Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,055   +0,045   (+0,90%) Dagrange 4,992 - 5,060 104.254   Gem. (3M) 266,7K

TomTom Augustus 2024

424 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 22 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 1 augustus 2024 09:04
    quote:

    NewKidInTown schreef op 1 augustus 2024 08:36:

    .....
    Rendement dan een ruime 32% in krap 11 maanden.
    Stel even het aandeel blijft onveranderd op 5,06 staan, dan heb je een rendement van ruim 23%.
    Feitelijk zijn de genoemde rendementen aan de te lage kant, want als je deze positie inneemt, is het geinvesteerde bedrag per aandeel geen 5,06 EUR maar slechts 3,86 EUR.
    Dus bij een onveranderde koers op 5,06 wordt het rendement 31%.
    En bij een koers van 5,50 of hoger, wordt het rendement een ruime 42%.
  2. forum rang 6 pwijsneus 1 augustus 2024 10:08
    quote:

    bert190 schreef op 1 augustus 2024 10:05:

    Ik eis een toelichting van degene, die gisteren na-beurs 250.000 stuks TT kocht voor 5,06e en nu dus duizenden euro's verlies heeft....
    M.vr.gr bert190
    Is bij TomTom blijkbaar de normale gang van zaken. Zelfs de founders hanteren een second trading line. Wellicht hebben andere aandeelhouders of de shorters ook wel een 3, 4 of 5e tradingline.

    Het is wel opvallend, maar de AFM houd dit allemaal scherp in de gaten. Gewoon doorlopen dus, hier valt niets te zien.
  3. bert190 1 augustus 2024 10:32
    quote:

    pwijsneus schreef op 1 augustus 2024 10:08:

    [...]

    Is bij TomTom blijkbaar de normale gang van zaken. Zelfs de founders hanteren een second trading line. Wellicht hebben andere aandeelhouders of de shorters ook wel een 3, 4 of 5e tradingline.

    Het is wel opvallend, maar de AFM houd dit allemaal scherp in de gaten. Gewoon doorlopen dus, hier valt niets te zien.
    Dank voor reactie
  4. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 1 augustus 2024 14:27
    quote:

    pwijsneus schreef op 1 augustus 2024 10:08:

    [...]

    Is bij TomTom blijkbaar de normale gang van zaken. Zelfs de founders hanteren een second trading line. Wellicht hebben andere aandeelhouders of de shorters ook wel een 3, 4 of 5e tradingline.

    Het is wel opvallend, maar de AFM houd dit allemaal scherp in de gaten. Gewoon doorlopen dus, hier valt niets te zien.
    Het stinkt geweldig!!
  5. forum rang 6 tatje 1 augustus 2024 14:54
    Natuurlijk kunnen we genaaid worden, maar daar deelt TT teveel goeds met ons op de CMD 2019 en 20

    Ik ga daar dus niet vanuit en beoordeel alleen de huidige situatie bij TT

    Natuurlijk was Q2 en terugtrekking ambitie 2025 teleurstellend.

    Laten we beginnen met de opex zonder D en A en Restructering.

    Q3 2023 117,9
    Q4 2023 117,0
    Q1 2023 116,3
    Q2 2023 117,3

    Deze kosten zullen door uitfasering C en automatisering Orbis verminderen, maar door inflatie vermeerderen.
    Ik ga op termijn voor 4 maal 125 en 20 D en A

    Dan hebben we Automotive.
    doen ze daar iets fout.
    Ik denk het niet.

    Tegenvallers komen door de markt.

    - minder auto s van de band dan verwacht
    - minder elektrische auto s dan door de diverse denktanks werden verwacht.
    - nieuwe klanten ( winnen dus markt aandeel ) die hun SOP uitstellen.

    Dan hebben we E met een langer dan verwachte tijd tussen het eerste contact en het in de omzet lopen.

    Dus oorzaken die vooral tellen bij een bedrijf met een hoge operational leverage

    Hoge operationele hefboomwerking - dit is een bedrijf met hoge vaste kosten in verhouding tot hun totale kosten. Een bedrijf met een hoge operationele hefboom heeft lage variabele kosten, dus de contributiemarge op elke verkochte eenheid levert relatief hoge winst voor het bedrijf op. Deze hoge winst wordt vervolgens gebruikt om de hoge vaste kosten te betalen, wat betekent dat ze een hoog volume en een gestage stroom van verkopen nodig hebben om winstgevend te blijven. Een voorbeeld hiervan is een softwarebedrijf.

    90% van je omzet loopt in de P en L zonder dat je vaste kosten ( veel ) stijgen

    Voor mij is het uitstel, alleen uitstel en geen afstel.

    Je nieuwe map ( Orbis ) heeft heel veel datapunten meer.
    Meer door Microsoft, Meta ,Amazon en OSM.

    Ik verwacht dat er wereldwijd twee winnaars komen, in deze software tak.

    Google met Waze

    TT met datapunten van Microsoft, Meta , Amazon en OSM.

    Ik verwacht ook dat binnen de eerste drie de overnemende partij voor TT zit.

    Persoonlijk ga ik voor Microsoft, omdat ze ook de grootste belang bij TT hebben.

    Met een marge van 90% kan het dadelijk heel hard gaan :-)

    En het koersspel zal tot die tijd wel blijven.

    Gaat TT veel meer omzet genereren en winst laten zien, dan vallen ze over elkaar heen !
  6. DWVS 1 augustus 2024 15:24
    quote:

    tatje schreef op 1 augustus 2024 14:54:

    En het koersspel zal tot die tijd wel blijven.

    Gaat TT veel meer omzet genereren en winst laten zien, dan vallen ze over elkaar heen !

    En heb je daar in jouw gedachten een termijn voor? Om in autotaal te blijven..... Harold is mij twee dikke X5's schuldig..... Wil ze tzt wel terug.
  7. forum rang 4 vreemdvermogen 1 augustus 2024 16:43
    Het kan nog lager... Het kan nog lager... Niet om dat het moet. Het kan nog lager... het kan nog lager en dat is toch wel goed.
    Koers heeft helemaal niks meer te maken met de werkelijke waarde van TT. Aankoop + investering Teleatlas is ong. 4 miljard. Huidige waarde is ong. 400 miljoen. Dus 3,6 miljard afgeschreven. Dat verdient wel een bonus vind ik (niet).
  8. bert190 1 augustus 2024 17:38
    quote:

    vreemdvermogen schreef op 1 augustus 2024 16:43:

    Het kan nog lager... Het kan nog lager... Niet om dat het moet. Het kan nog lager... het kan nog lager en dat is toch wel goed.
    Koers heeft helemaal niks meer te maken met de werkelijke waarde van TT. Aankoop + investering Teleatlas is ong. 4 miljard. Huidige waarde is ong. 400 miljoen. Dus 3,6 miljard afgeschreven. Dat verdient wel een bonus vind ik (niet).
    Dit is toch te zot voor woorden....
  9. forum rang 6 tatje 1 augustus 2024 18:19
    quote:

    Tralie C schreef op 1 augustus 2024 17:55:

    Ik vernam dat Teslin bij diverse productiebedrijven (Accel) in een lastige positie zit. Hoe groot is hun belang in Tom2|
    Ebusco heeft ook weer geld nodig, anders is het finito

    Na de schrap staan er nog 125 miljoen aandelen a 4,91 is 613 miljoen, cash eind Q3 268

    beurswaarde na cash 345 miljoen , lijkt op een rip deal

    Teslin in TT 5,42% en TT tov de porto 7,40% per 31 jan 2024 .

    Teslin loopt altijd 5 a 6 maanden achter, waarom weet geen hond.

    De shorters spelen een spel,

    weten zij van de hoed en de rand !
  10. Vici 1 augustus 2024 19:25
    TT is weer terug op het koers niveau van 15 (!) jaar geleden.

    De grote investeringen o.a.Tele-Atlas, de Cockpit, Overture, het mislukte sporthorloge avontuur van Corinne, hebben niet geleid tot meer grote klanten.
    Integendeel Volvo liep weg, net als Nissan. Fisker ging failliet.

    Uitspraken van HG in interviews, als dat Tesla klant zou zijn (nooit een PB van gezien), het teasen op X (Twitter), lang geleden, alsof Ford binnenkort klant zou zijn, niet dus, in een CC schermen met een grote nieuwe klant, waarvan hij de naam niet kon noemen. Hoogmoed van een CEO wordt niet gehonoreerd op de beurs als het niet met feiten en cijfers wordt waargemaakt.

    Intussen zijn ze volledig afhankelijk geworden van Microsoft. Dat ze überhaupt nog bestaan danken ze volgens mij aan MS. Voor een appel en een ei leveren ze, volgens mij, hun diensten aan MS, want winst maken ze al jaren niet meer.

    Wat navigatie betreft: Google/Waze is een prima gratis alternatief in de auto, via Android Auto en werkt uitstekend. Zelfs in een Kia of Hyundai. Weinig mensen gaan betalen voor een navigatie systeem in hun auto, als het gratis te vinden is.
    TT is overtroefd door Google, wordt tijd dat HG dat inziet.
    Aandeelhouders zien hun investeringen verdampen; de dure hobby van HG verdient geen plaats meer op de beurs.
  11. DYEX 1 augustus 2024 19:50
    quote:

    Vici schreef op 1 augustus 2024 19:25:

    TT is weer terug op het koers niveau van 15 (!) jaar geleden.

    De grote investeringen o.a.Tele-Atlas, de Cockpit, Overture, het mislukte sporthorloge avontuur van Corinne, hebben niet geleid tot meer grote klanten.
    Integendeel Volvo liep weg, net als Nissan. Fisker ging failliet.

    Uitspraken van HG in interviews, als dat Tesla klant zou zijn (nooit een PB van gezien), het teasen op X (Twitter), lang geleden, alsof Ford binnenkort klant zou zijn, niet dus, in een CC schermen met een grote nieuwe klant, waarvan hij de naam niet kon noemen. Hoogmoed van een CEO wordt niet gehonoreerd op de beurs als het niet met feiten en cijfers wordt waargemaakt.

    Intussen zijn ze volledig afhankelijk geworden van Microsoft. Dat ze überhaupt nog bestaan danken ze volgens mij aan MS. Voor een appel en een ei leveren ze, volgens mij, hun diensten aan MS, want winst maken ze al jaren niet meer.

    Wat navigatie betreft: Google/Waze is een prima gratis alternatief in de auto, via Android Auto en werkt uitstekend. Zelfs in een Kia of Hyundai. Weinig mensen gaan betalen voor een navigatie systeem in hun auto, als het gratis te vinden is.
    TT is overtroefd door Google, wordt tijd dat HG dat inziet.
    Aandeelhouders zien hun investeringen verdampen; de dure hobby van HG verdient geen plaats meer op de beurs.
    Maar dan blijft dat MS ook afhankelijk is van de TT kaarten? En niet gemakkelijk naar een andere leverancier kan? Ookal, omdat je stelt dat ze er nu goedkoop aan komen? Hoe lastig ook voor TT, maar dan blijven hun kaarten voor MS nodig. Zou MS het dan niet gewoon willen inlijven? En laten verworden tot Microsoft Maps? Daarvoor is nu een MS-zakcentje al genoeg.
  12. forum rang 6 tatje 1 augustus 2024 20:03
    De boel is allang dichtgetimmerd.

    Tom Tom kan niet ontsnappen aan the big tech in Overture.

    Hoe het is dichtgetimmerd, weet ik niet.

    Maar die big boys laten TT niet ontsnappen.

    Tom Tom krijgt van Microsoft Meta en Amazon veel data.

    Die Amerikanen zijn toch niet gek, zodat TT zelf kan beslissen.

    Huidige beurswaarde TT min de cash 345 miljoen.

    beurswaarde Microsoft Meta Amazon samen 3015 + 1240 + 1870 = 6125 miljard dollar

    Voor mij is alles in kannen en kruiken.

    Hoop dat we normaal worden behandeld.

    Harold is in naam nog CEO, maar de gig points worden in de VS genomen.

    Wie zegt niet dat google marktaandeel koopt :-)
    Wie zegt niet, dat Microsoft momenteel weinig betaalt en dat wordt via een overname geregeld.
    Wie zegt niet, dat het beter is momenteel TT europees te laten aan het kinderbeursje.

    2 nieuwe automotive klanten die hun SOP nog moeten starten.
    Denk Volkswagen en die zwarte ( geheimzinnige ) is denkelijk een ami

    Harold Goddijn - TomTom NV - Chief Executive Officer, Member of the Management Board
    Yeah, it’s hard to answer that, Marc. What we're seeing is that everything we'd hoped for is happening. So, a broader addressable market, a more
    competitive product, and a better position in the market. That means that customers are taking what we're doing very seriously, listening
    carefully, trying things out, and so on and so forth. So, the fundamentals look good. Compared to our original ambition, that we articulated
    during the Capital Markets Day, we are clearly behind in terms of the translation into revenue. But I think the underlying arguments and business
    case are still intact, but it will take a little bit longer.

    Vrij vertaald.

    Maak je geen zorgen, het duurt alleen iets langer :-)
  13. Vici 1 augustus 2024 20:14
    quote:

    DYEX schreef op 1 augustus 2024 19:50:

    [...]

    Maar dan blijft dat MS ook afhankelijk is van de TT kaarten? En niet gemakkelijk naar een andere leverancier kan? Ookal, omdat je stelt dat ze er nu goedkoop aan komen? Hoe lastig ook voor TT, maar dan blijven hun kaarten voor MS nodig. Zou MS het dan niet gewoon willen inlijven? En laten verworden tot Microsoft Maps? Daarvoor is nu een MS-zakcentje al genoeg.
    Zou kunnen. Microsoft speelt het slimmer denk ik dan de bankier Harold en Corinne als Marketing Officer is natuurlijk ook geen zwaargewicht.
    Er werken al mensen van TT bij Microsoft, las ik hier laatst, dus er is al sprake van kennisoverdracht.
    De founders zijn allang binnen qua vermogen, kunnen dus binnenkort rentenieren en met pensioen.
  14. forum rang 6 Tralie B 1 augustus 2024 20:21
    quote:

    Vici schreef op 1 augustus 2024 20:14:

    [...]

    Zou kunnen. Microsoft speelt het slimmer denk ik dan de bankier Harold en Corinne als Marketing Officer is natuurlijk ook geen zwaargewicht.
    Er werken al mensen van TT bij Microsoft, las ik hier laatst, dus er is al sprake van kennisoverdracht.
    De founders zijn allang binnen qua vermogen, kunnen dus binnenkort rentenieren en met pensioen.
    De founders zijn al binnen en om de andere aandeelhouders geven ze helemaal niet. Toen Teleatlas voor een veel te hoge prijs gekocht was, moesten de aandeelhouders dokken. Daarna profiteerden de founders weer van de bonussen. Ze hebben de helft in handen, dus je doet er niets aan. Met een goedkope exit, kunnen ze helemaal doen wat ze willen. De toko hebben ze toch al voor niets.
  15. forum rang 6 NewKidInTown 2 augustus 2024 01:15
    Valt er nog iets baanbrekends positief of negatief te melden over tt ? Zouden we het beste kiezen voor een rendement van tussen de 30 a 40 procent of zijn niet tevreden en willen we meer en meer en laten we (aandelen) niet gaan beneden de 7 euro de komende 11 of 12 maanden ? Kun je je afvragen wat deze "halstallige" beleggings strategie heeft opgeleverd. Ik vraag het u af.
    Beter wachten op een upswing tot 7,50 maximaal of beter bijkopen op een 4 rond ?
424 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 22 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.