Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,847   +0,017   (+1,99%) Dagrange 0,801 - 0,859 212.405   Gem. (3M) 378,5K

Ebusco 2024

7.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 318 319 320 321 322 ... 360 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Marcel H. 26 juli 2024 15:52
    quote:

    JAGO03 schreef op 26 juli 2024 15:23:

    Meer van dit soort orders zullen echt wel volgen wanneer duidelijk is dat de productielijn op orde is. Deutsche Bahn heeft dit echt wel gecontroleerd voordat ze de order plaatsten, dus dit geeft vertrouwen voor de toekomst.
    Het gaat om een onderdeel van een veel eerder verstrekte opdracht.
    Nieuwe bestellingen zijn voor zover tot nu bekend door geen
    enkele koper in de afgelopen maanden gedaan.
  2. forum rang 5 Lekker Truitje 26 juli 2024 15:58
    quote:

    Marcel H. schreef op 26 juli 2024 15:06:

    [...]

    Het management moet werken aan een structurele verbetering.
    Voorlopig is jouw keuze een verstandige keuze.
    Forumdeelnemer Lekker Truitje was ook op de open dag.
    Hij heeft nadien 3x aandelen gekocht en is inmiddels 'definitief''
    met een gering verlies afgehaakt.
    Even een kleine subtiele correctie: Lekker Truitje is een 'zij' en het woord "definitief" vindt ze een beetje voorbarig, alhoewel wel waarschijnlijk. Ook een ordertje van 20 bussen uit een raamovereenkomst vindt ze niet overtuigend genoeg. Maar ondertussen volgt ze wel dagelijks het forum....
    Overigens merkwaardig, hoe snel een Marcel H. om kan slaan. Gaat het wel goed met je ?
  3. forum rang 7 Marcel H. 26 juli 2024 16:08
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 26 juli 2024 15:58:

    [...]

    Even een kleine subtiele correctie: Lekker Truitje is een 'zij' en het woord "definitief" vindt ze een beetje voorbarig, alhoewel wel waarschijnlijk. Ook een ordertje van 20 bussen uit een raamovereenkomst vindt ze niet overtuigend genoeg. Maar ondertussen volgt ze wel dagelijks het forum....
    Overigens merkwaardig, hoe snel een Marcel H. om kan slaan. Gaat het wel goed met je ?
    Die gele jas vond ik al opvallend.
  4. forum rang 7 Marcel H. 26 juli 2024 19:45
    quote:

    Lekker Truitje schreef op 26 juli 2024 19:10:

    [...]
    Had je even voorgesteld dan. Ook mijn t-shirt toen gezien ?
    Ik was toen aandeelhouder. Zou er weer een open dag komen, kan ik broodjes meenemen.
    Jullie zijn toen vermoedelijk bij Jetstone geweest.
    Ik heb niemand gezien met een opvallende jas.

    Wanneer er weer een open dag is weet ik niet.
    Ook het vooruitzicht voor Ebusco in Deurne is
    onduidelijk.
    Op dit moment vindt assemblage niet
    meer uitsluitend in Deurne plaats.
  5. Kojo 26 juli 2024 20:35
    Ik vind het verdacht dat Ebusco enkele dagen voor de bekendmaking van de kwartaalcijfers voor Q2 met een bericht nar buiten komt dat een beetje als een zegebulletin wordt voorgesteld. Dat de koers daar dan nog een zo poisitief op reageert maakt mijn inziens deel uit van de enscenering om de cijfer Q2 te omzwachtelen om de essentie niet op de voorgrond te moeten brengen.

    De realiteit is dat Ebusco een RAAMovereenkomst heeft met Deutsche Bahn en op afroep zo nu en dan een bescheiden portie bussen laat leveren. Het gaat geenszins om een nieuw order, enkel om de uitvoering van een bestaande overeenkomst.

    En de realiteit is ook dat het niet om de hoogwaardige bussen gaat in compostiemateriaal waarvan de productie zo stilaan wordt doorgeschoven naar een onbepaalde datum.

    Die realiteit zorgt ervoor dat Ebusco een verlieslatend bedrijf blijft dat op den duur het water aan de lippen komt te staan.

    Het is een schitterend verhaal, de productie van vederlichte, op en top zuinige, electrische bussen. Maar ik betwijfel dat de kleine belegger er ooit beter van zal worden.
  6. forum rang 7 Marcel H. 27 juli 2024 07:51
    quote:

    Kojo schreef op 26 juli 2024 20:35:

    Ik vind het verdacht dat Ebusco enkele dagen voor de bekendmaking van de kwartaalcijfers voor Q2 met een bericht nar buiten komt dat een beetje als een zegebulletin wordt voorgesteld. Dat de koers daar dan nog een zo poisitief op reageert maakt mijn inziens deel uit van de enscenering om de cijfer Q2 te omzwachtelen om de essentie niet op de voorgrond te moeten brengen.

    De realiteit is dat Ebusco een RAAMovereenkomst heeft met Deutsche Bahn en op afroep zo nu en dan een bescheiden portie bussen laat leveren. Het gaat geenszins om een nieuw order, enkel om de uitvoering van een bestaande overeenkomst.

    En de realiteit is ook dat het niet om de hoogwaardige bussen gaat in compostiemateriaal waarvan de productie zo stilaan wordt doorgeschoven naar een onbepaalde datum.

    Die realiteit zorgt ervoor dat Ebusco een verlieslatend bedrijf blijft dat op den duur het water aan de lippen komt te staan.

    Het is een schitterend verhaal, de productie van vederlichte, op en top zuinige, electrische bussen. Maar ik betwijfel dat de kleine belegger er ooit beter van zal worden.
    Die kans wordt steeds kleiner. De kosten zijn hoger
    dan de baten. De kas raakt dus leeg.
    Een aantal optimisten gelooft dat niet.
    Realiseren is ook moeilijk.
    Ebusco is een droom.
  7. Kanhetlager 28 juli 2024 07:53
    We are pleased to announce the publication of our Environmental Product Declaration (EPD) for the Ebusco 3.0 12-metre and 18-metre buses! [/b]

    At Ebusco, we are committed to transparency and sustainability. With the publication of our EPDs, we demonstrate a comprehensive overview of the low carbon footprint of our 3.0 buses from cradle to grave. This assessment includes the environmental impact of material gathering, manufacturing, the use phase and the (non-)recyclable and recoverable components.

    Together with TNO, we were able to assess the entire lifecycle and validate our dedication to sustainability. This assessment shows 74% of the 12-metre Ebusco 3.0’s carbon footprint comes from its downstream phase (use phase, maintenance, and end-of-life). Our lightweight composite bus proves to have a low energy consumption, positively impacting the primary contributor to the carbon footprint (downstream).

    To explore the details of our EPDs go to:
    ? Ebusco 3.0 12M ? lnkd.in/eUNvCJp8
    ? Ebusco 3.0 18M ? lnkd.in/e3sGfzfZ

    Altijd goed om een ISO certificering te hebben. Veel bedrijven doen enkel zaken met je als je deze bezit!
  8. Banter2346 28 juli 2024 20:32
    quote:

    Kanhetlager schreef op 28 juli 2024 07:53:

    To explore the details of our EPDs go to:
    ? Ebusco 3.0 12M ? lnkd.in/eUNvCJp8
    ? Ebusco 3.0 18M ? lnkd.in/e3sGfzfZ

    Altijd goed om een ISO certificering te hebben. Veel bedrijven doen enkel zaken met je als je deze bezit!
    Mag je mij laten zien welke bedrijven specifiek om ISO 14025 vragen? Ik had er nog nooit van gehoord, alles om de prijs op te drijven.
    ISO 50001 (energie management) kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar een Environmental Product Declaration.... word er tuureluurs van.
  9. Kanhetlager 29 juli 2024 06:35
    quote:

    Banter2346 schreef op 28 juli 2024 20:32:

    [...]

    Mag je mij laten zien welke bedrijven specifiek om ISO 14025 vragen? Ik had er nog nooit van gehoord, alles om de prijs op te drijven.
    ISO 50001 (energie management) kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar een Environmental Product Declaration.... word er tuureluurs van.
    Nooit van gehoord? ISO certificering bestaat toch al sinds 1947. Doorgaans vragen overheidsorganisaties naar ISO. Over specifieke bedrijven doe ik geen uitspraken.
  10. Huubke 29 juli 2024 08:12
    quote:

    Banter2346 schreef op 28 juli 2024 20:32:

    [...]

    Mag je mij laten zien welke bedrijven specifiek om ISO 14025 vragen? Ik had er nog nooit van gehoord, alles om de prijs op te drijven.
    ISO 50001 (energie management) kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar een Environmental Product Declaration.... word er tuureluurs van.
    Geloof me dat er al vele klanten zijn die hierom vragen.
    En in de tenderfase levert het extra punten op als je ISO 14025 gecertificeerd bent.
  11. Advizor 29 juli 2024 12:43
    Dus we stijgen vandaag op een ISO certificering? Het moet niet gekker worden.
    Er moeten busjes van de band gaan rollen!
    Woensdag horen we (denk ik) dat het er weer heel weinig waren.
    'De supply chain zat tegen'
    'De assemblage zat tegen'
    'Er was geen goed personeel beschikbaar (dus zat tegen)'
    'De wind stond verkeerd'
    'Volgend jaar wordt alles beter'

    Dat soort kreten.
  12. Fred107 29 juli 2024 13:45
    quote:

    Advizor schreef op 29 juli 2024 12:43:

    Dus we stijgen vandaag op een ISO certificering? Het moet niet gekker worden.
    Er moeten busjes van de band gaan rollen!
    Woensdag horen we (denk ik) dat het er weer heel weinig waren.
    'De supply chain zat tegen'
    'De assemblage zat tegen'
    'Er was geen goed personeel beschikbaar (dus zat tegen)'
    'De wind stond verkeerd'
    'Volgend jaar wordt alles beter'

    Dat soort kreten.
    Er moeten inderdaad busjes van de band gaan rollen.
    We gaan horen hoe de vlag erbij hangt woensdag.
  13. Kanhetlager 29 juli 2024 15:30
    quote:

    bartbas schreef op 23 juli 2024 08:35:

    Saxo betaald op dit moment 24 % rente aan degenen die hun aandelen Ebusco voor uitlening beschikbaar stellen. Dat betekent dat de inleners ongeveer het dubbele moeten betalen om de aandelen te lenen. Zo'n idioot hoog percentage kan volgens mij weinig anders betekenen dat de grote baissiers verwachten dat het aandeel nog sterk zal dalen en mogelijk een faillissement nabij is. Een paarweken terug was de vergoeding voor uitleners nog 10 %. Ook toen al flink hoog.
    Het is dubbel verdienen deze dagen. De shortfondsen uit de USA en het VK blijven door shorten. In plaats dat ze een keer in hun eigen noodlijdende overheden gaan steunen proberen ze Europese fondsen door het putje te duwen.
7.182 Posts
Pagina: «« 1 ... 318 319 320 321 322 ... 360 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.