Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,738   -0,016   (-2,12%) Dagrange 0,735 - 0,760 237.424   Gem. (3M) 470,9K

Ebusco 2024

7.949 Posts
Pagina: «« 1 ... 343 344 345 346 347 ... 398 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. maaslander 1 augustus 2024 23:07
    quote:

    kweetnie schreef op 1 augustus 2024 22:48:

    Aandeel daalt veel te hard, alles is al ingeprijsd.
    Toch blijven er velen hier maar herhalen dat het bedrijf failliet gaat of failliet is.
    Wellicht zou dit technisch zo kunnen zijn maar met de juiste beslissingen, wat deze ook mogen zijn, kan het bedrijf echt nog wel voortbestaan.
    Dat het nu minder dan 1 euro per aandeel is is toch wel triest.
    NIet teveel denken wat er allemaal mis is gegaan maar vooral vooruit kijken en zorgen dat er snel weer leveringen plaats kunnen vinden.
    Toch blijf ik geloven dat het nog wel goed gaat komen.
    Eveneens blijf ik ook hopen en heb er toch wel een beetje vertrouwen in dat aan het einde van de tunnel licht gloort.
  2. forum rang 4 StoplossBurner 1 augustus 2024 23:44
    quote:

    maaslander schreef op 1 augustus 2024 23:07:

    [...]

    Eveneens blijf ik ook hopen en heb er toch wel een beetje vertrouwen in dat aan het einde van de tunnel licht gloort.
    Zelfs met hoopvolle wensdenk berekeningen moet er voorlopig veel geld bij. Voor 2026 is winst simpelweg niet mogelijk. Wie gaat dat geld nog bijpassen? De accu's zijn leeg en daarmee gaat het licht ook uit. Mogelijk nog een doorstart daarna, maar daar gaan we als aandeelhouder weinig van meemaken.
  3. forum rang 6 after-knowledge 1 augustus 2024 23:52
    quote:

    StoplossBurner schreef op 1 augustus 2024 23:44:

    [...]

    Zelfs met hoopvolle wensdenk berekeningen moet er voorlopig veel geld bij. Voor 2026 is winst simpelweg niet mogelijk. Wie gaat dat geld nog bijpassen? De accu's zijn leeg en daarmee gaat het licht ook uit. Mogelijk nog een doorstart daarna, maar daar gaan we als aandeelhouder weinig van meemaken.
    Juistem
  4. M M 2 augustus 2024 08:05
    quote:

    andropovke schreef op 1 augustus 2024 21:18:

    Er zitten wel meer beursgenoteerde bedrijven als Ebusco aan te komen .
    Fastned,CM.com e.d. hebben ook geen toekomst met hun verdienmodellen.
    Overal geld gaan lenen en bijna niks verdienen is bij voorbaat Russisch roulette om daar in te beleggen als particulier.
    Ze staan met hun rug tegen de muur als die schulden aflopen.
    En maar obligatie`s e.d. uitgeven , snap niet dat er ooit iemand intrapte.
    Uitgerekend die bedrijven hebben vaak een directie met sterk overdreven toekomstfantasie.
    eens. Alfen vertrouw ik ook niet
  5. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 2 augustus 2024 08:13
    quote:

    Blik dekkende afbijt schreef op 2 augustus 2024 00:05:

    Wat ik niet snap is dat ze rekeningen niet kunnen betalen.
    Waarom dan 38 vacatures uit staan?
    Begin met een vacaturestop!!!
    Het aantal FTE's daalt anders gestaag.

    Ik vermoed dus dat degene die de website beheerd inmiddels ook een "functie elders" heeft aanvaard ;-)
  6. williewortel1967 2 augustus 2024 08:17
    de grootste giller vind ik bij het halfjaar cijfers bericht dat ze in November een beleggers dag willen organiseren. Ze hadden beter bij de cijfers direct een claim emissie kunnen aankondigen want dat is het enige wat ze kunnen doen vrees ik. Elke dag uitstel wordt een lagere koers en meer aandelen om het benodigde kapitaal bij elkaar te krijgen. Alle andere opties zijn nog slechter voor de huidige aandeelhouders, behalve als een bank ze meer krediet wil geven maar ik acht die kans zeer klein.
  7. forum rang 6 Op en Neer 2 augustus 2024 08:26
    quote:

    williewortel1967 schreef op 2 augustus 2024 08:17:

    de grootste giller vind ik bij het halfjaar cijfers bericht dat ze in November een beleggers dag willen organiseren. Ze hadden beter bij de cijfers direct een claim emissie kunnen aankondigen want dat is het enige wat ze kunnen doen vrees ik. Elke dag uitstel wordt een lagere koers en meer aandelen om het benodigde kapitaal bij elkaar te krijgen. Alle andere opties zijn nog slechter voor de huidige aandeelhouders, behalve als een bank ze meer krediet wil geven maar ik acht die kans zeer klein.
    Voor de bankiers is dit ook niet gemakkelijk. Er is geen enkele zekerheid.
    Een subsidie van de ministerie van economische zaken of een claimemissie zouden de laatste strohalmen zijn.
  8. forum rang 7 Marcel I&W 2 augustus 2024 08:30
    quote:

    Tralie C schreef op 2 augustus 2024 08:26:

    [...]
    Voor de bankiers is dit ook niet gemakkelijk. Er is geen enkele zekerheid.
    Het subsidie van de ministerie van economische zaken of een claimemissie zouden de laatste strohalmen zijn.
    Bankiers kunnen tot wel het vakmanschap van o.a. Bijvelds inschatten?
    Een claimemissie? 1 miljard aandelen?
  9. Blik dekkende afbijt 2 augustus 2024 08:32
    quote:

    Marcel H. schreef op 2 augustus 2024 08:25:

    Nog slechts 10 Mio kasgeld. Dat wordt aftellen of snel nieuw geld beschikbaar
    krijgen.
    Gesprekken met kredietverstrekkers en investeerders zijn gaande,
    ING, Teslin en Van der Valk horen daar niet bij.
    Ook Heights Capital staat niet in de rij.
    Ik had gelezen 8 miljoen in kas.
    Het bedrijf meldt nog 8,2 miljoen euro in kas te hebben. Dat was begin dit jaar nog 27,9 miljoen euro en een jaar geleden 42 miljoen euro.

    www.mobiliteit.nl/ov/2024/07/31/diepr...

  10. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 2 augustus 2024 08:32
    quote:

    williewortel1967 schreef op 2 augustus 2024 08:17:

    de grootste giller vind ik bij het halfjaar cijfers bericht dat ze in November een beleggers dag willen organiseren. Ze hadden beter bij de cijfers direct een claim emissie kunnen aankondigen want dat is het enige wat ze kunnen doen vrees ik. Elke dag uitstel wordt een lagere koers en meer aandelen om het benodigde kapitaal bij elkaar te krijgen. Alle andere opties zijn nog slechter voor de huidige aandeelhouders, behalve als een bank ze meer krediet wil geven maar ik acht die kans zeer klein.
    Niemand gaat hier toch nog geld in steken; in H1 was het verlies 2x zo groot als de omzet. Met de huidige superinefficiënte productiematrix gaan ze natuurlijk nooit winstgevend worden (of anything close to that). Daarnaast lijk ik tussen de regels door lezend bevestigd te worden in mijn vermoeden dat dat revolutionaire concept (waar Pondus tientallen miljoenen voor is betaald) in de praktijk een grote pain in the ass blijkt te zijn. Kortom, het is niks en het gaat niks worden lijkt de enige terechte conclusie. Gauw kappen en de werknemers weer beschikbaar stellen voor de arbeidsmarkt.

    Net als met Landwind kan Peter B. dan misschien achter de schermen en voor eigen rekening aan een doorstart werken; eigen productie uit je hoofd zetten en gewoon weer Chinese bussen gaan importeren. Daarmee is in het verleden een enkel jaar wel wat mee verdiend. De vraag is echter hoe duurzaam die winstgevendheid was (garantieklachten achteraf), maar dat mag Petertje dan helemaal zelf uitzoeken.
  11. Huubke 2 augustus 2024 08:35
    quote:

    Tralie C schreef op 2 augustus 2024 08:26:

    [...]
    Voor de bankiers is dit ook niet gemakkelijk. Er is geen enkele zekerheid.
    Het subsidie van de ministerie van economische zaken of een claimemissie zouden de laatste strohalmen zijn.
    Het is een mooi product met veel potentie.
    De markt geeft aan dat ze het willen hebben.
    En als particulieren subsidie kunnen krijgen op de aanschaf van een electrische auto, waarom zou de overheid dan niet investeren in Ebusco?

    Je slaat dan meerdere vliegen in één klap.
    - Meer BEV op de weg. Vooral reductie dieselvoertuigen in de binnenstad
    - Behoud van banen
    - Mooi exportproduct met reeds de nodige klanten / opdrachten
    - Je houdt (een deel van) de kennis in Nederland

    Wel natuurlijk met een leiding die ervaren en capabel is en zich focust op het productieproces en alles eromheen. En niet allerlei luchtfietserij er naast wil doen.
  12. forum rang 5 Stork 49 2 augustus 2024 08:40
    quote:

    Tralie C schreef op 2 augustus 2024 08:26:

    [...]
    Voor de bankiers is dit ook niet gemakkelijk. Er is geen enkele zekerheid.
    Een subsidie van de ministerie van economische zaken of een claimemissie zouden de laatste strohalmen zijn.
    Niks subsidie: de belastingbetaler maar dokken; slechts continuering van slecht management !
  13. [verwijderd] 2 augustus 2024 08:44
    quote:

    Blik dekkende afbijt schreef op 2 augustus 2024 08:32:

    [...]

    Ik had gelezen 8 miljoen in kas.
    Het bedrijf meldt nog 8,2 miljoen euro in kas te hebben. Dat was begin dit jaar nog 27,9 miljoen euro en een jaar geleden 42 miljoen euro.

    www.mobiliteit.nl/ov/2024/07/31/diepr...

    8 miljoen in kas.....dus in september de kas leeg. Daar gaat geen schuldeiser op wachten en de curator kan vast aan het werk. Scheelt tijd.

  14. [verwijderd] 2 augustus 2024 08:47
    quote:

    Tralie C schreef op 2 augustus 2024 08:41:

    Voor Ebusco zou Tesla zou een ideale overnemer zijn, ze ebben al autoç cybertucks en ruimtevaart *SpaceX). Een E-bus zou een geweldig goed passen bij Tesla.
    Electrische bussen; hoezo goed voor de natuur etc. Loodzwaar en zeer nadelig voor de wegen, accuus een dik probleem (zeer vervuilend). Neen hoor, geen toekomst voor dit soort grappen. Waterstof.....
7.949 Posts
Pagina: «« 1 ... 343 344 345 346 347 ... 398 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.