Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,100   +0,030   (+0,20%) Dagrange 15,010 - 15,270 89.450   Gem. (3M) 219,2K

AMG 2024

6.183 Posts
Pagina: «« 1 ... 301 302 303 304 305 ... 310 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 am1993 21 juli 2024 22:21
    De vestiging in Holland, MI schaalt de productiecapaciteit van natrium-ionbatterijen op tot 600 megawatt per jaar, waarmee tegemoet wordt gekomen aan de energieopslagbehoeften van datacenters die de golf van kunstmatige intelligentie aandrijven

    De hoogwaardige natrium-ionbatterijen van Natron presteren beter dan lithium-ionbatterijen wat betreft vermogensdichtheid en oplaadsnelheid, vereisen geen lithium, kobalt, koper of nikkel en zijn niet-ontvlambaar
    www.businesswire.com/news/home/202404...

    @Jetzt..los. Ik las het. Zou voor AMG nog een dingetje kunnen zijn, want opschalen naar 600 Megawatt is nogal wat(t). En als de voordelen kloppen en het blijkt ook nog eens betaalbaar te produceren te zijn (dus competitief met lithium) dan gaat AMG naar € 5 op den duur.
  2. forum rang 7 am1993 21 juli 2024 22:34
    quote:

    BudFoXx schreef op 21 juli 2024 16:02:

    Concerns with sodium-ion batteries
    The lower energy density translates to a reduced driving range for EVs using sodium-ion batteries, making them less practical for long-distance travel without frequent recharging. This limits the applications for which sodium can currently be used across the automotive industry
    Voor energieopslag bij/voor datacentra, woonwijken, wind- en zonneparken, e.d. maakt grootte/omvang van de opslag niet uit. Belangrijk daarbij is veiligheid. Bovendien kan je twee vliegen in één klap slaan, namelijk zeewater ontzilten voor schoon (drink)water( daar is ook al enorme behoefte aan en is duur, momenteel circa € 2.50 per m3) en het gewonnen zout kan je dan gebruiken voor batterijen. Win/win.
  3. forum rang 9 Calimero 21 juli 2024 23:22
    quote:

    Calimero schreef op 6 juli 2024 13:45:

    [...]
    :)

    www.iex.nl/Forum/Upload/2024/15133497...

    www.youtube.com/embed/cLITicwY1nQ?rel...

    Next weekend coincides with a powerful conjunction of Mars and Uranus in late Taurus, conjunct with the fixed star Algol, also known as the “Demon Star.” It is the second brightest fixed star in the heavens and is considered by ancient astrologers as one of the most ominous of all. Combining this legend with the nature of Mars (war, aggression, threats, heat) with Uranus (the “disruptor,” bearer of sudden surprises and shocks, such as earthquakes and natural calamities), and you have the ingredients for a potentially dangerous period for humankind.
    Oops ... :)
  4. BudFoXx 22 juli 2024 05:46
    quote:

    am1993 schreef op 21 juli 2024 22:21:

    De vestiging in Holland, MI schaalt de productiecapaciteit van natrium-ionbatterijen op tot 600 megawatt per jaar, waarmee tegemoet wordt gekomen aan de energieopslagbehoeften van datacenters die de golf van kunstmatige intelligentie aandrijven

    De hoogwaardige natrium-ionbatterijen van Natron presteren beter dan lithium-ionbatterijen wat betreft vermogensdichtheid en oplaadsnelheid, vereisen geen lithium, kobalt, koper of nikkel en zijn niet-ontvlambaar
    www.businesswire.com/news/home/202404...

    @Jetzt..los. Ik las het. Zou voor AMG nog een dingetje kunnen zijn, want opschalen naar 600 Megawatt is nogal wat(t). En als de voordelen kloppen en het blijkt ook nog eens betaalbaar te produceren te zijn (dus competitief met lithium) dan gaat AMG naar € 5 op den duur.
    Wat een stemmingmakkerij zeg...lekker praten naar je positie omdat je short zit. Beetje te doorzichtig allemaal echt vermoeiend. Op den duur gaat ASML ook weer onder de 100 euro natuurlijk...
  5. forum rang 5 Money Never Sleeps 22 juli 2024 08:32
    quote:

    BudFoXx schreef op 21 juli 2024 16:02:

    Concerns with sodium-ion batteries
    The lower energy density translates to a reduced driving range for EVs using sodium-ion batteries, making them less practical for long-distance travel without frequent recharging. This limits the applications for which sodium can currently be used across the automotive industry
    Dat is zeker waar v.w.b. de automotive , maar het kan zeker toegepast worden. Recycle-baar , bijna kosteloos te verkrijgen ( vergeleken met lithium ook milieuvriendelijker) en veiliger.
  6. forum rang 6 christo1 22 juli 2024 08:43
    quote:

    Money Never Sleeps schreef op 22 juli 2024 08:32:

    [...]

    Dat is zeker waar v.w.b. de automotive , maar het kan zeker toegepast worden. Recycle-baar , bijna kosteloos te verkrijgen ( vergeleken met lithium ook milieuvriendelijker) en veiliger.
    Ook hier herzie ik mijn mening, lithium zal en blijft de hoofdcomponent voor batterijen in de toekomst, de vele voordelen wegen niet op aan de nadelen.

    Trouwens dat brandgevaar is enkel als er door externe factoren de batterijen in brand vliegen, je hoort dit ook niet aan de lopende band, dit zijn waren enkele gevallen.

    Trouwens op lithium gebaseerde batterijen worden steeds verder ontwikkeld waardoor andere technologie steeds achter de feiten lopen.

    Ben benieuwd wanneer de solid state batterij echt doorbreekt en hoe LIVA zich ontwikkeld voor batterij opslag, het feit dat een grote energiespeler als engie expirimenteert met lithium vanadium redox flow batterij stemt me hoopvol voor deze technologie.

    Al de andere zaken zijn reeds gekend waar ik antwoord op wil bij de Q2 resultaten:

    - Spodumene uitbreiding.
    - Lithium hydroxide raffinaderij.
    - Vanadium elektrolyte fabriek.
    - Eventueel te bouwen lithium carbonaat fabriek, Amerika of toch Europa of geannuleerd.

    Mvg.
  7. forum rang 7 €URO-Trader 22 juli 2024 08:44
    Persbureau Bloomberg waarschuwt voor meer volatiliteit. De zogeheten Trump Trade-beleggingen (long op energiebedrijven, banken en bitcoin en short op EV-producenten en bedrijven in duurzame energie) zouden weleens aan momentum kunnen verliezen, nu de kaarten opnieuw geschud worden.
  8. forum rang 5 Money Never Sleeps 22 juli 2024 08:51
    quote:

    christo1 schreef op 22 juli 2024 08:43:

    [...]

    Ook hier herzie ik mijn mening, lithium zal en blijft de hoofdcomponent voor batterijen in de toekomst, de vele voordelen wegen niet op aan de nadelen.

    Trouwens dat brandgevaar is enkel als er door externe factoren de batterijen in brand vliegen, je hoort dit ook niet aan de lopende band, dit zijn waren enkele gevallen.

    Trouwens op lithium gebaseerde batterijen worden steeds verder ontwikkeld waardoor andere technologie steeds achter de feiten lopen.

    Ben benieuwd wanneer de solid state batterij echt doorbreekt en hoe LIVA zich ontwikkeld voor batterij opslag, het feit dat een grote energiespeler als engie expirimenteert met lithium vanadium redox flow batterij stemt me hoopvol voor deze technologie.

    Al de andere zaken zijn reeds gekend waar ik antwoord op wil bij de Q2 resultaten:

    - Spodumene uitbreiding.
    - Lithium hydroxide raffinaderij.
    - Vanadium elektrolyte fabriek.
    - Eventueel te bouwen lithium carbonaat fabriek, Amerika of toch Europa of geannuleerd.

    Mvg.
    Ik ben het met je eens en long in AMG , maar blijf de gerelateerde artikelen ook lezen.
  9. forum rang 7 am1993 22 juli 2024 10:00
    quote:

    BudFoXx schreef op 22 juli 2024 05:46:

    [...]

    Wat een stemmingmakkerij zeg...lekker praten naar je positie omdat je short zit. Beetje te doorzichtig allemaal echt vermoeiend. Op den duur gaat ASML ook weer onder de 100 euro natuurlijk...
    Beter lezen voortaan. En die overige 7 ook:). Ik zit helemaal niet short. In tegendeel!!
  10. forum rang 7 am1993 22 juli 2024 13:56
    quote:

    White Arrow schreef op 22 juli 2024 13:37:

    Butt Fox heeft het niet helemaal begrepen. ;-)
    Dat kan natuurlijk ook niet als je net een maandje lid bent, maar hij had wat zorgvuldiger in zijn uitspraken kunnen zijn en mij niet zomaar ergens van beschuldigen.
    M.b.t. AMG: Benieuwd waar de koers over pakweg 1,5 week staat en vooral wat de prognoses zijn. Pak zout eraf halen en we zitten dan dicht bij de waarheid:). Lesjes uit het verleden:).
6.183 Posts
Pagina: «« 1 ... 301 302 303 304 305 ... 310 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.