Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,717   -0,012   (-1,58%) Dagrange 0,710 - 0,734 258.415   Gem. (3M) 463,5K

Ebusco 2024

7.987 Posts
Pagina: «« 1 ... 316 317 318 319 320 ... 400 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 26 juli 2024 08:20
    Ebusco haalt nieuwe opdracht Deutsche Bahn binnen
    26-jul-2024 08:19

    Voor levering van 25 bussen.

    (ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft binnen het raamcontract met Deutsche Bahn de grootste order tot nu in wacht gesleept. Dit meldde de elektrische bussenbouwer uit Deurne vrijdagochtend.

    Het betreft de levering van 25 zogeheten 2.2 bussen voor de regio Speyer.

    Daarmee komt het totaal aantal bussen voor Deutsche Bahn op 140 bussen.

    Er werden vrijdag geen financiële details bekendgemaakt.

    De raamovereenkomst tussen Ebusco en Deutsche Bahn werd oorspronkelijk ondertekend in april 2022 en verlengd in oktober 2023. Met deze overeenkomst is Ebusco de hoofdleverancier van Deutsche Bahn voor zijn elektrische bussen van 12- en 18-meter tot eind 2026.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  2. Jokeltje 26 juli 2024 08:52
    Een (vervolg)order van 25 bussen door een bestaande klant. Het eerste order in meer dan 3 maand. Dat zijn 100 bussen op jaarbasis. Dat verandert fundamenteel weinig voor Ebusco maar 25 is wel beter dan 0. De koers zal eerst wel wat opveren maar dan komt het nuchtere besef terug dat het eigenlijk niet zoveel voorstelt. Voor mij blijft het afwachten op de financiele resultaten en daar verwacht ik alvast geen verbetering het eerste jaar.
  3. forum rang 7 Fender bass 26 juli 2024 09:22
    quote:

    Jokeltje schreef op 26 juli 2024 08:52:

    Een (vervolg)order van 25 bussen door een bestaande klant. Het eerste order in meer dan 3 maand. Dat zijn 100 bussen op jaarbasis. Dat verandert fundamenteel weinig voor Ebusco maar 25 is wel beter dan 0. De koers zal eerst wel wat opveren maar dan komt het nuchtere besef terug dat het eigenlijk niet zoveel voorstelt. Voor mij blijft het afwachten op de financiele resultaten en daar verwacht ik alvast geen verbetering het eerste jaar.
    Het is zeker niet veel en zou eigenlijk geen nieuws zijn maar geeft wel aan dat deze partij vertrouwen heeft in het voortbestaan van Ebusco.
    Daar wordt hier in het forum veel over gespeculeerd.
  4. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 26 juli 2024 09:27
    quote:

    Jokeltje schreef op 26 juli 2024 08:52:

    Een (vervolg)order van 25 bussen door een bestaande klant. Het eerste order in meer dan 3 maand. Dat zijn 100 bussen op jaarbasis. Dat verandert fundamenteel weinig voor Ebusco maar 25 is wel beter dan 0. De koers zal eerst wel wat opveren maar dan komt het nuchtere besef terug dat het eigenlijk niet zoveel voorstelt. Voor mij blijft het afwachten op de financiele resultaten en daar verwacht ik alvast geen verbetering het eerste jaar.
    Inderdaad, het is volgens mij onderdeel van het bestaande orderboek uit de categorie "call-off". Ik vraag me trouwens nog steeds af hoeveel van die opties (ongeveer de helft van het orderboek) die er ook nog in dat fraaie orderboek staan ooit opgevraagd/uitgeleverd gaan worden.

    Daarnaast gaat het hier weer om "Chinese" 2.2's. Het vertrouwen van de markt in de (niet te leveren?) 3.0 is kennelijk nog niet zo groot. Ik heb me altijd al afgevraagd in hoeverre de productieproblemen ook niet verband houden met het revolutionaire concept; m.a.w. de techniek waar zoveel voor betaald is (o.a. aan ex-COO Fleuren) is misschien toch niet zo makkelijk in praktijk te brengen. Wellicht was dat de reden dat andere producenten die weg niet hebben bewandeld. Maar goed, dat blijft een speculatieve gedachte mijnerzijds.

    Voor de rest, nu zelfs grootaandeelhouders/familieleden aandelen aan het dumpen zijn (geweest) zou het mij niet verbazen als het doek spoedig zal vallen; het geld zal er waarschijnlijk uit blijven spuiten en de bronnen lijken me zo langzamerhand wel opgedroogd.
  5. forum rang 4 Leon57 26 juli 2024 09:30
    quote:

    Jokeltje schreef op 26 juli 2024 08:52:

    Een (vervolg)order van 25 bussen door een bestaande klant. Het eerste order in meer dan 3 maand. Dat zijn 100 bussen op jaarbasis. Dat verandert fundamenteel weinig voor Ebusco maar 25 is wel beter dan 0. De koers zal eerst wel wat opveren maar dan komt het nuchtere besef terug dat het eigenlijk niet zoveel voorstelt. Voor mij blijft het afwachten op de financiele resultaten en daar verwacht ik alvast geen verbetering het eerste jaar.
    Op zich eens, maar als een partij als Deutsche Bahn zich voor de LT committeert dan is dat wel een goed signaal. Want dat moet ook naar andere partijen vertrouwen scheppen. Ben benieuwd of dat , ondanks de wolven in NL, gaat betekenen dat als er 1 schaap over de dam is ................
  6. forum rang 4 StoplossBurner 26 juli 2024 09:38
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 26 juli 2024 09:27:

    [...]

    Daarnaast gaat het hier weer om "Chinese" 2.2's. Het vertrouwen van de markt in de (niet te leveren?) 3.0 is kennelijk nog niet zo groot. Ik heb me altijd al afgevraagd in hoeverre de productieproblemen ook niet verband houden met het revolutionaire concept; m.a.w. de techniek waar zoveel voor betaald is (o.a. aan ex-COO Fleuren) is misschien toch niet zo makkelijk in praktijk te brengen. Wellicht was dat de reden dat andere producenten die weg niet hebben bewandeld. Maar goed, dat blijft een speculatieve gedachte mijnerzijds.

    VDL heeft het ontwerpidee van Ebusco nagenoeg gekopieerd, en dat is meer een op productie dan R&D gerichte organisatie. Helaas is VDL Bus & Coach inmiddels ook een sterk verlieslatende tak en leveren ook zij veel te laat. Het is duidelijk dat het tijd en geld nodig heeft een ontwerp waarbij veel composiet en lijm gebruikt wordt in de bus een winstgevende productie te maken. Naar mijn idee is het gebruik van hoog sterkte staal, wat in de automotive al langer gemeengoed (maar in de bussenbouw tot voor kort niet), een betere concept is i.p.v. composieten. Men kan dan gewicht besparen door dunner te construeren en houdt bestaande productielijnen meer in takt kan houden en de productie, assemblage en supply chain versimpeld. Ook zijn reparaties een stuk eenvoudiger. Ik denk dat BYD en andere chinese spelers meer op deze lijn zitten,maar waarschijnlijk nog wel wat zwaar zijn en met wat evoluties de bussen laten afslanken.
  7. Huubke 26 juli 2024 09:40
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 26 juli 2024 09:27:

    [...]

    ..... Ik heb me altijd al afgevraagd in hoeverre de productieproblemen ook niet verband houden met het revolutionaire concept; m.a.w. de techniek waar zoveel voor betaald is (o.a. aan ex-COO Fleuren) is misschien toch niet zo makkelijk in praktijk te brengen. Wellicht was dat de reden dat andere producenten die weg niet hebben bewandeld. Maar goed, dat blijft een speculatieve gedachte mijnerzijds..........

    Het casco is niet het grootste probleem.
    De techniek er omheen (HVAC / assen), de aanvoer van onderdelen en het assemblageprocess geven de nodige problemen. Daareom veel naar China verplaatst om tenminste het probleem van personeel en assemblage deels op te lossen. En veel delen worden daar lokaal gesourced.
  8. forum rang 7 lucas D 26 juli 2024 10:16
    Totaal 140 bussen besteld via Deutsche Bahn raamovereenkomst
    Deurne, 26 juli 2024 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en energieopslag, heeft een order van 25 Ebusco 2.2 bussen ontvangen via de Deutsche Bahn raamovereenkomst. Met deze bestelling komt het totale aantal orders via de raamovereenkomst op 140 Ebusco bussen.

    25 Ebusco 2.2 bussen voor de regio Speyer
    Deze 25 bussen vertegenwoordigen de grootste bestelling tot nu toe onder het DB raamovereenkomst en markeren het begin van de volledige elektrificatie van de vloot in Speyer. De 12-meter bussen met een low floor zullen elk worden uitgerust met een batterijpakket van meer dan 400 kWh, waardoor ze een volledige dag kunnen rijden op één enkele lading.

    De raamovereenkomst tussen Ebusco en Deutsche Bahn werd oorspronkelijk ondertekend in april 2022 en verlengd tijdens Busworld in oktober 2023. Met deze overeenkomst is Ebusco de hoofdleverancier van Deutsche Bahn voor zijn elektrische bussen van 12- en 18-meter tot eind 2026.

    De Ebusco 2.2 als voorkeursmodel
    95% van de Ebusco bussen die via de raamovereenkomst zijn besteld zijn Ebusco 2.2 bussen, wat aantoont dat Deutsche Bahn veel vertrouwen heeft in deze zeer efficiënte elektrische bus. De Ebusco 2.2 heeft zich gevestigd als marktleidende elektrische bus, dankzij zijn bewezen track record en voortdurende optimalisaties door de jaren heen. Deze zeer efficiënte bus kan tot 550 kilometer rijden op één enkele lading, wat hem geschikt maakt voor stads- en streekvervoer.

    Peter Bijvelds, Co-CEO en oprichter van Ebusco, licht toe: “Al meer dan twee jaar zijn wij trotse leverancier van elektrische bussen voor Deutsche Bahn. We zijn zeer dankbaar voor het getoonde vertrouwen van Deutsche Bahn en kijken ernaar uit om de langdurige samenwerking voort te zetten. De Ebusco 2.2-bussen hebben bewezen uitstekende bussen te zijn, tonen goede Total Cost of Ownership-prestaties en zijn daarom zeer geschikt voor stads- en streekvervoer. We zijn Deutsche Bahn dankbaar en kijken ernaar uit om nog meer elektrische bussen te leveren in de komende twee jaar.
  9. forum rang 7 Marcel I&W 26 juli 2024 10:25
    quote:

    lucas D schreef op 26 juli 2024 10:16:

    Totaal 140 bussen besteld via Deutsche Bahn raamovereenkomst
    Deurne, 26 juli 2024 – Ebusco (Euronext: EBUS), een pionier en koploper in de ontwikkeling van elektrische bussen en energieopslag, heeft een order van 25 Ebusco 2.2 bussen ontvangen via de Deutsche Bahn raamovereenkomst. Met deze bestelling komt het totale aantal orders via de raamovereenkomst op 140 Ebusco bussen.

    25 Ebusco 2.2 bussen voor de regio Speyer
    Deze 25 bussen vertegenwoordigen de grootste bestelling tot nu toe onder het DB raamovereenkomst en markeren het begin van de volledige elektrificatie van de vloot in Speyer. De 12-meter bussen met een low floor zullen elk worden uitgerust met een batterijpakket van meer dan 400 kWh, waardoor ze een volledige dag kunnen rijden op één enkele lading.

    De raamovereenkomst tussen Ebusco en Deutsche Bahn werd oorspronkelijk ondertekend in april 2022 en verlengd tijdens Busworld in oktober 2023. Met deze overeenkomst is Ebusco de hoofdleverancier van Deutsche Bahn voor zijn elektrische bussen van 12- en 18-meter tot eind 2026.

    De Ebusco 2.2 als voorkeursmodel
    95% van de Ebusco bussen die via de raamovereenkomst zijn besteld zijn Ebusco 2.2 bussen, wat aantoont dat Deutsche Bahn veel vertrouwen heeft in deze zeer efficiënte elektrische bus. De Ebusco 2.2 heeft zich gevestigd als marktleidende elektrische bus, dankzij zijn bewezen track record en voortdurende optimalisaties door de jaren heen. Deze zeer efficiënte bus kan tot 550 kilometer rijden op één enkele lading, wat hem geschikt maakt voor stads- en streekvervoer.

    Peter Bijvelds, Co-CEO en oprichter van Ebusco, licht toe: “Al meer dan twee jaar zijn wij trotse leverancier van elektrische bussen voor Deutsche Bahn. We zijn zeer dankbaar voor het getoonde vertrouwen van Deutsche Bahn en kijken ernaar uit om de langdurige samenwerking voort te zetten. De Ebusco 2.2-bussen hebben bewezen uitstekende bussen te zijn, tonen goede Total Cost of Ownership-prestaties en zijn daarom zeer geschikt voor stads- en streekvervoer. We zijn Deutsche Bahn dankbaar en kijken ernaar uit om nog meer elektrische bussen te leveren in de komende twee jaar.
    Bedankt voor je bericht.
7.987 Posts
Pagina: «« 1 ... 316 317 318 319 320 ... 400 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.