Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,320   +0,300   (+2,00%) Dagrange 14,930 - 15,400 225.325   Gem. (3M) 214K

AMG 2024

6.916 Posts
Pagina: «« 1 ... 286 287 288 289 290 ... 346 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 christo1 11 juli 2024 07:56
    Lithium prijzen licht dalende.

    Tegenstrijdige berichten in EV land, BMW zegt dat de verkoop van hun EV een sterk momentum blijft hebben, terwijl andere fabrikanten wat minder enthousiast zijn.

    Het keerpunt is wel nabij, Renault komt binnenkort met de EV R5 goedkoop model en ook anderen zijn volop bezig.

    Ondertussen is de Ford ev explorer ook gelanceerd.

    En bouwt Volvo begin 2025 de eerder populaire EV EX 30 in Europa namelijk Gent,daar gaan allemaal lokaal batterijen moeten voor aangekocht worden en dus ook lithium hydroxide.

    Ik weet ook niet wat de koers van AMG zal doen met de Q2 resultaten maar belangrijker nog zal zijn de commentaren voor Q3 en daarna en daar zal de koers op reageren lijkt me.

    Ik ben ingestapt in AMG omdat de lopende projecten en het gerealiseerde vanadium uitbreiding al meer waard zijn dan de beurswaarde.

    Mvg
  2. forum rang 6 keffertje 11 juli 2024 08:04
    Misschien ook eens kijken naar Lithium Chile. Gisteren meegeluisterd met de algemene vergadering van aandeelhouders. Ze hebben een update gegeven van hun reserves/resources die er goed uitziet en ze zijn in exclusieve onderhandeling met een partij om (een deel van) hun Argentijnse activiteiten te verkopen. De koers is nu een fractie van de economische waarde, maar het moet uiteraard allemaal nog gerealiseerd worden. Wel hebben ze de afloopdatum van de warrants (oorspronkelijk 30 juni) met een maand of drie verlengd, om de houders van de warrants de effecten van die mogelijke transactie (verkoop Arg) te laten meebeleven. Bovendien splitsen ze hun Chileense activiteiten af en brengen die onder in twee nieuwe (ook beursgenoteerde) ondernemingen. Het lijkt dus wel serieus maar enige garantie is er dus niet.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 11 juli 2024 08:55
    quote:

    Arthuradis schreef op 11 juli 2024 08:47:

    Zo lang er negatieve stroomprijzen zijn bij veel zon en wind door overproductie die niet niet kan opgeslagen worden zullen er nog veel batterijen nodig zijn...
    Helaas valt er geen zak te verdienen met batterijen.

    Leclanche SA is daarvan een fraai voorbeeld.
  4. forum rang 6 christo1 11 juli 2024 10:31
    Net als Umicore worstelt BASF met hun strategie van kathode materialen, beiden hebben gefocust op duurdere technologie ipv de goedkopere LFP batterij die performante en performante aan het worden is, Umicore is met een antwoord bezig in de vorm van HLM batterij die beter en goedkoper moet worden dan LFP maar wanneer die uitgebracht wordt is maar de vraag, maar beiden technologieën gebruiken lithium.

    Ben benieuwd in hoeverre de solid state batterij op punt staat waar AMG met partners op focust.

    Volgend jaar zal ook de staalmarkt beïnvloed worden door de grote infrastructuurwerken die in de VS van de grond komen en voor deze werkzaamheden moet staal versterkt worden en raad eens welk metaal daar juist voor geschikt is, ja vanadium die toevallig ook alg in bezit heeft, dus vanadium prijzen zullen volgend jaar een herstel laten zien.

    Mvg
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 11 juli 2024 10:57
    Het presidentschap van Trump zou een geschenk uit de hemel kunnen zijn voor lithium

    Te midden van de toenemende handelsspanningen in China zou de terugkeer van Donald Trump naar het Witte Huis de lithiumprijzen weer kunnen aanwakkeren.

    www.theaustralian.com.au/subscribe/ne...
  6. Boel 11 juli 2024 11:01
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 11 juli 2024 10:57:

    Het presidentschap van Trump zou een geschenk uit de hemel kunnen zijn voor lithium

    Te midden van de toenemende handelsspanningen in China zou de terugkeer van Donald Trump naar het Witte Huis de lithiumprijzen weer kunnen aanwakkeren.

    www.theaustralian.com.au/subscribe/ne...
    Chapeau, hoe je alle artikelen zoekt en deelt.

    Helaas kunnen we deze niet lezen. Kun je de clue samenvatten?
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 11 juli 2024 12:41
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 11 juli 2024 10:57:

    Het presidentschap van Trump zou een geschenk uit de hemel kunnen zijn voor lithium

    Te midden van de toenemende handelsspanningen in China zou de terugkeer van Donald Trump naar het Witte Huis de lithiumprijzen weer kunnen aanwakkeren.
    Driedubbele nonsens; Trump kan helemaal niks.
  8. forum rang 7 4finance 11 juli 2024 13:18
    quote:

    christo1 schreef op 11 juli 2024 08:40:

    Komt Tesla in augustus met een aankondiging van een goedkope EV, ik schat de kans groot in.

    Mvg.
    De prijzen van al die EV rommel moet zo en zo fors naar beneden. De huidige EV auto kwaliteit is ronduit slecht. Veel te zwaar, om de paar uur ergens laden. Ik heb al veel drama's op de Duitse autobaan gezien.
    Niet voor niets wisselen velen weer naar een benzine auto.
    Kan de ook de airco weer het hele traject lekker aan ;-)

    En geen onnodige laadstress meer. Een hele nieuwe (LFP) batterij ontwikkeling is noodzakelijk om een EV auto echt aantrekkelijk te maken. En dan de prijzen: bijvoorbeeld een Volkswagen Buzz. Met een beetje opties, al gauw 80.000 euro (!) Welke gezin kan dat betalen? Je weet nu al dat het huidige batterijpakket wat er in zo'n Buzz geleverd wordt, over enige tijd niet meer te slijten is. Lithium zal in de nieuwe LFP (lithium ferrophosphate techniek) fors gebruikt gaan worden. De vraag gaat worden of de prijs van deze grondstoffen weer fors omhoog gaan. En gaat dit leiden tot veel goedkopere EV auto's. Allemaal nog een groot vraagteken.
  9. forum rang 8 Lepre Chaun 11 juli 2024 13:36
    Punt en contrapunt
    Soni Kumari en Daniel Hynes van ANZ waren vandaag in een nota optimistischer en zeiden dat het aanbodoverschot "niet zo groot is en dat de prijsdaling overdreven lijkt".

    Ze verwachten dat er volgend jaar een opbrengst van carbonaat van 16.000-18.000 dollar per ton zal zijn.

    "Een sterke aanbodreactie op de recente ineenstorting van de lithiumprijs vormt de basis voor een heroriëntatie op de markt, maar een aanhoudend herstel is onwaarschijnlijk totdat de overcapaciteit in de toeleveringsketen voor lithiumbatterijen is teruggedraaid", aldus de onderzoekers.

    "De aanhoudend zwakke prijs zorgt ervoor dat lithiumproducenten fiscale discipline toepassen. Hoogkostenminers en -verwerkers zullen waarschijnlijk de markt verlaten en andere producenten zullen hun investeringen verminderen of uitstellen.
    “Gezien dit, zijn aanpassingen in de levering waarschijnlijk. Lithiummijnen en geraffineerde leveringen zijn geconcentreerd in een klein aantal landen. Australië en Chili domineren de upstream-markten, terwijl China 70% van de downstream-markt controleert.

    “Dit maakt lithium- en batterijvoorraden kwetsbaar voor landspecifieke risico's. De vraag naar lithium om de elektrificatie van de transportsector te ondersteunen blijft sterk.”

    Volgens Hynes en Kumari zouden de prijzen omhoog moeten om meer productie buiten de Chinese toeleveringsketen te stimuleren, als de tarieven op Chinese importen die zowel de regering van Biden als de potentiële regering van Trump hebben beloofd, na de Amerikaanse verkiezingen van dit jaar van kracht worden.

    "Verstoringen in de aanvoer van lithium in de chemische vorm vanuit China zouden betekenen dat lithium- of lithium-ionbatterijen ergens anders vandaan moeten komen", aldus de onderzoekers.

    "Deze verschuiving kost tijd en brengt extra kosten met zich mee. De Chinese productie van geraffineerd lithium bevindt zich in het onderste kwartiel van de kostencurve, vergeleken met de rest van de wereld.

    “Om een ??toename van de productie buiten China te stimuleren, zoals in Chili of Argentinië, zouden de prijzen hoog moeten zijn.”

    ANZ schat een overschot van minder dan 25.000 ton LCE, 1,4% van de wereldwijde vraag, hoewel nieuwe projecten het aanbod in 2025 zullen doen toenemen. Maar ze geloven dat ze dicht bij de bodem zijn, omdat de prijzen onder de productiekosten van sommige mijnwerkers liggen.
6.916 Posts
Pagina: «« 1 ... 286 287 288 289 290 ... 346 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.