mij beperk tot alleen "aan de haven". Want "bij de haven" zijn er ongetwijfeld nog meer.

    Sympathiek trouwens, dat de vloot van Oekraïne er een vluchthaven heeft gevonden. Al die "UK"-schepen...
  14. forum rang 8 Freemoneyforever 19 augustus 2024 09:09
    quote:

    Leefloon schreef op 18 augustus 2024 14:08:

    [...]
    Alhoewel vis bakken een algemene Urkse specialiteit lijkt te zijn: welke bedoel je precies? Er zijn er meerdere (mogelijk De Kaap, De Boet, strandpaviljoen, 't Achterhuis, Umai), als ik mij beperk tot alleen "aan de haven". Want "bij de haven" zijn er ongetwijfeld nog meer.

    Sympathiek trouwens, dat de vloot van Oekraïne er een vluchthaven heeft gevonden. Al die "UK"-schepen...
    Mijn familie viert af en toe een jubileum in De Kaap, maar zij zijn (in het algemeen in mijn ogen) geen fijnproevers (ik eet zelf geen vis). Soms neem ik een bosje paling (van Palingboot het Bottertje, Kampen) mee voor mijn moeder, die een ster is in koken. Dat is heel inspirerend voor mij. Ze heeft ook graag kibbeling van de Kamper Vishandel Bottenberg en Visspeciaalzaak Ras in Dronten, dicht bij de AH.

    Fijn dat er mensen en gemeenten zijn, die positief staan tegenover (terechte) vluchteling(schep)en.
  15. forum rang 7 JP Samosa 19 augustus 2024 09:12
    quote:

    Hammer schreef op 18 augustus 2024 11:07:

    Ik rijd wekelijks door de polder en ik moet zeggen: er is inderdaad ruimte zat. Waarbij ik mij eveneens afvraag: waarom bouwen we niet nog een stad in de polder. In het midden van de driehoek Lelystad, Almere, Zeewolde is best wel plek voor nog een stad a la Almere. We lossen dan in 1 klap het woningtekort op.

    De aardappeltjes zullen dan wel duurder worden overigens...
    Aangezien je er zelf toch woont ( en ik ook niet) lijkt me dat een uitstekend idee
  16. forum rang 8 Freemoneyforever 19 augustus 2024 09:24
    quote:

    Hammer schreef op 18 augustus 2024 11:07:

    Ik rijd wekelijks door de polder en ik moet zeggen: er is inderdaad ruimte zat. Waarbij ik mij eveneens afvraag: waarom bouwen we niet nog een stad in de polder. In het midden van de driehoek Lelystad, Almere, Zeewolde is best wel plek voor nog een stad a la Almere. We lossen dan in 1 klap het woningtekort op.

    De aardappeltjes zullen dan wel duurder worden overigens...
    Waarom een stad in de zee bouwen?
    Op (nagenoeg) de beste en duurste landbouwgrond ter wereld?

    Dat is niet goed voor de aardappelprijs.

    Er zijn genoeg gronden in Nederland, niet zijnde overstromingsgebieden (van zeeën, meren en/of rivieren), waar slechtere landbouwgrond is. Daar zitten ook gebieden bij, die een regionale economische impuls kunnen gebruiken.
  17. forum rang 8 Leefloon 19 augustus 2024 09:47
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 19 augustus 2024 09:09:

    Mijn familie viert af en toe een jubileum in De Kaap, maar zij zijn (in het algemeen in mijn ogen) geen fijnproevers (ik eet zelf geen vis).
    Bedankt, is bekend (vanaf de buitenkant). Als ik er met meerdere mensen heenga, soms ook niet-viseters, heb ik als excuus het uitzicht, de kans op een aangepaste menukaart bij drukte, en dat het mij ooit door "iemand" was aanbevolen. Vis kan wel "moeilijk" zijn, door de geur. Maar dan gaat diegene maar buiten wachten, en genieten van het uitzicht en de lucht van aangespoelde dode vissen.

    Een dezer dagen of uren sowieso maar eens langsgaan, zonder te remmen, voor de eerdere combinatiepunten.
  18. forum rang 4 Hammer 19 augustus 2024 10:12
    quote:

    JP Samosa schreef op 19 augustus 2024 09:12:

    [...]

    Aangezien je er zelf toch woont ( en ik ook niet) lijkt me dat een uitstekend idee
    Hoe komt u erbij? Ik rijd er regelmatig doorheen, dat betekent nog niet dat ik er woon.

    Met name in de herfst en 's winters vind ik de polder een troosteloze en deprimerende plek.
  19. forum rang 8 Leefloon 19 augustus 2024 10:20
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 19 augustus 2024 09:09:

    zij zijn (in het algemeen in mijn ogen) geen fijnproevers (ik eet zelf geen vis).

    (van Palingboot het Bottertje, Kampen)
    In mijn geval is er een ex-professional uit 035 van een (Valendomse) Blaricumse visjuwelier bij, maar dat gaat meer over grootte van bestellingen dan over een opvallende kwaliteit.

    Tevens gevestigd in Elburg, maar niet in/bij de vesting/haven: viswinkelhetbottertje.nl

    Een enkele keer staat er bij de IJssel een rookkast, maar mogelijk meer voor de lokale naam van palingboot.

    Sporadisch stijgt er in Kampen eveneens rook op bij de Koggewerf, en mogelijk voor financiering van behoud van Brunneper erfgoed: www.vischrookerij.nl

    Bottenberg (en de hele gemeente) heeft al wat langer geen stenen viswinkel meer, maar Bottenborg staat daar in Kampen op de/een markt en heeft bij een (gratis) "parkeermagneet" een vaste viskraam.

    Een aardappelboer uit Dronten heeft tegenwoordig de waarschijnlijk goedlopende, laatste stenen viswinkel gekocht als snackbar, met doorstart met "eigen friet":https://www.frituurwereld.nl/faillissement-van-frietzaak-trekt-de-aandacht

    Wat mij betreft onverstandig, een eenvoudige en iets te grote snackbar in een ooit opgekochte viswinkel gaan blijven huisvesten, als leverancier van de te weinig verkochte patat/friet. Hopelijk vastgoedbeleggen, met een soms failliete uitbater. Potentieel tonnen investeren en verbranden met een zeer klein verkoopkanaal.
1.619 Posts
Pagina: «« 1 ... 70 71 72 73 74 ... 81 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.