Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,710   +0,495   (+4,05%) Dagrange 12,220 - 12,740 748.226   Gem. (3M) 1,3M

Just Eat Takeaway 2024

34.168 Posts
Pagina: «« 1 ... 1305 1306 1307 1308 1309 ... 1709 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. raart 10 juli 2024 11:21
    quote:

    The Munger Games schreef op 10 juli 2024 10:56:

    [...]

    Bedankt voor je reactie. Grubhub was gewoon een grote fout en dat zindert na op de balans.
    En ik deel je mening dat je voorlopig op de kasstroom moet focussen. Daarbij is de verwachting van het management dat deze positief wordt en blijft, en als dat zo is dan krijgen we een heel ander verhaal. Misschien is het voorbarig om daarop vooruit te lopen en nu al aandelen te kopen, maar ik geef het management het voordeel van de twijfel (gezien hun trackrecord van underpromise/overdeliver van de laatste jaren).
    Hopelijk krijg jij eind deze maand of ten laatste bij de jaarcijfers voldoende vertrouwen om ook mee in te stappen..
    Een beetje positief is natuurlijk niet genoeg, moet in verhouding staan tot de marketcap. Plus gezien het wantrouwen waarschijnlijk meerdere kwartalen voordat de koers duurzaam reageert.

    Maar inderdaad, als het ze lukt, dan verandert de thesis. Vooralsnog heb ik daar geen vertrouwen in, omdat ik weet hoe concurrerend de online markt is, hoe snel klanten switchen van platform en ik ze de kostprijs nog niet echt zie doorberekenen in de bezorgkosten. Toegegeven, daar zijn wel stappen in gemaakt.

    Iedereen kan via de app zien wat het kost en dan een inschatting maken of dat de kosten (fee+bezorgkosten+promoties minus vast bedrag overhead en gemiddeld salaris plus werkgeverskosten) met 2-3 bestellingen per uur (waarbij dus alles qua wachttijd, afstand, verkeersdrukte én welwillendheid personeel moet meezitten) grofweg zou dekken. Misschien klopt mijn calculatie niet, maar ik zie het nog niet.
  2. forum rang 10 bp5ah 10 juli 2024 11:29
    quote:

    Tiel schreef op 10 juli 2024 11:19:

    vandaag maar eens een dag waarbij we verder omhoog gaan in de middag?
    Volume is alvast flink hoger dan gisteren rond deze tijd.

    11.44 11.71 11.88 12.16

    Weekly hierboven, vet = pvt

    Koersen slotbasis.

    Boven .71 worden die schuine richtpunt ultra kt.
  3. The Munger Games 10 juli 2024 11:31
    quote:

    raart schreef op 10 juli 2024 11:21:

    [...]
    Een beetje positief is natuurlijk niet genoeg, moet in verhouding staan tot de marketcap. Plus gezien het wantrouwen waarschijnlijk meerdere kwartalen voordat de koers duurzaam reageert.

    Maar inderdaad, als het ze lukt, dan verandert de thesis. Vooralsnog heb ik daar geen vertrouwen in, omdat ik weet hoe concurrerend de online markt is, hoe snel klanten switchen van platform en ik ze de kostprijs nog niet echt zie doorberekenen in de bezorgkosten. Toegegeven, daar zijn wel stappen in gemaakt.

    Iedereen kan via de app zien wat het kost en dan een inschatting maken of dat de kosten (fee+bezorgkosten+promoties minus vast bedrag overhead en gemiddeld salaris plus werkgeverskosten) met 2-3 bestellingen per uur (waarbij dus alles qua wachttijd, afstand, verkeersdrukte én welwillendheid personeel moet meezitten) grofweg zou dekken. Misschien klopt mijn calculatie niet, maar ik zie het nog niet.
    Als je fundamenteel twijfels hebt bij het verdienmodel dan snap ik je terughoudendheid. Ik geloof echter dat de hang naar luiheid en gemak van de consument niet mag onderschat worden. Die trend is volgens mij nu al te zien en ik verwacht dat die zich doorzet en dat dit dus een jarenlang groeiverhaal kan worden.
    De toekomst zal het uitwijzen. Succes!
  4. forum rang 4 Sir Piet 10 juli 2024 11:35
    quote:

    Daann schreef op 10 juli 2024 10:32:

    [...]

    Ik snap de fascinatie met Delivery Hero niet. Ze verliezen op alle terreinen van JET in Europa. Foodora heeft Denemarken aan JET overgedragen en Glovo krijgt een megaboete voor wanpraktijken in Zuid-Europa. De toekomst is zonnig voor JET. Weinig mensen zien dit.
    Daarom ruim ingekocht de laatste dagen. Binnen twee jaar (waarschijnlijk sneller) gaat dit giga rendement opleveren.
  5. forum rang 6 keffertje 10 juli 2024 11:44
    quote:

    Bosuilius schreef op 10 juli 2024 11:09:

    Dit aandeel is echt een speelbal geworden
    Alleen jammer dat het bij beperkte omzetten gebeurt (daarom kan het natuurlijk ook makkelijk een speelbal zijn), waardoor je aan de stijging (maar ook aan de daling) weinig betekenis kunt toekennen.
  6. forum rang 4 Wittman 10 juli 2024 11:49
    Nutteloze stijging; TKWY stijgt slechts 4% en DHER stijgt bijna 9%, desondanks het extreem negatieve nieuws dat DHER recent heeft gepubliceerd (monsterboete op komst voor hen). Desondanks slaagt dat aandeel erin om toch een beter koersresultaat te genereren dan TKWY. Ik ben niet bekend met hun CEO maar die zal vast bekwamer zijn dan die Jitse.

    Ik kijk uit naar een koers van 15 EUR om eindelijk dit aandeel te dumpen.
  7. forum rang 6 Trx7 10 juli 2024 11:51
    quote:

    Wittman schreef op 10 juli 2024 11:47:

    Nutteloze stijging; TKWY stijgt slechts 4% en DHER stijgt bijna 9%, desondanks het extreem negatieve nieuws dat DHER recent heeft gepubliceerd (monsterboete op komst voor hen). Desondanks slaagt dat aandeel erin om toch een beter koersresultaat te genereren dan TKWY. Ik ben niet bekend met hun CEO maar die zal vast bekwamer zijn dan die Jitse.
    Ja, grootste clownaandeel van de Nederlandse beurs.
  8. forum rang 7 Hendrik Roo 10 juli 2024 12:08
    quote:

    Wittman schreef op 10 juli 2024 11:49:

    Nutteloze stijging; TKWY stijgt slechts 4% en DHER stijgt bijna 9%, desondanks het extreem negatieve nieuws dat DHER recent heeft gepubliceerd (monsterboete op komst voor hen). Desondanks slaagt dat aandeel erin om toch een beter koersresultaat te genereren dan TKWY. Ik ben niet bekend met hun CEO maar die zal vast bekwamer zijn dan die Jitse.

    Ik kijk uit naar een koers van 15 EUR om eindelijk dit aandeel te dumpen.
    Jitse heeft talent om mensen tegen zich in het harnas te jagen en vijanden te maken. Laatst op twitter heeft hij die bekwaamheid wederom geëtaleerd. Communicatie en het leiderschap om investeerders en medewerkers aan de hand van een duidelijke visie achter je te krijgen en te houden, zijn de belangrijkste kwaliteiten waaraan een CEO moet voldoen. In tegenstelling tot Niclas, scoort Jitse uitgerekend op die onderdelen zware onvoldoendes.
    Persoonlijk ben ik benieuwd wie daar hetzelfde over denkt.
    Pole: geef een Abtje als je er hetzelfde naar kijkt.
  9. Er is meer dan de Beurs 10 juli 2024 12:20
    quote:

    MIDAS schreef op 4 juli 2024 23:26:

    Ik krijg zojuist de tip binnen om jet te shorten.
    -30% of 8eur koers op zeer korte termijn(eind volgende week).
    Heb geen verdere details waarom maar dat hoeft ook niet want heb volste vertrouwen op deze tip net zoals ik 2 weken geleden een tip kreeg om Shell calls te kopen zoveel mogelijk.
    Midas
    Zit de hele week al met angst en beven naar de koers te kijken. Nog 2,5 dagen dan ... vuilnisman kan deze zak ook mee..
  10. forum rang 5 Jimnotaris 10 juli 2024 12:29
    quote:

    raart schreef op 10 juli 2024 11:21:

    [...]
    Een beetje positief is natuurlijk niet genoeg, moet in verhouding staan tot de marketcap. Plus gezien het wantrouwen waarschijnlijk meerdere kwartalen voordat de koers duurzaam reageert.

    Maar inderdaad, als het ze lukt, dan verandert de thesis. Vooralsnog heb ik daar geen vertrouwen in, omdat ik weet hoe concurrerend de online markt is, hoe snel klanten switchen van platform en ik ze de kostprijs nog niet echt zie doorberekenen in de bezorgkosten. Toegegeven, daar zijn wel stappen in gemaakt.

    Iedereen kan via de app zien wat het kost en dan een inschatting maken of dat de kosten (fee+bezorgkosten+promoties minus vast bedrag overhead en gemiddeld salaris plus werkgeverskosten) met 2-3 bestellingen per uur (waarbij dus alles qua wachttijd, afstand, verkeersdrukte én welwillendheid personeel moet meezitten) grofweg zou dekken. Misschien klopt mijn calculatie niet, maar ik zie het nog niet.
    Je calaculatie klopt aardig. Aantal bestellingen per uur ligt rond de 2 en moet naar richting de 3. Om dit te bereiken moet het aantal aanbieders per land omlaag. In geen enkel Europees land is er ruimte voor 2 aanbieders. Alleen de nummer 1 kan geld verdienen.
34.168 Posts
Pagina: «« 1 ... 1305 1306 1307 1308 1309 ... 1709 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.