Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,070   +0,070   (+0,47%) Dagrange 15,050 - 15,130 9.920   Gem. (3M) 222,5K

AMG 2024

6.052 Posts
Pagina: «« 1 ... 293 294 295 296 297 ... 303 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. baloub1 16 juli 2024 10:18
    Ik heb het idee dat het forum beheerst wordt door korte termijn beleggers. Opmerkingen als wegwezen het aandeel gaat naar de 12 zal voor een echte belegger nergens opslaan. Je koopt dan gewoon gestaag in. De ene keer op een lage koers, de andere keer op een hoge. So what! Gaat om een toekomstvisie, die velen op deze site niet hebben. Maar hier discussiëren ook niet de professionals.
  2. forum rang 6 Trx7 16 juli 2024 10:27
    quote:

    baloub1 schreef op 16 juli 2024 10:18:

    Ik heb het idee dat het forum beheerst wordt door korte termijn beleggers. Opmerkingen als wegwezen het aandeel gaat naar de 12 zal voor een echte belegger nergens opslaan. Je koopt dan gewoon gestaag in. De ene keer op een lage koers, de andere keer op een hoge. So what! Gaat om een toekomstvisie, die velen op deze site niet hebben. Maar hier discussiëren ook niet de professionals.
    Sinds 2016 is de koers niks opgeschoten. Vind het vrij kwalijk. Zeker ook gezien de hoge inflatie.

    Nu is de grondstoffenmarkt alleen maar verder verslechterd, dus zie het somber in tot 2029/2030 als je de grondstoffenrapporten mag geloven. Dan heb je straks een aandeel dat 14 jaar niets heeft opgeleverd terwijl de inflatie in die tijd grofweg 50% was.
  3. forum rang 7 4finance 16 juli 2024 10:28
    quote:

    Just lucky schreef op 16 juli 2024 08:58:

    [...]De prijzen dalen al weer weken, jullie weten wat dat betekent bij de Q2 cijfers. Gewoon volhouden en wachten tot 2030.
    Je weet inmiddels dat ik ook heel dik in de chip aandelen zit. Gelukkig maar, want mijn positie bij AMG staat inmiddels aardig onder water. Vrees ook dat het bij AMG voorlopig niet veel beter gaat worden.
    Bij hele slechte cijfers en outlook zal de koers nog veel verder dalen. Misschien wel richting 10.
    Er wordt hier regelmatig gesproken over een overname of emissie. Geen idee of dat aan de orde is.
    Tja, allemaal speculaties, waarbij de kans op een veel verdere daling heel groot lijkt.
    De cijferdag wordt heel spannend voor AMG beleggers.
  4. forum rang 7 Just lucky 16 juli 2024 10:35
    quote:

    4finance schreef op 16 juli 2024 10:28:

    [...]

    Je weet inmiddels dat ik ook heel dik in de chip aandelen zit. Gelukkig maar, want mijn positie bij AMG staat inmiddels aardig onder water. Vrees ook dat het bij AMG voorlopig niet veel beter gaat worden.
    Bij hele slechte cijfers en outlook zal de koers nog veel verder dalen. Misschien wel richting 10.
    Er wordt hier regelmatig gesproken over een overname of emissie. Geen idee of dat aan de orde is.
    Tja, allemaal speculaties, waarbij de kans op een veel verdere daling heel groot lijkt.
    De cijferdag wordt heel spannend voor AMG beleggers.
    Dat denk ik ook, veel grote partijen hebben al verkocht, wat over blijft zijn shorters. Aan het volume te zien zijn het nu vooral particuliertjes die verkopen. Ook dan kan de koers makkelijk verder in elkaar storten want grote partijen wachten rustig af totdat de toekomst beter uit gaat zien, en dat kan nog wel even duren.
  5. forum rang 4 Aandachtige lezer 16 juli 2024 10:40
    quote:

    Goldfinger schreef op 15 juli 2024 15:51:

    [...]

    Als je de verhalen leest, dan verwachten ze dit gehele jaar nog een daling in de lithiumprijs dus het kan makkelijk naar 13, nog een emissie eroverheen en je staat op 10.
    Dat lijkt me dan goed nieuws voor de autofabrikanten en voor de energietransitie. Solid state accu's staan op het punt om door te breken: topgear.nl/autonieuws/volkswagen-neem... En als het lithium dat ze daarvoor nodig hebben ook nog eens spotgoedkoop wordt zijn zulke auto's voor betrekkelijk weinig geld aan te bieden.
  6. forum rang 6 Trx7 16 juli 2024 11:04
    quote:

    christo1 schreef op 16 juli 2024 10:50:

    [...]

    En hoeveel hebben die de laatste twee jaar opgebracht?

    Mvg
    Precies de solide bijdragen van Lamrust die mij hebben doen besluiten niet te verkopen want het bedrijf stonder er 100x beter voor dan toen de koers op de 13 stond. Zal vast wel waar zijn. Maar een uitgebreide en "sterke" analyses is nog geen goed advies.
  7. Musketier 16 juli 2024 11:15
    quote:

    Trx7 schreef op 16 juli 2024 11:04:

    [...]

    Precies de solide bijdragen van Lamrust die mij hebben doen besluiten niet te verkopen want het bedrijf stonder er 100x beter voor dan toen de koers op de 13 stond. Zal vast wel waar zijn. Maar een uitgebreide en "sterke" analyses is nog geen goed advies.
    Hij geeft ook geen advies maar een grondige analyse van de huidige situatie op basis waarvan je zelf je beslissing kunt nemen, meer forums zouden een Lamsrust kunnen gebruiken
  8. forum rang 6 Trx7 16 juli 2024 11:49
    Van mei vorig jaar toen de koers op de 36 stond. AMG bevestigt alleen maar zijn slechre reputatie als belegging.

    Ceo Schimmelbusch: “beurskoers AMG is veel te laag”

    AMG boekte een record-resultaat en kreeg in 2022 keurig binnen tijdsplanning en budget een nieuwe vanadium-recyclingfabriek aan de praat. Dat neemt niet weg dat de prognoses voor 2023 en verder altijd lastig zijn in een markt met bewegelijke prijzen.

    Waar veel bestuurders van beursvennootschappen zich verre houden van publieke uitspraken over de beurskoers, had ceo Heinz Schimmelbusch?geen enkele behoefte aan wollige taal tijdens de aandeelhoudersvergadering (ava) van AMG in het Amsterdamse Hilton.

    “AMG wordt door de markt veel te laag gewaardeerd. Een verdubbeling van de koers is mogelijk”, aldus de Duitser die al sinds 2006 aan het roer staat van de leverancier van batterijgrondstoffen en speciale metalen voor de luchtvaart- en auto-industrie. Onder meer een naamsverandering moet het bedrijf beter profileren bij beleggers.

    Het frustreert Schimmelbusch?zichtbaar dat de markt de toekomst van AMG minder rooskleurig inschat dan hijzelf. Naast het feit dat AMG met een bedrijfsresultaat van 343 miljoen dollar in 2022 het sterkste financiële resultaat ooit boekte, was er namelijk nog meer goed nieuws te melden. Analisten die het aandeel volgen, rechtvaardigen een aandelenprijs van boven de 50 euro, aldus Schimmelbusch. Dat is bijna 39 procent boven de koers van rond de 36 euro die op het moment van schrijven op de borden staat. Schimmelbusch ging -en dat is echt zeldzaam bij ava’s- zelfs zo ver dat hij er schertsend aan toevoegde: “ik leg nu de vergadering even stil zodat u aandelen kunt bijkopen.”

    Nieuwe projecten lopen voorspoedig
    Na dit intermezzo volgde een opsomming van de nieuwe initiatieven die het bedrijf momenteel ontplooit en die volgens AMG voorspoedig verlopen.

    In de Amerikaanse staat Ohio bouwde AMG een recyclingfabriek van vanadiumproducten uit industriële resten en afval. Vanadium is een zilvergrijze metaal-legering die wordt verwerkt in staal om het taaier, sterker en harder te maken. Vanadium wordt ook gebruikt in bepaalde batterijsoorten.

    Met de bouw van de recyclingfabriek was een investering van meer dan 300 miljoen dollar gemoeid. Schimmelbusch?vermeldde dat dit project op tijd en binnen het budget opgeleverd is en dat de fabriek inmiddels op de beoogde capaciteit draait. Keurig, want veelal duren dit soort complexe bouwprojecten langer en vallen ze duurder uit.

    Lithium
    Hopelijk kan AMG deze projectexpertise ook inzetten in Duitsland, waar nu gebouwd wordt aan de eerste lithiumverwerkingsfabriek in Europa. Het gaat hier niet om de verwerking van vers gedolven lithium, maar om een reeds verwerkt tussenproduct dat is omgevormd tot lithiumhydroxide en dat verder verfijnd dient te worden. De stof die uiteindelijk van de band rolt, kan worden gebruikt in batterijen voor bijvoorbeeld elektrische auto’s.

    Dat de vraag naar deze stof in de nabije toekomst sterk zal toenemen, lijkt evident. Toch refereerde Schimmelbusch nog even aan het pleidooi van Elon Musk voor meer lithiumverwerkingsfabrieken. Met een verwerkingscapaciteit van aanvankelijk twintigduizend ton lithium per jaar wordt met deze fabriek een eerste start gemaakt. Grofweg gaat er zo’n 50 kilogram lithiumhydroxide in een autobatterij, dus dit zou voldoende moeten zijn voor ongeveer vierhonderdduizend batterijen.

    Eigen batterij Ook slaagde AMG erin een eerste exemplaar van een zelfontwikkelde batterij op te leveren die gericht is op industriële toepassingen. Dit apparaat is opgebouwd uit zowel lithium als vanadium (de grondstoffen die AMG beide verkoopt) en is daarom toepasselijk LIVA genoemd. Het voordeel is, volgens AMG, dat de lithiumcomponent snel stroom kan afleveren op het moment dat de batterij wordt aangeroepen, waarna de (goedkopere) vanadiumcomponent de levering overneemt. Voor energie-intensieve bedrijven moet deze batterij de stroompieken minimaliseren (peak shaving), om zo kosten te besparen en boetes van stroomleveranciers te voorkomen. Op dit moment worden hiervoor nog vaak zeer vervuilende dieselaggregaten gebruikt.

    Verder zou deze oplossing volgens AMG een uitkomst zijn voor de tijdelijke opslag van stroom die is opgewekt met zonnepanelen. Op de vraag van de VEB hoe groot Schimmelbusch de markt inschatte voor dit nieuwe product, was hij duidelijk: "die is praktisch oneindig". Een specifiek doel voor de productieaantallen of afzetprijzen werd nog niet genoemd. Het initiatief lijkt mooi, maar in deze concurrerende markt moet AMG zich nog wel bewijzen. Op dit moment zijn er slechts vijf batterijen in productie. Over het aantal bestelde batterijen in het orderboek zwijgt AMG.

    Naamsverandering
    Meer dan 60 procent van het bedrijfsresultaat kwam vorig jaar voort uit lithium, waardoor AMG volgens Schimmelbusch de facto een lithiumbedrijf is en geen speciale-metalenbedrijf meer. In de regel worden lithiumbedrijven tegen een bovengemiddelde waardering verhandeld op de beurs. De reden om de bedrijfsnaam te veranderen van Advanced Metallurgical Group naar AMG Critical Materials laat zich dus wel raden.

    Vol vertrouwen
    Het AMX-bedrijf bevestigde tijdens de ava het doel van een bedrijfsresultaat van 400 miljoen dollar voor 2023. Binnen vijf jaar mogen beleggers zelfs rekenen op een bedrijfsresultaat van 650 miljoen dollar. Op de vraag van de VEB hoe AMG zo stellig kan zijn in een afzetmarkt waar de prijzen zeer bewegelijk zijn, gaf de ceo aan dat de ramingen zijn gebaseerd op een uitgebreide analyse met conservatieve aannames.

    Dat vertrouwen is opmerkelijk voor een bedrijf dat de reputatie heeft winstbeloftes niet waar te maken. AMG is sinds 2006 aan de beurs van Amsterdam genoteerd en maakte slechts enkele keren de eigen winstverwachting waar.

    Schimmelbusch zelf hoeft voor zijn beloning overigens niet te wachten op de toekomstige winsten. Afgelopen jaar ontving hij maar liefst 7,2 miljoen euro aan totale compensatie. Daarmee is hij een van de grootverdieners aan het Damrak.
  9. De Energieadviseur 16 juli 2024 11:54
    quote:

    Trx7 schreef op 16 juli 2024 10:27:

    [...]

    Sinds 2016 is de koers niks opgeschoten. Vind het vrij kwalijk. Zeker ook gezien de hoge inflatie.

    Nu is de grondstoffenmarkt alleen maar verder verslechterd, dus zie het somber in tot 2029/2030 als je de grondstoffenrapporten mag geloven. Dan heb je straks een aandeel dat 14 jaar niets heeft opgeleverd terwijl de inflatie in die tijd grofweg 50% was.
    Als dit aandeel je over een periode van 14 jaar niets heeft opgeleverd dan heb je m.i. zelf iets niet goed gedaan. Kopen als het bloed door de straten loopt en verkopen als de zon begint te schijnen, dat is met dit aandeel de afgelopen jaren best mogelijk geweest.
  10. forum rang 6 Trx7 16 juli 2024 12:00
    quote:

    De Energieadviseur schreef op 16 juli 2024 11:54:

    [...]

    Als dit aandeel je over een periode van 14 jaar niets heeft opgeleverd dan heb je m.i. zelf iets niet goed gedaan. Kopen als het bloed door de straten loopt en verkopen als de zon begint te schijnen, dat is met dit aandeel de afgelopen jaren best mogelijk geweest.
    Bij tech hoeft dat gelukkig niet. Die stijgen vrij structureel zoals een goed aandeel hoort te bewegen.
6.052 Posts
Pagina: «« 1 ... 293 294 295 296 297 ... 303 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.