Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel INPOST AEX:INPST.NL, LU2290522684

Laatste koers (eur) Verschil Volume
16,420   -0,100   (-0,61%) Dagrange 16,050 - 16,420 304.666   Gem. (3M) 357,7K

Forum InPost geopend

5.040 Posts
Pagina: «« 1 ... 247 248 249 250 251 252 | Laatste | Omlaag ↓
  1. GeduldGeduld 25 juni 2024 18:54
    GG: als de analyse van deze fondsbeheerder uitkomt, dan volgt er voor Inpost nog veel groei in veel Europese landen.

    www.downing.co.uk/insights/inpost-is-...

    21/6/2024



    5

    Min gelezen

    Voorraad spotlight: InPost zorgt voor een revolutie in de levering van de laatste mijl

    Pras Jeyanandhan

    Fondsbeheerder

    Pakketkluisjes: een nieuw stedelijk armatuur

    We hebben bij Amazon drie grote ideeën gehad waar we al 18 jaar bij blijven, en dat zijn de redenen waarom we succesvol zijn: zet klanten op de eerste plaats. Uitvinden. En wees geduldig.” - Jeff Bezos.

    Amazon bracht een revolutie teweeg in het winkelen. Met slechts een klik kan bijna alles binnen een dag of twee bij u aankomen. In 2022 stegen de online verkoop in het Verenigd Koninkrijk tot 26,5% van de totale detailhandelsverkopen, meer dan het dubbele van het cijfer ten opzichte van een decennium eerder. Maar thuisbezorging heeft zijn nadelen - het is duur voor retailers, vooral met een retourpercentage van 15%. Deze uitgaven treffen nu klanten, waardoor het afrekenproces wordt bemoeilijkt, omdat de bezorgkosten een verkoop kunnen maken of breken. Een levering plannen rond een druk leven en hopen dat de koerier op tijd komt, is weer een gedoe. Voer een nieuwe oplossing in: het ophalen en afzetten van pakketten net zo eenvoudig maken als het versturen van een brief. Deze verschuiving wordt geleid door InPost, een Pools bedrijf dat snel een begrip wordt in het Verenigd Koninkrijk.

    Loop langs een treinstation, supermarkt of benzinegarage in een grote Britse stad, en je zult waarschijnlijk een InPost-kluisje zien. Met zijn 7.000e machine die zojuist is geïnstalleerd, transformeert dit snel groeiende netwerk de pakketbezorging. In 2023 verwerkte InPost 46,5 miljoen pakketten in het Verenigd Koninkrijk, wat het gebruikersbestand verdubbelde tot 2,7 miljoen. Met groeipercentages van meer dan 100% grijpt InPost marktaandeel van trage concurrenten - en het is nog maar net begonnen.

    Pionier in Polen; uitgerold in heel Europa

    InPost, meer dan 20 jaar geleden opgericht in Polen, heeft opmerkelijk succes geboekt. Oorspronkelijk een folderdistributeur, lanceerde het bedrijf in 1999 zijn eerste pakketkluizen. De groei nam op in 2017, waarbij de volumes via zijn geautomatiseerde pakketmachines (APM's) meer dan vertienvoudigden naarmate het netwerk zich uitbreidde. Nu woont 61% van de Poolse bevolking binnen 7 minuten lopen van een machine, en de helft van het land gebruikt InPost.

    InPost richt zich nu op grotere Europese markten, te beginnen met het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Met de penetratie van kluisjes nog steeds laag met 6% in beide landen, is er een enorm groeipotentieel.

    Bron: Retail Economics, Auctane

    De voorkeuren van de klant verschuiven. In het Verenigd Koninkrijk, waar gratis thuisbezorging de norm is, kiest een op de vier consumenten nu voor out-of-home bezorgopties zoals kluisjes, tegen minder dan een vijfde in 2021. Lockers bieden shoppers de flexibiliteit om bestellingen op te halen tijdens hun dagelijkse routine, terwijl retailers kosten besparen en de activiteiten stroomlijnen met geconsolideerde leveringen. Naarmate e-commerce volwassen wordt en de focus verschuift van groei naar winstgevendheid, worden pakketkluizen een aantrekkelijke oplossing voor zowel consumenten als retailers.

    Innovatieve kern, ongeëvenaard netwerk

    Succes gaat niet alleen over het hebben van kluisjes. InPost's netwerkdichtheid, brede acceptatie van handelaren, robuuste logistiek en geavanceerde technologie zorgen voor een naadloze consumentenervaring. Het kapitaallichtmodel stimuleert jaar na jaar scherpe groei, rendementen en cashflow. Zelfs met 50% marktaandeel in Polen groeide het pakketvolume in het eerste kwartaal van 2024 met 20% op jaarbasis.

    InPost verbetert altijd zijn netwerk en diensten. Het lanceerde onlangs InPost Pay in Polen, een geïntegreerde betalingsoplossing met al 1,6 miljoen gebruikers. Deze innovatie vereenvoudigt en versnelt het afrekenen met betalingen met 2 klikken, waardoor de mandjeconversies worden gestimuleerd. De CEO noemt het de "belangrijkste innovatie van het bedrijf sinds de eerste APM". Als het waar is, is de groeireis van InPost nog maar net begonnen.

    "Zet klanten op de eerste plaats, bedenk en wees geduldig" - de principes van Amazon werpen duidelijk zijn vruchten af voor InPost.

    ?

    Dit artikel is geschreven door Pras Jeyanandhan, manager van het VT Downing European Unconstrained Income Fund.?
  2. GeduldGeduld 25 juni 2024 19:15
    GG: de mooiste passage van dit artikel.
    'Deze ultramoderne kluisjes kunnen nu op plaatsen worden geplaatst die voorheen onmogelijk waren vanwege het gebrek aan toegang tot het elektriciteitsnet. De nieuwe teams maken ons netwerk toegankelijker voor zoveel mogelijk klanten," zegt Izabela

    www.revistainforetail.com/noticiadet/...

    InPost maakt een zelfstandige locker met fotovoltaïsche panelen

    Nieuwe kluisjes kunnen worden geïnstalleerd zonder rekening te houden met de toegang tot het elektriciteitsnet

    25/06/2024

    Zelfstandige locker van InPost | infoRETAIL

    infoRETAIL.- InPost Group introduceert een nieuw model autonome locker met fotovoltaïsche panelen. Met een innovatieve oplossing kunnen ze worden gemonteerd, ongeacht de beschikbaarheid van het elektriciteitsnet. De pilot vindt plaats in de Poolse steden Gdansk en Krakau en op de Europese markten in het Verenigd Koninkrijk, Italië en Frankrijk.

    De nieuwe stand-alone locker van InPost behoudt alle functies van de huidige locker, maar er zijn extra opties geïntroduceerd om het energieverbruik te optimaliseren. De verlichting van de machine wordt bijvoorbeeld teruggebracht tot 30% van de prestaties na zonsondergang en 's nachts, wanneer het gebruik verwaarloosd is, kan de locker volledig worden uitgeschakeld.

    Het heeft ook fotovoltaïsche panelen op het dak en energieopslag die zelfs bij temperaturen onder nul werkt. Dankzij de ingebouwde batterij kun je hem overal plaatsen, ongeacht de toegang tot het elektriciteitsnet. Als onderdeel van het proefproject worden ook 'moedermachines' geïnstalleerd die zijn aangesloten op het elektriciteitsnet en die de batterijen opladen om deze onafhankelijke apparatuur van stroom te voorzien bij slecht weer.

    'Deze ultramoderne kluisjes kunnen nu op plaatsen worden geplaatst die voorheen onmogelijk waren vanwege het gebrek aan toegang tot het elektriciteitsnet. De nieuwe teams maken ons netwerk toegankelijker voor zoveel mogelijk klanten," legt Izabela Karolczyk-Szafranska, directeur Marketing en ESG van de groep, uit. Ze benadrukt dat de pilot tegelijkertijd in vier Europese landen zal worden uitgevoerd, wat 'een uniek beeld geeft van de mogelijkheden om het netwerk van autonome machines uit te breiden in landen met verschillende weersomstandigheden'.

    Als onderdeel van het proefproject werden negen machines geïnstalleerd in Polen, Krakau en Gdansk. Eind mei werden drie machines in gebruik genomen in Florence, waar de batterijen niet hoefden te worden vervangen. In Londen worden twee machines getest en in Frankrijk begint de piloot later deze maand in de stad Lille, waar negen teams zijn gepland.

  3. forum rang 10 voda 1 juli 2024 17:20
    Voorzitter RvC InPost vertrekt per direct
    01-jul-2024 16:52

    Mark Robertshaw wordt vermoedelijk opgevolgd door Hein Pretorius.

    (ABM FN-Dow Jones) Mark Robertshaw, de voorzitter van de raad van commissarissen van InPost, stapt per vandaag op vanwege familieomstandigheden. Dit meldde de Poolse aanbieder van pakketkluisjes met een notering in Amsterdam maandagmiddag.

    InPost heeft Hein Pretorius genomineerd als opvolger van Robertshaw, voor een periode van vier jaar. Zijn voorgenomen benoeming staat later dit jaar op de agenda tijdens een buitengewone aandeelhoudersvergadering.

    Pretorius is momenteel een onafhankelijk adviseur en niet-uitvoerend bestuurder bij verschillende bedrijven.

    Robertshaw zat de afgelopen zeven jaar in de board van InPost.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  4. GeduldGeduld 5 juli 2024 20:44
    GG: uitbreidingen in UK. Het lijkt in eerste instantie ‘klein nieuw’. Nee dus. Lees het artikel uit.

    www.thegrocer.co.uk/morrisons/inpost-... InPost richt zich op de groei van het VK als het de eerste klik opent en kluisjes verzamelt bij Morrisons

    Door Sara Spary7 Juni 2014onbepaald

    Artikel opslaan Meld u aan bij uw account om deze functie te gebruiken

    InPost heeft zo'n 36 kluisjes geopend op Morrisons-sites

    Click Collect parcel operator InPost heeft de afgelopen maand 36 kluisjes geopend op Morrisons-locaties, omdat het zich richt op uitbreiding in het Verenigd Koninkrijk.

    Het bedrijf, dat sinds de lancering vorig jaar in het VK 980 kluisjes heeft geïnstalleerd, streeft naar 1.500 tegen het einde van het jaar en zei dat het nog eens 155 locaties in Morrisons-winkels "beoordeelt".

    InPost is ook klaar om kluisjes te installeren op 40 Transport for London-locaties, en zal maandag zijn eerste kluisje openen op het metrostation Buckhurst Hill.

    "De koopgewoonten van consumenten veranderen", zegt Michelle De Pasquale, commercieel directeur van InPost. “Met de snelle uitbreiding van e-commerce en mobiele detailhandel is de rol van pakketbezorging onlangs stevig in de schijnwerpers gezet. De drukke consument van vandaag wil niet - kan inderdaad niet - de hele dag thuis wachten op een pakket. De markt schreeuwt om flexibelere leveringsopties.”

    InPost werd in april vorig jaar in het Verenigd Koninkrijk gelanceerd en is eigendom van het Poolse beursgenoteerde bedrijf Integer. Het is actief in 20 landen, waaronder Italië, Australië en Hong Kong, waar het partnerschappen heeft met bedrijven als Tesco, Carrefour en Samsung.
  5. GeduldGeduld 8 juli 2024 13:32
    inpost.eu/news-apm-no-7000-uk

    APM nr. 7000 in het VK!

    10.06.2024

    InPost Group heeft zijn lockernetwerk in het Verenigd Koninkrijk uitgebreid tot 7000 locaties, een groei van 40% ten opzichte van maart vorig jaar.

    De Britse markt voor out-of-home levering is veelbelovend, en we zijn vastbesloten om de leidende speler te zijn en het grootste aantal e-commerce pakketten af te handelen.

    In 2023 leverden InPost UK lockers en PUDO (Pick-Up/Drop-Off) punten 46,5 miljoen pakketten. In het eerste kwartaal van 2024 zagen we een stijging van 147% in het pakketvolume ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
  6. GeduldGeduld 8 juli 2024 13:34
    inpost.eu/news-inpost-joined-aex-esg-...

    InPost sloot zich aan bij AEX ESG Index

    10.06.2024

    Vier samen met ons de opname van InPost Group in de AEX®ESG Index tijdens de Amsterdam Stock Exchange Gong Ceremony.

    ESG en inspanningen om de ecologische voetafdruk te verkleinen vormen de kern van de strategie van InPost Group. Wij zijn een van de top 25 innovators op dit gebied, genoteerd op Euronext AEX®.

    De Euronext AEX® ESG-index selecteert bedrijven die blijk geven van uitmuntendheid in milieu-, sociale en corporate governance (ESG)-praktijken.

    Deze erkenning is een groot voorrecht voor ons en bevestigt dat onze inspanningen en toewijding aan deze kritieke gebieden een verschil maken.

    Samen hebben we bewezen dat InPost Group een leider in de logistieke industrie is en zich volledig inzet om onze planeet en gemeenschap te ondersteunen.

  7. GeduldGeduld 8 juli 2024 13:35
    inpost.eu/news-inpost-launches-autono...

    InPost lanceert autonome Parcel Lockers

    20.06.2024

    De InPost Group, een leider in logistieke oplossingen voor de e-commerce-industrie in Europa, introduceert een nieuw model van Paczkomat®-machine. Met de innovatieve oplossing kunnen de machines worden gebouwd, ongeacht de beschikbaarheid van het elektriciteitsnet, dankzij hun fotovoltaïsche panelen en energieopslag. De pilot zal worden uitgevoerd in Gdansk en Krakau, evenals op Europese markten - het VK, Italië en Frankrijk.

    De nieuwe autonome InPost-machine behoudt alle functionaliteiten van de standaardmachine. Er zijn echter aanvullende opties geïntroduceerd om het energieverbruik te optimaliseren. De verlichting van de machine wordt bijvoorbeeld teruggebracht tot 30% van het vermogen na de schemering, en 's nachts, wanneer het gebruik verwaarloosbaar is, kan de Parcel Locker volledig worden uitgeschakeld.

    De machines hebben fotovoltaïsche panelen op het dak en energieopslag die zelfs bij temperaturen onder nul werkt. Met een ingebouwde batterij kan de Parcel Locker overal worden geplaatst, ongeacht de toegang tot het elektriciteitsnet. Als onderdeel van de piloot worden ook 'moedermachines' gebouwd - aangesloten op het elektriciteitsnet - die batterijen opladen om stand-alone machines van stroom te voorzien in geval van slecht weer.

    - De Autonomous Parcel Locker is een andere innovatie van de InPost Group. Deze state-of-the-art machines kunnen nu worden geplaatst op locaties die voorheen onmogelijk waren vanwege gebrek aan toegang tot het elektriciteitsnet. De nieuwe machines maken ons netwerk toegankelijker voor zoveel mogelijk klanten. Dit is een nieuwe stap in de implementatie van onze ambitieuze decarbonisatiestrategie en een unieke technologische oplossing die niet op de markt verkrijgbaar is. Het is vermeldenswaard dat we de pilot tegelijkertijd in vier Europese landen zullen uitvoeren, wat ons een uniek inzicht zal geven in de mogelijkheden om het netwerk van autonome machines uit te breiden in landen met verschillende weersomstandigheden - benadrukt Izabela Karolczyk-Szafranska, Group Chief Marketing & ESG Officer.

    Als onderdeel van een pilot van autonome Parcel Lockers werden negen machines opgezet in Polen - in Krakau en Gdansk. Eind mei werden drie machines in gebruik genomen in Florence, waar het niet nodig was om de batterijen te vervangen. In Londen worden tests uitgevoerd op twee machines, en in Frankrijk zal de pilot later deze maand beginnen rond de stad Lille - waar negen machines zijn gepland.

    De decarbonisatiestrategie van InPost Group is een integrale aanvulling op haar bedrijfsstrategie. De ecologische voetafdruk van InPost Parcel Lockers-leveringen genereert tot 98% minder CO2-uitstoot over de laatste mijl in vergelijking met InPost-levering aan huis. De autonome Parcel Locker is een nieuwe stap in de inspanningen van InPost om zijn ecologische voetafdruk te verkleinen. De Groep investeert ook in de ontwikkeling van elektromobiliteit op het gebied van vloot en elektrische opladers. Bovendien is InPost het eerste bedrijf in Polen met SBTi-goedgekeurde NET-ZERO-doelen tegen 2040 en een van de zeven bedrijven wereldwijd in de logistieke sector die een ambitieus decarbonisatiepad naar 2040 nastreeft.

  8. forum rang 10 voda 17 juli 2024 14:01
    Beursblik: Bank of America zet Inpost op kooplijst
    17-jul-2024 13:54

    Koersdoel van 17,00 naar 21,00 euro.

    (ABM FN-Dow Jones) Bank of America heeft woensdag het advies voor Inpost verhoogd van Neutraal naar Kopen, terwijl het koersdoel van 17,00 naar 21,00 euro ging. Dit bleek uit een rapport van de bank.

    De bank verhoogde de EBITDA-ramingen voor 2025 en 2026 met 7 tot 16 procent en is daarmee optimistischer gestemd dan de consensus. Analisten van de bank zien Inpost als een groeiaandeel van hoge kwaliteit met een ervaren bestuur, een leidende positie in de thuismarkt en een hoge EBITDA-marge, naast een gezonde schuldpositie.

    "Ondanks de felle concurrentie, denken we dat Inpost onverminderd een outperformance zal laten zien op de dynamische e-commerce markt, geholpen door Inpost Pay. Bank of America mikt op een samengestelde jaarlijkse omzetgroei van 15 procent over de periode 2023 tot en met 2028.

    Het aandeel Inpost steeg woensdag met 1,4 procent tot 16,34 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  9. forum rang 10 voda 23 juli 2024 16:55
    Bank of America verhoogt het houdadvies voor INPOST naar kopen
    dinsdag 23 juli 2024 - 10:23u -

    Bank of America verhoogt het koersdoel van INPOST naar € 21,00 van € 9,20. Het houdadvies van woensdag 11 januari 2023 wordt vervangen door een koopadvies. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 0,00%.

    www.guruwatch.nl/advies/172369/INPOST...
  10. GeduldGeduld 23 juli 2024 20:14
    GG: Het koersadvies van €21 van Bank of America zit in onderstaand overzicht nog niet verwerkt.

    www.trivano.com/aandeel/inpost-sa.270...

    VERWACHTINGEN VOOR DE KOERS

    De voorbije maanden gaven 6 analisten een advies voor het aandeel van Inpost S.A. Hun gemiddelde verwachting is dat het aandeel de komende maanden een koers van 19,30 EUR zal bereiken. Dat betekent dat het aandeel van Inpost S.A. met 19,7% kan stijgen van de huidige koers tot het koersdoel.

    Grafiek Inpost S.A.
    Bekijk de evolutie van het koersdoel in de laatste 3 jaar
    ADVIEZEN VOOR INPOST S.A.

    6 analisten gaven de voorbije maanden een advies voor het aandeel van Inpost S.A. Hun gemiddelde advies is kopen.

    Het is opmerkelijk dat alle analisten die Inpost S.A. volgen, een positief advies uitbrengen voor het aandeel. Inpost S.A. maakt dus een goede kans op een plaats in de lijst met de meest aanbevolen aandelen.
  11. GeduldGeduld 25 juli 2024 18:42
    GG mijn toelichting: eerste100 bij One-Stop keten gerealiseerd, 3 maanden eerder dan contract. De volgende 900 volgen snel. Inpost uitbreidingen in UK verloopt prima !

    channelx.world/2024/07/inpost-celebra...

    InPost viert 100e One Stop Parcel Locker-locatie

    CATEGORY: OPERATIONS

    23 Jul 2024

    Door Chris Dawson

    InPost viert de installatie van hun 100e One Stop-pakketkluis en markeert een nieuwe belangrijke mijlpaal, aangezien het zijn lockernetwerk uitbreidt met een van de best erkende convenience retailers in het Verenigd Koninkrijk. Deze prestatie onderstreept de toewijding van InPost om de beschikbaarheid van handige, kosteneffectieve en duurzame pakketkluizen in het Verenigd Koninkrijk te vergroten.

    De samenwerking met One Stop, een convenience retailer die bekend staat om zijn focus op community-centric retail, heeft geleid tot een snelle implementatie van InPost Lockers, waardoor klanten een betrouwbare out-of-home (OOH) bezorgoptie hebben. InPost Lockers is 24/7 toegankelijk en biedt ongeëvenaard gemak voor drukke shoppers die pakketten volgens hun eigen schema willen ophalen of retourneren. De eerste locker werd in november 2023 ingezet op een One Stop-locatie in Derbyshire, met als eerste doel om in oktober 2024 100 lockers te bereiken. Beide partijen hebben bijna drie maanden eerder dan gepland bereikt.

    De voortdurende moderniseringsinspanningen van One Stop en de focus op het verbeteren van het gemak van de klant sluiten perfect aan bij het aanbod van InPost, met onderzoek dat de drie belangrijkste redenen voor het kiezen van kluisjes aan het licht brengt:

    Gemak (36%)

    Lagere kosten (19%)

    Snelheid (17%)

    De introductie van meer InPost Lockers in One Stop-winkels ondersteunt niet alleen de strategie van One Stop om de diensten in de winkel te verbeteren, maar voldoet ook aan de groeiende vraag van de consument naar flexibele OOH-bezorgoplossingen.

    Met het uitgebreide netwerk van meer dan 1.000 winkels in het hele land van One Stop wil InPost dit groeitraject voortzetten, zodat meer gemeenschappen kunnen profiteren van de handige, kosteneffectieve en duurzamere bezorgservice. Met meer dan de helft van de Britse consumenten die nu gebruik maken van bezorglockers voor online aankopen[ii], is dit partnerschap een voorbeeld van hoe retail- en logistieke samenwerkingen de toegankelijkheid in een snel evoluerend retaillandschap kunnen verbeteren.

    Het bereiken van deze belangrijke mijlpaal van onze 100e lockerinstallatie bij One Stop Stores versterkt onze toewijding om ons netwerk van handige bezorgdiensten in het hele land uit te breiden. Het InPost-netwerk groeit snel en door gebruik te maken van het uitgebreide netwerk van meer dan 1.000 winkels van One Stop, verbreden we niet alleen ons bereik, maar herdefiniëren we ook de toegankelijkheid van de gemeenschap. Onze samenwerking met One Stop is een voorbeeld van de kracht van retail en logistiek die samenwerken om de consumentenervaring te verbeteren. Naarmate de vraag naar flexibele bezorgopties blijft groeien, willen we ervoor zorgen dat nog meer gemeenschappen profiteren van deze innovatieve service door zoveel mogelijk locaties te bereiken in de beheerde en franchisebedrijven van One Stop, waardoor parcel lockers de keuze zijn voor Britse consumenten.

    – Neil Kuschel, CEO van het Verenigd Koninkrijk, InPost

    Samenwerken met InPost brengt zowel snelheid als gemak voor veel van de gemeenschappen die we bedienen, en het is fantastisch om de mijlpaal van 100 installaties te bereiken. Als retailer zijn de bezorgbehoeften van onze klanten voortdurend in ontwikkeling, dus het aanbieden van een eenvoudige en flexibele bezorgoptie voor pakketkluizen was een must.

    – Nigel Prendergast, hoofd klantenservice en zakelijke ondersteuning, One Stop

  12. GeduldGeduld 6 augustus 2024 21:37
    wbj.pl/inpost-group-recorded-over-2-m...

    5 augustus 2024

    InPost Group registreerde meer dan 2 miljoen downloads van mobiele app in Frankrijk

    InPost heeft meer dan 2 miljoen downloads van zijn mobiele app bereikt in Frankrijk, waar het opereert onder het merk Mondial Relay. Het bedrijf beheert meer dan 5.100 Paczkomat-machines en 11.000 ophaal- en afleverpunten (PUDO) in Frankrijk. Het breidt zijn infrastructuur uit, inclusief de introductie van autonome Paczkomat-machines, en versterkt ook partnerschappen met wereldwijde spelers zoals Zalando en Vinted.

    De mobiele app van InPost is een belangrijk concurrentievoordeel, met meer dan 12,6 miljoen gebruikers alleen al in Polen. Het bedrijf heeft ook internationale leveringen gelanceerd via Mondial Relay, waardoor grensoverschrijdende zendingen tussen Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal en de Benelux-landen mogelijk zijn. Tegen het einde van Q1 2024 had InPost meer dan 69.000 out-of-home punten in negen landen. InPost werd opgericht in 1999, ging in januari 2021 naar de beurs op Euronext Amsterdam en verwierf Mondial Relay in juli 2021.

  13. GeduldGeduld 7 augustus 2024 16:07
    grocerytrader.co.uk/inpost-uk-rapidly...

    GG: waarom plaats ik dit interview met de Inpost CEO van VK? Het geeft een inkijk hoe snel Inpost in het VK groeit. De helft van de bewoners gebruikt nu al af en toe Inpost. De CEO zegt “ onze plannen zijn gebaseerd op agressieve groei”.

    InPost UK – Snelgroeiend netwerk

    27 juli 2024

    InPost is een leider in logistieke oplossingen voor de e-commerce industrie in Europa. Opgericht door Rafa? Brzoska, InPost is nu een toonaangevend bezorgplatform voor e-commerce, dat een revolutie teweeg heeft gebracht in de pakketmarkt in Polen.

    Tegenwoordig is het InPost-netwerk Europa's grootste en handigste geautomatiseerde pakketophaal- en bezorgsysteem, met meer dan 37.000 moderne APM's en meer dan 31.000 PUDO-punten in 9 landen (VK, Frankrijk, Polen, Italië, Spanje, Portugal, België, Luxemburg, Nederland). InPost heeft meer dan 7.000 kluisjes in het Verenigd Koninkrijk.

    Neil Kuschel, CEO van InPost UK, vertelt Grocery Trader over de grootste trends in out-of-home delivery en hoe InPost zijn verantwoordelijkheid voor het milieu nakomt.

    Waar heb je eerder gewerkt en in welke rollen heb je gewerkt?

    Ik kwam oorspronkelijk bij DHL als verkoper en bleef daar 20 jaar. Ik begon in Bahrein, verhuisde toen naar Dubai, en ik was een paar jaar actief in de verkoop en marketing voor Afrika, voordat ik in 2011 terugging naar het Verenigd Koninkrijk - net toen de hausse in e-commerce van de vorm. Toen DHL investeerde in Global-e, een technologiebedrijf dat online retailers helpt met grensoverschrijdende verkopen, sloot ik me bij hen aan als de Europese CEO en nam dat mee door een enorme groeireis, inclusief een succesvolle beursgang in 2021. Toen ik daar klaar was, begon ik wat advieswerk te doen over E-commerce technologie die online retailers hielp groeien en ik begon met InPost te praten over het brengen van hun pakketkluisjes naar de kassa voor retailers in de Britse markt. Het idee om de manier waarop de Britse consument zijn pakketten verzendt en ontvangt te verstoren, om bedrijven te kunnen verbeteren en alles schoner, groener en handiger te maken, sprak me echt aan, ik wilde deel uitmaken van die verandering.

    Wat houdt je huidige rol in?

    Mijn rol is om onze groeistrategie in het Verenigd Koninkrijk te versnellen, ervoor te zorgen dat onze aanpak perfect aansluit bij de vraag van de consument naar handige, snelle, betaalbare en duurzame inzamelings- en leveringsopties. Door middel van technische oplossingen en strategische partnerschappen brengen we een revolutie teweeg in de manier waarop pakketten worden afgeleverd en ontvangen.

    Wat zijn je doelen voor wat je wilt bereiken in de rol?

    We hebben agressieve groeiplannen en uiteindelijk willen we dat elke Britse consument kluisjes gebruikt als onderdeel van hun reis. Als pioniers in de industrie werkt InPost aan het herdefiniëren van leveringen en mijn doel is om het kluisje net zo alomtegenwoordig te maken als de postbus. We willen een revolutie teweegbrengen in de pakketbezorging in het VK door kluisjes een betaalbare, handige en snelle optie te maken, waarbij Out of Home (OOH) de meest milieuvriendelijke vorm van bezorging is.

    Hoe zou je InPost omschrijven voor iemand die nog nooit van het bedrijf heeft gehoord?

    InPost is een dynamische en snelgroeiende out-of-home delivery specialist en pakket locker leider, het leveren van innovatieve logistieke oplossingen voor consumenten en bedrijven in het Verenigd Koninkrijk. Via onze InPost-pakketkluizen bieden we consumenten een goedkope en eco-vriendelijke manier om pakketten snel en gemakkelijk op te halen, te verzenden en terug te sturen. Naast onze kluisjes bieden we PUDO-diensten (Pick Up and Drop Off) via een steeds groter aantal locaties in het hele land. Dankzij ons snelgroeiende netwerk van pakketkluizen en PUDO-punten hebben miljoenen consumenten nu de flexibiliteit om altijd en overal bezorgopties te kiezen.

    Hoe presteert InPost als bedrijf?

    Alleen al in het eerste kwartaal van 2024 verdubbelde het aantal pakketten dat we verwerkten op jaarbasis (+147%) tot 17,2 m, en het netwerk breidde zich uit tot meer dan 8.460 OOH (Out of Home) punten (+59% JoJ), wat de positie van InPost als het toonaangevende OOH-netwerk in het VK verder verstevigt.

    Welke mijlpalen heeft het bedrijf onlangs bereikt?

    Het InPost-netwerk groeit snel en we hebben onlangs de 7.000e InPost Locker-locatie in het VK gevierd, wat de grote vraag naar onze kluisjes aantoont. Als gevolg van de indrukwekkende vraag hebben we sinds maart vorig jaar al een aanzienlijke toename van 40% in InPost Locker-locaties bereikt. De lockermarkt blijft extreem sterk en we hebben agressieve groeiplannen om onze retailklanten te helpen profiteren van deze vraag.

    In welke delen van het land ben je het sterkst?

    In het Verenigd Koninkrijk woont vandaag 62% van de mensen in de top drie steden binnen zeven minuten van een InPost-locatieiii. In Polen woont 87% van de mensen binnen zeven minuten lopen naar een kluisje en onze ambitie is om hetzelfde scenario hier in het VK na te bootsen.

    Wat zijn de grootste trends in thuisbezorging op dit moment?

    Gemak is de sleutel voor consumenten van vandaag. Terwijl ze worstelen met hun vaak hectische dagelijkse schema's, kijken velen nu naar hun lokale winkels voor producten en diensten die verder gaan dan de traditionele verkoop van eten en drinken. Retailers bevinden zich in een unieke positie om een reeks vitale diensten aan te bieden die consumenten integraal vinden. Een goed voorbeeld hiervan zijn bezorgdiensten in winkels, zoals een InPost Locker, die een reeks voordelen biedt voor zowel retailers als hun klanten.

    Nu onze honger naar online winkelen blijft groeien, zien we al een sterke vraag naar kluisjes in het Verenigd Koninkrijk. Uit ons laatste onderzoek blijkt zelfs dat meer dan de helft van de Britse consumenten nu bezorgkluizen gebruikt voor online aankopen, oplopend tot 71% voor Gen Z's en 68% voor Millennialsiv. Gemak (36%), lagere kosten (19%) en snelheid (17%) kwamen naar voren als de top drie redenen om voor lockersiv te kiezen. Locker-gebruikers zijn ook welvarender, met 31% met een inkomen van meer dan £50k en 39% winkelen een keer per week of moreiv, wat aanzienlijke verkoopmogelijkheden biedt voor retailers om aan te boren.

    InPost Lockers verhogen het aantal bezoekers en laten de algehele verkoop voor retailers groeien, aangezien klanten die de kluisjes gebruiken vaak extra aankopen doen bij het bezoeken van de winkelsv. Het gemak van het ophalen en retourneren van pakketten tijdens het winkelen voor dagelijkse benodigdheden kan van een winkel een go-to-locatie voor consumenten maken, omdat het een toch al handige stop-off nog meer maakt. Een ander van de opvallende voordelen van het hosten van InPost Lockers is de gegarandeerde huur die we verhuurders betalen, die een extra inkomstenstroom biedt, naast de incrementele verkoop die wordt behaald door de toegenomen footfall gegenereerdv. Zonder directe kosten en minimale ruimtevereisten is het hosten van een InPost Locker een strategische stap die een bedrijf kan onderscheiden van de concurrentie.

    Zie deel 2 hierna

  14. GeduldGeduld 7 augustus 2024 16:09
    Hoe vervult InPost zijn verantwoordelijkheid voor het milieu?

    Hoewel gemak de sleutel is, wordt consumentengedrag ook gedreven door toenemende bezorgdheid over duurzaamheid. InPost Lockers helpen de CO2-uitstoot te verminderen door gebruik te maken van gecentraliseerde locaties in plaats van individuele thuisbezorging. Een gemiddeld kluisje heeft bijvoorbeeld ongeveer 80 compartimenten en die compartimenten kunnen twee keer per dag worden geleegd. Als je dit vergelijkt met thuisbezorging, kunnen 10 x meer pakketten door een koerier tegelijkertijd bij een pakketkluis worden afgeleverd dan op een thuisadres. Door zendingen te consolideren en de behoefte aan meerdere bezorgpogingen tot een minimum te beperken, komen kluisjes overeen met de groeiende voorkeuren van de consument en de overgrote meerderheid (84,2%) van de shoppers is van mening dat ze een groenere oplossing presenteren.
  15. GeduldGeduld 1 september 2024 10:08
    Mijn toelichting: in het persbericht over het eerste kwartaal (geplaatst op 15 mei 2024 07.41 uur) zit een prognose van Inpost voor het 2e kwartaal en voor geheel 2024. Zie de tekst hieronder.
    Nu vrijdag 9 september volgt de publicatie van de cijfers 2e kwartaal 2024 ! Ik ben benieuwd.

    Voor het tweede kwartaal verwacht Inpost een volumegroei van ongeveer 20 procent op groepsniveau, waarbij de volumes in Polen grofweg 15 procent stijgen en de internationale volumes sneller groeien dan in het eerste kwartaal.
    In 2024 verwacht InPost winstgevend te zijn in alle belangrijke markten met de aangepaste EBITDA, dankzij een snellere groei dan de markt in alle landen en een omzetgroei die sterker is dan de volumegroei.
    Daarbij rekent InPost op een marktgroei met een hoog enkelcijferig percentage in Polen en een groei van e-commerce van rond 5 procent in Frankrijk en het VK.

    Bron: ABM Financial News 15 mei 2024
  16. forum rang 10 voda 4 september 2024 06:57
    Jefferies herhaalt het koopadvies voor INPOST
    woensdag 4 september 2024 - 05:03u -

    Jefferies verhoogt het koersdoel van INPOST naar € 20,00 van € 17,50. Het koopadvies van woensdag 3 april 2024 wordt herhaald. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van 22,72%.

    www.guruwatch.nl/advies/173599/INPOST...
5.040 Posts
Pagina: «« 1 ... 247 248 249 250 251 252 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.