Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,986   +0,001   (+0,15%) Dagrange 0,980 - 1,016 172.190   Gem. (3M) 431,1K

Ebusco 2024

7.439 Posts
Pagina: «« 1 ... 336 337 338 339 340 ... 372 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Jokeltje 1 augustus 2024 09:48
    Zou er na de laatste press release uberhaupt nog ergens een (nieuwe) klant te vinden zijn die met Ebusco een contract wil afsluiten ? Kan het mij niet voorstellen. Dus rest er maar 1 opdracht : proberen om wat besteld is nog zoveel als mogelijk af te leveren zodat nog iets van de kosten gerecupereerd wordt. Het zogenaamde “turnaround plan” waar men plots mee op de proppen komt zonder er iets over te zeggen, omvat waarschijnlijk het einde van Ebusco en in het beste geval een overnemer na faillissement. Requiem in pace.
  2. Omafladder 1 augustus 2024 10:04
    quote:

    Jokeltje schreef op 1 augustus 2024 09:48:

    Zou er na de laatste press release uberhaupt nog ergens een (nieuwe) klant te vinden zijn die met Ebusco een contract wil afsluiten ? Kan het mij niet voorstellen. Dus rest er maar 1 opdracht : proberen om wat besteld is nog zoveel als mogelijk af te leveren zodat nog iets van de kosten gerecupereerd wordt. Het zogenaamde “turnaround plan” waar men plots mee op de proppen komt zonder er iets over te zeggen, omvat waarschijnlijk het einde van Ebusco en in het beste geval een overnemer na faillissement. Requiem in pace.
    Heel goed verwoord. AB
  3. Het mannetje van de radio 1 augustus 2024 10:08
    quote:

    Jokeltje schreef op 1 augustus 2024 09:48:

    Zou er na de laatste press release uberhaupt nog ergens een (nieuwe) klant te vinden zijn die met Ebusco een contract wil afsluiten ?
    Denk het wel. Het is tamelijk goedkoop bussen bestellen. Je ontvangt als klant een mooie 'korting' als de bussen te laat geleverd worden en dat is momenteel de modus operandi van dit bedrijf.
  4. forum rang 5 Lekker Truitje 1 augustus 2024 10:09
    quote:

    Nakennis schreef op 1 augustus 2024 09:31:

    Hoop dat zowel de AFM als Ondernemingssamer deze Bijvelds nog eens tegen t licht gaan houden en dat hij nergens meer als CEO aan de bak komt. Zijn zakken heeft hij intussen wel goed gevuld en de aandeelhouder blijft berooid achter. Schandalig!
    Dit is weer een vrij domme opmerking van de heer v/m "ProfitMaker" die net als Ebusco in staat is om flink veel verlies te maken. De heer Bijvelds is zelf grootaandeelhouder met ca. 35%, en heeft dus veel en veel meer verlies gemaakt dan jij PM. Dat zakken vullen valt wel mee, hij heeft wel een leuk salaris gehad, maar er tragisch veel meer geld zelf in gestoken. Hoe komt hij aan dat geld, tja, dat is een andere vraag. Geleend ? Of had hij al zo veel geld om er in te investeren ?
  5. Omafladder 1 augustus 2024 10:11
    Ook Oma heeft een beperkt verlies overgehouden aan dit aandeel. Maar wel heel blij dat het kwartje tijdig viel en dan rest er maar 1 ding. Een druk op de knop en verlies nemen. Doet wel even pijn. Niet zozeer financieel maar dat je zelf kennelijk een domme keuze hebt gemaakt qua investering.
  6. forum rang 7 Marcel H. 1 augustus 2024 10:11
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 1 augustus 2024 10:08:

    [...]

    Denk het wel. Het is tamelijk goedkoop bussen bestellen. Je ontvangt als klant een mooie 'korting' als de bussen te laat geleverd worden en dat is momenteel de modus operandi van dit bedrijf.
    Denk het niet. Peter vraagt een ruime aanbetaling.
  7. forum rang 4 Jokeltje 1 augustus 2024 10:19
    quote:

    Het mannetje van de radio schreef op 1 augustus 2024 10:08:

    [...]

    Denk het wel. Het is tamelijk goedkoop bussen bestellen. Je ontvangt als klant een mooie 'korting' als de bussen te laat geleverd worden en dat is momenteel de modus operandi van dit bedrijf.
    ALS de bussen geleverd worden …
  8. Huubke 1 augustus 2024 10:19
    quote:

    Marcel H. schreef op 1 augustus 2024 10:11:

    [...]

    Denk het niet. Peter vraagt een ruime aanbetaling.
    Dat is dan sinds kort.
    Je moest eens weten hoeveel reclamaties iedere keer terug kwamen als er weer een paar bussen naar Barcelona uitgeleverd werden. Klant was not amused.
    Maar we bleven bussen daarheen sturen zonder dat de gemelde problemen opgelost werden. Gek werden ze ervan.
    Alles onder het motto UITLEVEREN, en hopen dat de klant eindelijk wat geld overgemaakt zodat er weer wat cash in huis is om leveranciers te kunnen betalen.
  9. forum rang 7 Marcel H. 1 augustus 2024 10:24
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 1 augustus 2024 10:09:

    [...]
    Dit is weer een vrij domme opmerking van de heer v/m "ProfitMaker" die net als Ebusco in staat is om flink veel verlies te maken. De heer Bijvelds is zelf grootaandeelhouder met ca. 35%, en heeft dus veel en veel meer verlies gemaakt dan jij PM. Dat zakken vullen valt wel mee, hij heeft wel een leuk salaris gehad, maar er tragisch veel meer geld zelf in gestoken. Hoe komt hij aan dat geld, tja, dat is een andere vraag. Geleend ? Of had hij al zo veel geld om er in te investeren ?
    Peter had al een mooie notering in Quote 500.
    Zal inmiddels wel lager zijn.
    En niemand weet hoe inmiddels
    een deal tot stand is gekomen tussen
    Bijvelds en Van der Valk.
    Van der Valk stapte pardoes groots uit.
  10. new kid on the block 1 augustus 2024 10:30
    quote:

    StoplossBurner schreef op 1 augustus 2024 09:27:

    Alleen een wensdenk scenario dat in het turnaround plan is gegoten zou Ebusco theoretisch nog kunnen redden (een plan wat too little, too late is). En dan nog zullen de rentelasten als een molensteen om het bedrijf hangen en veel van de eventueel behaalde marges afsnoepen. In de huidige situatie ga je zelfs in een bijzonder bullish scenario hooguit 2,- zien, met een veel grotere kans dat het naar 0 gaat. De 1,30 waar we gister op zaten vond ik dan ook nog hoog en de markt ook inmiddels.

    Verbaas mij wel dat bij veel mensen nu pas de ogen is geopend? Al vaker geroepen, maar het voorspellen van de koersontwikkeling was relatief eenvoudig af te leiden aan de busaflever cijfers die gedeeltelijk openbaar zijn en die TheTruth hier ook geregeld postte uit de betaalde bron. Elke keer kon je ruim voor de cijfers al zien dat de productie aantallen die in het vooruitzicht waren gesteld niet gehaald werden en de koers dus uiteindelijk gewoon zou dalen. Zie ook het productietopic hier op IEX. Ook de liquide geldproblemen zijn hier de laatste pak en beet 8 maanden al velen malen besproken tussen het koers roepen door.

    Verder genoeg geschreven over de strategie; te veel willen (allerlei markten bedienen, allerlei typen bussen, overal op inschrijven etc.) en dat terwijl je nog lang geen volwassen productielijn en toevoerlijn hebt is vragen om problemen en zal ongetwijfeld tussen veel frictie tussen uitvoerend en management hebben geleidt. Voor investeerders / potentiele aandeelhouders is het natuurlijk aantrekkelijk een flink gevuld orderboek te hebben. Hoe dat dan gerealiseerd wordt door de laag onder het management zien we dan wel weer zal men gedacht hebben. Daarbij is het zelf willen opzetten van een complete productielijn, het punt dat ik vanaf het begin heb gemaakt, is een historische fout geweest. Dat kan alleen met extreem diepe zakken, je veel ervaring en kunde in huis haalt en jezelf voldoende tijd gunt. Aan alle voorwaarden is niet voldaan.

    De IPO van 23,- was vrij idioot als je het fundamenteel berekend, maar niet vreemd; alles met EV ging toen de lucht in gebaseerd op FOMO. In die zin was de koers dan weer niet vreemd. Het was alleen al vanaf de meet af aan geprijsd voor perfectie, waarvan iedereen met een automotive achtergrond al kon bevroeden dat dat niet de realiteit ging zijn.
    Goed beschreven waar en hoe het mis is gegaan.
    Het hele transitieverhaal heeft meer verliezers vwb beursfondsen. Kijk maar eens hoe hard een aantal fondsen die gerelateerd zijn een meer 'groene economie', eerst hard omhoog zijn gegaan om vervolgens ook weer heel hard omlaag te gaan waarna een hoop beleggers met de brokken zitten.
7.439 Posts
Pagina: «« 1 ... 336 337 338 339 340 ... 372 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.