Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Alfen N.V. AEX:ALFEN.NL, NL0012817175

Laatste koers (eur) Verschil Volume
16,290   +0,455   (+2,87%) Dagrange 15,800 - 16,640 1.128.251   Gem. (3M) 462,7K

Alfen 2024

6.927 Posts
Pagina: «« 1 ... 302 303 304 305 306 ... 347 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 MIDAS 21 juli 2024 14:20
    quote:

    Longlife schreef op 21 juli 2024 13:44:

    [...]

    Post van een tijdje geleden. Kon ik nog wel in mee.
    Maar ook uit de koker van MIDAS, recentere posts:

    - "Geloof me best verkopen want het wordt niet beter."
    - "We moeten wel serieus blijven en de roze brillen afzetten."

    Iemand manen zijn roze bril af te zetten getuigt van evenwaardigheid? En respect?

    Inhoudelijk durf ik ook nog wel een bijdrage te doen:
    "De byd dolfijn kost nu ook nog 33k met korting byd reeds af en gaat in de praktijk niet verder dan 341km met volle accu.
    Een Toyota Corolla hybride kost 30k en heeft rijbereik van 850km."


    Je vergelijkt een EV met een auto met tank. Dat is natuurlijk appels met peren. Een beetje Kilometervreterdiesel heeft al snel 1200km actieradius. Dat maakt het nog geen betere keuze dan de EV.

    Let wel; ik stel ook niet dat die EV beter is dan de Diesel, ik laat het in het midden. Want als iemand elke werkdag 200km moet rijden en dan ook nog wat in het weekend, kan ik me best voorstellen dat je niet tweemaal in een week bij de pomp wil staan.

    Maar het omgekeerde; het narratief dat zo'n EV als de BYD Dolphin dus minderwaardig is op basis van het uiterlijk van de auto en zijn bereik, is gewoon stemmingmakerij, en dat is niet een blijk van gelijkwaardigheid, datgene wat jij zo hoog in het vaandel hebt.
    Ik geef gewoon weer hoe de meerderheid van de particulieren denkt om een auto te kopen.
    Die kijkt echt wel op prijs/kwaliteit en hoeveel de auto per maand kost all in en ook het uiterlijk van de wagen is belangrijk voor de meesten.
    Ik had het over een benzine-hybride zonder plug in en niet over een diesel wagen.
    Dus geen kilometervreter maar gewoon dagdagelijkse wagen met lange garantie,
    Het maakt hun echt niet uit of ie nu benzine of elektrisch is maar een ev wagen komt best wel wat meer bij kijken qua opladen.
    Mijn moeder heeft een tesla Y rijbereik 430km maar in de praktijk 350-380km en als je bv een dagje naar zee of juist over de grens gaat moet je al meteen een laadmoment inplannen dus extra last en tijd wat je niet hebt met een benzine-hybride wagen want daar rij je vlot heen en weer mee.
    Laden ev neemt 20min in beslag aan een supercharger en een benzinestation als je dan al een keer zou stoppen is 5min en dat maakt een groot verschil.
    Verder is er nog geen vertrouwen in de naservice van vooral Chinese wagens en ook Tesla’s is wel een dingetje als er een technisch probleem voordoet.
    Ik begrijp dat sommige groendenkenden die ook het budget hebben puur om ecologisch redenen een ev kopen en dat is 100% ok.
    Maar dat is een minderheid en alfen moet een keer gaan draaien op de meerderheid want dat was altijd de bedoeling.
    Ev markt zal het moeilijk krijgen omdat alles wat geforceerd was met subsidies enz en dat moet er een keertje uit want er is niet genoeg steun voor.
    Daarom het gaat veel langer duren en automerken zullen de investeringen zelf moeten dragen en met een produkt komen dat evenwaardig is aan een benzine-hybride wagen.
    Deze had altijd de 10-20jarige tussenstap moeten zijn maar men wou sneller en deze zowaar overslaan,
    Nu gaan deze investeringen tegenwerken want de logica zal toch volgen en dan krijg je nu meer afwachtende particulieren die eerst de doorbraak wagen willen zien op ev en die is er nog lang niet.
    Daarom het worden echt 5-7 moeilijke jaren met wel wat faillissementen in de transitie bedrijven.
  2. forum rang 9 Calimero 21 juli 2024 14:34
    quote:

    MIDAS schreef op 20 juli 2024 18:39:

    [...]
    Best wachten tot er zekerheid is dat een emissie er niet komt.
    Ook wachten op meer duidelijkheid voor toekomstverwachtingen in orders voor 2025.
    Komt er geen goed nieuws dit jaar beter niet kopen imo.
    Wie de aandelen al had heeft kansen genoeg gehad om op 19eur bv langlopende calls te schrijven en 6-7eur premie te pakken.
    Koers is nu weer dalende en herstel komt er enkel bij goed nieuws daarom 12-14eur komt eerst nog wel voorbij.
    Je vergeet te vertellen ... dat mensen, die er longterm wat in zien .... gewoon een longterm put moeten schrijven wanneer het laag is ... zodat ze ze misschien dan zeer goedkoop krijgen ... :)
  3. forum rang 9 Calimero 21 juli 2024 14:55
    quote:

    Calimero schreef op 21 juli 2024 14:34:

    [...]
    Je vergeet te vertellen ... dat mensen, die er longterm wat in zien .... gewoon een longterm put moeten schrijven wanneer het laag is ... zodat ze ze misschien dan zeer goedkoop krijgen ... :)
    Anyway ... boring stock ... Grtz

    www.iex.nl/Forum/Upload/2024/15357791...
    www.iex.nl/Forum/Upload/2024/15371976...
    www.iex.nl/Forum/Upload/2023/14881033...

    www.youtube.com/embed/7jGCeY26AlQ?rel...
  4. forum rang 7 MIDAS 21 juli 2024 15:01
    quote:

    Calimero schreef op 21 juli 2024 14:34:

    [...]
    Je vergeet te vertellen ... dat mensen, die er longterm wat in zien .... gewoon een longterm put moeten schrijven wanneer het laag is ... zodat ze ze misschien dan zeer goedkoop krijgen ... :)
    Als je gaat schrijven maak er dan maar een combinatie van Pdec25 aan 16eur premie 4eur
    Cdec25 aan 18eur premie 5eur.
    9eur premie en aankoop aan 7eur eind 2025.
    Zo zit je goed als je er in gelooft op lange termijn.
    Je kan er een verdere otm call naast zetten als je geen aandelen bezit maar dat is niet nodig imo.
  5. Longlife 21 juli 2024 15:29
    quote:

    MIDAS schreef op 21 juli 2024 14:20:

    [...]
    Ik geef gewoon weer hoe de meerderheid van de particulieren denkt om een auto te kopen.
    Je breekt een lans voor de Toyota Prius (prima), en denkt dat de particulieren hetzelfde denken (fout).

    Leuke poging maar totaal tegenstrijdig met de cijfers, Tesla Model 3 telt 54k actieve registraties, tegenover 24k voor de Toyota Prius.

    Geniet nog maar van je V12 zolang het nog kan, maar als je echt vindt dat een moderne EV onhandig is qua bereik voor de gemiddelde persoon, dan heb je ofwel niet goed nagedacht voor de aanschaf ofwel niet voldoende mogelijkheden tot laden in de straat (liefst zelf een laadpaal!). En laat Alfen daar nu net de producten voor hebben....
  6. forum rang 7 MIDAS 21 juli 2024 15:41
    quote:

    Longlife schreef op 21 juli 2024 15:29:

    [...]

    Je breekt een lans voor de Toyota Prius (prima), en denkt dat de particulieren hetzelfde denken (fout).

    Leuke poging maar totaal tegenstrijdig met de cijfers, Tesla Model 3 telt 54k actieve registraties, tegenover 24k voor de Toyota Prius.

    Geniet nog maar van je V12 zolang het nog kan, maar als je echt vindt dat een moderne EV onhandig is qua bereik voor de gemiddelde persoon, dan heb je ofwel niet goed nagedacht voor de aanschaf ofwel niet voldoende mogelijkheden tot laden in de straat (liefst zelf een laadpaal!). En laat Alfen daar nu net de producten voor hebben....
    Nooit over een prius gesproken,
    Gaf maar een voorbeeld en dat ging over een Toyota corolla.
    Het gaat over particulieren en kijk dan nog maar eens naar de registraties
    Bij ons thuis staan 2 Mercedes sl 1 oldtimer v12 en een recentere sl400.
    Ook staat er een Tesla en die staat er werkelijk maar,
  7. forum rang 4 @monkeytail 21 juli 2024 17:04
    quote:

    knutselsmurf schreef op 19 juli 2024 12:38:

    [...]

    Meeste mensen zijn van nature stug en tegen verandering, vroeger was alles beter. We kijken over 10 jaar nog wel eens.

    Waterstof is inderdaad nu nog duur maar ook dat gaat er komen. Niet bij piet particulier maar bij de zware industrie. Het kost een hoop energie om te maken maar hoeveel energie kost het denkje voordat je een liter benzine tankt?

    Door de brussel wordt eekeihard vergroening gestuurd, kijk maar naar de prijsstelling van co2 tax per ton tot 2030, dit staat al vast.

    Bij onze maandelijkse omzet kost het grofweg 74 miljoen per maand aan co2 tax en dit wordt elk jaar alleen maar meer.
    100% eens.
  8. misterflipper 21 juli 2024 21:39
    Tegen een koers van euro 15,90 as we speak zou ik het wel aandurven. Zelf heb ik ze voor euro 16,72 gekocht. We zitten met z'n allen midden in de energie-transitie en Alfen is het bedrijf dat daarvan profiteert. Zelfs de beste bedrijven hebben we eens een periode dat ondernemen een stuk minder gaat. Waar ik aan moet denken is het bedrijf Arcadis, een aantal jaren geleden kon je het aandeel kopen voor iets meer dan 12 euro en nu 62,60 euro. Positieve punten: ze hebben twee kantoren in het buitenland om orders binnen te halen en de verkoop van transformatorhuisjes blijft het wel goed doen en ik zie een goede toekomst voor batterij-opslagsystemen omdat energie bedrijven bij zonnig weer de aangeleverde energie van alle zonnecollectoren niet kwijt kunnen, mvg, flip.
  9. forum rang 7 MIDAS 21 juli 2024 22:13
    quote:

    misterflipper schreef op 21 juli 2024 21:39:

    Tegen een koers van euro 15,90 as we speak zou ik het wel aandurven. Zelf heb ik ze voor euro 16,72 gekocht. We zitten met z'n allen midden in de energie-transitie en Alfen is het bedrijf dat daarvan profiteert. Zelfs de beste bedrijven hebben we eens een periode dat ondernemen een stuk minder gaat. Waar ik aan moet denken is het bedrijf Arcadis, een aantal jaren geleden kon je het aandeel kopen voor iets meer dan 12 euro en nu 62,60 euro. Positieve punten: ze hebben twee kantoren in het buitenland om orders binnen te halen en de verkoop van transformatorhuisjes blijft het wel goed doen en ik zie een goede toekomst voor batterij-opslagsystemen omdat energie bedrijven bij zonnig weer de aangeleverde energie van alle zonnecollectoren niet kwijt kunnen, mvg, flip.
    Misschien krijg je wel gelijk maar dat weet je binnen enkele jaren pas.
    Mijn pa heeft zo ooit iets meegemaakt waar ie regelmatig over praat inzake groeiaandelen met toekomstmogelijkheden.
    Hij had een insider kennis die een tot in de grond geboorde bedrijf vasco data services in 2003 in detail uitlegde dat er echt wel nog toekomst zat in dit bedrijf en de koers was van 25usd naar minder dan 1usd gedaald.
    Hij kocht via het vermogensfonds een heel pak aandelen tussen de 0.60-0.90usd in en 4jaar later verkocht hij alles aan 30usd.
    Het kan dus zeker wel maar meestal komt eerst nog de laatste afstraffing aan en dan kan je instappen als je erin gelooft.
    Grapje was altijd wanneer de ceo kwam spreken de flessen champagne in de koelkasten vervangen werden door frisdranken omdat alcohol niet toegelaten was op de burelen.
    Uiteindelijk kwam het na zware ontslagrondes waar alle 25 secretaresses eruit gingen en nog veel meer toch nog goed.
    Soms kan eens goed schudden aan de boom geen kwaad::)))
  10. Apae 21 juli 2024 23:19
    quote:

    Longlife schreef op 21 juli 2024 13:44:

    Want als iemand elke werkdag 200km moet rijden en dan ook nog wat in het weekend, kan ik me best voorstellen dat je niet tweemaal in een week bij de pomp wil staan.
    Grappig dat daar altijd zo moeilijk over gedaan wordt. Ik heb jarenlang opdrachten gedaan met zo'n 250km per dag woon-werk: in de detachering heb je dat niet voor het kiezen. Eens per twee werkdagen een tankje LPG. Kost hooguit tien minuten extra op zo'n zeven a acht uur daadwerkelijk rijden en stelt dus niets voor.
    Maar ik heb destijds wel berekend dat ik met 's nachts laden met een toen-net-geintroduceerde Tesla S daadwerkelijk nooit bij een pomp zou hoeven langs te gaan.
  11. Sec_Brut 22 juli 2024 08:55
    Weer een opdrachtje :

    Realisatie elektrische energievoorziening bij nieuwbouw kas

    Bij de nieuwbouw van Looye in Burgerveen wordt ook aan de energievoorziening gedacht. Alfen levert een betreedbaar middenspanningsstation, zes Diabolo 40H compact stations voorzien van 2500kVA transformatoren en een Sicuro 116 generatorschakelaar
  12. forum rang 5 clearfederer 22 juli 2024 10:33
    quote:

    axie schreef op 19 juli 2024 21:06:

    [...]

    Wat kun je een kinderhand toch snel vullen. AEX is met 10% gedaald, en zo is Alfen met 10% gedaald, dat met 15% shorters aan boord heeft.

    Goed lezen die 22-24, is na de waiver. 30+ is na een jaar.

    Kijk er niet van op dat Alfen nog verder, daalt, maar dat interesseert me geen bal. Puur sentiment en niet gebaseerd op nieuwe gebeurtenissen of feiten. Ik beleg niet met een korte horizon en mezelf te stressen. Dat stressen laat ik wel aan jullie over.
    Alfen heeft weinig met de AEX te maken en die 10% daling van de AEX kun je bijna in zijn geheel toeschrijven aan de duikeling van ASML.

    Hier absoluut geen stress en goed om te horen dat jij die ook niet hebt.
  13. Longlife 22 juli 2024 11:09
    quote:

    Apae schreef op 21 juli 2024 23:19:

    [...]
    Grappig dat daar altijd zo moeilijk over gedaan wordt. Ik heb jarenlang opdrachten gedaan met zo'n 250km per dag woon-werk: in de detachering heb je dat niet voor het kiezen. Eens per twee werkdagen een tankje LPG. Kost hooguit tien minuten extra op zo'n zeven a acht uur daadwerkelijk rijden en stelt dus niets voor.
    Maar ik heb destijds wel berekend dat ik met 's nachts laden met een toen-net-geintroduceerde Tesla S daadwerkelijk nooit bij een pomp zou hoeven langs te gaan.
    Voor mij was het ook nooit zo'n big deal hoor. In mijn detacheertijd ging ik van een Seat Altea 1.9 TDI die rustig 1000km deed op een tank naar een Fiesta 1.6 benzine die ongeveer de helft deed. Enige punt was dat als ik weer eens te laat opgestaan was die 10 minuten in de ochtend (want waarom zou je 's avonds aftanken) aantikken :)

    En ach voor ieder wat wils he, maar inderdaad normaliter moet je met een degelijke EV + eigen laadpaal tegenwoordig een heel end komen. Mensen die dit als groot probleem ervaren zijn echt de 5-10% van de use case waar het net niet voor werkt. Ofwel door de hoeveelheid kilometers ofwel omdat je vaak op vakantie gaat en door wil gassen op de autobahn.

    TL;DR, Waar een wil is, is een weg.
  14. forum rang 6 Goedekans 22 juli 2024 11:45
    quote:

    MIDAS schreef op 21 juli 2024 14:20:

    [...]
    Ik geef gewoon weer hoe de meerderheid van de particulieren denkt om een auto te kopen.
    Die kijkt echt wel op prijs/kwaliteit en hoeveel de auto per maand kost all in en ook het uiterlijk van de wagen is belangrijk voor de meesten.
    Ik had het over een benzine-hybride zonder plug in en niet over een diesel wagen.
    Dus geen kilometervreter maar gewoon dagdagelijkse wagen met lange garantie,
    Het maakt hun echt niet uit of ie nu benzine of elektrisch is maar een ev wagen komt best wel wat meer bij kijken qua opladen.
    Mijn moeder heeft een tesla Y rijbereik 430km maar in de praktijk 350-380km en als je bv een dagje naar zee of juist over de grens gaat moet je al meteen een laadmoment inplannen dus extra last en tijd wat je niet hebt met een benzine-hybride wagen want daar rij je vlot heen en weer mee.
    Laden ev neemt 20min in beslag aan een supercharger en een benzinestation als je dan al een keer zou stoppen is 5min en dat maakt een groot verschil.
    Verder is er nog geen vertrouwen in de naservice van vooral Chinese wagens en ook Tesla’s is wel een dingetje als er een technisch probleem voordoet.
    Ik begrijp dat sommige groendenkenden die ook het budget hebben puur om ecologisch redenen een ev kopen en dat is 100% ok.
    Maar dat is een minderheid en alfen moet een keer gaan draaien op de meerderheid want dat was altijd de bedoeling.
    Ev markt zal het moeilijk krijgen omdat alles wat geforceerd was met subsidies enz en dat moet er een keertje uit want er is niet genoeg steun voor.
    Daarom het gaat veel langer duren en automerken zullen de investeringen zelf moeten dragen en met een produkt komen dat evenwaardig is aan een benzine-hybride wagen.
    Deze had altijd de 10-20jarige tussenstap moeten zijn maar men wou sneller en deze zowaar overslaan,
    Nu gaan deze investeringen tegenwerken want de logica zal toch volgen en dan krijg je nu meer afwachtende particulieren die eerst de doorbraak wagen willen zien op ev en die is er nog lang niet.
    Daarom het worden echt 5-7 moeilijke jaren met wel wat faillissementen in de transitie bedrijven.
    Je bent ook overal actief en vooral erg positief.
    Welke aandelen heb jij eigenlijk?
  15. Johnnepon 22 juli 2024 14:24
    quote:

    Longlife schreef op 22 juli 2024 11:09:

    [...]

    Voor mij was het ook nooit zo'n big deal hoor. In mijn detacheertijd ging ik van een Seat Altea 1.9 TDI die rustig 1000km deed op een tank naar een Fiesta 1.6 benzine die ongeveer de helft deed. Enige punt was dat als ik weer eens te laat opgestaan was die 10 minuten in de ochtend (want waarom zou je 's avonds aftanken) aantikken :)

    En ach voor ieder wat wils he, maar inderdaad normaliter moet je met een degelijke EV + eigen laadpaal tegenwoordig een heel end komen. Mensen die dit als groot probleem ervaren zijn echt de 5-10% van de use case waar het net niet voor werkt. Ofwel door de hoeveelheid kilometers ofwel omdat je vaak op vakantie gaat en door wil gassen op de autobahn.

    TL;DR, Waar een wil is, is een weg.
    Er zijn op dit moment nog geen voordelen voor elektrisch rijden. Ohja snel optrekken bij het stoplicht is wel een leuke gimmick. Wordt allemaal beter natuurlijk in de toekomst.
6.927 Posts
Pagina: «« 1 ... 302 303 304 305 306 ... 347 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.