Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,445   +0,275   (+2,09%) Dagrange 13,100 - 13,455 1.595.635   Gem. (3M) 1,6M

Just Eat Takeaway 2024

32.332 Posts
Pagina: «« 1 ... 1584 1585 1586 1587 1588 ... 1617 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 HWMus 16 augustus 2024 15:06
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 16 augustus 2024 14:45:

    [...]

    HAHA en vraag 3 is kan NY wel de compensatie aan Grubhub betalen!!
    Ik heb die vraag al heel vaak voorbij zien komen, vaak voorzien van het veelzeggende lachje. Korte antwoord: Ja, mocht het zover komen, dan kan NYC dat prima ophoesten. Als je je een beetje verdiept in hoe gemeentelijke financiën werken en hoe NYC als gemeente opereert, dan is het een nutteloze vraag. NYC heeft een balans waar menig andere gemeente haar vingers bij aflikt. En elke uitgaande geldstroom moet gecompenseerd worden door inkomsten, op te halen bij (met name) de inwoners. En ook daar zit het wel snor met de financiën, zie bijvoorbeeld www.nu.nl/economie/6313118/nergens-te...

    Je hebt nu je veelgevraagde antwoord, dus deze vraag kan in het vervolg achterwege blijven. Kom zelf maar eens met een onderbouwd antwoord op een vraag of een mooie duiding van iets relevants, kan praten we daar weer over door.
  2. forum rang 4 HWMus 16 augustus 2024 15:10
    quote:

    Gotcha70 schreef op 16 augustus 2024 15:00:

    [...]

    Kleine aanvulling. Er werd in het verleden al eens een poging gedaan om die fee caps aan te passen. Toen waren er ook 27 sponsors. Er is toen niets mee gebeurd.
    Klopt, maar (als ik mij niet vergis) was dat in 2022 en heeft er daarna een wisseling in de gemeenteraad plaatsgevonden door verkiezingen aldaar. De sponsoren van toen zitten er nu dus deels niet meer in. Dat zou kunnen verklaren waarom dat wetsvoorstel op de plank is blijven liggen en er in 2024 een nieuw voorstel is gemaakt.
  3. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 16 augustus 2024 15:12
    quote:

    HWMus schreef op 16 augustus 2024 15:06:

    [...]

    Ik heb die vraag al heel vaak voorbij zien komen, vaak voorzien van het veelzeggende lachje. Korte antwoord: Ja, mocht het zover komen, dan kan NYC dat prima ophoesten. Als je je een beetje verdiept in hoe gemeentelijke financiën werken en hoe NYC als gemeente opereert, dan is het een nutteloze vraag. NYC heeft een balans waar menig andere gemeente haar vingers bij aflikt. En elke uitgaande geldstroom moet gecompenseerd worden door inkomsten, op te halen bij (met name) de inwoners. En ook daar zit het wel snor met de financiën, zie bijvoorbeeld www.nu.nl/economie/6313118/nergens-te...

    Je hebt nu je veelgevraagde antwoord, dus deze vraag kan in het vervolg achterwege blijven. Kom zelf maar eens met een onderbouwd antwoord op een vraag of een mooie duiding van iets relevants, kan praten we daar weer over door.
    HAHA ge-wel-dig!! Je gaat wederom te kort door de bocht!! Als NY 10 miljard cash heeft en ze moeten 11 miljard betalen aan schadevergoeding en ze kunnen nergens geld lenen, dan gaan ze echt niet direct naar de inwoners toe en het geld afpakken door middel van eenmalige belastingtarieven met ingang van dat moment omhoog!! Jij denkt echt dat NY een soort Noord-Korea is van de Rocket-man!
  4. forum rang 7 Hendrik Roo 16 augustus 2024 15:13
    quote:

    HWMus schreef op 16 augustus 2024 14:42:

    [...]

    Er lopen in de praktijk twee zaken naast elkaar, die hier op het forum af en toe door elkaar lopen. Daarom wel goed om in het kort beide zaken toe te lichten.

    Er loopt sinds september 2021 een rechtszaak tussen enerzijds Doordash, Uber Eats en Grubhub en anderzijds New York City. Deze rechtszaak is aangespannen door genoemde maaltijdbezorgers voor het permanent blijven van de feecaps ná Covid. De inhoud van de rechtszaak is in het kort het 1) via de rechter afdwingen van afschaffing van de feecaps en 2) compensatie voor geleden schade vanaf de periode na Covid tot heden.

    Tegelijk loopt er een wetsvoorstel, geïnitieerd door New York City, om de feecaps aan te passen naar een niveau wat lijkt op het pre-Covid niveau. Dat wetsvoorstel is ingediend in april 2024, heeft inmiddels 27 sponsoren (in de praktijk voorstanders) verzameld en er heeft inmiddels ook een hearing met betrokkenen plaatsgevonden (bijvoorbeeld Doordash, Grubhub, restauranthouders, belangenorganisaties, e.d.). De huidige status daarvan is dat de Commissie die dit wetsvoorstel in behandeling heeft, het voor akkoord moet doorsturen naar de City Council. Die stemming door de Commissie moet nog worden ingepland, daar wachten we nu op.

    Er is door JET aangegeven dat als het wetsvoorstel wordt aangenomen, wat hun betreft het gedeelte van de rechtszaak over afschaffing feecaps gestaakt kan worden. De wijziging feecaps is namelijk ook ongeveer afschaffing, dus daar hoeft dan ook niet meer over geprocedeerd te worden. Het andere deel van de rechtszaak, compensatie over afgelopen jaren, zal blijven staan, waarbij aangestuurd zal worden op een schikking door beide partijen.

    Resumé: In mijn optiek 'wacht' men in de rechtszaak eerst tot er een akkoord is over het wetsvoorstel tot wijziging van de feecaps. Als die er is, is de rest van de rechtszaak eenvoudiger af te wikkelen met een schikking.

    Het is ook wat verwarrend dat de rechtszaak en het wetsvoorstel tegelijk lopen, deels hetzelfde onderwerp bevatten én deels dezelfde belanghebbenden betreft.
    Naarmate het langer duurt voordat de council akkoord gaat met de aangepaste Feecaps loopt de hoogte van de compensati op. Je zou dus denken dat New York het wetsvoorstel dat ziet op een aanpassing van de Feecaps met enige urgentie behandelt.
  5. forum rang 4 HWMus 16 augustus 2024 15:15
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 16 augustus 2024 15:12:

    [...]

    HAHA ge-wel-dig!! Je gaat wederom te kort door de bocht!! Als NY 10 miljard cash heeft en ze moeten 11 miljard betalen aan schadevergoeding en ze kunnen nergens geld lenen, dan gaan ze echt niet direct naar de inwoners toe en het geld afpakken door middel van eenmalige belastingtarieven met ingang van dat moment omhoog!! Jij denkt echt dat NY een soort Noord-Korea is van de Rocket-man!
    De zinsopbouw klopt niet, de bedragen kloppen niet, de grammatica klopt niet en de argumentatie klopt niet. Je begrijpt er dus weinig van.
  6. forum rang 7 Gotcha70 16 augustus 2024 15:22
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 augustus 2024 15:13:

    [...]

    Naarmate het langer duurt voordat de council akkoord gaat met de aangepaste Feecaps loopt de hoogte van de compensati op. Je zou dus denken dat New York het wetsvoorstel dat ziet op een aanpassing van de Feecaps met enige urgentie behandelt.
    wat dus niet gebeurt. We zijn bijna twee maanden verder na de hoorzitting.
  7. forum rang 7 wiegveld 16 augustus 2024 15:25
    quote:

    HWMus schreef op 16 augustus 2024 15:06:

    [...]

    Ik heb die vraag al heel vaak voorbij zien komen, vaak voorzien van het veelzeggende lachje. Korte antwoord: Ja, mocht het zover komen, dan kan NYC dat prima ophoesten. Als je je een beetje verdiept in hoe gemeentelijke financiën werken en hoe NYC als gemeente opereert, dan is het een nutteloze vraag. NYC heeft een balans waar menig andere gemeente haar vingers bij aflikt. En elke uitgaande geldstroom moet gecompenseerd worden door inkomsten, op te halen bij (met name) de inwoners. En ook daar zit het wel snor met de financiën, zie bijvoorbeeld www.nu.nl/economie/6313118/nergens-te...

    Je hebt nu je veelgevraagde antwoord, dus deze vraag kan in het vervolg achterwege blijven. Kom zelf maar eens met een onderbouwd antwoord op een vraag of een mooie duiding van iets relevants, kan praten we daar weer over door.
    Ik denk dat t nog heel lastig is de onrechtmatigheid van de feecaps aan te tonen en er schadevergoeding voor te krijgen.
    Dit wordt op zeker weer een iFood extra beloning.
    Maar ik denk dat de caps eraf wel werkt. Benieuwd alleen of de restaurants meegaan in de extra services.
  8. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 16 augustus 2024 15:42
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 augustus 2024 15:13:

    [...]

    Naarmate het langer duurt voordat de council akkoord gaat met de aangepaste Feecaps loopt de hoogte van de compensati op. Je zou dus denken dat New York het wetsvoorstel dat ziet op een aanpassing van de Feecaps met enige urgentie behandelt.
    Daar heb je helemaal gelijk in, heel jammer dat dat dus helemaal niet genoemd wordt in het karige bericht!!
  9. forum rang 5 Jimnotaris 16 augustus 2024 15:49
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 16 augustus 2024 14:20:

    [...]

    Als Denemarken, Nederland en Zwitserland kunnen renderen, kan dat in andere landen OP het vasteland van Europa ook. Maar veiligheidshalve leg ik deze vraag aan Pedro voor. Dan weten we het zeker.
    De markten in bijna alle landen zijn te klein voor meer dan 1 aanbieder. Alleen in Nederland/Duitsland is JET (zeer) winstgevend, doordat de omstandigheden ideaal zijn: bijna monopolie en (nog belangrijker) hoofdzakelijk marktplaatsorders.
  10. forum rang 5 Jimnotaris 16 augustus 2024 16:08
    quote:

    wiegveld schreef op 16 augustus 2024 15:57:

    Om die reden is JET gestopt in Portugal, Noorwegen, Nw Zeeland, Frankrijk, In Spanje en Oostenrijk en Duitsland gevlucht in de armen van Amazon.
    Benieuwd wanneer er gestopt wordt in geheel SEANZ..
    Zal niet te lang duren. Ook de anderen zullen uiteindelijk toegeven dat ze meeste Europeese landen moeten verlaten.
  11. forum rang 6 Goedekans 16 augustus 2024 16:53
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 16 augustus 2024 15:42:

    [...]

    Daar heb je helemaal gelijk in, heel jammer dat dat dus helemaal niet genoemd wordt in het karige bericht!!
    Welk bericht onder andere karig is,
    dat is de overige posters wel duidelijk.
    Je kunt nog niet in de schaduw staan van HWmus.
  12. Job 16 augustus 2024 17:01
    quote:

    Hans2021 schreef op 16 augustus 2024 16:46:

    Het is wel opvallend dat bij een aandeel met zo`n hoog shortpercentage, de volatiliteit nagenoeg volledig is verdwenen.
    Dat is een goed teken. JET is aan het herstellen. Redenen:
    - advies verhogingen grote banken VS
    - feecaps aanpassing/oplossing waarschijnlijk aanstaande (datum nnb)
    - nette halfjaarcijfers
    - terugtrekken uit verlieslijdende streken
    - positiviteit rond GH (verkoop?)
    - lagere rentes (verwacht)
    - afbouw short posities (geen bewijs)
    Het blijft wel een uitdaging om winstgevend te blijven/ worden en voldoende te innoveren om concurrentie te verslaan.
  13. forum rang 6 Hans2021 16 augustus 2024 17:07
    quote:

    Job schreef op 16 augustus 2024 17:01:

    [...] Dat is een goed teken. JET is aan het herstellen. Redenen:
    - advies verhogingen grote banken VS
    - feecaps aanpassing/oplossing waarschijnlijk aanstaande (datum nnb)
    - nette halfjaarcijfers
    - terugtrekken uit verlieslijdende streken
    - positiviteit rond GH (verkoop?)
    - lagere rentes (verwacht)
    - afbouw short posities (geen bewijs)
    Het blijft wel een uitdaging om winstgevend te blijven/ worden en voldoende te innoveren om concurrentie te verslaan.
    Ze hebben het aandeel in de pauzestand gezet. Zou een opmaat kunnen zijn naar hogere koersen. Geen idee verder.
32.332 Posts
Pagina: «« 1 ... 1584 1585 1586 1587 1588 ... 1617 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.