Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,210   +0,180   (+1,20%) Dagrange 15,080 - 15,370 127.191   Gem. (3M) 217,2K

AMG 2024

6.829 Posts
Pagina: «« 1 ... 323 324 325 326 327 ... 342 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 christo1 5 augustus 2024 14:58
    quote:

    am1993 schreef op 5 augustus 2024 10:29:

    [...]
    Helaas niet. Vanaf 1 juli gedaald van 91500 CNY/T naar nu 79500. Scheelt dus al 12000 per ton. In april en mei nog prijzen van 111000, dus dat ondersteunde het resultaat van AMG nog een beetje. Reken maar uit waar dit naartoe gaat als we het hebben over de cijfers van Q3! Ben bang dat AMG straks op het dieptepunt van de markt een van haar pareltjes moet gaan verkopen om te overleven.
    Blijf er wel in met fors verlies, en die paar Euro verlies die er nog overheen gaan komen neem ik dan voor lief, want nu nog verkopen........................ Op de plank er maar mee en hopen dat ze niet failliet gaan in 2025.
    Wat een panikeur ben jij, nu verkopen als het licht aan het einde te zien is van de tunnel.

    Ik niet, heb mijn positie ingenomen en hou ze nu we stevig vast, mensen die stop loss orders hebben ingegeven zijn bij alle aandelen van vandaag de pineut, ik verwacht volgende week een stuk herstel van de koersen.

    Mvg
  2. forum rang 4 HaBe 5 augustus 2024 15:16
    quote:

    am1993 schreef op 5 augustus 2024 14:19:

    Vandaag mijn gekochte puts aug 16 verkocht. Had die op 31 juli als gokje gekocht, want ik verwachte een Ebuscootje/Flowtradertje (minus 20% of zo). Er kwam de 1e augustus wél een reactie vanuit de markt, maar helemaal de andere kant uit:). AMG steeg tot € 17.25 o.i.d. en mijn puts werden bijna waardeloos. Twee dagen later is de markt totaal omgedraaid en heb ik mijn puts met winst kunnen verkopen. Niet veel, maar het geeft een beetje dekking op mijn verlies van mijn geschreven puts 16 december 2025. Die staan nu uiteraard in de min, maar we hebben nog 17 maanden en dan ziet de wereld (en hopelijk ook het beleid bij AMG) er anders uit.
    Echt, het boeit totaal niemand wat je rommelt met je aandelen. Wat speelt er in je hoofd om te denken dat iemand dit wil lezen?
  3. Corcorrectie 5 augustus 2024 16:30
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 4 augustus 2024 18:02:

    [...]
    Dat valt nog maar eens zeer te bezien of AMG nog wel es op 9 komt. Denk eerder dat 14 a 15 wel een vette bodem gaat zijn en dat het zomaar zou kunnen dat AMG binnen een jaar gewoon op 30 euro staat . Alias Lamsrust geeft het m.i heel erg goed weer hoe het zit met AMG !
    Dat denk ik dus ook, €25 in ieder geval, daarom maar weer bijgekocht vandaag.
  4. forum rang 7 am1993 5 augustus 2024 16:31
    quote:

    christo1 schreef op 5 augustus 2024 14:58:

    [...]

    Wat een panikeur ben jij, nu verkopen als het licht aan het einde te zien is van de tunnel.

    Ik niet, heb mijn positie ingenomen en hou ze nu we stevig vast, mensen die stop loss orders hebben ingegeven zijn bij alle aandelen van vandaag de pineut, ik verwacht volgende week een stuk herstel van de koersen.

    Mvg
    @Christo. Goed lezen svp. Heb al veel eerder gemeld, dat ik puts € 16 december 2025 heb GESCHREVEN. Dat betekent, dat ik eind 2025 AMG wel boven de € 16 zie staan en dan steek ik de premie in mijn zak. Wie schrijft, die blijft, tenslotte.
    Maar een dag vóór de cijfers ging AMG omhoog en dacht ik dat, gelet op het feit, dat de cijfers over het 2e Q en 1eHj bagger zouden zijn, het niet verkeerd zou zijn om mij daar even kort tegen in te dekken met puts 16 augustus. De markt reageerde heel anders en de koers spoot omhoog. Tot mijn verrassing moet ik zeggen. En dus werden mijn gekochte puts nagenoeg waardeloos. Maar, met nog 2 weken te gaan heb ik ze toch maar vastgehouden. 2 augustus viel de koers ver terug en vandaag ging er nog een schep bovenop. Maar ik vond een koers van € 14.50 toch wel laag genoeg, dus heb ik mijn puts ingelegd en uiteindelijk (met winst) verkocht. De geschreven puts heb ik dus nog steeds en dus verwacht ik dat de koers van AMG gaat stijgen. Van paniek is dus geen sprake. In tegendeel. Duidelijk zo?
  5. forum rang 7 am1993 5 augustus 2024 16:34
    quote:

    HaBe schreef op 5 augustus 2024 15:16:

    [...] Echt, het boeit totaal niemand wat je rommelt met je aandelen. Wat speelt er in je hoofd om te denken dat iemand dit wil lezen?
    Ik rommel niet met aandelen AMG, want die heb ik niet. Dus wat speelt er in UW hoofd? U hoeft het hier niet te melden, want dat interesseert mij totaal niet:). En u spreekt blijkbaar ook nog eens namens iedereen. Interessant verschijnsel.
  6. forum rang 4 geldmaker 5 augustus 2024 17:39
    quote:

    am1993 schreef op 5 augustus 2024 16:34:

    [...]
    Ik rommel niet met aandelen AMG, want die heb ik niet. Dus wat speelt er in UW hoofd? U hoeft het hier niet te melden, want dat interesseert mij totaal niet:). En u spreekt blijkbaar ook nog eens namens iedereen. Interessant verschijnsel.
    Snap Habe wel am 1993..
    Je bent hier dominant aanwezig zonder zelf aandelen te hebben. Iedereen op zijn manier maar een beetje minder over je eigen prestaties zou fijner zijn. Wekt anders alleen irritatie op. Maar posten over inhoudelijke AMG situaties altijd blijven doen.
  7. forum rang 6 christo1 5 augustus 2024 17:53
    Europa heeft het moeilijk in de race rond cleantech, technologie zoals batterijen en elektrische voertuigen. 'Het heeft geen zin een open handelsbeleid te blijven promoten dat gesubsidieerde producten uit het buitenland op onze markten toelaat, terwijl we thuis overdreven streng zijn voor staatssteun', schrijft Peter Tom Jones.

    De afgelopen weken werden we geconfronteerd met verontrustend nieuws over de gezondheid van cleantechiconen zoals de Zweedse batterijproducent Northvolt en het Belgische Umicore. Dat bedrijf maakt materialen voor NMC-batterijen (nikkel, mangaan en kobalt) voor elektrische auto's en kan zulke batterijen veilig en zonder overheidssteun recycleren. Dat is een markante evolutie. Nog niet zo lang geleden ging het debat over twee andere aspecten in de waardeketen van mijn tot elektrisch voertuig.

    Probleem nummer één was dat Europa overspoeld dreigde te worden door veel goedkopere (zwaar gesubsidieerde) elektrische voertuigen uit China. Probleem nummer twee was en is de gebrekkige bevoorradingszekerheid van de inputmaterialen voor de Europese auto- en batterijbedrijven. De dominantie van China in de raffinage van kritieke grondstoffen is verpletterend. Dat voedde de vrees dat de toevoer van voldoende lithium, nikkel, kobalt en grafiet voor Europa’s batterijproducenten (en andere cleantechfabrieken) in gevaar zou komen.

    Het leidde er onder andere toe dat de nieuwe Critical Raw Materials Act (CRMA) oplegt dat Europa nieuwe mijnen en raffinagefabrieken voor energietransitiemetalen op eigen bodem opent. Daarvoor zijn grote investeringen nodig.

    Dat batterijspelers als Northvolt en Umicore nu in de problemen komen, toont aan dat Europa in een nog diepere malaise zit dan een dik jaar geleden. Europese autobouwers kiezen namelijk ook deels voor (Chinese) LFP-batterijen, ten nadele van de efficiëntere en intrinsiek recycleerbare NMC-batterijen. LFP-batterijen bestaan vooral uit het volop aanwezige en daardoor goedkope ijzer en fosfaat.

    Als die producenten plots besluiten over te schakelen van NMC naar LFP - waardoor de Chinese producenten van elektrische wagens de facto de technologische keuzes dicteren - heeft dat verwoestende gevolgen voor alle andere schakels. Het is dan ook niet verrassend dat eerder aangekondigde investeringen in nieuwe batterijbedrijven én batterijrecyclagefabrieken een voor een in de koelkast worden gestoken.

    Wat nu? Vooreerst moeten we beseffen dat we niet meer in de jaren 80 leven. Zoals helder beschreven door de invloedrijke Ann Mettler, vicevoorzitster van de organisatie Breakthrough Energy, heeft het geen zin om een open handelsbeleid te blijven promoten dat gesubsidieerde producten zoals elektrische auto's en batterijen uit het buitenland op onze markten toelaat, terwijl we thuis overdreven streng zijn over staatssteun. We leven nu in een ‘postwesterse wereld’ waar protectionisme en grondstoffennationalisme legio zijn, terwijl de rechtsstaat en de liberale democratie onder druk staan.

    De nieuwe Europese Commissie zal het over een andere boeg moeten gooien. Met de aangekondigde Clean Industrial Deal is er hoop op beterschap. Maar die moet dan wel gericht zijn op het stimuleren van de (minstens gedeeltelijke) Europese productie van elektrische voertuigen en cleantech, inclusief toekomstige recycling.

    Dat vereist een langetermijnstrategie, aangestuurd door technologische keuzes die slim omgaan met materialen, van wieg tot graf. Dat is het geval bij NMC-gebaseerde elektrische wagens die voldoende intrinsieke waarde hebben om in een circulair economisch model te floreren.

    Om 'made in Europe'-ketens te ondersteunen hebben we maatregelen nodig. Denk aan een minimumgehalte van materialen die in Europa gemaakt of gerecycleerd zijn. Of verdedigingsmechanismen tegen de import van metalen, batterijen en elektrische voertuigen die op een klimaatonvriendelijke of sociaal onwenselijke manier werden geproduceerd. Er is ook nood aan stabiele en lagere energieprijzen, snellere en voorspelbare vergunningsprocedures, groene openbare aanbestedingen, fiscale gunsttarieven voor leasingwagens en sociale leasingformules voor het bredere publiek.

    Los van dit alles is er vooral behoefte aan meer strategische afstemming tussen de spelers in de waardeketen. Het silodenken moet op de schop ten voordele van een langetermijnstrategie. Dat vereist een mentaliteitsverandering bij de overheid, de bedrijven én de investeerders. Een zeiler weet in welke richting hij moet zeilen om zijn doel te bereiken, los van de snel van kant veranderende wind en de hoge golven.

    Op termijn goed nieuws voor AMG europe, nu nog een mooie subsidie binnenhalen voor de lithium carbonaat fabriek om te bouwen in Europa.

    Mvg.
  8. forum rang 7 am1993 5 augustus 2024 17:57
    quote:

    geldmaker schreef op 5 augustus 2024 17:39:

    [...]

    Snap Habe wel am 1993..
    Je bent hier dominant aanwezig zonder zelf aandelen te hebben. Iedereen op zijn manier maar een beetje minder over je eigen prestaties zou fijner zijn. Wekt anders alleen irritatie op. Maar posten over inhoudelijke AMG situaties altijd blijven doen.
    @Habe. Het is niet mijn bedoeling om op welke wijze dan ook dominant aanwezig te zijn. Zoals bekend is AMG een van mijn "pareltjes" en ik hou alles wat AMG betreft goed in de gaten. En dat is nog al wat, want hun werkveld is breed en geopolitiek heeft een grote invloed. Maar ook het MT, waarbij ik me af en toe weleens afvraag of ze weten dat ze ook aandeelhouders hebben en er zowat 6% van de aandelen shorted is. Daar zou m.i. in de communicatie vanuit het MT toch even flink anders mee omgegaan moeten worden. AMG is tenslotte geen Alfen, Avantium of Ebusco om maar wat te noemen, maar de ontwikkelingen waaraan het bedrijf bloot staat zijn spannend zat.
    En ik beleg wel degelijk (en ook nog eens voor een fors bedrag) in AMG, maar dan via geschreven puts, en loop dus net zoveel risico als elke andere aandeelhouder, maar ja, als iemand niet snapt hoe dat werkt en zomaar wat roept, denk ik dat het me toch wel vrij staat om daarop te reageren en dat proberen uit te leggen.
    Vandaar.
  9. forum rang 4 HaBe 5 augustus 2024 18:06
    quote:

    am1993 schreef op 5 augustus 2024 17:57:

    [...]
    @Habe. Het is niet mijn bedoeling om op welke wijze dan ook dominant aanwezig te zijn. Zoals bekend is AMG een van mijn "pareltjes" en ik hou alles wat AMG betreft goed in de gaten. En dat is nog al wat, want hun werkveld is breed en geopolitiek heeft een grote invloed. Maar ook het MT, waarbij ik me af en toe weleens afvraag of ze weten dat ze ook aandeelhouders hebben en er zowat 6% van de aandelen shorted is. Daar zou m.i. in de communicatie vanuit het MT toch even flink anders mee omgegaan moeten worden. AMG is tenslotte geen Alfen, Avantium of Ebusco om maar wat te noemen, maar de ontwikkelingen waaraan het bedrijf bloot staat zijn spannend zat.
    En ik beleg wel degelijk (en ook nog eens voor een fors bedrag) in AMG, maar dan via geschreven puts, en loop dus net zoveel risico als elke andere aandeelhouder, maar ja, als iemand niet snapt hoe dat werkt en zomaar wat roept, denk ik dat het me toch wel vrij staat om daarop te reageren en dat proberen uit te leggen.
    Vandaar.
    Geldmaker beschreef beter dan ik deed waarom ik mij irriteer. Maar geen punt hoor en trek het je niet teveel aan dat is niet nodig. Ik weet dat jij AMG aandelen tegen een hoge prijs hebt verkocht en dat is je geluk. Anderen waaronder ik zitten met zware verliezen en dan zit ik meer te zoeken en wachten op inhoudelijke berichten.
  10. forum rang 7 4finance 5 augustus 2024 21:29
    quote:

    am1993 schreef op 5 augustus 2024 17:57:

    [...]
    @Habe. Het is niet mijn bedoeling om op welke wijze dan ook dominant aanwezig te zijn. Zoals bekend is AMG een van mijn "pareltjes" en ik hou alles wat AMG betreft goed in de gaten. En dat is nog al wat, want hun werkveld is breed en geopolitiek heeft een grote invloed. Maar ook het MT, waarbij ik me af en toe weleens afvraag of ze weten dat ze ook aandeelhouders hebben en er zowat 6% van de aandelen shorted is. Daar zou m.i. in de communicatie vanuit het MT toch even flink anders mee omgegaan moeten worden. AMG is tenslotte geen Alfen, Avantium of Ebusco om maar wat te noemen, maar de ontwikkelingen waaraan het bedrijf bloot staat zijn spannend zat.
    En ik beleg wel degelijk (en ook nog eens voor een fors bedrag) in AMG, maar dan via geschreven puts, en loop dus net zoveel risico als elke andere aandeelhouder, maar ja, als iemand niet snapt hoe dat werkt en zomaar wat roept, denk ik dat het me toch wel vrij staat om daarop te reageren en dat proberen uit te leggen.
    Vandaar.
    AMG, graag door gaan met je berichten. Ook ik behoorlijk stevig in AMG. Maar dat wist je al ;-)
    Vandaag nog een plukje bijgekocht op 14,50. Betaald uit een stukje verkoop van (een deel) ASML enige tijd geleden.
    Ik heb er alle vertrouwen in voor de LT. AMG zal uiteindelijk weer heel fors herstellen.
    AMG heeft een abonnement op de achtbaan ;-) Het wagentje staat nu even beneden.
  11. forum rang 7 am1993 5 augustus 2024 23:52
    quote:

    4finance schreef op 5 augustus 2024 21:29:

    [...]

    AMG, graag door gaan met je berichten. Ook ik behoorlijk stevig in AMG. Maar dat wist je al ;-)
    Vandaag nog een plukje bijgekocht op 14,50. Betaald uit een stukje verkoop van (een deel) ASML enige tijd geleden.
    Ik heb er alle vertrouwen in voor de LT. AMG zal uiteindelijk weer heel fors herstellen.
    AMG heeft een abonnement op de achtbaan ;-) Het wagentje staat nu even beneden.
    @4finance. Uiteraard blijf ik AMG ook nauwlettend volgen. Volgens mij moet op de LT AMG wel kunnen scoren, maar ik heb daar ook een behoorlijk aantal bedenkingen bij. Vandaar mijn geschreven puts december 2025. Ik heb dan de tijd om eens aan te zien wat AMG presteert. Uiteraard loop ik dan ook risico, maar anders dan dat ik nu aandelen zou bezitten en de koers nog verder zakt. Met opties loopt dat net even anders zoals je weet.
    Dat ik, zoals Habe (terecht trouwens) opmerkt, dat ik AMG op hoge koers destijds heb verkocht, klopt inderdaad, maar dat is niets bijzonders, maar vindt zijn oorzaak in het feit, dat ik AMG ook via TA analyseer. TA geeft trends weer, dus als een trend neerwaarts is gericht, stap ik er niet in. Ook niet als de koers (ogenschijnlijk) laag staat. Ik kijk naar de TA signalen/trends om te zien of ik moet in- of uitstappen en dat heeft me voor veel schade (bij veel aandelen trouwens) behoedt. Koersen bewegen zich namelijk altijd in golfbewegingen die je (in de meeste gevallen) aan ziet komen als je de statistieken bekijkt, maar dat wil ik ook nog eens bevestigd zien in de beweging. Ik ben dus nooit op zoek naar de bodem en ook niet naar de top.
    Terug naar AMG. Kansen zat, maar ook waarschuwingen. Ik ben er voorzichtig mee, maar zal zéker vermelden als ik mijn positie wijzig. Ik denk dat het ook belangrijk is als posters laten weten wat ze doen en waarom. Daar leren we van.
    Groeten en alle goeds,
    AM1993
  12. forum rang 6 Stork 49 6 augustus 2024 08:38
    quote:

    am1993 schreef op 5 augustus 2024 23:52:

    [...]
    @4finance. Uiteraard blijf ik AMG ook nauwlettend volgen. Volgens mij moet op de LT AMG wel kunnen scoren, maar ik heb daar ook een behoorlijk aantal bedenkingen bij. Vandaar mijn geschreven puts december 2025. Ik heb dan de tijd om eens aan te zien wat AMG presteert. Uiteraard loop ik dan ook risico, maar anders dan dat ik nu aandelen zou bezitten en de koers nog verder zakt. Met opties loopt dat net even anders zoals je weet.
    Dat ik, zoals Habe (terecht trouwens) opmerkt, dat ik AMG op hoge koers destijds heb verkocht, klopt inderdaad, maar dat is niets bijzonders, maar vindt zijn oorzaak in het feit, dat ik AMG ook via TA analyseer. TA geeft trends weer, dus als een trend neerwaarts is gericht, stap ik er niet in. Ook niet als de koers (ogenschijnlijk) laag staat. Ik kijk naar de TA signalen/trends om te zien of ik moet in- of uitstappen en dat heeft me voor veel schade (bij veel aandelen trouwens) behoedt. Koersen bewegen zich namelijk altijd in golfbewegingen die je (in de meeste gevallen) aan ziet komen als je de statistieken bekijkt, maar dat wil ik ook nog eens bevestigd zien in de beweging. Ik ben dus nooit op zoek naar de bodem en ook niet naar de top.
    Terug naar AMG. Kansen zat, maar ook waarschuwingen. Ik ben er voorzichtig mee, maar zal zéker vermelden als ik mijn positie wijzig. Ik denk dat het ook belangrijk is als posters laten weten wat ze doen en waarom. Daar leren we van.
    Groeten en alle goeds,
    AM1993
    "Ik denk dat het ook belangrijk is als posters laten weten wat ze doen en waarom. Daar leren we van." inderdaad, maar dat behoeft niet gepaard te gaan aan bedragen / aantallen: financieel exhibitionisme. Het is warm vandaag (weer) maar je zo bloot geven is niet van enig belang. Succes met AMG.
6.829 Posts
Pagina: «« 1 ... 323 324 325 326 327 ... 342 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.