Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,972   +0,020   (+0,40%) Dagrange 4,888 - 4,978 108.311   Gem. (3M) 263,1K

TomTom juli 2024

788 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 40 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 17 juli 2024 11:23
    De diehard believer(s) in de heer Goddijn ziet gouden bergen in het verlengen van de samenwerking tussen Microsoft en TomTom. De immer optimistisch volgeling van 'goed nieuws persberichten' wil niet weten wat diverse perskanalen schrijven over o.a. de in zijn ogen ultieme megadeal die zijn beurspareltje heeft gesloten met de grote Tech en AI gigant.
    Dat is namelijk alleen maar ‘suggestief nieuws’ bedoeld om de koers negatief te beïnvloeden.

    Voor wie verder wil kijken:
    Het lijkt toch eerder een ‘gesloten beurs’ overeenkomst dan een leveringsovereenkomst.

    Emerce.nl
    Microsoft en TomTom gaan overigens nauwer samenwerken. Het Nederlandse kaartenbedrijf gaat kaarten en verkeersinformatie leveren aan de Amerikaanse techgigant, onder meer ten behoeve van Azure Maps, Bing, Power BI en Microsoft 365. Microsoft gaat op zijn beurt TomTom-producten voorzien van AI.

    www.emerce.nl/nieuws/tomtom-4

    tweekers.net
    Microsoft en TomTom gaan kaart- en AI-kennis aan elkaar leveren
    Microsoft en TomTom hebben een langetermijnovereenkomst getekend om nauwer te gaan samenwerken. Het Nederlandse kaartenbedrijf gaat kaarten en verkeersinformatie leveren aan de Amerikaanse techgigant. Microsoft gaat op zijn beurt TomTom-producten helpen voorzien van AI.

    Uit het gezamenlijke persbericht blijkt dat Microsoft de data van TomTom in enkele producten wil verwerken. Het gaat dan om tools als Azure Maps, Bing, Power BI en Microsoft 365. Azure Maps is een clouddienst van Microsoft waarmee bedrijven geografische en op locatie gebaseerde data kunnen verwerken. Power BI is een tool waarmee gegevens kunnen worden gevisualiseerd. De twee bedrijven gaan naar eigen zeggen ook samenwerken aan AI-producten voor de auto-industrie, logistieke industrie en voor mobiele toepassingen. Welke producten of diensten er precies op de planning zouden staan, is niet duidelijk.

    Het Nederlandse TomTom werkt al jaren samen met Microsoft. Die samenwerking begon in 2016. In 2019 ging TomTom navigatiedata leveren aan Bing Maps en Azure en een jaar later begon Microsoft met de integratie van het TomTom-kaartmateriaal in Bing Maps. Eind 2023 kondigde TomTom een AI-spraakassistent voor in de auto aan. Deze assistent werd in samenwerking met het Amerikaanse bedrijf ontwikkeld.

    tweakers.net/nieuws/224354/microsoft-...
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 17 juli 2024 11:30
    quote:

    Charcuterie fanaat schreef op 17 juli 2024 11:06:

    [...]

    Klopt, maar ik denk dat het punt wat hij wil maken eerder is dat bij het minste positieve nieuwsbericht (overname speculatie, beursexit?, nieuwe grote deal etc) de koers van een dergelijk 'ondergewaardeerd' of doorgeschoten aandeel terug fors omhoog kan springen...
    Daarom is het zo'n leuk aandeel.
    Spelen met afgeleide producten en rendementjes maken
    en GAK verlagen wanneer de koers daartoe aanleiding geeft.
  3. forum rang 6 tatje 17 juli 2024 11:32
    quote:

    marathon 11 schreef op 17 juli 2024 10:29:

    [...]
    Laten we het hopen!! Misschien kan Tatje een kaarsje opsteken in een van de vele kapelletjes in het Limburgse.
    www.youtube.com/watch?v=QxhAR2nzxHw

    Mooi he en niet alleen de muziek.

    Was er dit jaar, niet op het terras, maar 20 meter van het podium

    www.youtube.com/watch?v=NirepV2rXyg

    Ga zondag toch wandelen , zal wat Baneux kaarsen meenemen, voor de kapelletjes :-)
  4. forum rang 4 marathon 11 17 juli 2024 11:34
    quote:

    ketchup schreef op 17 juli 2024 11:15:

    @ Marathon
    denk dat dit zeker wel zou kunnen , maar niet vanwege HG & Co of de Duitse autoconstructeurs
    denk dat dit eerder een zet zou zijn voor een Bosch
    Bosch is een private company , die kunnen ongelofelijk makkelijk manoeuvreren en als ZIJ ooit de beslissing nemen om of TT of HERE in te lijven ... dan hebben die heus wel de visie om er niet één van de 2 te nemen, doch ze allebei te nemen en dan kunnen zij deals maken met autoconstructeurs die echt het verschil kunnen maken

    wellicht dat er zo een masterplan kan werken en dan komt het natuurlijk wel goed uit dat zowel HERE als TT waardevolle assets hebben aan shit-waarderingen
    Bedankt Ketchup. Die mening ben ikzelf ook toegedaan.
    Nu beconcurreren ze elkaar dood, geven bakken met geld uit aan ontwikkeling en research ,maken al jaren verlies en leveren constant marktaandeel in. VW neemt deels van TT spullen af en de Duitse merken spijkeren jaarlijks honderden miljoenen bij om het verlies aan te zuiveren.
    Ik zou het slimmer aanpakken. Grz
  5. Stephan010 17 juli 2024 11:35
    quote:

    ketchup schreef op 17 juli 2024 11:15:

    @ Marathon
    denk dat dit zeker wel zou kunnen , maar niet vanwege HG & Co of de Duitse autoconstructeurs
    denk dat dit eerder een zet zou zijn voor een Bosch
    Bosch is een private company , die kunnen ongelofelijk makkelijk manoeuvreren en als ZIJ ooit de beslissing nemen om of TT of HERE in te lijven ... dan hebben die heus wel de visie om er niet één van de 2 te nemen, doch ze allebei te nemen en dan kunnen zij deals maken met autoconstructeurs die echt het verschil kunnen maken

    wellicht dat er zo een masterplan kan werken en dan komt het natuurlijk wel goed uit dat zowel HERE als TT waardevolle assets hebben aan shit-waarderingen
    Waarom 2 verschillende bedrijven overnemen?
    Je gaat toch ook niet een ASML en een ASM overnemen.
  6. forum rang 4 marathon 11 17 juli 2024 11:56
    quote:

    Stephan010 schreef op 17 juli 2024 11:35:

    [...]

    Waarom 2 verschillende bedrijven overnemen?
    Je gaat toch ook niet een ASML en een ASM overnemen.
    Omdat ze samen synergie effecten opleveren. Nu zitten ze beiden met heel
    Veel
    Mensen hetzelfde wiel uit te vinden en elkaar dood te concurreren met steeds lagere marges en jaarlijks oplopende verliezen. Klinkt dat aannemelijk?
  7. forum rang 4 marathon 11 17 juli 2024 12:00
    quote:

    kooning schreef op 17 juli 2024 11:55:

    Stoploss gezet op 4,79€ Dan blijft het verlies iig beperkt tot 15ct per aandeel.
    Ik heb er te weinig vertrouwen in dat de koers de komende dagen gaat herstellen.
    Tot m'n stoploss afloopt blijf ik tegen beter weten in maar zitten.
    Zodra de SL opdrachten eruit zijn komt de koers in rustiger vaarwater verwacht ik.
    Daarom zul je binnenkort wel van je stukjes verlost worden. Het progje werkt sllimmer dan Piet Particulier.
  8. forum rang 5 kooning 17 juli 2024 12:06
    quote:

    marathon 11 schreef op 17 juli 2024 12:00:

    [...]
    Zodra de SL opdrachten eruit zijn komt de koers in rustiger vaarwater verwacht ik.
    Daarom zul je binnenkort wel van je stukjes verlost worden. Het progje werkt sllimmer dan Piet Particulier.
    Ik ben gelukkig maar
    voorzichtig met 2300 stukjes ingestapt dus het verlies blijft beperkt tot 400€.
    Wellicht dat ik rond 4,40€ dan nog eens instap voor een ritje.
  9. forum rang 6 JustRevisited 17 juli 2024 13:05
    Een startup of scale up kiest ervoor om jaren lang verlies te maken om te groeien totdat de omvang is bereikt dat je schaalvoordelen maximaal uitkomen. Amazon maakte ook jaar op jaar verlies maar drukte wel anderen uit de markt. Met een platform als tomtom zou je misschien ook niet zo op winstgevendheid moeten zitten maar massive investeren in marketing en in sales om zo snel mogelijk de enterprise omzet te verdubbelen. Zijn allemaal langetermijn contracten dus als je een klant binnen hebt, heb je die zeker voor 5 jaar met veelal verlengingen en uitbreidingen tussentijds. TomTom zou ook acquisities kunnen doen om hun nieuwe kaarten marktaandeel te laten winnen.

    NB: dit zou de strategie zijn als Goddijn en co een groep dertigers was met alle energie en tijd en vooral willen dat TT een stuk groter is over 5 jaar. Nu wordt 50 miljoen aangewend om eigen aandelen in te kopen, dat is tegen deze koersen lucratief als je groeipotentieel hebt maar ik zie niet dat het gekoppeld wordt aan een agressieve groeistrategie maar meer aan het stapje voor stapje verbeteren. Je vraagt je dan toch af hoeveel zin ze er nog in hebben en of je niet het bestuur moet vernieuwen en verjongen.
  10. forum rang 4 marathon 11 17 juli 2024 13:11
    quote:

    JustRevisited schreef op 17 juli 2024 13:05:

    Een startup of scale up kiest ervoor om jaren lang verlies te maken om te groeien totdat de omvang is bereikt dat je schaalvoordelen maximaal uitkomen. Amazon maakte ook jaar op jaar verlies maar drukte wel anderen uit de markt. Met een platform als tomtom zou je misschien ook niet zo op winstgevendheid moeten zitten maar massive investeren in marketing en in sales om zo snel mogelijk de enterprise omzet te verdubbelen. Zijn allemaal langetermijn contracten dus als je een klant binnen hebt, heb je die zeker voor 5 jaar met veelal verlengingen en uitbreidingen tussentijds. TomTom zou ook acquisities kunnen doen om hun nieuwe kaarten marktaandeel te laten winnen.

    NB: dit zou de strategie zijn als Goddijn en co een groep dertigers was met alle energie en tijd en vooral willen dat TT een stuk groter is over 5 jaar. Nu wordt 50 miljoen aangewend om eigen aandelen in te kopen, dat is tegen deze koersen lucratief als je groeipotentieel hebt maar ik zie niet dat het gekoppeld wordt aan een agressieve groeistrategie maar meer aan het stapje voor stapje verbeteren. Je vraagt je dan toch af hoeveel zin ze er nog in hebben en of je niet het bestuur moet vernieuwen en verjongen.
    Inderdaad is ouder bestuur meer mature en ervaren. Dit bestuur is arrogant en heeft m.i last van zelfgenoegzaamheid en tunnelvisie. Tis niet anders.
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 17 juli 2024 13:13
    quote:

    JustRevisited schreef op 17 juli 2024 13:05:

    Een startup of scale up kiest ervoor om jaren lang verlies te maken om te groeien totdat de omvang is bereikt dat je schaalvoordelen maximaal uitkomen. Amazon maakte ook jaar op jaar verlies maar drukte wel anderen uit de markt. Met een platform als tomtom zou je misschien ook niet zo op winstgevendheid moeten zitten maar massive investeren in marketing en in sales om zo snel mogelijk de enterprise omzet te verdubbelen. Zijn allemaal langetermijn contracten dus als je een klant binnen hebt, heb je die zeker voor 5 jaar met veelal verlengingen en uitbreidingen tussentijds. TomTom zou ook acquisities kunnen doen om hun nieuwe kaarten marktaandeel te laten winnen.

    NB: dit zou de strategie zijn als Goddijn en co een groep dertigers was met alle energie en tijd en vooral willen dat TT een stuk groter is over 5 jaar. Nu wordt 50 miljoen aangewend om eigen aandelen in te kopen, dat is tegen deze koersen lucratief als je groeipotentieel hebt maar ik zie niet dat het gekoppeld wordt aan een agressieve groeistrategie maar meer aan het stapje voor stapje verbeteren. Je vraagt je dan toch af hoeveel zin ze er nog in hebben en of je niet het bestuur moet vernieuwen en verjongen.
    Vernieuwen en/of verjongen is ook geen garantie voor succes.
    TT blijkt last te hebben van de ontwikkelingen in de automotive industrie.
    Zelfs de (immer voorzichtige) outlook wordt niet meer gehandhaafd.

    Dat is nog geen winstwaarschuwing, maar wel een sterke vooraankondiging.
  12. forum rang 6 tatje 17 juli 2024 14:07
    quote:

    JustRevisited schreef op 17 juli 2024 13:05:

    Een startup of scale up kiest ervoor om jaren lang verlies te maken om te groeien totdat de omvang is bereikt dat je schaalvoordelen maximaal uitkomen. Amazon maakte ook jaar op jaar verlies maar drukte wel anderen uit de markt. Met een platform als tomtom zou je misschien ook niet zo op winstgevendheid moeten zitten maar massive investeren in marketing en in sales om zo snel mogelijk de enterprise omzet te verdubbelen. Zijn allemaal langetermijn contracten dus als je een klant binnen hebt, heb je die zeker voor 5 jaar met veelal verlengingen en uitbreidingen tussentijds. TomTom zou ook acquisities kunnen doen om hun nieuwe kaarten marktaandeel te laten winnen.

    NB: dit zou de strategie zijn als Goddijn en co een groep dertigers was met alle energie en tijd en vooral willen dat TT een stuk groter is over 5 jaar. Nu wordt 50 miljoen aangewend om eigen aandelen in te kopen, dat is tegen deze koersen lucratief als je groeipotentieel hebt maar ik zie niet dat het gekoppeld wordt aan een agressieve groeistrategie maar meer aan het stapje voor stapje verbeteren. Je vraagt je dan toch af hoeveel zin ze er nog in hebben en of je niet het bestuur moet vernieuwen en verjongen.
    Kijk als founder, toezichthouder blijf je gewoon CEO

    De uitvoerende macht, ligt allang bij de super talenten, aangestuurd door Microsoft, meta en Amazon.

    Denk dat TT eigenlijk 4 a 5 ceo s heeft.

    TT gaat voor mij, over in amerikaanse handen.

    De 3 amerikaanse big tech hebben TT nodig in de strijd tegen Google.
  13. forum rang 6 JustRevisited 17 juli 2024 14:35
    quote:

    tatje schreef op 17 juli 2024 14:07:

    [...]

    Kijk als founder, toezichthouder blijf je gewoon CEO

    De uitvoerende macht, ligt allang bij de super talenten, aangestuurd door Microsoft, meta en Amazon.

    Denk dat TT eigenlijk 4 a 5 ceo s heeft.

    TT gaat voor mij, over in amerikaanse handen.

    De 3 amerikaanse big tech hebben TT nodig in de strijd tegen Google.
    De dagelijkse leiding zal idd in handen liggen van management team en bestuur. Maar de risico tolerantie ligt wel bij de founders/Goddijn.

    Er staat meer dan 200 miljoen op de bank nadat er 50 miljoen is uitgegeven aan aandelen inkoop.

    Ziet tomtom geen investeringsmogelijkheden die de groei versnellen? Die cash staat nu niks te doen.

    Dan is de vraag bijvoorbeeld:

    - is dat geld echt nodig als stootkussen voor onverwachte risico’s?

    - Goddijn zei dat eindelijk de semi zelfrijdende auto weer terug is in offerte trajecten en deals. Is dit geld apart gezet om op dat gebied door te schakelen als het momentum er is?

    - is schuld een taboe? tomtom heeft geen kredieten, de meeste bedrijven hebben een kredietlijn om groei te financieren

    Ik ben bekend met het eeuwige gerucht dat de founders tomtom van de beurs af willen kopen en dan maakt die cash het extra goedkoop, die vloeit zo terug je zak in. En als dat je doel is doe je liever geen grote investeringen nu.

    Maar als ze dat niet van plan zijn, dan is de vraag of hef niet wat offensiever kan. Telematics werd verkocht om meer focus te hebben op enterprise en automotive, met de opbrengst is het aantal aandelen bijna gehalveerd en staat er een restant als oorlogskas op de balans niets te doen.
788 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 40 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.